Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oregsas Creative Commons License 2017.03.11 -3 0 43151

Valószínű az is látható lenne , de három dolog ami ellene szól .

Én még ezeket a régi izzókat B15 5/21W és b15 21W használom , valójában még nem is használtam ledest.

A vizsgán ránéznek és ordít róla , hogy az egyik oldal mattabb.

Az utánfutó indexlámpának kell csinálni egy visszajelzőt - nekem még nincs berakva  - és az pedig áram figyelős. Az autóban van 2*21 +5W teljesítményű index . Most sokkal határozottabb a változás ha még 21wattot kapcsolgatok és nem 4-5 wattot.

Előzmény: WooDoo (43144)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 43150

Érdeklődnek hogy lessz-e valahol mopedautos találkozó?

 

fülesként hallottam a gyárban , hogy eladják a Balatonakalin  a kempinget . Nekem hiányozni fog  a találkahely .

 

Pár napja beszéltem a Főtrabantossal , megerősítette a információt . Persze nem a találkozót adták el , hanem csak azt helyet , ahol találkozni szoktunk . A Trabantklub ragaszkodik a rendezvényéhez , és már tárgyaltak is másik helyszínről -- vagyis jelenleg csak annyit tudni biztosan : a nyári nagy* találkozónk NEM Balatonakaliban a Holiday kempingben lesz . A Balaton mint helyszín marad , az ajánlatban két lehetőség szerepelt , az egyik Keszthely térsége , a másik a déli part , valahol a közepe táján . Nekem személy szerint mindkettő megfelel , innen fatornyos kis hazámból -- figyelembe véve Zalaegerszeg térségében fennálló érdekeltségeimet -- még előnyösebb is Bakalinál .

Az időpont változatlan , vagyis július vége .  Azonfelül én a szokásos minitalálkozóimat terveim szerint megtartom itt Doromláson , tehát a képlet valahogy így néz ki .

 

2017. június 10-11 , szo-v Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház

2017. július 28-29 (p-v) Balaton ( pontos helyszín kijelölés alatt) Találkozó a Trabantkubhoz kapcsolódva

2017. aug.26-27 (szo-v) Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház

 

Ami a Miniautó Múzeumot illeti nekem is nagyon bejött az az neoprimitivista  ötkerekű , nehogy egyszer valami hasonlót megépítsek  , esetleg kerékpárként , villanyhajtással . 

 

Én kissé belefulladtam a mopedautókba , de talán most tavasszal rendbe tudok tenni párat és elpaterolni a háztól .

Előzmény: oregsas (42789)
daty55 Creative Commons License 2017.03.11 -8 0 43149

Köszönöm Katalin!

Előzmény: Katalin Fish (43146)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.11 -3 0 43148

A Lidl- be még lehet kapni kerékpárkomputert 1599 Ft kilóméter óra pótlónak.

4motor4 Creative Commons License 2017.03.11 -1 0 43147

Érdeklődnek hogy lessz-e valahol mopedautos találkozó? 

Katalin Fish Creative Commons License 2017.03.11 -4 3 43146

Ha nem tudod bemérni a helyes kerékösszetartást, vagy nincs rá időd, a kocsi kormányozhatósága, úttartása mellett, ellenőrizd az első kerekek futófelületének a melegedését is. Helytelen kerékösszetartásnál a futófelület

érezhetően melegszik. Leginkább mindkét oldalon, de van úgy, hogy csak az egyiken. Az ilyen beállítás hamar megeszi a köpenyt, mivel állandóan "radírozza" az útfelületet. 

Előzmény: daty55 (43125)
brömbi Creative Commons License 2017.03.11 0 0 43145

Most már hogy szent a béke,meghogy daty kicserélte a fejet... Írásaitokból kibogarásztam, (megcsináltam), ja, felkapcsoltam, a ködzáró lámpát. Télen jó lett volna. De jobb is már, hogy elmúlt a tél..

 

datynak 43125 re. "Nem éreztem, hogy bármi  kotyog, vagy billegett volna."

Azt a kocsiban menet közben nem érzed! Ha majd megint felbakolod a gumiharangok miatt, akkor rángasd jól meg! Szőröstül , kerekestül.

 

Kösz Mnagy a "gumiharangot":-)  Lusta vagyok én is

WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43144

Piros ledes izzó?

Előzmény: oregsas (43140)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -8 0 43143

Átjött, de ha ide írsz:   d.aty@freemail.hu   akkor jobban átjön!

 

 

Előzmény: ívfény (43142)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43142

írtam neked mailt, 2-őt is! mindíg mail demonnal visszapattan! megpróbálok mégegyet.

Előzmény: daty55 (43135)
oljeg12 Creative Commons License 2017.03.10 -2 0 43141

Előzmény: daty55 (43139)
oregsas Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43140

Bananatree és Mnagy szaki !

Köszönöm a segítséget, veszek két burát és akkor egyforma fényesek lesznek.

Sajnos napfényben alig látszódott.

Előzmény: Mnagy (43123)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -8 0 43139

Egy kis mosoly a komoly munka után!:-)

 

ívfény Creative Commons License 2017.03.10 -3 0 43138

igaz! lehet úgy is, kicsit ügyeskedni kell, de megoldható tényleg.

Előzmény: WooDoo (43132)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -7 0 43137

Köszi, akkor Te ugyan azt javaslod, mint Zoli!

 

Úgy gondolom, így fogom csinálni, nem püfölök még 1x csapszeget.

Előzmény: WooDoo (43132)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -4 0 43136

Mentettem a linket!:-)

Előzmény: Mnagy (43131)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -8 0 43135

Ja igen, van Unix is, meg Bárdi is a közeli városban!

Akkor előbb kiveszem, beviszem, és mérjék meg, és rendeljenek olyat!

Előzmény: VolksrodZoli (43127)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -9 0 43134

Köszi Neked is, vettem az adást!:-)

Úgy lesz, kitekerem, lemosom, bezsírozom, olajozom, összerakom.

Előzmény: ívfény (43129)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -10 0 43133

Köszi Zoli!

 

Tehát jól értem, hogy nem kell a kormányösszekötő csapszeget újra kivenni, kipüfölni, hanem elég fellazítani a kontra anyát a csapszeg menetes szárán, és az axiál tengelyt forgatva kitekerni belőle a csapszeg menetes szárát, és a régi, szakadt gumiharang le, axiál tengely megtisztít, bezsíroz, új gumiharang fel, csapszeg menetes vége visszateker az axiál tengelybe, kontraanya visszahúz, és kész?

 

 

Előzmény: VolksrodZoli (43127)
WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 -1 1 43132

A kormánymű gumiharang cseréhez nem kell kivenni a szélső gömbfejet a segédirányító karból, csak ki kell tekerni a gömbfejet az axiál rúdból. 

Előzmény: ívfény (43129)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.10 0 1 43131

Amit javallottam neoprén a hozzáadott kúppal átmegy a gömbfejen is, ez olyan amit keresel univerzális és nem kell szétszerelni mindent.

Előzmény: daty55 (43130)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -7 0 43130

Dehogy vagyok lusta!:-)

Attól félek, hogy tapasztalat nélkül megveszek valami sz@rt, ami nem is jó az autómra.:-(

 

Keresgettem, de találtam egy csomó félét!

 

Köszi a segítséget!:-)

Előzmény: Mnagy (43126)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 0 1 43129

mennyé máá! így nem rakunk össze kormányművet! na, de mosmá mindegy! majd pótold mielőbb a harangot, mert a hasadt használat nem tett jót a kormányműnek! ami koszt behordott a fogasléc a házba, az már benne marad és, "keni" majd. viszont, ha lesz új harang mielőtt felteszed, tekerd ki a kormányművet és mosd le a kilógó  alkatrészeket, féktisztítóval és aztán, zsírozd be, vastagon és locsold meg sűrű olajjal és aztán húzd fel rá a kotont és mehet a gyoskötöző! ha a új gömbfej nem jön ki, ha az meglazított anyát ütöd, szedd le az anyát és, tegyél a menetre, valami puhafémet és aztat súlytsad a kalapáccsal. persze Datys alátámasztás melett. és ne varrogassál, ne ragasszál!, gömbfej le! koton fel, gömbfej vissza! ahogy már csináltad! és a csavarok meghúzását, 2x-er is ellenőrízd!!!!!!!

Előzmény: daty55 (43124)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43128

jaja nálad cső. kontra anya marad a gömbfejen. a rúd legyen lepucolva, kicsit síkosítva.

Előzmény: VolksrodZoli (43127)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43127

Az kiteker, felhúz, beteker. Ha a csonkállvány bír eleget fordulni, a külső összekötő maradhat nem kell kiütni, abból az összekötő rudat kihajtani, a kontra anyát kell a menetről lehajtani, aztán lehet cserélni a gumiharangot, majd mindent ismét az adott méretre visszaszerelni. Ha jól emlékszem van UNIX a közeledben? Ott tudnak szűrni belső átmérőre és hosszra. Ezt a kormányművön és a régi gumiharangon megméred. Ha ez nehézséget okoz, és kapok méretet, tudok ajánlani cikkszámot.

Előzmény: daty55 (43124)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43126
Előzmény: daty55 (43124)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -7 1 43125

Ki is próbáltam a Kisdömpert!:-)

Először lementem a közeli tó mellé, ahol le van aszfaltozva az út, de szinte semmi forgalom nincs.

Na, ott aztán adtam neki, nem kíméltem a kormányművet, meg a talpast.

50 km-es sebesség eléréséig úgy csapkodtam ide-oda a kormányt, mintha ostor lett volna, néha még én is alig tudtam az ülésen maradni.:-)

Nem éreztem, hogy bármi is kotyogott volna, vagy billegett volna.

Utána bementem a közeli városba, majd egy forgalommentes úton meg is zavartam kicsit az autót.

Szóval minden körülmények között kipróbáltam.

 

A kerék összetartás nem csak szemre jó, hanem ugyan olyan a kormányzás, és iránytartás, mint eddig.

 

Összesen 40 km-t mentem vele.

Miután hazajöttem, átnéztem a futóművet, kormányművet, de mindent rendben találtam.

 

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget ahhoz, hogy meg tudjam csinálni az autócskámat!:-)

Ilyen segítséggel nem kell, hogy valaki akadémikus legyen, hisz én is meg tudtam csinálni!:-)

 

Lehet, hogy túl aprólékosan, lehet, hogy túl sok fotóval mutattam be a folyamatot, de hátha egyszer jön majd valaki, aki legalább annyira nem fog érteni hozzá, mint én,  ő viszont nagyon fog örülni ennek!:-)

 

 

 

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -6 0 43124

Így is mondhatjuk, hogy elhamarkodtam, de én inkább azt mondanám, hogy erre nem voltam felkészülve.

Mert ha fel lettem volna, és már megvettem volna a gumiharangokat, akkor biztos, hogy fel is tettem volna őket, viszont már nem akartam így hagyni, szétszedve az autót.

Már többször is lett volna rá szükség, csak épp, még nem volt kész.

 

A gumiharangot nem fogom elfelejteni, ha valaki tesz fel egy linket, hogy milyet vegyek, már meg is veszem, és ki is cserélem.

Igazából megpróbálok kitalálni valamit, hogy ne kelljen kiszedni a csapszegeket, valahogy úgy rávarázsolni a gumiharangot.

 

Nem próbálta még senki úgy rátenni, hogy félbevágta, rátette, és utána összevarrta, vagy összeragasztotta valahogy?

 

Az úgy nagyon macerás, hogy újra kiszedjem mindkét oldalon a csapszeget, meg félek attól, hogy esetleg megsértem, szétpüfölöm valamelyik alkatrészt.

Talán egy csapszeg kinyomóval megkockáztatom.

De semmiképpen nem fogom úgy hagyni a szakadt harangokkal, mielőbb megpróbálok csinálni vele valamit.

Nem tudom mióta van már elszakadva, de remélem még nem kopott szét a kormánymű.

Érezni nem érzem, hogy lenne vele valami gond.

Előzmény: ívfény (43122)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43123
Előzmény: oregsas (43107)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43122

 azért talán kicsit elhamarkodtad a szerelést nem?azért a gumiharangot kicserélhetted volna! kormányműnek nem tesz jót, a nyitott harangrész!  ha lesz gumiharang, akkor megint szétszeded? nem túl jó ez így! a szélső gömbfej kiütése, eztán anyávan történjen, ahogy anno Mnagy írta neked!

Előzmény: daty55 (43120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!