Kivonult ma a rendőrség a Köln-Bonn repülőtérnél lévő autóbusz-állomásra, minden buszt és sofőrt ellenőriztek. Több, mint száz hiányosságot állapítottak meg, ezek többsége a vezetési idővel kapcsolatos szabálysértés volt. Tíz autóbuszt nem is engedtek elindulni, mert a sofőröknek lejárt a vezetési ideje.
Mivel 10 üléses, kis kézi ajtós gépekről van szó, ezért nem hiszem, hogy valaha is közlekedtek volna menetrend szerint. Sőt, a későbbi 522-eseket a Volánspec (akkori nevén 22. Volán) is előszeretettel használta.
Nagyjából az Otosan által gyártott Ford Transit, illetve a RAF-2203 kategóriájába estek.
A FlixBus már volán származéknak, rokonynak számít ?........................:-)))
Tengerparti járatokat indít több magyar városból is a FlixBus
2017. augusztus 1., kedd 14:26
Idén nyáron a FlixBus magyar városokkal is összeköti a környező országok legnépszerűbb nyaralóhelyeit, így augusztusban már Horvátország, Szlovénia, Olaszország és Erdély is új, napi járatokkal érhető el - olvasható a FlixBus közleményében.
Jegyeket már nemcsak a cég több ezer partnerirodájában és a weboldalán, de a mellé fejlesztett magyar nyelvű FlixBus mobilalkalmazásban is lehet foglalni. Mi a budapesti Népliget megállóból kalkulálva Splitbe például 15 ezer forintért találtunk augusztus 7-i este tízórási indulással jegyet, Triesztbe ugyanezen a napon délelőtti indulással 16 ezerért, Velencébe pedig 16 ezer és 23 ezer forintos jegyárak között lehet válogatni attól függően, hogy melyik napszakban tervezzük az indulást.
De a cégnek van Budapest és Padova között közlekedő járata is, amely Szlovénia legszebb városait, Maribort és Ljubljanát érintve jut el Olaszországba, és amely során akár Triesztet és Velencét is lehet megállóként választani.
Mindeközben Horvátország legnagyobb üdülőközpontjaiba is minden nap indul közvetlen járat, Zadar és Split mellett pedig Közép-Dalmácia olyan kisebb gyöngyszemei látogathatók végig, mint Vodice, Primoten, Trogir vagy Makarska.
A Romániába induló napi járatok Csíkszereda, Nagybánya, Marosvásárhely, Temesvár és Nagyszeben végállomással közlekednek, de a fővárosból így Arad, Kolozsvár és Gyulafehérvár is elérhető. Ugyanakkor vannak járatok, amelyek Szegedről és Debrecenből indulnak.
Az európai körutazásokban gondolkodók viszont inkább az InterFlix jegyet fogják értékelni, amellyel 99 euróért (kb. 31 ezer forintért) Európa-szerte 5 várost látogathatnak meg.
Elég sokat jártam másodrésszel, ritkán harmad résszel.
sajnos az elővételes jegyeket is vegyesen adta ki a pénztár.
ezért mindíg "szereztem" beszállító segítőt.
volt hogy többet is.
Egyikük ládázott, zsebpénzért.
Másikukkal megbeszéltük, hogy elővételeseket átviszi a másodrészhez, mely nem míndíg tudott pont mögém beállni.
Jobb az elővételesektől megszabadulni.
Én csak azt kértem a másodrészeimtől, hogy ne táblázzanak fel.
Ne legyen rajtuk viszonylat jelzés, nehogy felbosszantsák az útvonalon énreám váró utasokat, hogy megállás nélkül elrobognak előttük.
A másodrész csak leszállítson.
Én megrakom az indulásnál, ha megtelt, akár a hivatalos indulási idő előtt is induljon el, menjen végig amíg utasa van, ahol valaki le akar szállni, azt tegye le és minden várakozás után menjen tovább.
Mondjuk a mi időnkben a másodrészeknek 99%-nak se menetrendje nem volt, se díjszabása, se jegykészlete, se készüléke.
Elég sokat utaztam a megyében, ez a jelenség, hogy a másik busz gyorsabban ér a túlsó végállomásra, általános. Legyen akár sulipéntekes rásegítő egy minden faluba betérő járaton, legyen távolsági, bármi. Zöme forda szinten is így van meghatározva. Azt a maradékot, amit pedig meg kellene beszélnie sofőrbáknak, már könnyű így elosztani.
Nekem az tetszett, hogy kiszállt. Így könnyebben érzékelte, hogy ki elővételes, ki nem. Ha bekucorodik a saját helyére, kiabálhat bentről ki, úgyse hallja az, aki rosszul hall/nem figyel/bedugaszolja a fülét és bömbölteti a zenét/stb. Meg nem taposnak át az elővételeseken azok, akiknek nincs jegyük.
Viszont, ahogy az országban jártam-keltem, többször volt úgy, hogy a beszállításhoz nem állt be időben a busz, legfeljebb indulási idő előtt 5 perccel. És mindegy volt neki, van-e elővételes jegye valakinek vagy nincs.
Meg amit nagyon utálok: Sasadi út kontra elővételes jegy. Tavaly nyáron kb. 30 perccel a népligeti buszindulás előtt értem másodmagammal a megállóba. Ott koppantunk a megállótáblát nézve, hogy arra a járatra is kell elővételes jegy, mert a .pdf-ben letöltött menetrendből ez nem volt egyértelmű, a menetrendek pont hu pedig nem írta. Mire átértünk az Etele térre, addigra a pénztáros nő agresszív kismalacot játszva közölte, hogy mi vagyunk a hülyék azért, mert nem tudtuk azt, hogy kell arra elővételes jegy, és nem jöttünk hamarabb, mert nem lehet a járatra már jegyet eladni. Végül szelíd hangnemben sikerült meggyőzni, hogy legalább próbálja meg. Megpróbálta, de tényleg nem. Visszaértünk a megállóba, majd bő félórás késéssel befutott a járat (érdekes, a többi jött nagyjából időben, miközben a panaszlevélre az adott válaszában a cég csak annyit reagált, hogy a Népliget és a Sasadi között valahol útfelújítás volt). De addigra már olyan mérges voltam, hogy úgy voltam vele, ha azt mondaná sofőrbá, hogy nem lehet fölszállni, kiverem a balhét. Aztán persze, kint a pusztán, a ház előtt megálló csatlakozásunk (közel 20 percünk lett volna eredetileg átszállni, plusz a rászámolt késés) nem késett annyit, amennyit ez, várhattunk másfél órát a megállóban, és még kutyagolhattunk a nagy pakkokkal bő fél órát mert aznapra a lekésett csatlakozás lett volna az utolsó busz (10.20-kor), ami érinti a pusztát. És az a méreg, nem a cián, hogy láttuk is még szembe jönni, mert egy jó 3-5 km-s szakaszon egymással szembe megy a két járat (autópálya-csomóponttól első faluig, aztán a csomópont felé vissza egy másik faluba betérve a másik - gyakorlatilag egy Y-t írtunk le).
Anno annak idején hangos különbség volt a buszvezetők között és oktatóink között is arról, hogyan kel használni a másodrészt.
Ha sokad rész is volt, akkor a másod- vagy harmadrészbe ültettem azokat akiknek :
- előre váltott jegyük volt,
- messzire utaztak.
a másik (idősebb buszvezetők) áltak gyakorolt megoldás az volt, hogy a másod meg harmadrész csak jöjjön mögöttem, majd én kaszázok és az utasokat küldözgetem a mögöttem megákllt másod vagy harmadrészbe.
így mind a kettő vagy mind a három kocsi végig ment, illetve ha elöltötte őket a jóindulat akkor a cél előtt 40-60 km-rel már összeültették az összes megmaradt utast, a járati kocsiba, a másod meg harmadrészt pedig haza bocsátották.
Ezt a módszert nagyon elleneztem, mert utasellenes volt, az utast szívatta, az utas rohangált a kocsik között és a végén még az utas szállt is át.
"nagyon hangosan kikiabáltam, pontosabban felálltam, kiléptem a lépcsőre és ott kiabáltam, hogy : több előre váltott jegyes utas nincs ?"
Nemrég utaztam Népliget-Somogyország viszonylatban. Főrész+rásegítő indult, 1176, Bp-Tab-Kaposvár útvonalon. A főrész sofőrbája kiszállt, a busz ajtaja előtt állva vette el az elővételes jegyeket, a Kaposvárig utazókat terelte át a rásegítőre, mondván, hogy az fél órával ér hamarabb oda, mert kihagyja Tabot. Aztán ahogy mindenki elfogyott, akinek elővételes jegye volt, következtek azok, akik nem vettek jegyet. Csak akkor ült vissza. Így esélye sem volt addig fölszállni senkinek, akinek nem volt jegye. Aztán persze, később érkeztek elővételesek. De nálunk akkor nem volt gond, reggel volt szükség inkább a kettő buszra.
Ebben igazad van. trizs helyében mivel nyugdíjas, lemennék Tolnába kiskocsmákban kérdezősködni, vannak-e a faluban még élők azokból az időkből. Sok jó infót lehet így gyűjteni. De aktív embernek meg erre nincs ideje.
Nem mondanám, hogy nincs, de tényleg alig van. (Persze azért tegyük hozzá, hogy sok más országban még ennyi sincs.)
Mindenesetre nagy szerencsének tartom, hogy te és a hozzád hasonló emberek billentyűzetet ragadtak, és fáradhatatlanul öntik ide az emlékeiket. Néha egy-egy jól elejtett mondatot kombinálva pár excel-táblával rengeteg dologra rá tudok jönni.