E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Az Ikarus 60T 1952-56 között volt gyártásban. Ebben az időben épp haragudtunk a Titora. Ezért úgy vélem, hogy, talán 1956 után valamikor kerülhetett ki egy darab bemutatásra. Érdekes, hogy a trolis irodalomban erről a dologról még sehol sem olvastam.
A hatvanas években éltem (dolgoztam) Prágában (és többször előfordultam nagyobb csehszlovák városokban) amelyekben magyar gyártású-származású trolibuszt soha nem láttam.
Nekem természetesen mindegy, hogy az általad keresett fotó hol készült, sok szerencsét hozzá.
7521 Szlovákia, Érsekújvár, Milan Rastislav tefánik (ekkor Széchenyi) utca a Törökszalasztó utca (Turecká ulica) felé nézve, a magyar csapatok bevonulása idején.
a 7520 is itt lehet, de nem tudom pontosan hova tenni
Ez és ez, valamint ez felkerülhet megfejtésként, vagy van valami hiba bennük?
A felírat rövidesen elkészül a megfejtésed alapján.
A képek témája ismétlődik, a képalák egységesítése nagyobb meló mint gondoltuk.
Előnyben részesítettük /bocs!/ az "egyszerűbb" és még nem ismétlődő leírásokat, ahol nem kell visszatérnünk az évekkel ezelőtt készültekhez.
Beszterce, Kézdivásárhely, Kolozsvár, Marosvásárhely, Gyergyószentmiklós sorrendben haladunk /amíg nem jön egy új feltöltés és ismét átszervezi a munkánkat/. :)
Azt magamtól is tudom, hogy milyen troli, azért nem kérdeztem.
Mivel azonban egy közösségi fórumon tetted föl a kérdést és a közösség segítségét kéred, hasznosnak és értelmesnek tűnik a lényeges információkat, melyek támpontot adhatnak vagy ellenvetést támaszthatnak, felsorolni, és nem csak azt venni figyelembe, hogy te mit tudsz. Szerintem.
Az pedig, hogy egy prágai képen Tatra T 400 szerepel, nem bizonyítja azt, hogy ott sohasem volt más.
Ez logikailag kétségtelen, mindazonáltal a prágai trolibuszokról szóló cseh oldalon:
- is a Skoda és Tatra gyártmányokat emlegeti, mint a cseh városok trolibuszközlekedésének jellemző típusait. Ettől még persze elvileg kipróbálásra eljuthatott egy cseh városba (akár Prágába, akár máshova) egy Ikarus trolibusz, amiből aztán nem lett megrendelés (ez egybecsengene azzal, hogy nincs se pálya- se járatszám), bár személy szerint ezt én kevéssé tartanám valószínűnek.
- a Trolejbusová doprava v Česku alcím alatt fel vannak sorolva az ilyen tömegközlekedési eszközzel rendelkező cseh városoknak e témáról szóló wiki-oldalai (például: Trolejbusová_doprava_v_Brně - Trolibuszközlekedés Brnóban). Támpont a további böngészéshez, ha van időd...
Igen, tényleg emlékeztet; de az a kép, amire én emlékezni vélek, nagyon hasonló a szögből, egész biztosan ugyanazt a völgyet, patakot, pincéket és hidacská(ka)t ábrázolja (csak fekete-fehérben), mint a Pinterest-fotó.
Az itteni posztok között Zsólyomka nem szerepel és a Sátoraljaújhely posztok között nincsen hasonló képre megfejtés.
Igen, ezeket is ellenőriztem. Arról van szó, hogy szerintem ez a hely egy eddig nem megfejtett és nem címkézett Fortepan-képen szerepel, ami még nem került elő itt a topikban.
Azt magamtól is tudom, hogy milyen troli, azért nem kérdeztem. Az pedig, hogy egy prágai képen Tatra T 400 szerepel, nem bizonyítja azt, hogy ott sohasem volt más.