Pl az Erdőkertesi lőtér jó hely, de egy árok, némi földút, ilyesmi mindenhol van. Kimégy a XVI. Kerületből árpádföldnél, vagy budán fölmész a hegyre, mondjuk a hűvösvölgyi reptér fölé, oszt jónapot.
A Patrolos Szabó Zé, országos cimborám. Nagyon örülök, hogy meglett a kocsija. Pár napja beszélgettünk, hogy idén is együtt koptatjuk majd Montenegró karsztjait.
Szerelő ösmerős szerint ezekhez a Patrolokhoz a hengerfej van aranyárban, már azért megérheti a parasztjának elkötni... Van azóta valami infó, hogy az autó járóképesen került meg vagy sem?
Pár éve ellopták Nagy Sanyi 110-esét, ami egy meglehetősen ütött-kopott autó volt. Megtalálták, félretéve egy telepen, egy olyan utánfutó volt ráakasztva, amit egy zsinóron lógó stift megrántásával menet közben le lehet akasztani az autóról. A yardok mondták, hogy brazilok használnak ilyeneket, amikor fát, meg más egyebet lopnak, és az erdőben menekülés közben leakasztják az üldözők elé a futót, oszt usgyi. Lehet, hogy ezt is valami hasonló népség bugázta meg, ilyesmi célokra.
Ez azért ölég nagy szerencse! Mondjuk tényleg érdekes, miért pont egy ilyen öreg Patrolt vittek el... Ha alkatrésznek, már rég darabokban volna. Megrendelésre? Ezt a vén, nem túl dekoratív csatalovat? :-) Brahiból?
"Ezt max. a benne lévő vas miatt praktikus elbugázni (kilóra), egy mai korszerű autó ECU-ja, katalizátora, common rail rendszere többet ér, mint egy '82-es Patrol összes alkatrésze kiárusítva."
Hát ja, ez igaz, de kereslet van rá, a beszerzési ár pedig nulla...
(És általában egyszerűbb is elvinni, mint egy X5-öst.)
Nyilván teljes bontásra érdemes autót vinni, de vajon egy ilyen régi technikát érdemes lopni? Ezt max. a benne lévő vas miatt praktikus elbugázni (kilóra), egy mai korszerű autó ECU-ja, katalizátora, common rail rendszere többet ér, mint egy '82-es Patrol összes alkatrésze kiárusítva.
Mindenesetre az ilyen történeteket látva/olvasva (szerencsére velem ilyen még nem történt, "csak" egy ködlámpaszettől szabadítottak meg, amíg az egyik Lidlben vettem pár apróságot) látok némi létjogosultságot a kézlevágós módszer visszahozására.
Ez oké, de szerinted valaki kockáztatná a sittet azért, hogy mondjuk egy terepváltóért ellopjon egy rendszámos autót? Szerintem kevésbé kockázatos megoldás eladni a meglévő kocsit, aztán venni valami olyan terepjárót, amiből elég alkatrész hever még a bontókban (Pajero, Samurai és társai). A régi Patrolokhoz amúgy ilyen gyér az alkatrész-ellátottság?
Én arra tippelnék az eset kapcsán, hogy ha szép expedíciós bőrben volt az autó, akkor a tolvajok esetleg arra számítottak, hogy lesz néhány értékes felszerelés odabent. De persze ez is csak találgatás, majd talán Barbárkáék beszámolnak a fejleményekről.
Ezen én is gondolkodtam. Egy ilyen autó papírok nélkül 200e ft, feltenni az Internetre kissé kockázatos.
Az jutott eszembe, talán elvitték valami tanyára a világvégén kicsit túl és ott fogják szaggatni, amíg indulni képes... azt nem gondoltam volna, hogy Pesten marad.
Szerencse, hogy megkerült. Ki az, aki '82-es Patrolt lop? Ha új 7-es BMW-d van, azért viszik el. Ha 10 éves Swifted, azért. Ha nem túl gyakori Patrolod van, akkor meg azért?
Nem a rendőröknek kellene megvárni az elkövetőket (nem is fogják, legalábbis korábbi lopott-autó-megtalálós sztoriknak ez volt a negatív tapasztalata), hanem néhány jackkel, kerékkulccsal felszerelkezett terepjárósnak, aztán indulhat a lecke. Szomorú, hogy már egy öreg terepjárót sem lehet nyugodt szívvel az utcán hagyni.
Nagyon-nagyon köszönjük mindenkinek, aki megosztotta a hírt, a becsületes (és eddig ismeretlen) megtaláló ugyanis a facebook-bejegyzés alapján ismerte fel az autót Budapest egy eldugott pontján és hívott fel minket. Zoli ott van az autónál a rendőrökkel (special thanks to Gepárd csoport!), akik most nyomrögzítéssel vannak elfoglalva. Az Patrol ép, külsérelmi nyom nincs rajta, beindítani még nem próbálták. Bővebben holnap. Még egyszer: köszönjük mindannyiótoknak. Nagyok vagytok!!!! :) Adjátok tovább! :) B és Z
A jelenség most már egyértelmű,de az ok még várat magára:
-Hátsóhídat felbakolva kerekek és fékdobok nélkül 3.sebességben pörgetve alapjáraton,vagy nagyobb fordulaton nincs HANG!
-Kardánt kézzel fékezve-terhelve-érezhető darálás a csövön,de hang nélkül,mert ugye a kezemtől nem tud rezonálni.
-Felrakom az egyik (vagy mindkét) oldali fékdobot-azaz terhelem a rendszert- 3.-ban alapjáraton kolompoló hang jön a kardánból.A forgó csövet (kesztyűvel) finoman megfogva a csőhang megszűnik,de a kardánon érezhető daráló rezgés van.Fordulatszámot emelve se hang,se rezgés.
Tehát a kolompoló hangot a kardán csak közvetíti és erősíti,a darálás pedig terhelésen és bizonyos fordulatszámon jelentkezik! (forgalomban: gázadásra mindíg és motorféknél csak alacsony (1000 körüli) fordulaton.
Szerintetek?Csapágy?És hol,diffiben vagy (terep)váltóban? (Terrano II, 2.7 TDi,sperr)
Arra kiváncsi lennék,hogy melyk 3000 ft komresszor vált be! Mert nekem volt vagy 3 db az ilyen olcsóbb kategóriából,de egy se birta . A T-max nál kötöttem ki ! Ez már kb 3-4 éve müködik hibátlanul. Fújatok vele kereket is,