Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63595

Nagyapám öccse mesélte, hogy a kaposvári nemtudoménmilyen építőipari vállalatnak is így lett busza, hogy Szekszárdról vettek egy selejt Ikarus-30-ast. Kicsit rendbetették, és utána még sokáig használták. Akkor ezek szerint ebből az eresztésből szerezték.

Előzmény: trizs77 (63594)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.29 0 4 63594

Kettő ilyen döntés született, valamikor 1966-ban (?9 vagy 1968-ban (?)

 

Ikarus- 30 = 11.számú AKÖV, Szekszárd.

Ikarus- 60/601/602 = 17.számú AKÖV Szombathely.

 

A Gemencnek (11) akkoriban kb. 170 busza lehetett.

Ilyen is-olyan is.

 - kb. 15-20 db Ik-311,

 - kb. 5-6 db Ik-55,

 - kb. 30 db Ik-620/630,

 - kb. 9 db AMG,

 - kb. 0 db Ik-66 ....!....nem volt helyközi farosuk,

 - és kb. 110 db Ik-30.

 

Ehhez jött a Tröszti döntés, pontosabban akkor még nem volt Tröszt hanem AKÖV Vezérigazgatóság.

Miszerint minden volán cég, az összes Ik-30-as buszát, kb. 600 ilyen buszról beszélünk, selejtezéskor vagy pótláskor, Szekszárdra köteles leadni.

 

Szekszárd fogadta, de nem az AKÖV telepen, hanem a külső-keselyűsi úton lévő nemtudommilyennevű cégnél.

 

Ott nagyon alaposan felmérték, hogy a buszok milyen állapotban vannak és kb. további 100 db-t saját célra, valamint kb. 30 db-t tanyasi Iskolabusz célra felújítottak.

 

a maradék kb. 450 (?) db Ikarus-30-t, elbontották alkatrésznek és bárkinek árulták.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

így a kb. 170 autóbuszos AKÖV cég, mely az egyik legkisebb volt, egyből (két év alatt) kb. 270 db-os autóbusz céggé nőtte ki magát.

 

Sok-sok kintalvós falusi járaton ahol addig 1 db Ikarus-30 dolgozott, kettő vagy több sofőrrel, mindjárt lett 2 db Ikarus-30.

Mindenki tisztában volt azzal, hogy ezek a buszok már megették kenyerük javát.

de mivel kicsi költői túlzással egykezes üzemben dolgoztak, még jó pár évig napi szereplői maradtak Tolna megye közforgalmú autóbusz közlekedésének.

Valamikor 1970-71-ben koptak ki végérvényesen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (63593)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63593

Kicsit más irányba terelve a topikot: annak idején többen is említettétek vagy itt, vagy máshol a fórumon, hogy a 30-asokat egy időben összevonták a későbbi Gemenc Volánnál, mégpedig (ha jól emlékszem) abból a célból, hogy a típus karbantartását egyszerűbbé tehessék. Pontosan ez mikor történt, mely gépeket érintette (vagy ha nem lehet pontosan tudni, akkor hányas nagyságrendben), és más típusoknál is intézkedtek-e így?

FOMA Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63592

Így rendben van.

Előzmény: kbn (63591)
kbn Creative Commons License 2017.07.29 0 1 63591

Valóban kérésként van ott:

"Persze igazából tökmindegy, ha a gépkocsivezetők többségét nem érdeklik az előreváltott jeggyel utazók"

 

De, érdeklik. Ha nem is mindenhol, teltházra esélyes járatokon mindenképp.

Előzmény: FOMA (63590)
FOMA Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63590

A jegy nem tartalmazhat szigorúbb megkötést, mint a hatóság által jóváhagyott üzletszabályzat, jogvita esetén az utóbbi az irányadó. A 15 perc maximum kérés lehet, vagy az ilyen jegyfajtákra vonatkozó eltérő szabályokat is rögzíteni kell a szabályzatban.

 

Persze igazából tökmindegy, ha a gépkocsivezetők többségét nem érdeklik az előreváltott jeggyel utazók. 

 

 

Előzmény: kbn (63589)
kbn Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63589

A jegyen van 15 perc, jól láthatóan kiemelve. Gyakorlatban valóban 10 perc körül szokott lenni a kivárás vége.

Előzmény: FOMA (63588)
FOMA Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63588

Segítsetek már, mert nem találom ezt a 15 percet az üzletszabályzatban, pedig hallani már sokszor hallottam én is. 

 

Ilyet találtam:

 

"9.Ahol az autóbuszjárat tartózkodási ideje ezt lehetővé teszi, az utasnak az előzetesen biztosított ülőhelyét vagy férőhelyét legalább 10 perccel a menetrend szerinti indulási idő előtt kell elfoglalni vagy az ülőhely fenntartására vonatkozó igényét a helyjegy (elővételben váltott menetjegy) egyidejű felmutatásával a járati személyzetnek bejelenteni.

Ennek elmulasztása esetén a VOLÁN az ülőhely biztosítását tovább nem vállalja. Azokra a járatokra, illetve azokon az autóbuszállomásokon (megállóhelyeken) amelyekre, illetve amelyeken csak előre váltott menetjeggyel lehet a járatra felszállni, a VOLÁN a helyet a járat indulási időpontjáig fenntartja."

 

 

 

 

Előzmény: kbn (63587)
kbn Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63587

Tapasztalatom szerint a rendszer az internetes jegyelővétel felfutása óta (ismét) jól működik. Kevésbé frekventált indulásokon előfordul, hogy a sofőrök nem szólítják előre az elővételeseket, de teltházgyanús járatokon következetesen tartani szokták a sorrendet. Kirívó esetnek számít, ha időben kint volt az utas, és mégis állva kell utaznia.

 

Gyanítom, hogy 15 perccel indulás előtt bár Népligetben volt, de még a buszát kereste az utas, és csak akkor ért oda, mikor már a készpénzeseket szólították. Rutin híján pedig nem tudta, hogy ilyen esetben soron kívül is jelentkezhet.

Előzmény: trizs77 (63586)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.29 0 1 63586

Tehát: mit tehet a sofőr, vagy a társaság, ha a helyjegyes utas nem jelentkezik időben, és valakinek közben eladták a helyét?

 

--------------

 

Semmit nem kell tennie.

 

Eladhatja azt a helyet.

 

Itt a választó vonal a 15 perc.

Az indulás minusz 15 percig beszállítod az előre váltott jeggyel érkezőket, plusz bárkit de megmondod melyik helyre nem ülhet, mert az foglalt.

 

Nos itt jön a buszvezetői képzés hiánya.

Amíg ez a szabály jól működött kb. 20 évig, már nem működik jól kb. 20 éve.

Magyarul a buszvezetők nem tartják be.

 

-----------------

 

az én módszerem a következő volt :

      - az indulás mínusz 15 percnél megszakítottam a beszállítást.

      - nagyon hangosan kikiabáltam, pontosabban felálltam, kiléptem a lépcsőre és ott kiabáltam, hogy : több előre váltott jegyes utas nincs ?

      - Ha nemleges volt a válasz, vagy nem volt válasz, akkor folytattam a beszállítást.

      - Ha vki jelentkezett akkor az ajtó elött tömörülő tömeg morgását nem figyelembe véve, felszólítottam őket, hogy álljanak félre és engedjék előre az előre váltott jeggyel rendelkezőt.

 

 

-------------------

 

Itt a vita (ha lesz bizonyítás ??) azon fog lenni, hogy:

      - 1./ a két hölgy valóban megérkezett e 15 perccel az indulás előtt a buszhoz ?

      - 2./ bármilyen módszerrel tudomására hozták e buszvezetőnek, hogy nekik előreváltott jegyük van és addig ne szállítson be jegy nélkülieket, amig az előre váltott jegyesek nincsenek a buszon?

     - 3./ vagy beálltak a sor végére, és bár valóban megérkeztek a buszhoz -15 perccel előbb, a sofőr elé csak a -5. percben kerültek?

 

 

 

Előzmény: kbn (63584)
kbn Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63585

Ha a 15 perc valóban igaz - és az utas nem az állomásra ért ki ennyivel előbb, hanem a konkrét busz előtt állt a sor végén - akkor a sofőr annyiban hibázott, hogy az első készpénzes utas felvétele előtt nem szólt ki, hogy elfogytak-e már az elővételesek.

 

De ezt a nagy többség szerencsére meg szokta tenni.

 

Ha a 15 perc csak amolyan felfelé kerekítés, tehát az előírt ideig kivárt a sofőr a készpénzesekkel, és szólt is, hogy van-e még elővételes, akkor mit tudott volna tenni az utólag felbukkanó elővételessel? Maximum felszólíthatja a helyén ülő jóhiszemű utast, hogy utazzon állva, ami mindhárom félnek roppant kellemetlen szituáció, és talán még ennél is jogosabb ok a panaszra ("úgy vettem meg a jegyet, hogy azt mondta a sofőr, lesz ülőhelyem, végül mégis két órát kellett állnom").

Előzmény: kbn (63584)
kbn Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63584

Oké, mit tehetett volna a sofőr?

 

Utasként kerültem már hasonló helyzetbe, egy lényeges különbséggel: nem a végállomáson szálltam fel, és az onnan megvett helyet a sofőr nem foglalta le, hanem eladta másnak (feltehetően bevételi jutalékért, az adott üzemegység híres volt arról, hogy a saját, kihasználatlan másodrésze elől viszi el az utasokat állóhelyen).

 

Felszálláskor látom, hogy nincs egyetlen szabad hely sincs a buszon - ráadásul napi utolsó járatról volt szó.

 

Mondom a sofőrnek, hogy felállítani nem szeretnék senkit, aki abban a tudatban vett jegyet, hogy jut neki ülőhely, viszont helyjeggyel 2 órát állva utazni sem. Szerencsére nem sürgős az utazás, van szállásom az adott városban is, visszajövök holnap reggel, mindössze annyit kérek, hogy adjon egy igazolást, hogy helyhiány miatt nem tudott elvinni, hogy legalább a kifizetett jegyem ne vesszen el.

 

Erre viszont semmi szín alatt nem volt hajlandó - nyilván nyoma lett volna, hogy némi aprópénzért nem tartotta be az előírásokat - mindössze arra, hogy ha nem sikerül felállítanom a helyemen ülő utast (aki lehetett volna 80 éves néni, kisgyerek stb.), akkor hátrajön és segít.

 

Tehát: mit tehet a sofőr, vagy a társaság, ha a helyjegyes utas nem jelentkezik időben, és valakinek közben eladták a helyét?

 

Illetve mit lehetne változtatni a szabályokon, hogy ez ne forduljon elő? Várjanak tovább az elővételesek jelentkezésééig? De meddig? 5 perc? Garantált késve indulás, amin a többi utas háborodik fel, joggal...

Előzmény: M.T. (63581)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.29 0 1 63583

Ja, tényleg, az utas a hibás.

 

-----------

 

Nem.

 

Ez 100%-ban autóbuszvezetői hiba.

Az ilyen esetekre a szolgálati utasítás egyértelmű.

A buszvezetőnek azt átírni, átértelmezni, nincs joga.

 

Van a Volánbusznak több üzemegységvezetője.

Egyikük a szigethalmi üzemegység mellett, a Népligetet is vezeti.

Ez az ügy az Ő hatásköre.

 

Járjon el saját fegyelmi hatáskörében az érintett buszvezetővel szemben.

Helyettese pedig írjon egy bocsánatkérő levelet a cég nevében az érintett utasnak.

 

Mivel az említett üzemegységvezető már 60+ éves, emlékeznie kell, hogy jó, vagy kevésbé jó elődei, ilyen esetekben a bocsánatkérő levél mellé, anno, mellékeltek kettő db, bármikor felhasználható ingyen jegyet is a VB járataira.

 

A következő negyed vagy félévi oktatáson pedig tegyék kötelezővé az ügy részletes ismertetetését a buszvezetők számára, ismeretfelújító céllal pedig értelmezzék, egyértelműsítsék a meglévő (jó) szabályozás, gyakorlatban történő alkalmazását.

 

 

 

 

Előzmény: M.T. (63581)
FOMA Creative Commons License 2017.07.29 0 0 63582

""Kérjük, ülőhelyét 15 perccel indulás előtt szíveskedjék elfoglalni!"

 

Kérdés, hogy a gépkocsivezető lehetővé teszi-e ennek a fehlívásnak a betartását.

 

Amúgy ez a releváns a panaszra adandó válasznál:

 

http://www.volanbusz.hu/hu/tarsasagunkrol/uzletszabalyzat/04a

 

"6. A csak ülő utast szállító autóbuszjáratok elsősorban a járat indulása előtt, a külön meghirdetett időpontig elővételben megvásárolt helyjeggyel (helyfoglalást is tartalmazó menetjeggyel) vehetők igénybe. Az ezzel nem rendelkező utasok – az előzetes kötelező helybiztosítás esetét kivéve – csak akkor szállhatnak fel, ha a lefoglalt, valamint a távolabb felszálló és helyfoglalással rendelkező utasok részére fenntartott ülőhelyeken kívül az autóbuszon még van szabad ülőhely és csak ezeket foglalhatják el."

Előzmény: kbn (63580)
M.T. Creative Commons License 2017.07.28 0 0 63581

Ja, tényleg, az utas a hibás.

 

Álló utasok?

 

Ne már...

Előzmény: kbn (63580)
kbn Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 63580

A netes jegyen még véletlenül sincs ott hatalmas betűkkel, bekeretezve, hogy:

 

"Kérjük, ülőhelyét 15 perccel indulás előtt szíveskedjék elfoglalni!"

 

Ja, de...

Előzmény: M.T. (63579)
M.T. Creative Commons License 2017.07.28 0 0 63579
vadparaszt18 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 63578

Olvastam egy 2017 márciusi cikket ahol ez volt leírva, hogy:
"DDKK Zrt. országos szinten nem panaszkodhat a járműveit illetően" 

Ezen mondat hallatán elkezdtem azon gondolkodni, hogy vajon a közlekedési központokat hogy lehetne rangsorolni a járműpark alapján, illetve úgy minden alapján? (PR, marketing, stb.)

sosiforda Creative Commons License 2017.07.27 0 0 63577

A Polskibus járatsűrítése és a Flixbus 2 új járatpárja után a cseh LEO Express is beszáll a magyar-szlovák-lengyel útirányba:

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57310

 

Ők a többiektől eltérően Miskolc-Kassa útirányon át járnak majd, augusztus 29-től.

Úgy tűnik, ők Budapesten a repülőtéren kívül a Stadion autóbuszállomást, Miskolcon pedig a Búza téri autóbuszállomást használják majd:

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57199

 

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57215

 

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57270

 

A foglalási rendszerük enged Budapest-Miskolc foglalást is, hiánypótló éjszakai járat lenne 23.55-kor, bár gondolom majd lekorlátozzák.

sosiforda Creative Commons License 2017.07.27 0 0 63576
Előzmény: kbn (63574)
AUTOSANdris Creative Commons License 2017.07.26 0 0 63575

Úgy tűnik megoldódik a probléma. Az ÉMKK az esti műszakokhoz igazodó járatokat betérítéssel módosítva felterjeszti az NFM-nak, jóváhagyást követően pedig be is fognak térni a járatok.

Előzmény: kristoof (63497)
kbn Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63574

UVA nem ad ki bármit a kezéből... nekem furcsa, hogy ilyen kis munkáért egyáltalán lehajoltak.

Előzmény: Racilaci (63572)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63573

Ha megnézzük az utolsó dokumentumot és eltekintünk a helyközivel megoldott 13-17 vonalak, valamint - a valószínűleg mérés nélküli - 0 fős járatoktól, sajnos indokoltnak látszik valamilyen csökkentés. Hogy az új hálózat ezt elfogadhatóan oldja-e meg azt a helyiek tudják / fogják tudni megmondani, de úgy nézem ellátatlan terület nem marad és a követési idők is emészthetőek. Arról nem is beszélve, hogy megszűnnek a "dőlt-aláhúzott-félkövér-kettőskereszt" eltérő útvonalon közlekedő keverések.

Előzmény: Racilaci (63572)
Racilaci Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63572

Ez egy igen alapos, komoly koncepció - kár, hogy a kisebb városok szintjén egyik legimpozánsabb helyi járati rendszerből von el 15%-nyi futásteljesítményt...

Előzmény: Snake-Mojzi (63571)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63571
trizs77 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63570

P.Laci biztosan meg akar felelni.

 

 

Előzmény: EKM-765 (63569)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63569

Biztos, hogy meg akar felelni?

Előzmény: Törölt nick (63568)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63568

Szombathely helyi:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144487320&t=9146401

 

Az ÉNYKK-nak bele kell húznia az elkövetkezendő másfél évben, hogy teljesíteni tudja a feltételeket.

sosiforda Creative Commons License 2017.07.12 0 0 63567
Előzmény: Tourismo (63566)
Tourismo Creative Commons License 2017.07.10 0 0 63566

Még 4 nap!
Akit esetleg érdekeli a FINA úszóbajnokság shuttle buszjáratokról ennyi infot sikerült találni.

https://www.fina.org/sites/default/files/general/trainings_v3.pdf



Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!