Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30335

A Lancia fórumon pont erről beszélgettünk a közelmúltban - az egykori Y10-esem 1.0 fire motorja úgy indult egy szempillantás alatt, hogy pislogni sem tudtam. A Punto Cabriomba meg fél éve vettem Varta akksit és az Y10 mellett elszégyelheti magát  - olyan lassú..

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30334

Jogos - sérvvel és megfelelő infrastruktura nélkül én sem állnék neki ;)!

Én pont most fejlesztettem tovább a technikám. Van már egy ideje egy mozgódarum a műhelyemben - azon szoktam főleg flaschenzuggal emelgetni. Átdobtam rajt egy kötelet, a végére egy hurkot és arra kötöttem a váltót. Így a lábamat a hurokba akasztva (amúgy 120 kilós vagyok) kevesebb, mint fél perc alatt a helyére cuppant erőlködés nélkül a váltó a saját tömegemnek hála :)).

Előzmény: GYURMA 944 (30332)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30333

Caps lock.  Első négyes egyenlő !  Nem a 44-es csigolya. :-)

Előzmény: GYURMA 944 (30332)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30332

Két sérv4 4-es, 7-es. Meg jelenleg csillag garázs. Húsz az a húsz, mert ellenkező esetben betegállomány, vagy még rosszabb és akkor nem húsz....................hanem több. :-)

Előzmény: Törölt nick (30331)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30331

20ért?? Az legalább 150 sör :)! Én a hétvégén ingyen is megcsináltam magamnak ;)..

Amúgy az elmúlt pár hétben nálam is elszaladt a költségvetés elég rendsesen :(..  Valami elkezdett kattogni a hátsó futóműnél - illetve észrevettem, hogy azért kapcsol néha be indokolatlanul az ABS, mert el van pattanva a szenzorgyűrű a külső csuklón. Ebből lett a végére rugó+gátló csere és kuplungcsere is.
 
A hangszórók után nem sokkal vannak az aktuális műveletek dokumentálva az utókor számára :)

https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/PuntoCabrio1216VProject

Előzmény: GYURMA 944 (30312)
peti.olah Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30330

A lányom a kupplungcsere után egy évig hallgatta, h koppan a lába alatt elindulásnál.

Mindenki mondott mindent, gömbfejet, lengőkarszilentet, féltengelyt. Aztán, miután ezeket megnéztem, gondoltam, leszedem az alsó motortartót. A kasztnihoz rögzítő csavarja iszonyatosan meg volt húzva, de a kiszerelés után látszott, hogy a gumibak fém közepe csúszkált a helyén. Valami persely kimaradt összeszereléskor, a csavar talán 10-es, a gumibak furata meg 12-es. Esztergályossal csináltattam egy belevaló alu perselyt, azóta nem koppan.

Esetleg nálad is elkallódott a kis persely, mikor kivették a motortartót.

Előzmény: PeeWee33 (30315)
El Padre Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30329

na, azt még véletlenül sem. :) mármint nem tartom rajta. inkább az anyósülésen pihen. vagy az anyósülésen ülő combján. ;)

 

a tartályt egyszer már kiszedtem (meg kellett néznem, hogy nem ereszt-e), anno akkor úgy csináltam, hogy a bal első kereket lekapva a kerékűr takaróját leszedtem (ez a dobbetét?), és akkor fértem hozzá a tartályhoz és a motorhoz, de ahhoz, hogy szerelhessem, ki kellett kapnom a beöntőnyakon is valamit, különben nem mozdult semmi -- ezt gondolom most is meg kéne tennem, ugye?

 

melyik bontót javaslod itt pest környékén?

Előzmény: Törölt nick (30324)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30328

És milyen fajta fesz.szab az amid van? Az 1 fázisjeles vagy a 3 fázisjeles? Mert a 3 fázisosban van emelt szintes de az nem jó Puntoba, a denso generátorba ami nekem van.

 

   B.

Előzmény: Törölt nick (30318)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30327

Szia!

Unoban is van Fire motoros változat.1.0 ie és 1.1 ie. Ezeknek ugyanúgy hátul van az indítójuk, mint a punto 1.2 8V-nek és 16V-nek. Valszeg az lehet az oda való a Puntora.

Előzmény: kacagógerle (30323)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30326

Uno70 1,5

Előzmény: kacagógerle (30323)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30325

És ha 1.9  dízelét tennéd be?

Az gondolom nagyobb, az 1,2-es 0.8 vagy 0,9 kWattos.

Most télen énnekem is lassan indul meg, pedig 54Ah aksi, bár kábeleket és áramfelvételt nem mértem, de aksi gyanús.. 1  éves..

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30324

Véletlen nem tartod a kezed a váltón? Régi trükk volt zsigánál taxisoknál, hogy kezüket a karon pihentették, folyton eltolva alaphelyzetből... Én bontóban egy ezresért vettem motort, és hibátlan. Nekem megfáradt a golyós dugó, mndkét helyre locsolt, előre-hátra is.

Nem kell a tartályt kivenni, csak a dobbetétet.

Előzmény: El Padre (30319)
kacagógerle Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30323

Szia!

Köszi, nem vagyok sértődős.:-)

Értelmezhetem úgy is hogy 4 kefés Punto önindító, úgy is hogy Uno önindító, de tőlem lehet akármilyen önindító ha 4 kefés, vagy jobban teker mint ez a szerencsétlen 2 kefés.:-)

Akkor úgy kérdezem, hogy melyik az az UNO önindító, aminek az álló része beszerelhető a Punto önindítóba, és 4 kefés.

Előzmény: GYURMA 944 (30321)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30322

Bocs a helyesért, de mobil................

 

Előzmény: GYURMA 944 (30321)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30321

Szai!

 

még egyszer leírom!

nem azért megr bármiben is sértegetni akarlak, hanem azt gondolom, hogy úgy értelmezed, hogy a puntóra van olyan indító, ami négy kefés.

( mellesleg lehet, hopgy van, de ezt nem tudom. )

Tehát.

Én az unonkhoz való pót önindítót szétszedtem és annak az állórészét, valamint a bendix villáját tettem a puntónk önindítójába.

Így lett négykefés.

Ha itthon lesz a kocsi és nem felejtem el, akkor rakok filmet, hogy teker.

Persze a traffók csatiját leveszem.

Előzmény: kacagógerle (30320)
kacagógerle Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30320

Én már kipróbáltam mindenfélét a hidegindítással kapcsolatban, de ezek szerint gyárilag van alulméretezve az önindító.

Tünet a szokásos, nagy hidegben alig forgat. Indítás közben(már ha el tudja forgatni) feszültség leeseik, kijelzők kialszanak, napi számláló nullázódik.

Próbáltam 3 akkuval, amiből az egyik egy vadi új Exide Power Starting. Továbbmenve akkuvezetékek, testvezetékek megbontva, megcsiszolva megtakarítva. Önindító kiszerelve, kimérve, bezsírozva. 
Semmi nem hozott eredményt, a tünet ugyanaz, szerintem a 2 bronzkefe kevés neki.

Esetleg valaki meg tudná mondani, hogy melyik az az önindító ami felmegy ide (Punto2 1.2 8V) és az erősebb 4 kefés? Átalakítgatni nem nagyon szeretném, inkább vennék kompletten bontóba egy olyat, és feldobnám rá.

Előzmény: GYURMA 944 (30310)
El Padre Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30319

jól jönne a tipp, ki tudja, mikor válik időszerűvé az egész váltó cseréje... most a "trükkel" egész jól elvagyok a kopott kettes szinkrongyűrűvel is, de vajon meddig.

 

még egy kérdés: cserélt már valaki ablakmosó motort (vagyis a szivattyút)? ha igen, mire kell figyelni? jövő héten mennék szervízbe, de lehet, hogy addig nem bírom ki (elég szar, ha a szélvédőre ráfagy a zúzmara), és akkor megcsinálom magam. a tartály ki- és beszerelése nem probléma, azt csináltam már. illetve még annyit, hogy a hella-féle (unixban kapható) motor jó-e, mert ahogy nézem, a két másik motor, ami ott kapható, eléggé más alakú (a hellán van egy nagy bizbasz a löttybe menő oldalon, nem is tudom, belefér-e az úgy a tartályba).

Előzmény: GYURMA 944 (30312)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30318

Pedig létezik külön feszültségszabályzó, van egy új és két használt is a szekrényben otthon.

A gyári 14 illetve 14,4 Voltot tölt, ezen a magasságon.

Persze afrikába menő,és skandináv piaci eléggé más, egye más feszültségre töltenek, 12V, 15V.

A nagyobb aksiból még kevesenbbet vesz ki egy indítás, mert nagyobb a kapacitása, kevésbé merül terhelésre.

A generátor meg nem gondolkodik, hanem leadja amit tud, ha kell.

Ergo egységnyi mennyiséget ad 42-es, és 70-es aksiba is.

 

Előzmény: PeeWee33 (30308)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30317

forogna = forognak!

Előzmény: GYURMA 944 (30316)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30316

Az a baj ezzel Bali, hogy a tolatásnál is ugyanabban az irányban foroga lendkerék, a nyelestengely, a kuplung tárcsa, a lendkerék és minden. Csak a váltóban az R fokozat forog ellen irányban.

Arra tudok gondolni, főleg a koppanásra, hogy valami szerkezeti ellem máshogy került összeszerelésre a kuplung cserénél.

Ha előre működik rendesen, akkor a kuplunggal magával és az ottani alkatrészekkel nem lehet probléma. A valeo meg egy világmárka és az egyik legjobb minőség.

A koppanás lehet egy féltengely hang, lehet egy gumibak hang.

Lehet még, ha a váltód rudazatos, hogy az adja a hangot.

A pedál feleengedésénél is adhat hangot, ha laza valami, mert úgy hallod, hogy búg, de az lehet egy rezgés is, mert a váltó alja a pedál felengedésénél felfeszül a talpad alatt és a motor előre akar kibukni, míg az előre menetnél ennek iránya a fordított és akkor, ha pl. a váltó hátsó gumibakja van lelazulva, akkor a váltó lefelé törekszik és nem " reszeli " a kasznit.

Előzmény: PeeWee33 (30315)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30315

Nekem is gondom van kuplunggal. Igaz manu váltó. Adj tippet, mit kezdjek vele. 

Tolatáskor felengedéskor búg a kuplung. Új, gyári Valeo van benne. És csere óta "muzsikál".  Meg néha felengedéskor üt egy nagyot hosszabb állás után (pl. egy éjszaka )

 

   B.

Előzmény: GYURMA 944 (30311)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30314

:-)

Előzmény: PeeWee33 (30313)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30313

Fúúúúúúú, de egy húron pendülünk, koma................. :-)

 

   B.

Előzmény: GYURMA 944 (30310)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30312

Az alábbihoz. Tudok egy helyet, ahol 20-ért kiveszik a váltót és beszereliknagyon rövid idő alatt. ( Tapasztalat ) :-)

Előzmény: GYURMA 944 (30311)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30311

Ha esetleg van E CVT-s punto-s kollega a csapatban, akkor leírom a tapasztalatot és az eseményeket.

 

Vettem tavaly ilyenkor egy  E CVT-s punto-t.

 

Gondoltam olyan lesz, mint a CVT-s uno-m volt.

 

Azzal a hibával vettem meg 120-ért, hogy nem kapcsol szét a kuplung.

Jártunk vele egy darabig, amikor szétkaptam.

Mivel sokat állt, vagy még ki tudja mi történt, a por, ami a szerkezetben van, megtömörödött és ez okozta azt, hogy nem tudott elfordulni a két kapcsolóelem egymástól.

A darabost kiszűrtem és összeraktam. Hibátlanul működött egész nyáron és összel, ahogy nbejöttek a hidegek, elkezdett csúszni a tengelykapcsoló, majd megállt a kocsi.

Hazahúztuk, váltó ki.

A kuplungba nem tudtam pótolni a port, mert 7 anyagból van és 35-50E forint, de nem lehet kapni :-)))

Ráadásul olyan por kell, amiledobja a mágnesességet.

Na mivel ilyen nem volt, szűrtem a köszörű alól. ( :-) :-) :-) )

A cél az volt, hogy a nagy hidegben, de kb egy hónapot elmenjen, amíg nincs másik kuplung, mert a kocsi minden nap használatban van.

Úgy is lett!  Három hét mulva már húztuk is haza. :-)

Közben kerestem kuplungot.

Az eper oldalán van is.

HURRRÁ!  440Ezer forint. Ez csak a kuplung! :-)

Elmentem egy boltba, ahol szoktam vásárolni. Mivel bontanak is, gondoltam megpróbálom.

Mondja a főnök, hogy nincs, de felírja a nevemet és, ha mennek olaszba, hoz be egyet, de egyébként tud rendelni, de nézzem meg 800ezer forint lenne.

Mondom, beverem a szélvédőjét a kocsinak, feldarabolom és elásom, mert az a Porsche, amivel jöttem, az annyi! :-)

nem veszek egy 120ezres, de amúgy négykilós autóba nyócázér semmit! :-)

Na de, hogy munkaeszköz, mennie kell.

és akkor Paulovics bontó.

Még be sem értem a boltba és csak annyit mondtam  E C, egy nagyon kedves idős ember már mondta is, hogy ne folytassam, mert ott van a polcon egy komplett váltó. Mondom, csak a kuplung kell. Az nincs külön, úgy nem lehet.

Akkor elhoztam a váltót is.

Most van egy tartalék váltóm. Van egy kuplungom, amit valszeg meg tudnak javítani, de legalább megy az autó és van egy kivül-belül makulátlan szép és műszakilag jó Punto-m. :-)

Ja! Karácsonyom az nincs, mert 120 volt a cucc és az egyébb kétszeri szerelés meg a többi, mert már ilyen hidegben két sérvvel én nem szerelek.

:-)

Úgyhogy, akinek E CVT- ben kell tanács, segítség, esetleg alkatrész, kereshet. A bontóban van hozzá féltengely, önindító, stb.

 

Paulovics bontó Péceli út 248.

GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30310

Punto-s társaim figyelmébe egy másik okosság!

 

A punto önindítóját kell átalakítani úgy, hogy a két szénkefés állórészt ki kell cserélni az uno négy szénkefés állórészére.

Ennek hatására az önindító "hallásra" duplát teker.

 

Olyat képes csinálni, hogy a vad hidegben, ha le van merülve az akku, akkor, ha eltekerem a kulcsot, az önindító még forgat és a motor beinduld, de már a riasztó is elkezd ugatni.

Ebben az esetben a gyári önindító már nem is mozdítja meg a motort.

 

Nekünk megszünt a szopás a téli huza-vonával! :-)

 

A gyárr által ajánlottnál nem jobb a nagyobb, mert a generátor nem tudja megtölteni és mint tudjuk, akkor hamarabb tönkre megy.

Akkor lehetne egy 6E12-es IFA aksi is a csomagtartóban. :-)

 

Csatlakozom Balihoz!

 

Gyári, de jó minőségű akku és megszűnt a hiba.

Mi, öcsémmel a Periont protezsáljuk.

Nagyon jó!

PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30309

Egy ídézet egy másik fórumozótól:

 

"Tomi904

 

Most reggel beindítottam, álló motornál 12.55, járónál 14.67, ha van kedve tölt, ha nincs akkor nem..
Motor testelésén hogy tudok javítani? Bár nincs látható sérülés a kábelen. Sarukat akkor kicseréljük, biztos ami biztos, meg egy akkut is muszály leszek venni, aztán meglátjuk mi lesz belőle. 

Amúgy Pesten van a kocsi, 23. kerületben."

 

Olvasható a hsz-ben, hogy a töltés értéke : 14.67 V.    Ez a lehető legjobb. Ez az autó egy Uno még a régi rendszerből marelli generátorral.

Előzmény: peti.olah (30300)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30308

Szia! Ha elfogadsz egy tanácsot, akkor leírom.

Egy 70ah akku nem fér bele az eredeti akkutálcába. Túl nagy bele. Viszont ennek az árából tudsz venni kisméretű csúcsminőségű kisebb, méretben belevaló akkut.

Neve: Exide prémium, szürke színű akku. Kétfélét ajánlanék a figyelmedbe ebből.

A 47 ah ----> 450A indító képességű. 170 mm magasságú. A másik 53ah ---> 530ah indító képességű, 195 mm magasságú. Ezek fullos paraméterek. Árban nem több, mint a 70-es akku, és nem kell annyit barkácsolni a motortérben. Tapasztalattal tudom alátámasztani ezeket a tényeket.

Ezekben az akkukban van elég tartalék energia.

Egyébként az olasz autóknak a gyári töltés szintje éppen kielégítő a rendszernek. Alig tudnak 14V-ot. Hideg időben kevés használat mellett illene 14.4-14.6V-ot tölteniük. De hát ezt nem nagyon tudják.Kis kapacitású gyengélkedő akksik esetében a reggeli első indítás sok autónál kritikus tud lenni emiatt.

 Fesz.szabályzó cserével ez megoldható lenne, csak még én nem találtam a piacon ilyet, pedig kutakodok rendesen. Japán autókhoz, vw.hez, skodákhoz létezik.

A probléma megoldására próba képpen már faragtam japán fesz.szabot (ugyebár a fiat denso generátor is valahol japán) a punto gen.be, sikerrel. Igaz kis átalakítás kell a generátoron belül is, de megoldható.

    B.  Autóvill.szer.

Előzmény: peti.olah (30300)
El Padre Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30307

arról nem is szólva, hogy eddig kétszer láttam élőben 500L-t. mindkét alkalommal tréleren...

Előzmény: Törölt nick (30306)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.10 0 0 30306

Ezzel egyetértek - az 500L egy hányadék autó, szerintem nagyon mellé fognak lőni vele..

Előzmény: El Padre (30302)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!