Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -8 0 43135

Ja igen, van Unix is, meg Bárdi is a közeli városban!

Akkor előbb kiveszem, beviszem, és mérjék meg, és rendeljenek olyat!

Előzmény: VolksrodZoli (43127)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -9 0 43134

Köszi Neked is, vettem az adást!:-)

Úgy lesz, kitekerem, lemosom, bezsírozom, olajozom, összerakom.

Előzmény: ívfény (43129)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -10 0 43133

Köszi Zoli!

 

Tehát jól értem, hogy nem kell a kormányösszekötő csapszeget újra kivenni, kipüfölni, hanem elég fellazítani a kontra anyát a csapszeg menetes szárán, és az axiál tengelyt forgatva kitekerni belőle a csapszeg menetes szárát, és a régi, szakadt gumiharang le, axiál tengely megtisztít, bezsíroz, új gumiharang fel, csapszeg menetes vége visszateker az axiál tengelybe, kontraanya visszahúz, és kész?

 

 

Előzmény: VolksrodZoli (43127)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 -1 1 43132

A kormánymű gumiharang cseréhez nem kell kivenni a szélső gömbfejet a segédirányító karból, csak ki kell tekerni a gömbfejet az axiál rúdból. 

Előzmény: ívfény (43129)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.10 0 1 43131

Amit javallottam neoprén a hozzáadott kúppal átmegy a gömbfejen is, ez olyan amit keresel univerzális és nem kell szétszerelni mindent.

Előzmény: daty55 (43130)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -7 0 43130

Dehogy vagyok lusta!:-)

Attól félek, hogy tapasztalat nélkül megveszek valami sz@rt, ami nem is jó az autómra.:-(

 

Keresgettem, de találtam egy csomó félét!

 

Köszi a segítséget!:-)

Előzmény: Mnagy (43126)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 0 1 43129

mennyé máá! így nem rakunk össze kormányművet! na, de mosmá mindegy! majd pótold mielőbb a harangot, mert a hasadt használat nem tett jót a kormányműnek! ami koszt behordott a fogasléc a házba, az már benne marad és, "keni" majd. viszont, ha lesz új harang mielőtt felteszed, tekerd ki a kormányművet és mosd le a kilógó  alkatrészeket, féktisztítóval és aztán, zsírozd be, vastagon és locsold meg sűrű olajjal és aztán húzd fel rá a kotont és mehet a gyoskötöző! ha a új gömbfej nem jön ki, ha az meglazított anyát ütöd, szedd le az anyát és, tegyél a menetre, valami puhafémet és aztat súlytsad a kalapáccsal. persze Datys alátámasztás melett. és ne varrogassál, ne ragasszál!, gömbfej le! koton fel, gömbfej vissza! ahogy már csináltad! és a csavarok meghúzását, 2x-er is ellenőrízd!!!!!!!

Előzmény: daty55 (43124)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43128

jaja nálad cső. kontra anya marad a gömbfejen. a rúd legyen lepucolva, kicsit síkosítva.

Előzmény: VolksrodZoli (43127)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43127

Az kiteker, felhúz, beteker. Ha a csonkállvány bír eleget fordulni, a külső összekötő maradhat nem kell kiütni, abból az összekötő rudat kihajtani, a kontra anyát kell a menetről lehajtani, aztán lehet cserélni a gumiharangot, majd mindent ismét az adott méretre visszaszerelni. Ha jól emlékszem van UNIX a közeledben? Ott tudnak szűrni belső átmérőre és hosszra. Ezt a kormányművön és a régi gumiharangon megméred. Ha ez nehézséget okoz, és kapok méretet, tudok ajánlani cikkszámot.

Előzmény: daty55 (43124)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43126
Előzmény: daty55 (43124)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -7 1 43125

Ki is próbáltam a Kisdömpert!:-)

Először lementem a közeli tó mellé, ahol le van aszfaltozva az út, de szinte semmi forgalom nincs.

Na, ott aztán adtam neki, nem kíméltem a kormányművet, meg a talpast.

50 km-es sebesség eléréséig úgy csapkodtam ide-oda a kormányt, mintha ostor lett volna, néha még én is alig tudtam az ülésen maradni.:-)

Nem éreztem, hogy bármi is kotyogott volna, vagy billegett volna.

Utána bementem a közeli városba, majd egy forgalommentes úton meg is zavartam kicsit az autót.

Szóval minden körülmények között kipróbáltam.

 

A kerék összetartás nem csak szemre jó, hanem ugyan olyan a kormányzás, és iránytartás, mint eddig.

 

Összesen 40 km-t mentem vele.

Miután hazajöttem, átnéztem a futóművet, kormányművet, de mindent rendben találtam.

 

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget ahhoz, hogy meg tudjam csinálni az autócskámat!:-)

Ilyen segítséggel nem kell, hogy valaki akadémikus legyen, hisz én is meg tudtam csinálni!:-)

 

Lehet, hogy túl aprólékosan, lehet, hogy túl sok fotóval mutattam be a folyamatot, de hátha egyszer jön majd valaki, aki legalább annyira nem fog érteni hozzá, mint én,  ő viszont nagyon fog örülni ennek!:-)

 

 

 

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -6 0 43124

Így is mondhatjuk, hogy elhamarkodtam, de én inkább azt mondanám, hogy erre nem voltam felkészülve.

Mert ha fel lettem volna, és már megvettem volna a gumiharangokat, akkor biztos, hogy fel is tettem volna őket, viszont már nem akartam így hagyni, szétszedve az autót.

Már többször is lett volna rá szükség, csak épp, még nem volt kész.

 

A gumiharangot nem fogom elfelejteni, ha valaki tesz fel egy linket, hogy milyet vegyek, már meg is veszem, és ki is cserélem.

Igazából megpróbálok kitalálni valamit, hogy ne kelljen kiszedni a csapszegeket, valahogy úgy rávarázsolni a gumiharangot.

 

Nem próbálta még senki úgy rátenni, hogy félbevágta, rátette, és utána összevarrta, vagy összeragasztotta valahogy?

 

Az úgy nagyon macerás, hogy újra kiszedjem mindkét oldalon a csapszeget, meg félek attól, hogy esetleg megsértem, szétpüfölöm valamelyik alkatrészt.

Talán egy csapszeg kinyomóval megkockáztatom.

De semmiképpen nem fogom úgy hagyni a szakadt harangokkal, mielőbb megpróbálok csinálni vele valamit.

Nem tudom mióta van már elszakadva, de remélem még nem kopott szét a kormánymű.

Érezni nem érzem, hogy lenne vele valami gond.

Előzmény: ívfény (43122)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43123
Előzmény: oregsas (43107)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43122

 azért talán kicsit elhamarkodtad a szerelést nem?azért a gumiharangot kicserélhetted volna! kormányműnek nem tesz jót, a nyitott harangrész!  ha lesz gumiharang, akkor megint szétszeded? nem túl jó ez így! a szélső gömbfej kiütése, eztán anyávan történjen, ahogy anno Mnagy írta neked!

Előzmény: daty55 (43120)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -6 0 43121

Hogy miért nem cseréltem ki a másik oldalit is?

Mikor elhoztam az autót Nagykanizsáról, a volt tulaj fia mondta, és meg is mutatta, hogy a bal oldali csapaszeget kicserélte.

Látszik is, majd holnap fotózom, még fényes, és épp csak megkapta a vakrozsda.

 

Egyébként mindent megrángattam, megpajszeroltam, megfeszegettem, de semmit nem érzek kotyogósnak.

Még régről a "kezemben maradt", hogy milyen az, mikor a Zsigulit megrángettuk, és kotyogott a talpas.

Egy kicsit mozdult, de az autó nélkül, és aztán mozdult az autó.

Na, ilyet sem tapasztaltam sehol.

 

A csapszeget 40 Nm-rel akartam meghúzni, de nem mertem, mert ez a nagy méretű nyomatékkulcs volt hosszú erőkarral, így attól féltem, hogy megszakítom a menetet, inkább ehelyett egy rendes normál hosszúságú villáskulccsal meghúztam amennyire bírtam.

 

A kerék csavarokat 80 Nm-rel húztam meg.

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 1 43120

És íme, helyén az új kormányösszekötő csapszeg:

 

 

És itt már a "Kisdömper" saját lábán kint van a  garázsból:

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 0 43119

Ahogy Ívfény is írta, gömbben forog, már ha ezt látni valamennyire a képeken:

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 1 43118

Pontosan 45 mm-re csavartam be az axiál rúdba, úgy, ahogy volt.

 

 

 

 

Lerögzítettem a kontra anyával, majd a helyére tettem - sajnos - a kiszakadt gumiharangot gyorskötöző segítségével.

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 0 43117

Kezdem az elején.

Megérkeztek az új csapszegek, mert ugye kettőt vettem.

 

 

Szinte teljesen olyan kinézetre is, mint ami benne volt, kivéve talán a menethosszokat.

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -5 0 43116

Köszi az infókat.

Sajnos hiába tettem a helyére a gumiharangot, egy helyen, kb 2 centin ki van szakadva.:-(

A bal oldali még sz@rabb állapotban van, az több helyen is szakadt.:-(

A következő project úgy látom mindkét oldali gumiharang csere lesz.

 

Tennél fel egy linket - hisz a csapszeget is Neked köszönhetem :-) - ahol ilyen univerzális harangot lehet venni?

Vagy az van mindenhol?

Esetleg egy kép?

 

 

Még 1x köszönöm a segítségedet!

Ha bár mivel tudom viszonozni, csak szólj!

Pl, ha pihenni szeretnél 1-2 hónapot, csak szólj, és elintézem, hogy soron kívül legyen ágyad, bármelyik artistaképzőben az országban!:-)

 

 

Előzmény: WooDoo (43113)
ákotka Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43115

Szia Én holnap megnézem a kicsikét kíváncsi leszek hogy mit mond .

 

Előzmény: WooDoo (43114)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43114

Hirdetnek egy Grecav pickupot hiányos papírokkal a hahun, felhívtam az eladót, azt mondta ő úgy tudja, nem kell rendszám a mopedautókra, elég az adásvételi szerződés. Az illető devecseri, mopedautókkal foglalkozik már évek óta, pontosan tudja hogy kell rendszám, de nekem adta a hülyét. Sajnos biztosan talál majd egy palimadarat, aki bedől neki...

WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43113

A gumiharang alatt egy axiálrúd van, kézzel nem tudod letekerni a fogasléc végén lévő menetről. Sokszor még a villáskulccsal is erőlködni kell, hogy lejöjjön. A gumiharangot rögzítsd rá egy kábelkötegelővel a kormányműre, nem szabad hogy lejöjjön, mert bemegy a szennyeződés, és kikopik. Át is nézheted a gumiharangot, hogy nincs-e kirepedezve, mert most könnyen ki tudod cserélni, amíg nincs a helyén a gömbfej. Én univerzális méretű kormánymű gumiharangot szoktam venni, annál az átmérőnél vágom el, ahol szükséges. Kb. 1000 Ft egy új gumiharang párban, de ha kiszakad és nem veszed időben észre, cserélheted a fogaslécet is, ami már elég húzós.

Előzmény: daty55 (43109)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -3 0 43112

Köszönöm szépen az infót!

Előzmény: ívfény (43111)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43111

szabad forgatni! gömbben forog, a menet utána van a kormány tengelyen.

Előzmény: daty55 (43104)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.10 -3 0 43110

Az általam írt 43091,092 hsz -hez,/számítógép felajánláshoz/itt a fórumon lelkesedés hiányában a helyi Máltai Szeretetszolgálatnál,köszönettel 

elfogadták

Előzmény: Törölt nick (43092)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -4 0 43109

Na, ezt nem tudom én sem, ezért kérdezem.

A gumiharangtól nem látni, levenni meg nem akarom.

De biztos tudja valami, megvárom, míg megírja.

 

Előzmény: barnazol75 (43106)
bananatree Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43108

polírozni lehet

finom csiszoló, polírpaszta, szivacsfeltét, ráadásul többféle is kell hozzá

se nem olcsó, se nem egyszerű. Ha nem vagy gyakorlott, nem is lesz szép

 

de pl:

http://www.autoflexker.hu/webshop/index.php?q=webshop/termek_19815/hatso_lampa_-_ifa__rendszamvilagitos

 

 

Előzmény: oregsas (43107)
oregsas Creative Commons License 2017.03.10 -2 0 43107

Abban kérek segítséget , hogy lehet a  nap szívta hátsó lámpaburát kifényesíteni .

Régen a Gázos Sanyi csinált ilyeneket , csak már nem találtam vissza a hozzászólásához . Sikítóval csinálta , csak nem tudom még mi kell hozzá: pl. milyen korong , használt –e valami pasztát. Számít-e fordulat , az én flexem fordulatszámszabályozós.

Az a gondom , egy kis utánfutót viszek nyáron vizsgára és a baloldali fényes , jobboldali pedig látványosan mattabb.

Ha valaki már csinált ilyent az leírhatná . Elég-e csak kívülről polírozni , mert belülről biztosan nem férek hozzá.

Az a baj , külön burát nem kapok.

barnazol75 Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43106

Most hirtelen nem vágom, mi van a másik végén, de ha menet,akkor ne!

Előzmény: daty55 (43104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!