ezt a képet egy honlapon találtam, mikor az egyik cimborámnak kerestem a rába-15 kistraktorról leirást... akkor bukkantam erre a képre..... ennyi volt csak.....
Itt valószinű, hogy ez áll fent (honvédségibe nem kell), de pl. az új Cargoban a "felső műszerfalba" van beépitve a rádiósmagnó mellé. Az ugyanúgy korongos, de nem nyitható, hanem a korongot az elején kell bedugni -és mint a régebbi számitógépes Pioneer DVD olvasók- behúzza magától (vagy pl. az Actrosban is ilyen, csak ott a km óra alatt van a nyilás).
Ha a saját munkád árat nem számolod akkor igazad van, meg ugye magadnak nem számolsz egy 15-20%-os elvárható profitot. De a vállakozó ugye az alkalmazotat fizeti meg utánna a közterhet ami kb. még egyszer ugyanannyi mint maga a melós fizetése, de ezt te mint vállakozó ugyis tudod.
Egyszer beszéltem egy szlovák fuvarozóval akinek volt egy új 7,5t-s MAN-je és mondta, hogy mibe került náluk a plató. Csak 50.000Ft-al volt kevesebb mint nálunk a hasolnó plató (kb. 5%-al volt kevesebb a magyar árnál. Annyival amennyivel kevesebbe kerül a szlovák munkaerő. Az adat 2002-es.)
Á, ilyen baleset csak akkor fordul elő, ha valami miatt (elhúzódott rakodás, forgalmi torlódás) kicsit meg kell nyomjam a gázt, szóval ez lojalitás a cég felé. :o)
Ami nagyon hidegen tud hagyni, az a munkaidő, hisz' a napi 12 óra az nálunk alap.
Ebből a cég dolga kimosni engem, ők osztanak ilyen hosszú munkaidőre.
Egyszer láttam a motorját közelebbről -valamiféle turbós Fiat motornak tippelem, mert merőben más volt a blokkja, meg a segédszerelvényei, mint a régi Turbo Starok soros hathengeresének (és a forgalmijában is valami kilencezerpárszáz köbcenti volt írva).
A másik részéről diplomatikusan fogalmazva:
Annyi tapasztalatom lett a buszocska iránt hogy átmentem a vizsgán.
A busz amint tanultál milyen motoros volt? Pegaso, Iveco? Meghajtottad? Hegyi, autopálya vezetés volt? Meg volt az előírt óraszám levezetése, vagy nálad is elsumákolták? Mesélj! Kiváncsi vagyok arra hogyan csinálják!
..."Mert nem lehet vele annyit csalni mint a korongal"
Eggen. Ha "kompromittáló adat" van a korongon, azt nálam mindig "véletlenül kifújja a szél a fülkéből", és mire utolérem, és felveszem, saaaaajnos mindig rálépek egyszer-kétszer...
Vagy egyszerűen csak megcsaszatolódik a mappámon, az írt felével...
Tegnap nézegettem a Lastauto Omnibus katalógust és megint elgondolkodtam azon, hogy egy vásárolt fülkével és motorral mi lenne ha beindítanák a tgk. gyártást. A 10-18t kategóriában egy jó árral lazán el lehetne adni évi 200-300db-ot. Csak meg kellene keresni a kommunális felépítménygyártókat, hogy gyártsanak rá felépítményt, meg az Ifa kategóra leváltókra is lehetne számítani mint belföldi árúterítő kocsikra. Csak a bonyolult elektronikát kell hanyagolni, hogy később házilagosan is javítani lehessen szakszervíz nélkül. Csak ebből a 200-300db-ból össze lehetne hozni évi 2-4Mrd Ft-os extra bevételt, és akkor még billencsekről nem is veszéltem. Jópár futóműszettet is el lehetne így adni, és a járműgyár kihasználtsága nem csak a honvédségi megrendeléstől meg az egyedi Ikarus-on múlna.
Tudom már ki volt ez a téma vesézve, csakhát a gondolataim néha elkalandoznak ebbe az irányba, főleg, hogy a Rába-nál a termelés már 2-3 éve veszteséges, és egynlőre nem látszik ebből a kiút. A kinai piac meghóditása meg egyenlőre elmarad. Szóval valamit csinálni kell, mert különben minden marad ugyanígy. Én meg olyat akarok ami jó is, meg akarattal kivitelezhető is, és olyan sok pénzbe sem kerül a megvalósítás, mert az infrastruktúra és a hardver is megvan hozzá.
Gondolom arról a tachográfról lehet szó, ami már nem korongra, hanem kártyára írja a vezetési időt. Kötelező lesz, ha jól tudom még nincs konkrét időpont, hogy mikortól kell ezzel szerelni a vasakat.
A felírat Not Aus (vész leállító). Azaz N = nitrogén O = oxigén azaz nitrogénoxid :o)
Szerintem a honvédségi gépekbe nem kell tachofráf, mert a rendvédelmi szervek mentesülnek a tachográf használata alól, ugyanúgy mint az egyéb közfeledatot ellátó cégek autói. Gondolom háborúban meg árvíznél a kutyát nem érdekli, hogy a baka lenyomja Mo.-Moszva távolságot 2 nap alatt, amikor mondjuk kimegyünk az oroszokat megsegíteni rendet csinálni, ha forradalom törne ki náluk, mint ők tették velünk 56-ban.