Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jang Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7997
Ez jellemzően magyar hozzáállás. Ha nincs autópálya azért sírnak, ha van, akkor meg azért mert fizetni kell érte. Hogy ne kelljenfizetni képesek az autópálya helyett az addig (joggal) szidott utakat használni. (tisztelet a kivételnek) Ezzel jócskán hozzájárulnak a kamionosokról kialakult rossz véleményhez. A kívülállók ilyenkor soha nem a vállalkozót szidják (pedig ő nem veszi meg a matricát), hanem mindig a gépkocsivezetőt.
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7996
Tavaly 10000HUF volt idén 11500HUF a D2-es kategória
Előzmény: Gasolin (7995)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7995
Bizom benne - amig lehet - a többség előbb-utóbb hasonló felismerésre jut.

Amúgy mibe kerül neked ez a matrica?
Előzmény: Roadtrain (7994)
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7994

Hát igen!Kicsit le is csökkenti a fuvar időt ha minden igaz.

Nekem is fáj a fejem mikor a D2-est megveszem,de sokkal többet nyerek azzal ha pályán közlekedünk.Rövidebb a fuvar idő meg egyenletesen haladsz,nem kell lassítani meg gyorsítani ,megálni meg ilyenek.

Előzmény: Gasolin (7993)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7993
Egyetértek veled!
Sokszor többe kerül az üzemanyag, amit az állandó gyorsítás meg fékezés közben elpöfög az országúton, pedig ha venne egy matricát, és az autópályát használná, a motor egyenletes fordulatszámon haladva lényegesen kevesebbet fogyasztana.
Abban is biztos vagyok ha majd bevezetik a kilométer arányos autópályadíjat a teherautókra lesz zugolódás rendesen és a most autópályát használó teherautók visszatérnek a főútvonalakra.

A német közlekedési miniszter mondta (mielőtt náluk is bevezttték a kilométerarányos fizetést), ha náluk is ez lesz a tendencia akkor a "bundes"úton is bevezetik a kilométer arányos díjfizetést.

Nálunk is volt tavaly egy felvetés a minisztérium részéről, hogy a külföldi autóknak az országba belépéskor fizetni kellene útdíjat. Ami egyébként jogos, mert a magas üzemanyag árak miatt külföldön tankolnak és így nem járulnak hozzá az útak finanszírozásához, miközben az infrastruktúrát használják amig áthaladnak az országon.
Előzmény: Roadtrain (7992)
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7992

Nem szeretném bántani ezeket a fuvarozókat mivel én is az vagyok,de!!!

Nálunk sem kérdezi meg senki,hogy te figyuzz már,merre mész ha Zalaegerszegre van fuvar??Esetleg a pálya matricába ne segítsünk be anyagilag???

Ha már ott dolgoznak és gondolom naponta nem egy kanyart fognak megtenni akkor vegye már a fáradságot és vegyen egy qrva matrinyát arra az teherautóra!!!!!Annyira nem horibilis összeg.Majd ha behozzák ide is Go-Boxot akkor rinyáljanak,hogy drága a pálya.

Előzmény: deps (7990)
MALWIN Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7991

Szeva deps,

akkor egy kis adatmagyarázat egy fiktív alvázszám alapján.

Legyen mondjuk Rába U26 256 6488060062.

Namármost:

Rába: gyártó

U26: a típus, és a terhelhetőség tonnában

256: a motor teljesítménye Le-ben

64: 6x4-es kerékképlet, azaz duplahúzós

8806: gyártási év,hó

0062: a sorozat 62.számú autója

 

 

ebből kitűnik, hogy a te autódnak U26 288 -nak kellene lennie, ilyen meg nincs.

A 288 egy MT6-os motort takar, ez egy álló turbós motor, a 256-os meg egy döntött beépítésű MTN6 típusú motor.

Előzmény: deps (7989)
deps Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7990

deps borsod-megye híreivel:

 

A tiltakozás tiltakozást szül

 

Nyéken keresztül nem mehetnek a 7,5 tonna fölötti fuvarozók, a sztrádáért meg nem fizetnének.

A lakosság tiltakozik, hogy a teherfuvarozók ne mehessenek keresztül Nyékládházán, a fuvarozók meg azért tiltakoznak, mert ezáltal csak az M30-as igénybevételével közlekedhetnének, beleértve a matricavásárlás anyagi vonzatát. A tiltakozások miatt pedig késik a 35-ös számú fő közlekedési út nyékládházi vasúti felüljáróját érintő rekonstrukció, ugyanis az öt hónapig tartó kivitelezés e hét szombaton indulna, amikor is le kell zárni a vasúti felüljárót, ami azt jelenti, hogy a forgalom vagy Nyékládházán keresztül haladna, vagy az M30-asra terelődne. Ez előbbi ellen, pontosabban a 7,5 tonna feletti teherforgalmat illetően lépett fel a kisváros, így a teherfuvarozók számára egyedüli alternatívaként az M30-ason történő közlekedés jöhet szóba.

Növekvő forgalom

– Győzelemként éltük meg, hogy a lakossági ellenállás nyomán kitiltják a teherforgalmat, emellett is jelentős forgalomnövekedésre számítunk. Másrészről érthető az is, hogy a fuvarozóknak problémát jelent a többlet anyagi teher, amit a matricavásárlás jelent, ezért vetődött fel az M30-as, illetve az érintett szakaszának ingyenessé tétele. Amennyiben erre nem kerül sor, a rekonstrukció miatti forgalomkorlátozást rendőri jelenléttel, ellenőrzésekkel kell megerősíteni – vélekedett kérdésünkre Galuska László, Nyékládháza polgármestere.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a szaktárca rábólint-e az M30-as – vagy legalábbis az érintett szakaszának – ingyenes használatára. A minisztériumtól tegnapi lapzártánkig nem kaptunk érdemi választ.

Amíg nincs döntés

Sas István, a megyei közútkezelő szakmérnöke kérdésünkre elmondta: addig nem kezdődhetnek el a munkálatok, amíg valamilyen döntés nem születik.

– Ha ez még ezen a héten megtörténik, akkor jó esély van arra, hogy jövő héten, vagyis április 16-án megkezdődjenek a munkálatok, ami egyhetes késést jelent a korábbi tervekhez képest – tette hozzá.

 

 

cisssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

deps Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7989

brééékóó malwin!

 

hogynelenne!!!!

mekkora motorokkal gyártották ezt a típust????

miért gyanús nekeda teljesítménye????

megazis hogy szegény '88-as és már motorcserés lenne????? gyááááááááá

lehet hogy a motor évjáratára van értve, vagy szegényt úgy hajtották hogy megadtamagát!!!! ???????

amúgy ritka évjáratú a vas, nem?????? 1988 húúúúúúú

más...

amúgy nem szép?????????

 

Előzmény: MALWIN (7988)
MALWIN Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7988

Deps, ott alul az az U26 256 288 pacival már nem gyanús????

Annak biza motorcseréje volt, és alignahem  D2156MT6-ra, legalábbis a teljesítmény erre utal

Előzmény: deps (7987)
deps Creative Commons License 2005.04.06 0 0 7987

bréékóó rábásokkkkkkkkkkkkkk

 

egy link egy u26terepes billencshez(képnélkűl:)

http://www.netapro.hu/index.php?page=out&cid=105&id=45681

 

aztán egy másik:

Rába L 26 típus. 1982-es évjárat, 10350 ccm, DAF fülkés, KCR-5010-es fardarúval (rotátor+kanál), nagyon jó állapotban+ alkatrészekkel eladó. Iár.: 3.000.000 Ft.

 

aztán egy kis történelem:

 

15 ÉV A MAGÁNFUVAROZÁSBAN

A Fuvarozók napja alkalmából küldöttgyűlést szervezett a FUVOSZ (Fuvaros Vállalkozók Országos Szövetsége) április 23-án a budapesti Körcsarnokban. A küldöttgyűlésen részt vett Végh István gotthárdi vállalkozó is, aki eddigi pályafutásáról, a fuvarozók gondjairól beszél:
- Talán azzal kezdeném, hogy az akkori kormány 1982 január 1-től érvényes rendeletével engedélyezte a magánfuvarozói tevékenységet. Kezdetben meghatározták, hogy az autó raksúlya 1,5 tonna lehet maximum, aztán az évek során ezt folyamatosan módosították, 3,5 majd 6 tonnára, míg végül 1988-ban a Németh kormány eltörölte a raksúly korlátozását, azóta nyílt meg az út a nagyobb  járműszerelvények üzemeltetése előtt.
Én 1982. április 3-án kezdtem a tevékenységemet, egy Zsuk kisteherautóval. Meg kell jegyeznem hogy előtte nekem szállítási tapasztalataim nem voltak, szerelőként dolgoztam a Kaszagyárban, de barátaim, ismerőseim tanácsait hasznosítva belevágtam. Először a TÜZÉP telepről szállítottunk tüzelő- építőanyagokat. Ez az akkori tevékenységünk 80%-át tette ki, néha azért dolgoztunk mással is, bútorszállítás, költöztetés, stb.
Másfél év után be kellett látnom, hogy lépnem kell, a kis Zsuk nem volt alkalmas arra, hogy a falvakba a rossz útviszonyok mellett ki tudjak menni. Terepjáró autóra volt szükség. Ekkor kezdődött a Csepel korszakom. Összesen négy Csepel terepjáró autóm volt, ami jó autónak számított akkor, igaz, hogy kényelmetlen, fapados volt, ma úgy mondanánk, hogy nem felel meg a kor színvonalának. Arra jók voltak ezek a gépek, hogy velük sikerült megteremteni az alapot a későbbiek számára.
Közben bővült a tevékenységi körünk is, kavics, homok, föld szállítással, ami jó üzletnek számított akkoriban. Én sajnos, nem tudtam időben váltani, akkor építettem a házamat és az építkezés elvitte a pénzt. Ebben az időben engedélyezték a 6 tonnánál nagyobb autókat is, én is lépni akartam. Előbb egy 8 tonnás terepes Skodában gondolkodtam, de autószerelő barátom azt mondta: Olyan autót vegyél, ami erősebb, nagyobb teherbírású, mint a konkurrenciáé -
Így vettem meg 89 decemberében a Tátrát. Kemény dolog volt, nekem volt 500 ezer Ft-om, az autó pedig 1 millió 900 ezer. Összeköttetések, baráti ismeretségek segítségével a hiányzó összeget felvettem 2 évre 33%-os kamatra. Nagyon nagy szerencsém volt, ekkor építették át az OPEL gyárat, sok volt az alvállalkozó. A Tátrás kollégák engem is beszerveztek ebbe a munkába. Rengeteget dolgoztam, de másfél év alatt visszafizettem a kölcsönt. Közben persze felismertem, hogy önellátónak kell lenni. Vettem rakodógépeket, pótkocsit, a telephelyemen halmoztam fel a kavicsot, homokot. Az ugyanis nem úgy megy, hogy szólnak, te, nekem  kavics kellene az alapba, én meg akkor rohanok a Rábára. Készlet kell, mert nem tudom másként teljesíteni a megrendeléseket.
A kavicshordás külön fejezet. Bányából nem érdemes, mert kétszer annyiba kerül, mint a Rába. A Rábáról a Vízüggyel egyeztetve ki kell jelölni a területet, biztosítani az odajutást, azaz kiépíteni az utat, kiszedni az iszapot. A kavics a Vízügy tulajdona, köbméterenként 230 Ft-ot fizetünk érte. Nekem ismét szerencsém volt, Szakonyfalu mellett kárpótlási jegyen megvettem azt a területet, ahol a Rábáig vezető utat kiépítettem. A kavicsutánpótlással nincs probléma, arról gondoskodik a Rába, lehozza a hegyekből, aztán itt nálunk újra lerakja.
Hogy milyen  problémáink vannak? Ez volt a küldöttgyűlés fő témája is. Kezdhetjük a közterhekkel: az adófizetéssel nincs különösebb probléma, viszont horribilis a TB. Nyugodtan kijelenthetem, aki minden törvényt, előírást betart, előírás szerint számláz, fizeti a közterheket, előbb-utóbb becsukhatja a boltot.
Mondok egy példát. 8-10 éves korban le kellene cserélni az autót, az enyém 6 éves. Egy olyan autó, ami megfelel az EU szabványoknak, 16 milliónál kezdődik. Ahhoz hogy meg tudjam venni, óriási bevételt kell produkálnom, de akkor a következő évben az adóval és a TB-vel agyonvágják az embert. A befizetések elvinnék az egész évi nyereséget. Aztán sorolhatnám a gondokat. Itt van a hétvégi szállítási tilalom. Azért sem ülhetek be az autóba, hogy elmenjek tankolni, vagy lemenjek a Rábára kavicsot termelni, mert a tilalom a mellékutakra is érvényes. Ha kint hagyom a gépet, akkor betörik az ablakot, leeresztik az olajat és így tovább.
Előírták a sárga rendszámot, és ezzel együtt bevezették a 10 tonnásnál nagyobb autóknál a kauciót. Ez a rendelet szerint arra szolgál, hogy ha a megrendelő áruját a fuvarozás során kár éri, ebből kártalanítják. Én azt hiszem, 110 ezer Ft-ot tettem le. De felemás ez a dolog, mert egy tíz tonnás autóval én kavicsot, vagy földet viszek, annak az értéke, mondjuk 30 ezer Ft. De kisebb autókkal csinálnak áruterítést, van, hogy több milliós értéket szállítanak. Azokra nem kell kauciót fizetni, a nagyobbakra igen.
A hétvégi tilalomról még annyit, hogy kiszámoltuk, egy évben 90 nap van, amikor nem dolgozhatunk, a munka ráadásul idényjellegű. A téli üzemeltetés többször annyiba kerül, nagy megpróbáltatást jelent, Nem is igazán dolgozunk ilyenkor, ennek ellenére a közterheket  egész évre fizetnünk kell.
Az ország más részein volt olyan, hogy a rendőrség kivonult az utakra és leállítottak minden sárga rendszámú autót, ellenőriztek mindent, amit lehet. Ezzen a környéken nem volt ez jellemző, velem is mindig korrektek voltak. De ott vannak a "feketén",  fehér rendszámmal, vagy mezőgazdasági vontatóval fuvarozók, akik kijátszva a törvényeket, ugyanézt a tevékenységet végzik, az ellenőrzés pedig nem igazán hatásos irányukba.
Alapjában véve nem akarok panaszkodni, nem az a típus vagyok, nem szeretem a balhét. A taxisblokádon sem voltam kint, tudtam, hogy nem érnek el tartós eredményt. Azért azt látni kellett, hogy akik nagyban dolgoznak, járműszerelvényeik vannak, régen is ebben voltak, összeköttetések, tapasztalatok segítségével nőtték ki magukat.
Mi itt Gotthárdon szerencsés helyzetben vagyunk, jó a környék, bizonyos szintű gépesítéssel meg tudunk élni. Eddig nem volt igazán szükséges a reklámozás sem, a házam előtt még tábla sincs kint, mégis mindig megtalált, akinek szüksége volt a munkámra.
Lejegyezte: Szilágyi József
Képaláírás: " Ez a TÁTRA elérhetetlen számunkra, az ára 20 millió körül van... "

 

ez egy billencs eladó!:

 

Kategória: Teherautó
Gyártmány: Rába
Típus: U26256
Évjárat: 1988 (17 éves)
Teljesítmény: 288 LE
Műszaki: 2006...
Felépítmény: Billenős
Tengely: 3
Nettó ár: 2000000 Ft

 

cisssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

deps Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7986

brééékóó malwin!!!

 

ha majd az edelényi cég(rába) cime eszedbejut add már meg és elmegyek április végén megnézni őket (miskolc rajje alkalmából) persze fotót hozok!!!!

 

cisssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: MALWIN (7969)
deps Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7985

brééékóóóóó kollegák!

 

szerintetek mekkora tumultus lehet a 35-ön, ha már elkezdték felszedni az aszfaltot????

azt mondták hogy teljes felújítás lesz..... akkor már tényleg nem csinálják meg tizenegynéhánytonnás terhelésre..... nem szemétség???????

azt hinné az ember hogy lassan sztrádán járhat majd a 35-on és tessék!!!!

akkor minek kell szélesíteni?????? aztán meg az odahordott szélesítőanyagot(mittudoménmiaz) leöntik. jön egy markoló és a felére nincs szükség mert odébbteszi..... kíváncs leszek hogy fog majd kinézni és meddig lesz járható!!!!!!!!!!!!!

a még nagyobb katasztrófás hely a nagycsécs községe!!!!! a fél út rendesen gyilkos!!!!! ja és tele van forgalomlassító terreléssel már egy jóó ideje, asszem tavaly tavasztól....... vkit már el kéne rendesen náspángolni, hogy ilyen formába "csinálnak" utakat!!!!!!! már ha útnak lehet nevezni..... nagyfaterom mondja mindíg hogy ez a makadámút 21.századi megfelelője.....a szakértelem ugyanaz, csak most már anyagis lenne hozzá......

 

na8

 

cisssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: Pavel (7984)
Pavel Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7984
Bocs, most csak ennyire van időm:
http://pavel.tvn.hu/deps/
Előzmény: deps (7982)
deps Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7983

akkkor operáltassam át magam ezért, hogy kamionozhassak?????

:D:D:D:D

 

kíváncsi lennék hogy miért nő kell??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lehet hogy a nő igy elbirná hogy a hapsia sofőr és nem kétkedne tevékenységét illetően????? csak ha talál egy nőt erre a melóra, akkor nehogy az legyen hogy a nő is sofőrködni akar!!!!

 

 

cisssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: _Gabesz (7976)
deps Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7982

megint rossz a gépem!!!!!

elküldöm mélbe a dolgokat, és te ferakod, mert nemtudom mikor lesz megint jóóóóó

a mél müködik!!!

üdv

Előzmény: Pavel (7981)
Pavel Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7981
Belépsz, átváltasz Adminisztrátor módba, és akkor lesz olyan menüpont hogy albumok...
Előzmény: deps (7980)
deps Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7980

balfék vagyok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hogyaizémbe kell új máj albumot létrhozni?????????????????????????

á megőrülök a suliis meg ezis...................

röhögni kell!!!!!!!!!!!!!!!! :D

 cisssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: deps (7979)
deps Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7979

nincs olyan ahová lehet tenni rallys képet!!!

v név szerint lehet tenni fel????

pölö: deps képei:)

 

cissssssssszzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: Pavel (7978)
Pavel Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7978
Max 2mega és 1600xnemtudommennyi ha jól emlékszem.
Előzmény: deps (7977)
deps Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7977

bréékóó pavel!!!

 

csinálj egy külön rallys helyet!!!!

ja és mekkora nagyságú képeket lehet küldeni??????

ja leregeltem.....

 

cisssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: Pavel (7958)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7976
Ez de komoly:

Gépkocsivezető (állást kínál)
feladás dátuma: 2005-04-05
leírás: NŐI VÁLTÓSOFŐRT keresek, E-kategóriás jogosítvánnyal. 06(..)...-....
Emelje ki hirdetését SMS-sel!
munkavégzés helye: Budapest
hirdető neve: telefonszám: email cím:
Nyomtatóbarát verzió
< előző hirdetés következő hirdetés >
Pavel Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7975
Komoly kis KamazMaster video:

From: http://video.racing.hu/files/1072/kamaz-dakar_video.racing.hu.wmv
Size: 27.5 MB (28 772 782 bytes)
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.05 0 0 7974
Tector a zseni :o))))
Előzmény: Tector (7971)
Jang Creative Commons License 2005.04.04 0 0 7973
A 12. fokozatban a +200Nm nem újdonság. Ez már létezett a Volvonál is, de úgy tudom, hogy ott extraként lehetett rendelni a széria szoftver helyett ezt a verziót. De úgy rémlik, hogy az előző FH-nál is volt valami hasonló, de ott még a mech.váltónál. Ebben nem vagyok biztos. Indulássegítő pedig egyre több autóba rendelhető.
Előzmény: Gasolin (7962)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.04 0 0 7972
Gas,
Nekem ugyanez jutott eszembe :))

Tector,
Ezt az ötletet védesd le valami szabvánnyal, mert lehet, hogy olvasnak minket a Ren mérnökei és a következő Magnumon már lecserélik a váltóprogramot rugós kerékékekre :DDDD
Előzmény: Gasolin (7970)
Tector Creative Commons License 2005.04.04 0 0 7971

Az összhang se hátrány, ez biztos.

De én úgy érzem, hogy nekem pl. az Ivecoban egy késleltetés van, kb. 3 másodpercnyi.

Mikor oldom a rögzítőféket, csak lassan telítődnek a fékhengerek, és a 3. másodpercben egy jól hallható relékattanás után old le a fék -addig kb olyan fél erővel még fogva tartja az autót.

Előzmény: Gasolin (7970)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.04 0 0 7970
De ennél a megoldásnál már egyszerűbb ha a kéznél lévő rögzítőféket használjuk nemde?
Csak előtte gyakorolni kell, hogy álmunkból felébredve is meglegyen a kéz és a lába közti öszhang.
Akkor még ki sem kell szállni a rúgóval foglakozni. :o)
Előzmény: Tector (7967)
MALWIN Creative Commons License 2005.04.04 0 0 7969

Lemaradt a végéről:

Tector-az igazi innovátor:-))

 

Jöttök 23-24-én hajóra?Nyílt nap lesz, volt is itt meghívó, de kimoderálták.

Előzmény: Tector (7967)
manf2000 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 7968

Sziasztok

 

Köszi már azt hittem, hogy én vagyok a hülye de akor mégse, mind a kettőnk megoldása jó, tehját megvan oldva a problematika!!! :) :)  

Előzmény: Gasolin (7964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!