Ez igaz - nem is figyeltem tegnap este a motort, csak azt a kérdés-részletet, hogy PI-re felmegy-e. A 195-ös egy 55 pacis motorhoz valóban durván hangzik - bár fizikailag fel lehet rá rakni :)..
Nem vitát akarok szítani, de egy 16 szelepes, 86 lóerős szervokormányos autón bizonyosan kevésbé érezhető a különbség, mint egy központi injektoros 1,2-esen. Nálam az 55SX-en azonos gumiszélesség (165/65R13 -> 165/60R14) mellett is (számomra) markáns különbség volt az autó menettulajdonságaiban 13-as és 14-es felnikkel, nekem a kisebb tetszett jobban.
A lent említett felni a paraméterei alapján gond nélkül használható egyes Puntón, ha az enyém lenne, én 175/50 (esetleg 175/55) méretű gumit keresnék rá. De természetesen mindenki azt rak fel, amit akar :)
Téligumit gyári 14"-os acélfelnire szereltem 165/65R14 gumimérettel. Valamivel puhább vele a futómű, de azért annyira nem vagyok elájulva a /45-höz képest. Viszont jól érezni a télivel, hogy a 195-ös azért valamennyire visszafogja - viszont nagyon jól fogja az autót kanyarokban és jól mutat rajta. Illetve a /45 szerintem nem a magyar kátyús utakra való.
185/50-es váltóméretet szerettem volna a 15-ös felnire, de olyan szinte csak a mesében létezik. Így végül vettem rá négy darab 195/50R15-öst. Szóval kinek a pap, kinek a papné - nekem bejött összességében a 15, mert jóval kevesebb hátrányát látom idáig, mint előnyét.
köszi a tippet. egyébként este, járó motorral már ment, de tényleg lehet, hogy a víz folyt bele vissza, aztán kiürült. istenem, azért az olaszok néha nagyon el tudják cseszni az ipari formatervezést... :)
Azt hiszem, 6*15 acélfelniről van szó (Lancia-n volt eddig), a lyukosztás jó, de az ETméretet nem ismerem. Szerintem is sok lenne az autónak, illetve a hátsó kerékdobba be sem fér ránézésre...
A miénken is volt ilyen probléma évekig,de megjavítottam.Az volt a gondja,hogy a motor tengelye megszorul a házban,mert visszafolyik az ablakmosó víz.Igaz van benne gyárilag egy pici O gyűrű,de nem sokat ér.
Azt csináltam ,hogy az aljára a háznak,ahol kijön a tengely fúrtam egy 1,5-es lyukat amibe éppen belemegy szorosan a WD40 csöve és addig járattam az ablaktörlőmotort,amíg ki nem mosta belőle a rozsdát.Azóta,ha bele is folyik a víz ott ki tud folyni.2 éve semmi gondom nem volt vele.
Ez nagyon sok mindentől függ: az adott felni méretétől, ET-számától, a rá felszerelt gumi méretétől stb.
Habár természetesen létezik olyan 15" felni, ami mechanikai probléma nélkül használható a kisautón, a személyes véleményem az, hogy nem érdemes ekkora kereket feltenni. A nagyobb tömeg és a szélesebb gumik miatt megnövekedett gördülési ellenállás jócskán visszafogja az autót és nagyon megterheli a futóművet. A 136 lóerős GT gyári kerékmérete 185/55R14 volt...
Persze ha villantós Puntót akarsz, akkor ez mind nem fontos. Nekem pl. tetszik a Bravo Trofeo antracitszínű, vagy a Lancia Delta II HPE sokküllős gyári alufelnije, ilyeneket már láttam Punto 176-on. 175/50R15 gumikkal nagyjából megfelel a gyári kerékátmérőnek, és nem fogja le az autót annyira, mint valami barom széles gumival.
köszi a tippeket, vettem bontott ablakmosó motort, kicseréltem, és végre működik, jupéé, kilátok az ablakon. :)
viszont most meg a hátsó ablaktörlő nem megy (mármint a naftát oda is nyomja, az nem gond, a lapát nem megy). az csak akkor jár, ha a motor is megy, vagy gyújtáson is kéne mennie? vagy van bármi kapcsolata az ablakmosó motorral, elektronikailag?
Ha 2002 előtti az autót, akkor a váltó olajbetöltő csavar a váltó elején van a vízhűtő felől. Az maga a szintcsavarja is. Amikor visszafolyik az olaj betöltéskor, akkor jó a szint. Bele teszed a csavart és ennyi.
Én meg kidobtam önindítót, egy bontott ment bele, 7.000 forintért. Felülről vettem ki, nem akartam alámászni, másfél óra alatt megvolt. Az új forgat mint állat, egész más.
Újra itt. Átfordítottuk a km órát, 202.000-re. Sikerült javítani az ablakmosó folyadék szivárgást és mostmár rendesen jön a nyál a megfelelő helyre.
Mondjuk fura ez az ország, hogy egy bontott motorházat kellett megvennem 3 szelep és 100 cm gumicső miatt....
Újdonságok:
Úton az ELX belső, kompletten, hibátlan állapotban. Ár: 2 fő IMAX mozijegy + popcorn + kóla és parkolójegy.
Hibák:
A bontott hátsó ablaktörlő eddig bírta. Kellemetlen, de ebben az évben már nem nyúlok hozzá. Nincs időm.
Hibák 2.:
Este szól a párom (alapból Ő vezeti), hogy akad az 1-es fokozat. Tudni kell, hogy a legrosszabb helyen és időben használja a verdát. BP, reggel 7.00-7.30 18km, 1-es 2-es fokozat folyamatosan. Kuplung, indul, kuplung megáll. Mondtam, hogy akkor menjünk együtt, kipróbálom. Sajnos igaza van. Akadozik az 1. fokozat. Viszont nem mindig, és nem egyformán. Van amikor azonnal szépen kattan a fokozat, 10 méterrel arrébb érzem, hogy nem veszi be (nem erőltetem) akkor pici fordult és könnyedén csúszik a helyére. 2-es már nincs gond, vissza 1 viszont megint.
Hiba keresés - okok:
- Váltóolaj? Elővéve az excel táblát, 26.000 km korábban volt váltó olaj csere. Az olajban nem volt semmi mocsok.
- Szinkrongyűrűk? Lehet, mert a váltó gyári, nem volt megbontva.
- Kuplung hiba? Lehet, mert a gyári van még benne, viszont teszi a dolgát és más fokozatokban nincs baj.
- Váltó hiba? Nem tudom. Eddig semmilyen hiba nem érződött, mondjuk nem is szoktunk "recsegtetni".
Egyenlőre ennyi. Szerintem idén max így egy előrehozzott olaj, gyertya, szűrők, és váltóolaj csere lesz beiktatva. Illetve elkezdek keresgélni egy váltógurut, hogy megnézze vagy keresek egy bontott váltót, milyen jó is lenne egy 6 sebességes :)
Sokan írtak és kollégák is kérdezik, hogy miért nem cseréljük le a Puntot.
Nos: Életünk első null km autója volt. Közösen vettük, ez pedagógusi és egészségügyi fizetésből nagy dolog volt annó. (Nem hitel, meg nulla kezdő, CHF-re. SOHA) KP, egyben.
Szeretjük, egy alkalommal állt meg: elektromos zárlat, helyben javítható volt. Egyszer pedig mi álltunk félre, ömlött a benzin, életveszélyes volt, tréler.
Természetesen nagyobb, hosszabb utakra van egy dízel, kombi, de az már egy nagyon műanyag autó. Puntoval is voltak már távolságok, BP - Székelyudvarhely + Erdély ide-oda - BP. Hiba nélkül, 6,3l átlaggal.
Annyira azért nem panaszkodom még rá - csak feltűnt, hogy lassabb , mint pl az Y10-esemnél :). Egyébként fél éve szétszedtem kitisztítani, átnézni a generátorral együtt, de még mindkettő elég jó állapotban volt. Mondjuk az autóban is csak 129e volt akkor - most már +10e km.
Mondjuk összességében tudom, hogy nem a generátor és az önindító az olasz vasak erőssége. A régebbi olasz autóimnál is kellett sokszor felújíttatni. Ellenben pl az asszony PT Cruiserében mindkettő Mitsubishi Electronics márkájú. Azok 270e km után lettek először szétszedve általam - látszott, hogy sosem voltak le- és szétszedve és ismerem is az autó előéletét. A Magnetis meg Bosch fosokhoz szokva ledermedtem akkor látva, hogy szinte semmi nyomvájasodás a kommutátoron, O gyűrűn és a szénkefék 70-80%-osak ennyi km után. "Érdekes", hogy így is lehet önindítót/generátort tervezni-gyártani, meg úgy is..
Azért ne felejtsük el, évekig hibátlanul tette a dolgát az önindító, idővel megnő az átmeneti ellenállás a csatlakozásoknál, és ha önindítózásnál az aksiban csa 10 Volt van, az 2 Volt minusz, az nem úgy forgat.
Meg önindító is kopik, szénkefék, és a kollektor pályák sem síkak..
Új aksival, átmeneti ellenállás minimalizálással, és új önindítóval hibátlaniul forgat(na).