Igazából nincs bajom a bejövő levegő hőfokával, annak ellenére hogy ezek szerint kicsit melegebb mint kellene. Hamar lehül így is a kocsi (Escort kombi) utastere.
Az alapjárat emelkedése/esése nekem is világos volt, tudom hogy a klima bekapcsolásával a 900 körüli alapjárat 1200 környékére megy fel. Abban nem voltam biztos, hogy a kompressszor ki/bekapcsolása normális dolog-e.
A Fordban eléggé el vannak dugva a klíma részei, sem a hűtő, sem a csövek nem könnyen hozzáférhetők. Majd azért egy ráérős délutánon felkutatom és megvizsgálom őket.
Pollenszűrő: nincs! Ezen én is megütköztem, mert a klíma gyári, a kocsi Ghia (a legmagasabb) felszereltségű, és mégsincs benne pollenszűrő. Pedig azt hittem, hogy a klimás autókban alapértelmezett. Hát itt nem...
Ez a műanyag dobozban van benne, amiben az elpár van, már nem emlékszem pontosan, de van ott kapillárcső is, meg vastagabb cső is, de a honda szervizkönyvben az van írva hogy expansion valve.
Ez intézi azt hogy hideg legyen. Egyszerűen beporlasztja a folyédékhalmaz állapotú gáz(helyesen HŰTŐKÖZEG). Innentől meg egyszerű fizika, Mivel halmazállapot változás megy végbe, folyadékból-gáz, ezért a környezetétől elvonja a hőt.
Azt meg a venti a kis pofikánkba fújja, mi meg megyünk doktorbácsihoz mert megfáztunk. :)
Amit te írtál azt úgy hívják, mágnesszelep, de ilyen nincs autóklimában.
"Hondánál az expanziós szelep bent van a párologtatóban"
Kifejtenéd mit értesz elpár alatt.
Hondánál az expanziós szelep bent van a párologtatóban, azt biztos nem lehet megtalálni. ennek mi a szerepe ? Zárva van, amíg ki nem alakul egy bizonyos nyomás, aztán kinyit, a gáz meg bezúdul ?
Igen így igazad van, de vannak olyan kocsik amik mondjuk bejön jobb oldalt és a középkonzolig még megsétáltatják a csövet. Azt nekérdezd hogy így miért jó nekik.
Biztosabb az a mondszer ha meg találod az adagolót, akkor tényleg ott van az elpár. Ez viszont nem vonatkozik a kapilárcsövesekre.
Hogy mennyi van benne azt sehonnan, ált. gramokat kell rátölteni. Vákuumoláskor nagyon minimális olaj távozik, amit felbír kapni, de ez tényleg nagyon minimális. Olajcsere, ált akkor kell ha lesavasodot, erre van egy "savmérő" műszer.
Az olaj úgykerül be a rendszerbe, hogy kivákuumolod, olaj ezt szépen beszipantja a vákuum, ami benne maradt a csőben azt meg belöki a gáz. Röviditve, egyszerűsítve kb ennyi.
1 igen. az újságnak meg igaza van
2. ha jó a rendszer, akkor nem melegszik jobban a hűtés. Ha melegszik az baj
3. normál működés. és nem csak városban. A kompresszor fel-le kapcsol. Ha nem tenné megfagynál.
Igen, az alapjárat emelkedés is jó, hiszen el kell bírnia a kompresszorral.
Nem biztos. Fogd meg a két csővet. A vastagon ez a szívóág, ennek hidegnek kell lennie, akkor is jó ha izzad, de ha kivan fagyva akkor már valami van a rendszerel. A vékony a nyomó oldal ennek melegnek kell lennie, de nem forrónak. A tartály után nézd. Ha forró akkor ess neki a kondenzátornak kertislaggal és leszűkitett véggel mosd ki, NE sterimoval mert össze hajtogathatja a lamelákat. Bár ha nem melegiti a vizedet akkor elméletileg tiszta. Ha nem javul akkor service.
A kondenzventid állandóan megy? 1 vagy 2 fokozaton megy? Ha 2fokozaton állandóan ordít akkor ezért mehet le a vízhőfok.
5 fok az stimmel a belsőventi 1-2 fokozatán, igaz ez is autó függő. Pollenszűrő tiszta?
Hirtelen ennyi.
Az olajat ilyenkor a gázzal együtt nyomják bele ? Azt honnan lehet tudni, mennyi van benne ? Vákkumoláskor nem megy ki az olaj ? Ezeket az olajokat kell cserélni ?
Igen,lehet a kevés gáztól. A vízhőfoknak elvileg magasabbnak kéne lennie, mivel a klímahűtő a vízhűtő előtt van, és igencsak fel tud melegedni, hacsak valamilyen módon nincs megoldva gyárilag, hogy ilyenkor alacsonyabb legyen a hőfok( pl. hűtőventi hamarabb bekapcsol ).
A klímakompresszor azért kapcsol ki-be(elvileg nem csak városban), mert egy hőkapcsoló vezérli, ami az elpárologtatóban van. Ha eléri azt a hideget, ami elő van írva, akkor kikapcsol, majd újra be. Az alapjárat azért emelkedik, hogy el tudja tekerni a kompresszort. Különben nagyon leesne a fordulat.
1. Ha a klíma nem elég hideget fúj, akkor az a kevés gáznak köszönhető? Az egyik autós újság szerint 5-7 fokos levegőnek kellene jönnie a rendszerből, nálam ez kb. 12-13 fok. Érdemes emiatt szervizbe menni?
2. Amikor megy a klíma, akkor a vízhőmérő mutatója nem megy túl a skála felén. Még városban sem. Ez így van rendjén?
3. Városban közlekedve a klímakompresszor időnként le-, majd később visszakapcsolja magát (1/2 - 1 perc múlva). Hallom a relé kattanását a relétábla felől, és ezzel együtt az alapjárat is esik/emelkedik egy kicsit. Mi lehet ez?
Ahol a cső bemegy, nem biztos hogy mögötte van az elpár. pl scorpio I utasteren kivül.
Ja, meg lehet még az utasteren kivül is, a motortérben, pl mercedes, vagy abban az árokban ahol az ablaktörlő mechanika van. pl passat.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe.
A festés az esetek többségében, csak akkor ér valamit ha olaj is távozik a rendszerből, az meg már látszik.
Nyomáspróbát CSAK NAGYTISZTASÁGÚ NITROGÉNnel lehet csinálni.
Vákuumolás volt? Csak azért kérdezem, mert 1 kötelező újratöltés előtt, 2 már annak ki kellett volna mutatni, hogy tömítetlen a rendszered.
Olaj, szintén kell bele. A hűtőrendszerekben az olajat elhordja a gáz, ezért folyt neked mindenből.
Egyébként szinte minden márkának van min. 1 gyenge ponja. (pl. passat - kondenzátor, adagoló)
Épületklimát csinál boldog-boldogtalan, gáz-, víz, fűtésszerelő, villanyszerelő. Kérdés mennyire ért hozzá.
Hát pedig ők a Diavia autóklíma hivatalos márkaképviselet. :-)
Rácz autószervíznek híjják, és Szeged, Cserepes sor 15. a pontos címe.
Mellesleg én is csak a ismerőseimtől tudtam, hogy létezik. ;-)
A klímát meg szerinte nem árt évente feltöltetni géppel, ami meg is olajozza, de szvsz elég azt 2 évente is....
Más:
Nem is tudtam, hogy utólagos klímából (diavia) is létezig digit-atómata, csak ámultam és bámultam.
Hírdetés? Minek? Uborkaszezonban így se úgyse ügyfél. Szezonban meg az elvileg hétköznap 10-17-ig nyitvatartó a hét minden napján 7-21 (esetleg 22) óráig van nyitva és csak előjegyzéssel megy. Ez pl. a Nagykőrösi úti.
Ó, ezt jól elszúrtam, nekem egy simlis épületklímás csinálta( őt ajánlották ), de egyáltalán nem olcsóbban, mint egy rendes autóklímás. 15e volt. Kint a parkolóban, nuku festék meg rendes nyomáspróba( pár percig tartott ), még olajat sem rakott bele, azt mondta, annak benne kell lennie, de mivan ha éppen nincs ? Szerencse hogy tényleg volt benne valamennyi( bontott cucc, az eredeti olajával ), mert a kompresszorból, elpárologtatóból is folyt, amikor eldőlt( ki nem folyt szerencsére, mert fölállítottam )-természetesen amikor még nem volt beépítve. Másnap már nem hűtött, vittem vissza, kiderült, hogy szar az egyik csatlakozás, megcsináltam, újra föltöltötte, aztán agyalt hogy fizessek-e, aszondja: menjél, használjad, próbáljad, aztán kifizeted csak a gázt. Hát a f@szt fizettem ki !
Azóta még jó a klíma. Remélem jó is marad.
Tavaly amikor szereltem be, nem találtam klímást, mármint hirdetésekben néztem, csak kettőt, de azok le akartak húzni, azért mondjuk hirdethetnék jobban magukat, hogy klíma javítás, most is csak az Orcsik hirdeti magát mint klíma szerelő, de oda nem érdemes vinni, mert megkopaszt. Aztán mostanában hallom, hogy itt is csinálnak klímát, ott is, csak éppen ezt elhallgatják az ember elől.
Zola, bocs a késői válaszért.
A cserepes sori szervízben csináltattam, asszem 16e körül volt kompletten (teljes feltöltés, plusz olajzás, plusz festék). Ha nem kell számla vonj le 25%-ot.
Korrektek voltak, még a hűtőmet is kimosták. Mostanában megyek majd vissza, megskubizni a szinezést.
Ha érdekel a pontos cím és név, meg tudom nézni, de most nincs nálam...
A motortérben megnézed, hol megy be a klímacső az utastérbe. Két alucsőről van szó, az egyik vékonyabb, a másik vastagabb. Lehet hogy van rajtuk fekete hőszigetelő is. Ezek vagy középen, vagy az anyósülés felőli oldalon vannak. Na, ha ezt megtaláltad, ott van a párologtató, ennek az aljából kell hogy kijöjjön a kondenzvízelvezető cső. Tehát ahol bemegy a két alucső, az alatt van valahol a kondenzvízelvezető is.
Remélem érthető volt :)
A pollenszűrő valahol a párologtató előtt kell hogy legyen. Nem tudom, milyen a Rover szellőzőrendszer. Ha olyan mint a Hondáé, akkor az utastérben a kesztyűtartó mögött.
Sziasztok klímások!
Van egy kis gondom a klímával.A kocsim Rover 214 Si.Asszem tudom mi a baja,de egy kis segítség elkélne.Pleaseeeeeeee. :)
Használat után büdös a levegő bent mint felmosórongy.Asszem gombás lett a rendszer és ki kell takarítani.Veszek hozzá klímatisztítót és majd azzal adok neki.Csak nem tudom, hol keressem a pollenszűröt.Meg nem tudom hol mehet a kondenzvíz leeresztő cső,azt se ártana megnézni.
Ha tudtok adjatok tanácsot légyszi.
Köszi!
Ja, és nagyon jó hogy van ez a fórum!
Üdv