Tehát jól értem, hogy nem kell a kormányösszekötő csapszeget újra kivenni, kipüfölni, hanem elég fellazítani a kontra anyát a csapszeg menetes szárán, és az axiál tengelyt forgatva kitekerni belőle a csapszeg menetes szárát, és a régi, szakadt gumiharang le, axiál tengely megtisztít, bezsíroz, új gumiharang fel, csapszeg menetes vége visszateker az axiál tengelybe, kontraanya visszahúz, és kész?
mennyé máá! így nem rakunk össze kormányművet! na, de mosmá mindegy! majd pótold mielőbb a harangot, mert a hasadt használat nem tett jót a kormányműnek! ami koszt behordott a fogasléc a házba, az már benne marad és, "keni" majd. viszont, ha lesz új harang mielőtt felteszed, tekerd ki a kormányművet és mosd le a kilógó alkatrészeket, féktisztítóval és aztán, zsírozd be, vastagon és locsold meg sűrű olajjal és aztán húzd fel rá a kotont és mehet a gyoskötöző! ha a új gömbfej nem jön ki, ha az meglazított anyát ütöd, szedd le az anyát és, tegyél a menetre, valami puhafémet és aztat súlytsad a kalapáccsal. persze Datys alátámasztás melett. és ne varrogassál, ne ragasszál!, gömbfej le! koton fel, gömbfej vissza! ahogy már csináltad! és a csavarok meghúzását, 2x-er is ellenőrízd!!!!!!!
Az kiteker, felhúz, beteker. Ha a csonkállvány bír eleget fordulni, a külső összekötő maradhat nem kell kiütni, abból az összekötő rudat kihajtani, a kontra anyát kell a menetről lehajtani, aztán lehet cserélni a gumiharangot, majd mindent ismét az adott méretre visszaszerelni. Ha jól emlékszem van UNIX a közeledben? Ott tudnak szűrni belső átmérőre és hosszra. Ezt a kormányművön és a régi gumiharangon megméred. Ha ez nehézséget okoz, és kapok méretet, tudok ajánlani cikkszámot.
Először lementem a közeli tó mellé, ahol le van aszfaltozva az út, de szinte semmi forgalom nincs.
Na, ott aztán adtam neki, nem kíméltem a kormányművet, meg a talpast.
50 km-es sebesség eléréséig úgy csapkodtam ide-oda a kormányt, mintha ostor lett volna, néha még én is alig tudtam az ülésen maradni.:-)
Nem éreztem, hogy bármi is kotyogott volna, vagy billegett volna.
Utána bementem a közeli városba, majd egy forgalommentes úton meg is zavartam kicsit az autót.
Szóval minden körülmények között kipróbáltam.
A kerék összetartás nem csak szemre jó, hanem ugyan olyan a kormányzás, és iránytartás, mint eddig.
Összesen 40 km-t mentem vele.
Miután hazajöttem, átnéztem a futóművet, kormányművet, de mindent rendben találtam.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget ahhoz, hogy meg tudjam csinálni az autócskámat!:-)
Ilyen segítséggel nem kell, hogy valaki akadémikus legyen, hisz én is meg tudtam csinálni!:-)
Lehet, hogy túl aprólékosan, lehet, hogy túl sok fotóval mutattam be a folyamatot, de hátha egyszer jön majd valaki, aki legalább annyira nem fog érteni hozzá, mint én, ő viszont nagyon fog örülni ennek!:-)
Így is mondhatjuk, hogy elhamarkodtam, de én inkább azt mondanám, hogy erre nem voltam felkészülve.
Mert ha fel lettem volna, és már megvettem volna a gumiharangokat, akkor biztos, hogy fel is tettem volna őket, viszont már nem akartam így hagyni, szétszedve az autót.
Már többször is lett volna rá szükség, csak épp, még nem volt kész.
A gumiharangot nem fogom elfelejteni, ha valaki tesz fel egy linket, hogy milyet vegyek, már meg is veszem, és ki is cserélem.
Igazából megpróbálok kitalálni valamit, hogy ne kelljen kiszedni a csapszegeket, valahogy úgy rávarázsolni a gumiharangot.
Nem próbálta még senki úgy rátenni, hogy félbevágta, rátette, és utána összevarrta, vagy összeragasztotta valahogy?
Az úgy nagyon macerás, hogy újra kiszedjem mindkét oldalon a csapszeget, meg félek attól, hogy esetleg megsértem, szétpüfölöm valamelyik alkatrészt.
Talán egy csapszeg kinyomóval megkockáztatom.
De semmiképpen nem fogom úgy hagyni a szakadt harangokkal, mielőbb megpróbálok csinálni vele valamit.
Nem tudom mióta van már elszakadva, de remélem még nem kopott szét a kormánymű.
azért talán kicsit elhamarkodtad a szerelést nem?azért a gumiharangot kicserélhetted volna! kormányműnek nem tesz jót, a nyitott harangrész! ha lesz gumiharang, akkor megint szétszeded? nem túl jó ez így! a szélső gömbfej kiütése, eztán anyávan történjen, ahogy anno Mnagy írta neked!
Mikor elhoztam az autót Nagykanizsáról, a volt tulaj fia mondta, és meg is mutatta, hogy a bal oldali csapaszeget kicserélte.
Látszik is, majd holnap fotózom, még fényes, és épp csak megkapta a vakrozsda.
Egyébként mindent megrángattam, megpajszeroltam, megfeszegettem, de semmit nem érzek kotyogósnak.
Még régről a "kezemben maradt", hogy milyen az, mikor a Zsigulit megrángettuk, és kotyogott a talpas.
Egy kicsit mozdult, de az autó nélkül, és aztán mozdult az autó.
Na, ilyet sem tapasztaltam sehol.
A csapszeget 40 Nm-rel akartam meghúzni, de nem mertem, mert ez a nagy méretű nyomatékkulcs volt hosszú erőkarral, így attól féltem, hogy megszakítom a menetet, inkább ehelyett egy rendes normál hosszúságú villáskulccsal meghúztam amennyire bírtam.
Hirdetnek egy Grecav pickupot hiányos papírokkal a hahun, felhívtam az eladót, azt mondta ő úgy tudja, nem kell rendszám a mopedautókra, elég az adásvételi szerződés. Az illető devecseri, mopedautókkal foglalkozik már évek óta, pontosan tudja hogy kell rendszám, de nekem adta a hülyét. Sajnos biztosan talál majd egy palimadarat, aki bedől neki...
A gumiharang alatt egy axiálrúd van, kézzel nem tudod letekerni a fogasléc végén lévő menetről. Sokszor még a villáskulccsal is erőlködni kell, hogy lejöjjön. A gumiharangot rögzítsd rá egy kábelkötegelővel a kormányműre, nem szabad hogy lejöjjön, mert bemegy a szennyeződés, és kikopik. Át is nézheted a gumiharangot, hogy nincs-e kirepedezve, mert most könnyen ki tudod cserélni, amíg nincs a helyén a gömbfej. Én univerzális méretű kormánymű gumiharangot szoktam venni, annál az átmérőnél vágom el, ahol szükséges. Kb. 1000 Ft egy új gumiharang párban, de ha kiszakad és nem veszed időben észre, cserélheted a fogaslécet is, ami már elég húzós.
Abban kérek segítséget , hogy lehet a nap szívta hátsó lámpaburát kifényesíteni .
Régen a Gázos Sanyi csinált ilyeneket , csak már nem találtam vissza a hozzászólásához . Sikítóval csinálta , csak nem tudom még mi kell hozzá: pl. milyen korong , használt –e valami pasztát. Számít-e fordulat , az én flexem fordulatszámszabályozós.
Az a gondom , egy kis utánfutót viszek nyáron vizsgára és a baloldali fényes , jobboldali pedig látványosan mattabb.
Ha valaki már csinált ilyent az leírhatná . Elég-e csak kívülről polírozni , mert belülről biztosan nem férek hozzá.