Valószínű az is látható lenne , de három dolog ami ellene szól .
Én még ezeket a régi izzókat B15 5/21W és b15 21W használom , valójában még nem is használtam ledest.
A vizsgán ránéznek és ordít róla , hogy az egyik oldal mattabb.
Az utánfutó indexlámpának kell csinálni egy visszajelzőt - nekem még nincs berakva - és az pedig áram figyelős. Az autóban van 2*21 +5W teljesítményű index . Most sokkal határozottabb a változás ha még 21wattot kapcsolgatok és nem 4-5 wattot.
Érdeklődnek hogy lessz-e valahol mopedautos találkozó?
fülesként hallottam a gyárban , hogy eladják a Balatonakalin a kempinget . Nekem hiányozni fog a találkahely .
Pár napja beszéltem a Főtrabantossal , megerősítette a információt . Persze nem a találkozót adták el , hanem csak azt helyet , ahol találkozni szoktunk . A Trabantklub ragaszkodik a rendezvényéhez , és már tárgyaltak is másik helyszínről -- vagyis jelenleg csak annyit tudni biztosan : a nyári nagy* találkozónk NEM Balatonakaliban a Holiday kempingben lesz . A Balaton mint helyszín marad , az ajánlatban két lehetőség szerepelt , az egyik Keszthely térsége , a másik a déli part , valahol a közepe táján . Nekem személy szerint mindkettő megfelel , innen fatornyos kis hazámból -- figyelembe véve Zalaegerszeg térségében fennálló érdekeltségeimet -- még előnyösebb is Bakalinál .
Az időpont változatlan , vagyis július vége . Azonfelül én a szokásos minitalálkozóimat terveim szerint megtartom itt Doromláson , tehát a képlet valahogy így néz ki .
2017. június 10-11 , szo-v Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház
2017. július 28-29 (p-v) Balaton ( pontos helyszín kijelölés alatt) Találkozó a Trabantkubhoz kapcsolódva
2017. aug.26-27 (szo-v) Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház
Ami a Miniautó Múzeumot illeti nekem is nagyon bejött az az neoprimitivista ötkerekű , nehogy egyszer valami hasonlót megépítsek , esetleg kerékpárként , villanyhajtással .
Én kissé belefulladtam a mopedautókba , de talán most tavasszal rendbe tudok tenni párat és elpaterolni a háztól .
Ha nem tudod bemérni a helyes kerékösszetartást, vagy nincs rá időd, a kocsi kormányozhatósága, úttartása mellett, ellenőrizd az első kerekek futófelületének a melegedését is. Helytelen kerékösszetartásnál a futófelület
érezhetően melegszik. Leginkább mindkét oldalon, de van úgy, hogy csak az egyiken. Az ilyen beállítás hamar megeszi a köpenyt, mivel állandóan "radírozza" az útfelületet.
Most már hogy szent a béke,meghogy daty kicserélte a fejet... Írásaitokból kibogarásztam, (megcsináltam), ja, felkapcsoltam, a ködzáró lámpát. Télen jó lett volna. De jobb is már, hogy elmúlt a tél..
datynak 43125 re. "Nem éreztem, hogy bármi kotyog, vagy billegett volna."
Azt a kocsiban menet közben nem érzed! Ha majd megint felbakolod a gumiharangok miatt, akkor rángasd jól meg! Szőröstül , kerekestül.
Tehát jól értem, hogy nem kell a kormányösszekötő csapszeget újra kivenni, kipüfölni, hanem elég fellazítani a kontra anyát a csapszeg menetes szárán, és az axiál tengelyt forgatva kitekerni belőle a csapszeg menetes szárát, és a régi, szakadt gumiharang le, axiál tengely megtisztít, bezsíroz, új gumiharang fel, csapszeg menetes vége visszateker az axiál tengelybe, kontraanya visszahúz, és kész?
mennyé máá! így nem rakunk össze kormányművet! na, de mosmá mindegy! majd pótold mielőbb a harangot, mert a hasadt használat nem tett jót a kormányműnek! ami koszt behordott a fogasléc a házba, az már benne marad és, "keni" majd. viszont, ha lesz új harang mielőtt felteszed, tekerd ki a kormányművet és mosd le a kilógó alkatrészeket, féktisztítóval és aztán, zsírozd be, vastagon és locsold meg sűrű olajjal és aztán húzd fel rá a kotont és mehet a gyoskötöző! ha a új gömbfej nem jön ki, ha az meglazított anyát ütöd, szedd le az anyát és, tegyél a menetre, valami puhafémet és aztat súlytsad a kalapáccsal. persze Datys alátámasztás melett. és ne varrogassál, ne ragasszál!, gömbfej le! koton fel, gömbfej vissza! ahogy már csináltad! és a csavarok meghúzását, 2x-er is ellenőrízd!!!!!!!
Az kiteker, felhúz, beteker. Ha a csonkállvány bír eleget fordulni, a külső összekötő maradhat nem kell kiütni, abból az összekötő rudat kihajtani, a kontra anyát kell a menetről lehajtani, aztán lehet cserélni a gumiharangot, majd mindent ismét az adott méretre visszaszerelni. Ha jól emlékszem van UNIX a közeledben? Ott tudnak szűrni belső átmérőre és hosszra. Ezt a kormányművön és a régi gumiharangon megméred. Ha ez nehézséget okoz, és kapok méretet, tudok ajánlani cikkszámot.
Először lementem a közeli tó mellé, ahol le van aszfaltozva az út, de szinte semmi forgalom nincs.
Na, ott aztán adtam neki, nem kíméltem a kormányművet, meg a talpast.
50 km-es sebesség eléréséig úgy csapkodtam ide-oda a kormányt, mintha ostor lett volna, néha még én is alig tudtam az ülésen maradni.:-)
Nem éreztem, hogy bármi is kotyogott volna, vagy billegett volna.
Utána bementem a közeli városba, majd egy forgalommentes úton meg is zavartam kicsit az autót.
Szóval minden körülmények között kipróbáltam.
A kerék összetartás nem csak szemre jó, hanem ugyan olyan a kormányzás, és iránytartás, mint eddig.
Összesen 40 km-t mentem vele.
Miután hazajöttem, átnéztem a futóművet, kormányművet, de mindent rendben találtam.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget ahhoz, hogy meg tudjam csinálni az autócskámat!:-)
Ilyen segítséggel nem kell, hogy valaki akadémikus legyen, hisz én is meg tudtam csinálni!:-)
Lehet, hogy túl aprólékosan, lehet, hogy túl sok fotóval mutattam be a folyamatot, de hátha egyszer jön majd valaki, aki legalább annyira nem fog érteni hozzá, mint én, ő viszont nagyon fog örülni ennek!:-)
Így is mondhatjuk, hogy elhamarkodtam, de én inkább azt mondanám, hogy erre nem voltam felkészülve.
Mert ha fel lettem volna, és már megvettem volna a gumiharangokat, akkor biztos, hogy fel is tettem volna őket, viszont már nem akartam így hagyni, szétszedve az autót.
Már többször is lett volna rá szükség, csak épp, még nem volt kész.
A gumiharangot nem fogom elfelejteni, ha valaki tesz fel egy linket, hogy milyet vegyek, már meg is veszem, és ki is cserélem.
Igazából megpróbálok kitalálni valamit, hogy ne kelljen kiszedni a csapszegeket, valahogy úgy rávarázsolni a gumiharangot.
Nem próbálta még senki úgy rátenni, hogy félbevágta, rátette, és utána összevarrta, vagy összeragasztotta valahogy?
Az úgy nagyon macerás, hogy újra kiszedjem mindkét oldalon a csapszeget, meg félek attól, hogy esetleg megsértem, szétpüfölöm valamelyik alkatrészt.
Talán egy csapszeg kinyomóval megkockáztatom.
De semmiképpen nem fogom úgy hagyni a szakadt harangokkal, mielőbb megpróbálok csinálni vele valamit.
Nem tudom mióta van már elszakadva, de remélem még nem kopott szét a kormánymű.
azért talán kicsit elhamarkodtad a szerelést nem?azért a gumiharangot kicserélhetted volna! kormányműnek nem tesz jót, a nyitott harangrész! ha lesz gumiharang, akkor megint szétszeded? nem túl jó ez így! a szélső gömbfej kiütése, eztán anyávan történjen, ahogy anno Mnagy írta neked!