Keresés

Részletes keresés

domesanyi Creative Commons License 2015.04.23 0 0 515

Sziasztok!

 

Annyiban beszállnék, hogy én 3.3-ért vettem egy kifejezetten megkímélt bézs kéziváltóst nemrég :) Ami plusz előny volt a sok feltételen túl, az a magyar előélet, hihető km, vezetett szervízkönyv, javítási számlák. Az autó 2006 végi, de még nem szakadt és sehol sem kopott a bőr (természetesen nem is szalonállapotú). Az ápoltságon túl minden bizgentyű a helyén, minden felirat ép, minden lámpa és LED világít. Aki tud rá vigyázni, annak ép marad. Láttam egy iszonyat szakadtat kevesebb km-rel (amit nem is hittem el) - a neten is fent volt, ott nagyon pöpecnek tűnik, a valóságban egy roncs volt. Talán még annyit is hozzátennék, hogy az autóra szánt összeg 3/4-éből vedd meg az autót, a maradékot tedd félre az érkező számlákra és problémákra. Ez nekem bejött, nyugodtabban fogadtam az első nagyobb tételeket, úgymint illeték, CASCO, nyári gumi és társai.

 

A fekete bőr nyáron nagy szívás és szerintem a bézs kevésbé koszolódik (tudom, hülyén hangzik, de a feketén látszik a gyerek cipőnyoma és a porosodás, a bézsen alig :) Ezzel együtt a szín és az anyagválasztás ízlés dolga, egy másik autóban fekete bőröst néztem ki és ha rajtam múlik, el is hozom... Szóval azt válaszd, ami neked bejön. Az XC90-ből nincs nagyon elcseszett belterű, legfeljebb lelakott :)

 

Mivel nekem a másik alternatíva a Toyota LC lett volna, abból mindenképpen kézi váltós, így nekem nem fáj, sőt, kerestem a kézi váltót. Régen automata Volvóm volt, imádtam, de sokat evett és egyszer nagyon elromlott. Ez most manuális és nem rossz. Van abban valami, hogy jobban illene hozzá az automata, de ez csak olyan érzés, talán kicsit öreguras, de engem is elkap néha. A kézi váltó egyébként simán vált, példásan pontos, 6 sebességes, nekem kicsit rövid az egyes és a kettes, a többi rendben, a hatost elég hamar be lehet tenni, azzal elgurul akármeddig. Terepen hegymenetben jó lenne egy felező, az automata nem tudom mit művel erdei földúton hegymenetben, valaki megírhatná. Én a kézi váltóval feladtam egy meredek falat, mert nagyon csúsztatni kellett volna a kuplungot egyesben is. Mondjuk nem egy erdészautó, mi is csak próbálgattuk, aztán mentünk az aszfaltra.

 

Városi araszoláskor nem csípem, de ott nem az autóval van a baj, hanem az araszolással... :) A városi stresszt csökkenti az automata... Azért kézivel sem az a lefulladós fajta, jól tűri a kapcsolgatást és az alkalmi bénázást is. A 2.5 tonna nem ugrik meg olyan könnyen, a 2.4 liter pedig nem fullad le. Ha ingázásra vagy pályára lesz, akkor biztos nincs vele baj és talán a fogyasztásra is jótékonyan hat + olcsóbb a szervíz. Mivel nincs visszagurulás gátlója, így emelkedőn elindulást újra kell tanulni a rögzítőfék megoldása miatt (legalábbis nekem) - ez az automata mellett szólhat. Ha már luxusról beszélünk, ezt az egész autót inkább automatára találták ki.

 

És még egy megfigyelés: a fordulóköre óriási, szokni kell pl. kapubeállásnál, parkolóhelyre beállásnál, viszont a magas padkákra gond nélkül felmegy, így nekem a legtöbb esetben Y helyett összejön az O fordulás, illetve a parkolóhelyről szinte bármilyen irányban elindulhatok, amit nem lehet eléggé értékelni :)

 

 

Előzmény: lazy g. (514)
lazy g. Creative Commons License 2015.04.23 0 0 514

Szia!
Egy picit szerintem sötéten látod a dolgokat..nem? Nézegetem a neten,itt-ott és azért 3 millió fölött már vannak egész jó állapotúak. Persze 5-ért még szebbek és jobbak vannak,10 fölött meg egészen szuperek!

3 milla fölött van olyan,ahol teljes vezérléscsere történt, az összes folyadékkal,stb,tehát arra nem kell költeni. Az átírás,hááát..azt bizony bármilyet veszel, azt ki kell csengetni. Nekem egy Peugeot 607-em volt, (tegnap adtam el egyébként ) 2,2 HDI motorral,szóval akörül lesz az átírási költsége, mint a Peugeot-nak volt. Én bízom benne,h ha veszek egy jó állapotú XC-t és előtte azért megnézetem egy szerelővel (szöghajtó,vezérlés,szilentek,bakok,ilyesmik),akkor sok százezres csengetésekre nem lesz szükség,legalábbis egyelőre. Utána meg majd meglátjuk.

Tudom,h jót akarsz,h figyelmeztetsz,h mire kell odafigyelnem egy ilyen autó vásárlásánál és ezt köszönöm is Neked!!! Remélem h sikerül kifognom egy jót! :)

Jaa, a Peugeot is fekete volt,fekete belsővel és nekem nem volt komor... bírom a feketét! :)

Még egy utolsó kérdés: amit vettél,azt Te hoztad be magadtól,vagy esetleg megbíztál valakit? Szóval kinézted mondjuk a neten,aztán felkerekedtél és elmentél érte? Lehet,h mégis külföldről kellene behoznom egyet...

Üdv,minden jót!!! :)

 

 

Előzmény: Tele Peti (513)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.23 0 0 513

Azért azt lásd, hogy 3.5 ért sem lesznek csodák itthon. Én itthon 3.2-ért csúsztam le egyről amitől teljesen odavolt aki megvette, hát amit én vettem ezerszer szebb.

 

És akkor átírás az elég sok,aztán  komplett vezérlés, olajok, folyadékok szíjak cseréje (ez nekem magánszerelőnél 3oo e. volt)  A szilentek a futóműben  kilesznek az tuti. Két alsó motortartó abak 3o-4o per darab, ezek vákumezérletek, jó eséllyel kuka, enélkül viszont azért veszít a luxusból rendesen..plusz hibakódokat nyomja. Sajnos azt látni kell, hogy ez egy luxuskocsi és annak megfelelően árazottak az alkatrészek, illetve ennek megfelelően komplikált is.

 

Amúgy az enyém fekete bőr belülről, de elég komor, nincs baj a bézzsel...

 

Ami még gáz, hogy a bőr nem jó minőség, szét van kopva az összes, én félbőrt kerestem, de nagyon ritka. Én is kacérkodtam a manuállal a kisebb hibalehetőség miatt, de most már örülök ennek, ez a kocsi egyszerűen túl nagy hozzá.REmélem nem kotlik meg.

Előzmény: zsó124 (511)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.23 0 0 512

Szia!

 

Az enyémen most csinálják a szöghajtót.  Most úgy megy mint egy elsőkerekes borzasztóan alulkormányzott autó. (egy normális kanyarban, nem tépve neki már a kipörgésgátló dolgozik) Amúgy, ha ez nem megy akkor ki kell szedni a kardánt, elméletileg megy az azutó, de ugye innentől a hibakódokkal együtt kell élni.(hallottam olyat, hogy a visszahajtás nem kizárt, hogy megöli a haldexet, de én ezt nem feltétlen gondolom)  Illetve a kipörgésgátló meg az elektomos segédberendezések innentől kezdve ugye senki nem tudja mit csinálnak, meg a hibakódok mit jelentenek...

 

A javítási költsége elég húzós. A javítókészlet 6o-8o minimum, plusz a munkadíj. A problem ott van, hogy ha a tengelyről is lemaródtak a fogak akkor a jav. készlet nem elég. Az új szöghajtó 4oo-5oo e , bontott 15o-2oo és tök lutri. plusz a jav készlet.

 

A bajt az okozza, hog gyárilag nincs rendesen leszigetleve, bemegy a víz sár és az megeszi. Állítólag a később i évjáratosoknál ez már nem dráma.

 

Ja: A fogyasztás kevesebb, a gumifogyás is. De azért egyet lássunk, ezt az autót nem elsőkerekesre találták ki, szerintem ez a stabilitásán látszik is. Ekkora autó vagy hátsó vagy négykerékkel okés...

Előzmény: nonemgraz (510)
zsó124 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 511

Szia!

Valószínűleg észre sem veszed, az autó úgy működik mint egy hagyományos elsőkerék hajtású autó. Extrémebb körülmények között,télen nagy hóban, murvás vagy füves meredek emelkedőn,ahol egy hagyományos hajtásláncú autó már feladja,ott az XC is feladja,ha nem hajt a hátulja.

A fogyasztásban elképzelhető,hogy minimálisan jelentkezik,mivel nem pörgeti hátrafelé a kardántengelyt. 

Tényleges hibát nem okoz (...szerintem),max. ABS hibakódot jelezhet egy nagyobb kapartatás után,mivel nem érti a rendszer,hogy a hátsó kerék fordulatszáma miért tér el az elsőtől! -mert nem hajt!

A javítása kissé komplikált, tudomásom szerint bruttó 100eft körül van az anyag költsége és véleményem szerint az alulméretezett bordás hüvely mellett okozhatja a tengelyenkénti nem egyforma gumi használata.

Remélem segítettem!

Üdv Zsoo

Előzmény: nonemgraz (510)
nonemgraz Creative Commons License 2015.04.19 0 0 510

szia

 

 

bocs de jól olvassom szög´hajtó nélkul lehett autózni az xc 90 -el ??? meg kevesebb a fogyasztás ??? akkor esetleg ha nem muködik a szöghajtó milyen komplikációk léphetnek fel !!!!

 

Előzmény: Tele Peti (504)
lazy g. Creative Commons License 2015.04.19 0 0 509

Szia!

Köszi szépen a tanácsokat. Sajnos én egyelőre nem tudok ezzel foglalkozni,nincs rá idő. Lehet,h inkább még gyűjtök egy kicsit és kb 3,5 M-ért már (remélhetőleg..) ki tudok fogni itthon is egy jó állapotú,nem leharcolt példányt.

Tudom,h belefuthatok ilyen-olyan problémába,sajnos ez a használtautóknál előfordul,de azért majd igyekszem... ;)

Azt is tudom,h az automata váltó alapfelszereltség,100-ból kb 98 automata váltós. Nem beszélve a "bézs bőrbelsőről",de vhogy egy fekete autónál nekem jobban tetszik ha belül is fekete. Elfogadom ha másnak a bézs tetszik,de nekem nem jön be. Na persze ha lesz egy bézs belsős ami egyébként műszakilag szuper,akkor ezt nyilván elfogadom. A feketéből nem engdek ehhez ragaszkodom,nekem ebben a színben tetszik a legjobban,jól áll neki,szép,elegáns. :-) 

Még nem volt automata autóm,vhogy én szeretek váltani...de előbb-utóbb majd ezzel is megbarátkozom. :)

Az fix,h ilyen autót veszek,a család eldöntötte,max picit még várunk. :-) 

Előzmény: Tele Peti (508)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.18 0 0 508

Szia!

 

Én ugyanebben a cipőben jártam, végül Németországból hoztam be. 7-9 ezer eur között vannak olyanok ami már nem egy hulladékhalmaz, de ugye innen még két nagy tétellel kell számolni. Az egyik amíg magyar papír lesz rajta a másik meg a vezérlés csere, egyebek, ami ugye ennél az összegnél már az autó értékéhez képest jelentős tétel. És erre jönnek még rá az olyan tételek, hogy ugye ezek már nem mai csirkék, és az alkatrész pont annyiba kerül, mint a nyolcmillásba.

 

Én úgy számolom, hogy az enyém végül 3.2- 3.4 be áll fel, vezérlések, folyadékok cseréjével, szépészettel, gumialkatrészek (szilentek bakok) cseréjével.(sajnos a  szöghajtó javítás egy elég erős tétel lesz, de azt bármelyiknél beszívhatod, mert gyárilag gagyesz a konstrukció, be tud menni a tengelynél a sár. ) Az enyám automata, a manuálnál az a baj, hogy egy ekkora dromedárt nem annyira jó manuállal vezetni, plusz általában az alapfelszereltség.

Előzmény: lazy g. (507)
lazy g. Creative Commons License 2015.04.15 0 0 507

Köszi szépen,de ha lenne 7,5 millám,akkor találnék segítség nélkül is... :D

Nekem kb 2,5-3 milla közötti XC kellene,de amilyet keresek,sajna nem találok. 

A hasznaltauto.hu-n elég leharcoltak vannak,természetesen ott is keresgélek.

Csak azért kértem itt segítséget,h akik fent vannak a fórumon,hátha jobban képben vannak,több eladó XC-ről tudnak,stb.

De akkor még keresek tovább.

Köszi szépen,üdv,minden jót! :-) 

 

Előzmény: domesanyi (506)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.14 0 0 506

Gablininél láttam, 7.5m Ft, fekete alufelnivel, dögös. Bár kicsit olyan, mintha Neoluxszal átfújták volna az egészet, kicsit természetellenesen fényes fekete a színe.

Amúgy meg hasznaltauto.hu:)

Előzmény: lazy g. (505)
lazy g. Creative Commons License 2015.04.13 0 0 505

Tud valaki egy eladó fekete XC 90-est? Manuális váltós lenne az igazi,de ha automata,az se lenne baj.

Köszönöm! :) (sajnos még nem találtam meg az igazit)!

Tele Peti Creative Commons License 2015.04.12 0 0 504

100/110-es tempónál 6.3 litert evett. Igaz sajnos ebben az is benne van, hogy nincs 4WD ... megkotlott a szöghajtó... most megy gyógyászatra...

Előzmény: domesanyi (503)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.12 0 0 503

Welcome! Én is új vagyok itt, nincs két hetes az XC90-em, imádjuk :)

 

Nem sok javítanivaló volt rajta, a tolatóradar rossz, de már nem is hiányzik, volt egy helyzetjelző csere, plusz a hátsó ablaktörlő be volt rohadva. felújítottat raktak be, azt mondják típushiba, könnyen beázik a motor. Próbáljátok ki, amikor veszitek :) Ami még meglepett, az a spéci első ablaktörlő, 12e ft egy pár... :(

 

+1 info: 2.4D turbó motorral autóút/autópálya átlag fogyasztás 9.5-10 liter/100km. Ami érdekes, hogy 110-120-as tempót 8-9 l/100km között megoldja, a 130-140-es tempót viszont 12-13 literrel, a fölött a csillagos ég. Sokat lehet(ne) spórolni a külső sávban...

 

Fogyasztás szempontjából kedvence a kisebb városok közötti mászkálás, ott 8 alá is lehet szorítani 70-90km/óra termpóval. Más kérdés, hogy a futóművel mit tesznek az ilyen összekotő utak.

 

Előzmény: Tele Peti (502)
Tele Peti Creative Commons License 2015.04.11 0 0 502

Sziasztok!

 

Csatlakoznék én is a "klubhoz" . Két hete vettem egy XC-t, 2oo4, D5.

 

Elkezdtem a rendberakását,most volt vezérlés és folyadékok cseréje...

 

Üdv

 

TP

lazy g. Creative Commons License 2015.04.09 0 0 501

Bocs,h beleszólok,de ne hagyd magad befolyásolni senkinek.
Én se hagytam. A jó tanácsokat meg kell fogadni,a stílust meg a megjegyzéseket elengedni. :)
Szerintem vegyél egy jó állapotú XC 90-est,nem fogod megbánni. Az én igazgatómnak egy ilyen autója volt évekig (sajnos már meghalt) és nagyon meg volt vele elégedve!
Biztonságos,szép és műszakilag is szuper. Nézesd meg előtte ha van egy jó szerelő ismerősöd és hadd szóljon! :)
Persze nyilván Te tudod,Te döntesz,de én azt mondom,h mindig az első benyomás a fontos,biztosan nem véletlenül jöttél erre a fórumra... :)
Üdv,minden jót!

Előzmény: fényECSet (500)
fényECSet Creative Commons License 2015.04.07 0 0 500

igaz hogy az utóbbi időben egyre enyhébb a tél. Az is igaz hogy ahová nekem szükségem lenne rá még ennek ellenére se 2 napig van tél, az hogy mennyire kéne megpakolni a Hiace és ezzel járni állandóan most mellőzzük minthogy azt is hogy rendes téli gumi van rajta télen. Egy általános 9-10 fogyasztás szerintem rendben lenne.
Ennek ellenére érzem hogy nem az xc lesz a választás ezek után, azért köszönöm a sok jó ötletet. 

Előzmény: Törölt nick (499)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.07 0 0 498

Tudom, miről beszélsz, a négykerék hajtás és az emelt hasmagasság szintén domboldali telek miatt volt az előnyök között nálam is. Viszont ha komolyabb az a domb, akkor inkább igazi terepjárót keress (márkákat nem írok, ez Volvo fórum :) én a hétvégén feladtam egy nagyobb földutas emelkedőt az erdei csapatás közben, mert sajnáltam égetni rá a kuplungot, egyesben is csak csúsztatva lehetett volna megcsinálni, de nem vagyok állat :)

Előzmény: fényECSet (497)
fényECSet Creative Commons License 2015.04.07 0 0 497

Értem a te döntésed, nálam az a helyzet hogy domboldalra költöznénk valamikor a közeljövőben és a Hiacenak ez az egyik gyengéje hogy a hátsó kerék meghajtás miatt állandóan elakad hóban, egyenes vizes, párás füves részen szóval mindenhol ahol nem száraz aszfalt van. Nem kimondottan a terepezés lenne a lényeg, bár :) ... A Hiace 9 év alatt 2x látott szerelőt de az is jelentéktelen, potom összegbe került, szóval bizonytalan vagyok, szeretnék egy 4x4 hajtású autót amely nem fogyaszt sokat és megállja a helyét minden körülmények között. 

Előzmény: domesanyi (496)
domesanyi Creative Commons License 2015.04.05 0 0 496

Érdekes váltás, de ez két külön kategória, nem a hajtás lesz az egyetlen különbség.

Én is Toyotáról váltottam, Avensis --> XC90. Kedd óta használom a Volvót, nagyon nehéz pillanat volt a Toyota elhagyása - 9 év óramű pontosságú működés - de már volt Volvóm, nekem ez visszatérés a márkához. Más lett a fontos, kisebb üzemzavarokat, nagyobb javítási számlákat bekalkuláltam cserébe más előnyökért.

 

Egyébként ott van a Toyota Land Cruiser, szerintem a kategória legjobbja, picit túlárazva (gondolom okkal), azzal tényleg illik legalább néha dagonyázni. A Volvot a felhasználók nem igazán terepre veszik, bár ott is elboldogul, ez inkább városi/közúti jármű, alkalmi terepezésre.

 

Nem tudok semmi extrát, amit át kellene nézni, csak amire minden autóvásárlásnál figyelni kell. Ha neked fontos az összekerék hajtás, akkor főleg arra figyelj - volt itt több bejegyzés, hogy mi ennek a módja, ha van lehetőséged kipróbálni, az a legjobb. Nekem inkább a megkímélt állapot volt fontos, így a bőrüléseket átnéztem, az összekékhajtást nem... :)

 

ui. Egyébként a hétvégén többször terepeztünk, remekül működik az összekerékhajtás is!

Előzmény: fényECSet (495)
fényECSet Creative Commons License 2015.04.05 0 0 495

Sziasztok,

Nekem egy Toyota Hiacem van, viszont muszáj lesz lecserélnem egy négykerék meghajtású autóra. Kinéztem magamnak a Volvo XC90 de nem tudom mire figyeljek vásárlásnál. Eddig 9 autóm volt, egy része német a másik része japán meg kell mondjam hogy a japán autók messze jobban teljesítettek. A Volvo kimaradt mind érdeklődési kör viszont ez a modell így használtan már elérhetővé vált számomra és nagyon is tetszik. Esetleg ha valaki leírná hogy mire figyeljek vásárlásnál megköszönöm. 

domesanyi Creative Commons License 2015.03.31 0 0 494

Sziasztok!

 

Ma hazaért a drága...

 

 

 

Minden szép és jó eddig, elmentünk családi autókázásra, azonnal nagyon megszerettük. Egyáltalán nem dülöngél a kaszni (mint ahogy itt-ott mondják) és megy is szépen, nem is zajos, szóval patent :)

 

A hibalista azért bővült, a hátsó ablaktörlő nem működik, 1-2 izzó a középkonzolban kiégett, esőérzékelő vagy nem működik, vagy csak nem ég a visszajelzője, nem tudom, mert csak szemerkélt az eső, de inkább nem működik.

 

Emellett bosszantó, hogy minden más hasznos információt felülírva a computer állandóan azt közli, hogy "helyzetjelző izzó hiba", hát bakker, azért erre elég lett volna egy sárga visszajelző lámpa, mint a 244-ben volt :) De azért soha komolyabb üzenetet ne lássak...

 

A kereskedőről annyit, hogy a CASCO-t 5 fős autóra írták. Kérésemre még helyben javították 7-re, a forgalmiban ez jó volt, de erősködnöm kellett, hogy ne postán küldjék utánam. Ami nagyobb gáz, hogy a vonóhorgot kihagyták a forgalmiból. Erre még írtak külön papírt, hogy díjmentesen pótolják majd, elvileg gyári (levehető) vonóhorog, így nem kellene hogy gond legyen, de azért -1 pont jár nekik.

Burkos Creative Commons License 2015.03.30 0 0 493

Igen. Azóta azzal nincs probléma, de van sok más sajna..most éppen a kormányműben ment ki egy szimering, amit holnap fognak cserélni...

Előzmény: godo74 (492)
godo74 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 492

Szia Burkos!

 

A 70 még nem is lenne sok, csak a kocsi menjen. A Tiéd megjavult a sorcserétől?

Előzmény: Burkos (491)
Burkos Creative Commons License 2015.03.29 0 0 491

Szia godo74!

 

Én a saját tapasztalatomat szeretném elmondani.

Nekem ugyanezt a jelenséget produkálta az Xc kb egy hónapja..

Bevittem a nyíregyházi szakszervízbe, ahol meg mondták, h a turbó szalbályzó szelep sor ment ki az autóból. Ez kb 70 ropiba fájt...

godo74 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 490

Szia BlackXC90!

 

Nem pesti lakos vagyok, de nincs túl messze. Meg tudom oldani, hogy felvigyem, így jöhet a szerelőtipp.

A legszebbet meg elfelejtettem leírni: A szakszervíz azt javasolta, hogy az EGR-tengelyt mozgató kart vegyük le az elektormotorról és kössük fixre zárt állásban. Mikor megkérdeztem, hogy ez mennyire szakszerű, akkor azt mondták, hogy másik kocsinál már bevált.

Előzmény: Törölt nick (489)
godo74 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 487

Sziasztok!

 

Segítség kellene, mert a márkaszerviz bénázik. Az autó 185 lóerős 2008-as XC90.

A helyzet a következő:180 ezres szerviznél a szaki szólt, hogy az EGR tengely-t, az egyik porlasztócsúcs tűzkarikáját és egy szimmeringet hamarosan cserélni kellene. Mondtam a fiúknak rendeljék meg a cuccot és viszem majd vissza a kocsit. Meg is csinálták rajta a cseréket. Aztán következett egy hosszabb etap Salzburgig. A cél előtt 60-70 km-rel a kocsi "motorszervíz szükséges" felirattal belassult, gyakorlatilag a vezérlés letiltotta a turbót. Elvánszorogtam Salzburgig, az ottaniak azt mondták, hogy a EGR-tengelyt mozgató elektromotor hibája lehet, vagy a tengely akad fel valamiért. Törölték a hibát, a kocsi vígan jött vissza egészen Bécsig. Onnan ismét vánszorgás.

Másnap reggel a márkaszervízig minden hiba és teljesítménycsökkenés nélkül mentem. A hibakód alapján  (túl nagy nyomás a turbón és túl kicsi nyomás a turbón) mondták, hogy az EGR-tengelyt mozgató elektromotort kell cserélni, amit meg is tettek. Ezután vidáman haza. A feketeleves akkor következett, amikor újabb hosszú út következett. Ismét "motorszervíz szükséges" üzenet, ismét teljesítménycsökkenés. Ez viszont hétvégén volt, így a kocsi ismét megpihent. Másnap az üzenet még megvolt, de a teljesítménye visszaállt.

Végül mégiscsak elvittem márkaszervízbe. Azt mondták, hogy a hibakód alapján a tengelyt mozgató elektormotort adja fel ismét hibának. De azt kicserélték. De sok más is lehet, mert a kocsi eleje törött volt és nem márkaszervizben rakták ismét össze. Bármi lehet... Blablabla

Az érdekes az, hogy közel 100 ezret mentem a kocsival és amíg ők hozzá nem nyúltak, addig ment mint a DOXA óra. Azóta meg csak kínlódás, ha hosszabb útra megyek. Rövid, 50-70 km-es utaknál semmi baja, de 100 km körül ismét letilt. A tárolt hiba továbbra is a túl magas és túl alacsony nyomás a turbón.

Egyik haver szerint - aki többet ért a kocsikhoz, mint én - ha az EGR tengelyt nyitjuk és zárjuk alapjáraton, akkor az érzékelhető kellene legyen az motor hangján. Ez viszont semmit nem reagál.

Nem tudom, hogy merre induljak el a javulás remélhető útján: turbótisztítás vagy EGR szelep tisztítás? Vagy szóba jöhet egy olyan ügy, hogy az EGR-tengelyt rosszul szerelték be és egyszerűen egy bizonyos hőmérséklet felett megszorul? Vagy van még további hiba lehetőség is?

Várom a tippeket!

Ákos Ferenczy Creative Commons License 2015.03.27 0 0 486

szi....

 

az igazsághoz tartozik,hogy az apró hibák ellenére én is megvettem volna mert pont ilyent keresek ...csupán a vezérlés meg az eladó krekk stílusa volt ami miatt elálltam a vételtől pedig vittem magammal + sofőrt is ,hogy hazahozzam ....

 

nem vagyok nepper és ritkán vásárolok autót (a mostani a4-es-em is 16 éve vettem) de elvárom egy eladótól ,hogy korrekt módon tájékoztatson amit nem kaptam meg..   pl kérdeztem a gumik korát..azt mondta,hogy 2 éves.....utána megnéztem a dot számot és ha jól emlékszem 2010-es volt...

azt hiszem ezentúl csak a privát hirdetésekre megyek el...

 

remélem,hogy sok örömödet leled a kocsiban ....

 

üdv .......f.á.

      

Előzmény: domesanyi (485)
domesanyi Creative Commons License 2015.03.26 0 0 485

Szia Ákos!

 

Nahát, te is? :) Gondolkodtam, hogy miért nézték meg olyan sokan és miért nem vette meg senki. Igaz, csak szűk két napja volt fent a hirdetés, míg más autók hónapokig kelletik magukat (azokat sem tudom megérteni).

 

Nem emlékszem, miket mondott az eladó a kocsi hibáiról, mert közben egy szép, andalító történetet mesélt a női tulajról, aki éveken át gondos gazdája volt a kocsinak. A hölgy (aki nem dohányzott) csak a gyerekeit hordta az XC90-el az óvodába és az anyukák nem szokták elhanyagolni az autókat, ugye, márkaszervízbe hordják, rendszeresen karbantartják... közismert tények ezek. A hátsó törést is csak vásárlás közben szedte össze a parkolóban, kis kocc, ezek a női sofőrök ilyenek. Ehelyett akár csöndben is lehetett volna.

 

 

Annyit az eladó védelmében, hogy nekem napi használatban van a mostani autóm, mégis kb. 30 hibát röptében tudnék mondani róla - de nem akarok. A hibái nekem fel se tűnnek, reggel beszállok, megyek a dolgomra este meg hazahoz. És ez így megy 9 éve. De ha valaki csak úgy ránéz szegénykémre, egyből kérdezgeti, hogy mi ez a benyomódás itt, mi az a folt ott, miért nem világít a műszerfal, mi kotyog hátul, miért tört ki a hamutartó, ha nem cigizek? (mert két gyerek lábbal kirúgta, például azért :)  

 

 

Egy használt autó esetén nem számítok őszinte kereskedőkre és hibátlan járműre sem. Nem lehet hibátlan, ha egyszer eladják.

Azt tudom, hogy béna vásárló vagyok, ezért hívtam segítséget. De nagyon izgulok, hogy mi derül majd ki, amikor kigurulok a telepről egy hét múlva...

Előzmény: Ákos Ferenczy (482)
Ákos Ferenczy Creative Commons License 2015.03.26 0 0 483
Előzmény: Törölt nick (478)
Ákos Ferenczy Creative Commons License 2015.03.26 0 0 482

én is megnéztem ,kipróbáltam a kocsit.......nekem akkor ment el a kedvem mikor az eladó aki szervizes elkezdte bizonygatni ,hogy vezérlés csere 240e km -nél kell majd...kicsit durva lenne...+ semmi hibát nem mondott mindent nekem kellett észrevenni....

viszont a kéziváltó és a tetőablak bejött volna..

sebaj keresgélek tovább (már féléve csinálom)... 

Előzmény: domesanyi (480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!