Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.15 0 0 30358

Szia, igen.

boxtif@mail.com

Előzmény: PeeWee33 (30356)
kacagógerle Creative Commons License 2013.12.14 0 0 30357

Ha regisztrálok és megveszem, köteles ideadni ennyiért?

Előzmény: Törölt nick (30353)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 30356

Szia! Engem érdekelne az a váltó, amit 5 e-ért adsz. Hogyan tudjuk elboltolni? Te pesti vagy?

 

    B.

Előzmény: Törölt nick (30345)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 30355

Szia!

Ha 2002 előtti az autót, akkor a váltó olajbetöltő csavar a váltó elején van a vízhűtő felől. Az maga a szintcsavarja is. Amikor visszafolyik az olaj betöltéskor, akkor jó a szint. Bele teszed a csavart és ennyi.

 

  B.

Előzmény: DP1 (30354)
DP1 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 30354

Sziasztok

 Palión hol található a váltóolaj betöltö illetve a szintellenőrző és milyen olajat javasolt beletölteni?

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.13 0 0 30353

Mert így bontják kint digóknál.

De legalább van olcsón önindítójuk:

http://www.motorvalto.hu/alkatreszek/motor-valto-alkatresz-onindito-2166/onindito-fiat-benzin-1-1-1-2/169460/

Előzmény: kacagógerle (30351)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.13 0 0 30352

Ugyanaz a Denso C132-es.

 

Előzmény: kacagógerle (30350)
kacagógerle Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30351

A 3. linken a szakszerű kiszerelés befigyelt azért.:-)

Előzmény: Törölt nick (30347)
kacagógerle Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30350

Ugyanaz a tipus ment bele vagy erősebb?

Előzmény: Törölt nick (30348)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30349

Van 4 darab folytószelepházam, újszerúek: 7.000ft, kevésbé újszerű=koszos 4.000 ft. Mind 100%  működik, tesztelve..
boxtif@gmail.com

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30348

Én meg kidobtam önindítót, egy bontott ment bele, 7.000 forintért. Felülről vettem ki, nem akartam alámászni, másfél óra alatt megvolt. Az új forgat mint állat, egész más.

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30347
Előzmény: SebyHun (30346)
SebyHun Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30346

Szia!

 

Köszönöm.

 

A 6-os van kulissza is? Lenne értelme rátenni a 55-ös motorra?

 

Üdv:

 

Előzmény: Törölt nick (30345)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30345

Az is szép távolság, (én lassan duplázom ~381.000 körül).

Ablaktörlő karból vegyél újat, akár kereskedésben, megéri, évekig jó lesz.

A cserével én is egyet értek, első új...

Van egy váltóm, a teteje hiányzik, de nincs baja, próbált autóból vetettem ki.

Nem is drága, 5000 ft.

Ha érdekel, kívülről koszos, de hibátlan. 6 sebességes van, 50.000 körül, általában.

Előzmény: SebyHun (30344)
SebyHun Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30344

Sziasztok!

 

Újra itt. Átfordítottuk a km órát, 202.000-re. Sikerült javítani az ablakmosó folyadék szivárgást és mostmár rendesen jön a nyál a megfelelő helyre.

Mondjuk fura ez az ország, hogy egy bontott motorházat kellett megvennem 3 szelep és 100 cm gumicső miatt....

 

Újdonságok:

Úton az ELX belső, kompletten, hibátlan állapotban. Ár: 2 fő IMAX mozijegy + popcorn + kóla és parkolójegy.

 

Hibák:

A bontott hátsó ablaktörlő eddig bírta. Kellemetlen, de ebben az évben már nem nyúlok hozzá. Nincs időm.

 

Hibák 2.:

Este szól a párom (alapból Ő vezeti), hogy akad az 1-es fokozat. Tudni kell, hogy a legrosszabb helyen és időben használja a verdát. BP, reggel 7.00-7.30 18km, 1-es 2-es fokozat folyamatosan. Kuplung, indul, kuplung megáll. Mondtam, hogy akkor menjünk együtt, kipróbálom. Sajnos igaza van. Akadozik az 1. fokozat. Viszont nem mindig, és nem egyformán. Van amikor azonnal szépen kattan a fokozat, 10 méterrel arrébb érzem, hogy nem veszi be (nem erőltetem) akkor pici fordult és könnyedén csúszik a helyére. 2-es már nincs gond, vissza 1 viszont megint.

 

Hiba keresés - okok:

- Váltóolaj? Elővéve az excel táblát, 26.000 km korábban volt váltó olaj csere. Az olajban nem volt semmi mocsok.

- Szinkrongyűrűk? Lehet, mert a váltó gyári, nem volt megbontva.

- Kuplung hiba? Lehet, mert a gyári van még benne, viszont teszi a dolgát és más fokozatokban nincs baj.

- Váltó hiba? Nem tudom. Eddig semmilyen hiba nem érződött, mondjuk nem is szoktunk "recsegtetni".

 

Egyenlőre ennyi. Szerintem idén max így egy előrehozzott olaj, gyertya, szűrők, és váltóolaj csere lesz beiktatva. Illetve elkezdek keresgélni egy váltógurut, hogy megnézze vagy keresek egy bontott váltót, milyen jó is lenne egy 6 sebességes :)

 

Sokan írtak és kollégák is kérdezik, hogy miért nem cseréljük le a Puntot.

 

Nos: Életünk első null km autója volt. Közösen vettük, ez pedagógusi és egészségügyi fizetésből nagy dolog volt annó. (Nem hitel, meg nulla kezdő, CHF-re. SOHA) KP, egyben.

 

Szeretjük, egy alkalommal állt meg: elektromos zárlat, helyben javítható volt. Egyszer pedig mi álltunk félre, ömlött a benzin, életveszélyes volt, tréler.

 

Természetesen nagyobb, hosszabb utakra van egy dízel, kombi, de az már egy nagyon műanyag autó. Puntoval is voltak már távolságok, BP - Székelyudvarhely + Erdély ide-oda - BP. Hiba nélkül, 6,3l átlaggal.

 

Írok majd, ha lesz fejlemény.

 

Üdv:

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30343

Annyira azért nem panaszkodom még rá - csak feltűnt, hogy lassabb , mint pl az Y10-esemnél :). Egyébként fél éve szétszedtem kitisztítani, átnézni a generátorral együtt, de még mindkettő elég jó állapotban volt. Mondjuk az autóban is csak 129e volt akkor - most már +10e km.

Mondjuk összességében tudom, hogy nem a generátor és az önindító az olasz vasak erőssége. A régebbi olasz autóimnál is kellett sokszor felújíttatni. Ellenben pl az asszony PT Cruiserében mindkettő Mitsubishi Electronics márkájú. Azok 270e km után lettek először szétszedve általam - látszott, hogy sosem voltak le- és szétszedve és ismerem is az autó előéletét. A Magnetis  meg Bosch fosokhoz szokva ledermedtem akkor látva, hogy szinte semmi nyomvájasodás a kommutátoron, O gyűrűn és a szénkefék 70-80%-osak ennyi km után. "Érdekes", hogy így is lehet önindítót/generátort tervezni-gyártani, meg úgy is..

Előzmény: Törölt nick (30342)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30342

Azért ne felejtsük el, évekig hibátlanul tette a dolgát az önindító, idővel megnő az átmeneti ellenállás a csatlakozásoknál, és ha önindítózásnál az aksiban csa 10 Volt van, az 2 Volt minusz, az nem úgy forgat.

Meg önindító is kopik, szénkefék, és a kollektor pályák sem síkak..

Új aksival, átmeneti ellenállás minimalizálással, és új önindítóval hibátlaniul forgat(na).

 

Előzmény: Törölt nick (30335)
Pepi 517 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30341

Sziasztok! ha valakit érdekel,Punto I-II -hez egy pár maradék alkatrészem,lehet csere-berélni,telcsin keres,06 30 9621 361,Üdv PepiVonoszem már nincs.

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30340

Szerintem nagyon az egyéni tapasztalatok formálják az ember véleményét. Nekem pl az Y10-el gyűlt meg anno a bajom, mert sikerült olyan korai injektoros "próba"kiadást kifognom, amihez nem lehet alkatrészt kapni. Ezzel szemben más ismerősnek meg megy gond nélkül más motorral. A CVT és automata váltók pedig nyilván nagyobb rizikót jelentenek kiadásilag egy esetleges hiba esetén. Az asszony verdájának összerakását én is úgy kezdtem, hogy megelőzlésképpen felújítottam gyári készlettel az aut váltóját. Azóta is teszi a dolgát rendesen ;).

A  Punto Cabrio  nekem nagyon bejön. Annyira olcsó az alkatrész hozzá (persze unix-bárdi kedvezménnyel) , hogy rengeteg dolgot "csak úgy" cserélek rajta, hogy minél patentabb állapotban legyen és megelőzzem a bajt. Hol kap az ember egy mai újkori autóba hátsó lengéscsillapítót 5000-ért,  kuplungszettet 17-ért, termosztátot 2ezerért :)?

Szerintem a 86 paci egészen dinamikusan mozgatja is az enyém, mégis viszonylag keveset eszik. Könnyű szerelni, nincs túlbonyolítva, kevés az elektronika, könnyen hozzáférni a dolgokhoz a motortérben. Futómű úgyszintén nincs túlbonyolítva. Én azért tolom bele a pénzt, mert nagyon hosszú távra tervezem megtartani. Ha akarnék, akkor vehetnék - de nem látom értelmét milliókat beleölni egy új vagy pár éves autóba, mert csak buknék rajta - még ha öt évig semmi baja sincsen. Ahhoz képest évente  max 1-2k-t beletolni semmi összeg a puntoba. 

Előzmény: GYURMA 944 (30336)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 30339

Jól gondolod, a kerékjárati műanyagről van szó. A bontó: http://fiatalkatreszek.hu/

vagy a Zolinál is van szinte minden, kicsit olcsóbb: http://www.puntoclub.hu/user/9998

Előzmény: El Padre (30329)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30338

Úgy könnyű! :-)

 

Én néha ütöm a Q-t, de a verseny súlyom 88KG. Utána már lomha vagyok és fáj a gerincem, meg a lábaim és akkor nem hogy a váltót nem veszem ki, de még a gyertyát sem! :-D

Előzmény: Törölt nick (30334)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30337

Ja még annyi, hopgy az UNO automatája is fokozatmentes, de minden alkatrészébe a FORD embléma van, míg a PUNTÓ váltója szintén fokozatmentes, de a kuplungja nem olajnyomásra, hanem elektromágnesre épül és minden alkatrészbe írva vagyon, hogy made in japan! :-D Eddig japcsi fanatikus voltam a Porsche-n kívül, de most megremegett a bajuszkám egy kicsit. Amúgy lehet, hogy hamisított kinaí. :-) Mert amúgy az is a baj, ha a kínai, kínai, akkor OK, de, ha még azt is hamisítják, akkor KO! :-D

GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30336

:-)

 

Én sem értem ezt a puntos dolgot.

 

Az autó formája gyönyörű. ( ízlések és...) nekem tetszik. Anyának még jobban.

Belül korrekt, ergonomikus. kezelő cuccok kéznél.

Na de a teljesítménye, a kiszolgáló cuccai, mint pl. elektromosság, az üzembiztonsága, mint pl. téli indítás, a nyomába, de még egy napon sem említhető az uno-éval.

Az úgy ment, hogy utánfutóval, öt személlyel azt hittem, hogy paprikát dugtak a seggébe.

Annak nem kellett összel szétszedni a hátsó lámpáit, hogy a rozsdát és a vizet kiöntsem belőle.

Annak nem kellett a fém silentet kicserélni a lengőkarba, mert szétverte.

Az meggyorsulta a 2-2,5-ös autókat, ha kellett. ( ez csak opció, mert nem ezért tartunk autót )

Annak nem ment tönkre a 440E FT-os kuplungja, mert nem ezen az elven működött az automata tengelykapcsolás, hanem mint egy fatengely olyan egyszerű volt.

 

VISSZASÍROM a jó kis 100 lovas UNO-mat, brühühűűű! :-D

 

Na de itt a Punto forumon nem fogom gyalázni a puntót. Eddig volt, ami volt és majd most a nagy kuplung javítás után............................  :-D

 

Asszony egyébként imádja. Ezért is nem gyújtottam még fel! :-D :-D :-D

Előzmény: Törölt nick (30335)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30335

A Lancia fórumon pont erről beszélgettünk a közelmúltban - az egykori Y10-esem 1.0 fire motorja úgy indult egy szempillantás alatt, hogy pislogni sem tudtam. A Punto Cabriomba meg fél éve vettem Varta akksit és az Y10 mellett elszégyelheti magát  - olyan lassú..

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30334

Jogos - sérvvel és megfelelő infrastruktura nélkül én sem állnék neki ;)!

Én pont most fejlesztettem tovább a technikám. Van már egy ideje egy mozgódarum a műhelyemben - azon szoktam főleg flaschenzuggal emelgetni. Átdobtam rajt egy kötelet, a végére egy hurkot és arra kötöttem a váltót. Így a lábamat a hurokba akasztva (amúgy 120 kilós vagyok) kevesebb, mint fél perc alatt a helyére cuppant erőlködés nélkül a váltó a saját tömegemnek hála :)).

Előzmény: GYURMA 944 (30332)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30333

Caps lock.  Első négyes egyenlő !  Nem a 44-es csigolya. :-)

Előzmény: GYURMA 944 (30332)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30332

Két sérv4 4-es, 7-es. Meg jelenleg csillag garázs. Húsz az a húsz, mert ellenkező esetben betegállomány, vagy még rosszabb és akkor nem húsz....................hanem több. :-)

Előzmény: Törölt nick (30331)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30331

20ért?? Az legalább 150 sör :)! Én a hétvégén ingyen is megcsináltam magamnak ;)..

Amúgy az elmúlt pár hétben nálam is elszaladt a költségvetés elég rendsesen :(..  Valami elkezdett kattogni a hátsó futóműnél - illetve észrevettem, hogy azért kapcsol néha be indokolatlanul az ABS, mert el van pattanva a szenzorgyűrű a külső csuklón. Ebből lett a végére rugó+gátló csere és kuplungcsere is.
 
A hangszórók után nem sokkal vannak az aktuális műveletek dokumentálva az utókor számára :)

https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/PuntoCabrio1216VProject

Előzmény: GYURMA 944 (30312)
peti.olah Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30330

A lányom a kupplungcsere után egy évig hallgatta, h koppan a lába alatt elindulásnál.

Mindenki mondott mindent, gömbfejet, lengőkarszilentet, féltengelyt. Aztán, miután ezeket megnéztem, gondoltam, leszedem az alsó motortartót. A kasztnihoz rögzítő csavarja iszonyatosan meg volt húzva, de a kiszerelés után látszott, hogy a gumibak fém közepe csúszkált a helyén. Valami persely kimaradt összeszereléskor, a csavar talán 10-es, a gumibak furata meg 12-es. Esztergályossal csináltattam egy belevaló alu perselyt, azóta nem koppan.

Esetleg nálad is elkallódott a kis persely, mikor kivették a motortartót.

Előzmény: PeeWee33 (30315)
El Padre Creative Commons License 2013.12.11 0 0 30329

na, azt még véletlenül sem. :) mármint nem tartom rajta. inkább az anyósülésen pihen. vagy az anyósülésen ülő combján. ;)

 

a tartályt egyszer már kiszedtem (meg kellett néznem, hogy nem ereszt-e), anno akkor úgy csináltam, hogy a bal első kereket lekapva a kerékűr takaróját leszedtem (ez a dobbetét?), és akkor fértem hozzá a tartályhoz és a motorhoz, de ahhoz, hogy szerelhessem, ki kellett kapnom a beöntőnyakon is valamit, különben nem mozdult semmi -- ezt gondolom most is meg kéne tennem, ugye?

 

melyik bontót javaslod itt pest környékén?

Előzmény: Törölt nick (30324)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!