Szerintem nagyon az egyéni tapasztalatok formálják az ember véleményét. Nekem pl az Y10-el gyűlt meg anno a bajom, mert sikerült olyan korai injektoros "próba"kiadást kifognom, amihez nem lehet alkatrészt kapni. Ezzel szemben más ismerősnek meg megy gond nélkül más motorral. A CVT és automata váltók pedig nyilván nagyobb rizikót jelentenek kiadásilag egy esetleges hiba esetén. Az asszony verdájának összerakását én is úgy kezdtem, hogy megelőzlésképpen felújítottam gyári készlettel az aut váltóját. Azóta is teszi a dolgát rendesen ;).
A Punto Cabrio nekem nagyon bejön. Annyira olcsó az alkatrész hozzá (persze unix-bárdi kedvezménnyel) , hogy rengeteg dolgot "csak úgy" cserélek rajta, hogy minél patentabb állapotban legyen és megelőzzem a bajt. Hol kap az ember egy mai újkori autóba hátsó lengéscsillapítót 5000-ért, kuplungszettet 17-ért, termosztátot 2ezerért :)?
Szerintem a 86 paci egészen dinamikusan mozgatja is az enyém, mégis viszonylag keveset eszik. Könnyű szerelni, nincs túlbonyolítva, kevés az elektronika, könnyen hozzáférni a dolgokhoz a motortérben. Futómű úgyszintén nincs túlbonyolítva. Én azért tolom bele a pénzt, mert nagyon hosszú távra tervezem megtartani. Ha akarnék, akkor vehetnék - de nem látom értelmét milliókat beleölni egy új vagy pár éves autóba, mert csak buknék rajta - még ha öt évig semmi baja sincsen. Ahhoz képest évente max 1-2k-t beletolni semmi összeg a puntoba.
Én néha ütöm a Q-t, de a verseny súlyom 88KG. Utána már lomha vagyok és fáj a gerincem, meg a lábaim és akkor nem hogy a váltót nem veszem ki, de még a gyertyát sem! :-D
Ja még annyi, hopgy az UNO automatája is fokozatmentes, de minden alkatrészébe a FORD embléma van, míg a PUNTÓ váltója szintén fokozatmentes, de a kuplungja nem olajnyomásra, hanem elektromágnesre épül és minden alkatrészbe írva vagyon, hogy made in japan! :-D Eddig japcsi fanatikus voltam a Porsche-n kívül, de most megremegett a bajuszkám egy kicsit. Amúgy lehet, hogy hamisított kinaí. :-) Mert amúgy az is a baj, ha a kínai, kínai, akkor OK, de, ha még azt is hamisítják, akkor KO! :-D
Az autó formája gyönyörű. ( ízlések és...) nekem tetszik. Anyának még jobban.
Belül korrekt, ergonomikus. kezelő cuccok kéznél.
Na de a teljesítménye, a kiszolgáló cuccai, mint pl. elektromosság, az üzembiztonsága, mint pl. téli indítás, a nyomába, de még egy napon sem említhető az uno-éval.
Az úgy ment, hogy utánfutóval, öt személlyel azt hittem, hogy paprikát dugtak a seggébe.
Annak nem kellett összel szétszedni a hátsó lámpáit, hogy a rozsdát és a vizet kiöntsem belőle.
Annak nem kellett a fém silentet kicserélni a lengőkarba, mert szétverte.
Az meggyorsulta a 2-2,5-ös autókat, ha kellett. ( ez csak opció, mert nem ezért tartunk autót )
Annak nem ment tönkre a 440E FT-os kuplungja, mert nem ezen az elven működött az automata tengelykapcsolás, hanem mint egy fatengely olyan egyszerű volt.
VISSZASÍROM a jó kis 100 lovas UNO-mat, brühühűűű! :-D
Na de itt a Punto forumon nem fogom gyalázni a puntót. Eddig volt, ami volt és majd most a nagy kuplung javítás után............................ :-D
Asszony egyébként imádja. Ezért is nem gyújtottam még fel! :-D :-D :-D
A Lancia fórumon pont erről beszélgettünk a közelmúltban - az egykori Y10-esem 1.0 fire motorja úgy indult egy szempillantás alatt, hogy pislogni sem tudtam. A Punto Cabriomba meg fél éve vettem Varta akksit és az Y10 mellett elszégyelheti magát - olyan lassú..
Jogos - sérvvel és megfelelő infrastruktura nélkül én sem állnék neki ;)!
Én pont most fejlesztettem tovább a technikám. Van már egy ideje egy mozgódarum a műhelyemben - azon szoktam főleg flaschenzuggal emelgetni. Átdobtam rajt egy kötelet, a végére egy hurkot és arra kötöttem a váltót. Így a lábamat a hurokba akasztva (amúgy 120 kilós vagyok) kevesebb, mint fél perc alatt a helyére cuppant erőlködés nélkül a váltó a saját tömegemnek hála :)).
Két sérv4 4-es, 7-es. Meg jelenleg csillag garázs. Húsz az a húsz, mert ellenkező esetben betegállomány, vagy még rosszabb és akkor nem húsz....................hanem több. :-)
20ért?? Az legalább 150 sör :)! Én a hétvégén ingyen is megcsináltam magamnak ;)..
Amúgy az elmúlt pár hétben nálam is elszaladt a költségvetés elég rendsesen :(.. Valami elkezdett kattogni a hátsó futóműnél - illetve észrevettem, hogy azért kapcsol néha be indokolatlanul az ABS, mert el van pattanva a szenzorgyűrű a külső csuklón. Ebből lett a végére rugó+gátló csere és kuplungcsere is.
A hangszórók után nem sokkal vannak az aktuális műveletek dokumentálva az utókor számára :)
A lányom a kupplungcsere után egy évig hallgatta, h koppan a lába alatt elindulásnál.
Mindenki mondott mindent, gömbfejet, lengőkarszilentet, féltengelyt. Aztán, miután ezeket megnéztem, gondoltam, leszedem az alsó motortartót. A kasztnihoz rögzítő csavarja iszonyatosan meg volt húzva, de a kiszerelés után látszott, hogy a gumibak fém közepe csúszkált a helyén. Valami persely kimaradt összeszereléskor, a csavar talán 10-es, a gumibak furata meg 12-es. Esztergályossal csináltattam egy belevaló alu perselyt, azóta nem koppan.
Esetleg nálad is elkallódott a kis persely, mikor kivették a motortartót.
na, azt még véletlenül sem. :) mármint nem tartom rajta. inkább az anyósülésen pihen. vagy az anyósülésen ülő combján. ;)
a tartályt egyszer már kiszedtem (meg kellett néznem, hogy nem ereszt-e), anno akkor úgy csináltam, hogy a bal első kereket lekapva a kerékűr takaróját leszedtem (ez a dobbetét?), és akkor fértem hozzá a tartályhoz és a motorhoz, de ahhoz, hogy szerelhessem, ki kellett kapnom a beöntőnyakon is valamit, különben nem mozdult semmi -- ezt gondolom most is meg kéne tennem, ugye?
És milyen fajta fesz.szab az amid van? Az 1 fázisjeles vagy a 3 fázisjeles? Mert a 3 fázisosban van emelt szintes de az nem jó Puntoba, a denso generátorba ami nekem van.
Unoban is van Fire motoros változat.1.0 ie és 1.1 ie. Ezeknek ugyanúgy hátul van az indítójuk, mint a punto 1.2 8V-nek és 16V-nek. Valszeg az lehet az oda való a Puntora.
Véletlen nem tartod a kezed a váltón? Régi trükk volt zsigánál taxisoknál, hogy kezüket a karon pihentették, folyton eltolva alaphelyzetből... Én bontóban egy ezresért vettem motort, és hibátlan. Nekem megfáradt a golyós dugó, mndkét helyre locsolt, előre-hátra is.
Értelmezhetem úgy is hogy 4 kefés Punto önindító, úgy is hogy Uno önindító, de tőlem lehet akármilyen önindító ha 4 kefés, vagy jobban teker mint ez a szerencsétlen 2 kefés.:-)
Akkor úgy kérdezem, hogy melyik az az UNO önindító, aminek az álló része beszerelhető a Punto önindítóba, és 4 kefés.
Én már kipróbáltam mindenfélét a hidegindítással kapcsolatban, de ezek szerint gyárilag van alulméretezve az önindító.
Tünet a szokásos, nagy hidegben alig forgat. Indítás közben(már ha el tudja forgatni) feszültség leeseik, kijelzők kialszanak, napi számláló nullázódik.
Próbáltam 3 akkuval, amiből az egyik egy vadi új Exide Power Starting. Továbbmenve akkuvezetékek, testvezetékek megbontva, megcsiszolva megtakarítva. Önindító kiszerelve, kimérve, bezsírozva. Semmi nem hozott eredményt, a tünet ugyanaz, szerintem a 2 bronzkefe kevés neki.
Esetleg valaki meg tudná mondani, hogy melyik az az önindító ami felmegy ide (Punto2 1.2 8V) és az erősebb 4 kefés? Átalakítgatni nem nagyon szeretném, inkább vennék kompletten bontóba egy olyat, és feldobnám rá.
jól jönne a tipp, ki tudja, mikor válik időszerűvé az egész váltó cseréje... most a "trükkel" egész jól elvagyok a kopott kettes szinkrongyűrűvel is, de vajon meddig.
még egy kérdés: cserélt már valaki ablakmosó motort (vagyis a szivattyút)? ha igen, mire kell figyelni? jövő héten mennék szervízbe, de lehet, hogy addig nem bírom ki (elég szar, ha a szélvédőre ráfagy a zúzmara), és akkor megcsinálom magam. a tartály ki- és beszerelése nem probléma, azt csináltam már. illetve még annyit, hogy a hella-féle (unixban kapható) motor jó-e, mert ahogy nézem, a két másik motor, ami ott kapható, eléggé más alakú (a hellán van egy nagy bizbasz a löttybe menő oldalon, nem is tudom, belefér-e az úgy a tartályba).
Az a baj ezzel Bali, hogy a tolatásnál is ugyanabban az irányban foroga lendkerék, a nyelestengely, a kuplung tárcsa, a lendkerék és minden. Csak a váltóban az R fokozat forog ellen irányban.
Arra tudok gondolni, főleg a koppanásra, hogy valami szerkezeti ellem máshogy került összeszerelésre a kuplung cserénél.
Ha előre működik rendesen, akkor a kuplunggal magával és az ottani alkatrészekkel nem lehet probléma. A valeo meg egy világmárka és az egyik legjobb minőség.
A koppanás lehet egy féltengely hang, lehet egy gumibak hang.
Lehet még, ha a váltód rudazatos, hogy az adja a hangot.
A pedál feleengedésénél is adhat hangot, ha laza valami, mert úgy hallod, hogy búg, de az lehet egy rezgés is, mert a váltó alja a pedál felengedésénél felfeszül a talpad alatt és a motor előre akar kibukni, míg az előre menetnél ennek iránya a fordított és akkor, ha pl. a váltó hátsó gumibakja van lelazulva, akkor a váltó lefelé törekszik és nem " reszeli " a kasznit.
Nekem is gondom van kuplunggal. Igaz manu váltó. Adj tippet, mit kezdjek vele.
Tolatáskor felengedéskor búg a kuplung. Új, gyári Valeo van benne. És csere óta "muzsikál". Meg néha felengedéskor üt egy nagyot hosszabb állás után (pl. egy éjszaka )