Összel kötöttünk egy kandalló"kazánt" a fűtés alsó elosztású, padlóban osztóról, levágtam a méreteket kolega szereli fel az ucsó radiátort, el kellett mennem a boltba megjött a fagyálló
Kolega osszeforrasztotta, mire visszaértem megfogom a radiátorokat meleg, szólta ereszthetjük a vizet és tölhejük a fagyálót, valamiért felmentem a padlásra, és meglepődtem a tágulási meleg és dől a víz a biztonságin a pipából, mászok le, elment az áram, vagy mi van? nézegettem a kötéseket, minden fasza? leülök nézegetem, aztán nagy röhögés
vazze fűtjük az eget:) szerencsére szelepes az osztó és épp leégett a tűz, a méretek ugyanazok, csak forgatni kellett, mák, hogy nem volt benne a méregdrága fagyálló:)
Igen A lényeg a tágulásit nyomja a szivattyú de, a visszatérő vezetéken legyen, ha szívja akkor te is szívod:), mert a biztonsáin nyomva ott keringteti a vizet a tágulási és a kazán között, megy ki a rendszerre is de az energia java része feleslegesen fűti az eget:)
A nyitott rendszer szivattyúja után kell bekötni a tágulási vezetéket a másik vége a tartály alja. Így egy kis hurok is elegendő a másik (biztonsági előremenő) vezetéknek.
Ha kandallókazánt építek be csak így csinálom, Vili ez bent van a lakrészben és kvagyönge egy kazánhoz képest, ráadásul főzni is lehet rajta, miért reped el a sprarhelt platni, anyaghiba, és a melléöntött hidegvíz.
Egy kérdés, te hogyan teszed be a 110 csövet a kocsiba?
Azt nem írta senki, hogy az a lényeg, hogy a kazán szivattyúja fordulatszámszabályozott legyen, és a menüjébe be lehessen állítani a max előremenő visszatérő hőmérsékletet. Ha nem elég hideg a visszatérő lassít a szivattyú.
Nem akarok vitatkozni, sajnos nem érted vagy nem jól írtam, a biztonságinak és a tágulásinak két külön vezeték kell, nem csak az a lényege, hogy kijusson a gőz.
Ami kimegy a bizt vezetéken az visszajut a tágulásiba, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a másik tágulási vezeték ami a visszatérőbe van folyamatosan visszaadagolja a vizet a kazánhoz, így sokkal nehezebben jön létre annyi gőz ami nem tud kijutni és feszíteni. És ha visszajut egy pipában, akkor "szabadeséses gravitációs fűtés" jön létre a kazán és a tágtart között
Amit te írtál az nem jó, nincs tartalék "hidegvíz" a kazánnak. Működik senki nem vitatja, de ez speciális helyzet.
Én még csak 36 vagyok, ezeket akkoriban még nem szereltem, az utóbbi években tanultam újra, de szerintem is elég a vastag előremenő a tartályba. Tényleg így működik a legtöbb rendszer. Mivel szivattyú van benne nehezebben is tud fölforrni, mert valamennyi hőt mindig lead a hőcserélőn. Fölrobbanni meg nem tud mert nem zárt... A 22-es rézcső 54 bar-nál szakad, így az nem lehet gond, mert ez is elhangzott régebben. Ilyen tágulási vezetékeket csak rajzokon láttam.
A lehető legvastagabb csővel fel a padlásra a tágulásiba, ami nyitott, oldalán túlfolyó, és mindezt nem a _visszatérőre_, hanem az _előremenőre_ kell tenni, és akkor forrhat ahogy akar, ki nem szarja le, felbugyog a tágulásiba, onnan meg max a tetőre a túlfolyón. Akár van forgató, akár nincs.
Csak azért, mert már nincsenek gravitációs fűtések, ill kevés, nincsenek nagy víztömegű fűtések, és esetünkben ebben a kazánszerű izében kvakevés a víz. Ez a víz csak a fűtőtest hátsó részében van, és + még hőcserélős megoldása lesz, minimális víz ami keringene. Az oké, hogy ha kering szinte mínusz fokos lesz ami visszajut de ha nincs áram, nincs keringés.
Nem vagyok parás fűtésügyileg, de ez speciális.Ennél a lehető legrövidebben kell vinni a bizt vezetéket.
Hőcserélőt akkor kérnek a kazán gyártók, ha alsi öntvény a kazántest. Koracél esetében nem ilyen finnyásak. :-)
Az én rendszeremben (ötven éves gravitációs volt, és most is nyitott) is van iszapleválsztó, csak iszappal nem találkoztam még benne:-) Ennek ellenére tegyél bele. A fűtővízünk mindig is tiszta, soha nem volt még zavaros sem, nem hogy fekete. De itt ahol van az irodám trágyalé kering.
Ha hőcserélőt teszel be akkor a kazánvíznek magasabb lesz a hőmérséklete és kicsoszhatsz a kondenzációs tartományból. Különösen akkor ha a hőcserélőd nem kellő méretű.
Kondenzációs kazánnal mindig a visszatérő hőmérséklete a mérvadó kondenzálás ügyben.
Van egy WESTEN ENERGY 280 i gázkazánunk. 2 napja elkezdett furán viselkedni. Mikor elzártuk a melegvizet, ki-be kapcsolt egyfolytában. Hiába már nem enegedtük a meleget, ismét belobbant a láng majd kialudt. Pár perc után már a piros led is világítani kezdett. Így áramtalanítottuk a rendszert, gáz kizártuk. Szervízre nincs pénzünk, mivel a rohadékoknak 20 km-ről 10 000 Ft csak a kiszállás. Felajánlottam nekik, hogy hozom-viszem őket autóval, erre nemet mondtak. A szerelőnk meg már elköltözött a városból. Tippje valakinek, mi lehet a baja a kazánnak?
Ezért úgy döntöttünk, egyelőre átállunk a villanybojlerre, amit be is kapcsoltunk, de valahogy nem megy bele a víz, hanem a gázkazánon át forgatja a vizet. A csapok pedig rendben lennének. Mivel a gázkazánt 'leválsztottam' a rendszerről. Félreértés ne essék, nem fogom gányolni a gázkazánt, mert csak rontok a helyzeten.
Ezekre szeretnék választ kapni. Nagyon szépen köszönöm.