Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Arpi 82 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 10090

Hello,

Újra nyaggatnálak titeket ha nem baj.

Csak a biztonság kedvéért hogy hova öntsem az olajat az ok. De ide bizonyos mennyiséget kell önteni? Vagy a képen látható szintellenőrző csavarig ha az az egyáltalán?

T-100 as bolond Creative Commons License 2011.03.27 0 0 10089

helló! Nekem van T-150 eshez Magyarnyelvű használati utasítás,és magyarnyelvű alkatrészkatalógusom.Szép napot!

Előzmény: ványai (10076)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 10088

Hi,

Szerintem mindenkinek igaza van!

De egy dolog nekem nem tiszta! Mégpedig az hogy ha az adagoló elem kopott, akkor az az is marad, ha a tápszivattyú tengelye kopott, akkor az se javul meg egyik pillanatról a másikra. Ha pedig az áteresz csavar lazult fel, magától az sem tekeredik vissza! Ezt azért írom, mert a tünet az gyakorlatilag egy fél liter olajos gázolaj kifolyása kb. 3 perc alatt. Ha kopás miatt lenne a folyás az szerintem csak lassan csepegne és sokáig. De nyugodtan kijavíthattok, ha valamit helytelenül gondolok!

 

Előzmény: Józsi73 (10084)
Józsi73 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 10087

Igaz, de ha ez lazul fel, akkor ott jelenik meg a gázolaj először, nem a túlfolyón.

Előzmény: csepel74 (10086)
csepel74 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 10086

Ez a nyomócsonk szorítja le a fejszelepen keresztül az adagoloelemet,namost ha a nyomócsonk fellazult képes a gázolaj átszivárogni az elem és a ház között.Én márt jártam így,term.a tapszivaggyunál is lehet keresgélni.

Előzmény: Józsi73 (10084)
csepel74 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 10085

Sziasztok.Pontossan ő az ,egyebként nyomócsonk a hivatalos neve.

Előzmény: vendel. (10083)
Józsi73 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 10084

Üdv. mindenkinek!

 

Az adagolónak van egy túlfolyó csöve, ami a fölösleges kenőolajat, vagy a kopás miatt átszivárgó gázolajat kiengedi a szabadba, hogy pl a gázolaj ne menjen a motorolajba felhígítani azt. Két helyen mehet át: egyik a kopott adagolóelem, a másik a tápszivattyú tolórúdja. A fejszelepleszorítónak a befelé folyó gázolajhoz nincs köze.

Előzmény: csepel74 (10079)
vendel. Creative Commons License 2011.03.26 0 0 10083

Előzmény: endrebá (10082)
endrebá Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10082

...pontezaz amit énse tudok... :-))))

 

Csepelhetvennégyes barátom, most segíts...

Előzmény: Arpi 82 (10081)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10081

na pedig már megnyugodtam, de most mégse....

Melyik az az áteresz csavar?

Előzmény: endrebá (10080)
endrebá Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10080

...hoppááá.. te olyant is tudsz, amit én még nem is...

 

....nodeee... ha a tápszivattyú lökőrúdja mellett szivárog be azaa drága lé?

Előzmény: csepel74 (10079)
csepel74 Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10079

Sziasztok.Endrebá,mi lenne ha az Arpi82 húzna a jumz adagolo elemét leszorító áteresz csavaron,és akkor talán nem kellene flakon.Megér egy próbát.

Előzmény: endrebá (10078)
endrebá Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10078

Csigaloom, semmi bajság. Ez normális.

A Jumz adagoló nem központi olajzású, úgyhogy időnként bezony a beleszivárgó gázolaj kiszorítja a motorolajat... ilyenkor engedd le a leeresztőcsavaron a benne levő szüttyöt, aztán öntsd fel motorolajjal. aztán ha nem akarsz környezetszennyező lenni, arra a kifolyócsövecskére tolj rá egy folytatást, amit egy flakonba vezess.. aztán mikor a kalibrált adag belekerül a flakonba, akkor oil-cserebere.... és nem került a környezetbe szennyezés.

 

:-))))

Előzmény: Arpi 82 (10077)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10077

Sziasztok,

Segítségre lenne szükségem.

A tegnapi nap folyamán permeteztem a jumzommal semmi probléma. Hazamentem, leállítottam a gépet kiszálltam majd egy perc múlva kb. 2-3 percig az adagolóm aljából olajos gázolaj folyt. Pontosan nem láttam hogy honnan, de van ott egy cső mintha valami túlfolyó lenne, lehet onnan folyt. De ezután megált, és azóte semmi. A traki szépen ketyeg, megy, semmi baja. Találkozott már valaki ilyennel? Mitől lehet ez?

Illetve mivel úgy látom nem kp. olajzású, fel szeretném tölteni olajjal, ha nincs benne elég, vagy lecserélni inkább. Sima motorolaj jó bele? Vagy milyet kell pontosan oda tölteni? Jó lenne ha adnátok pár tippet, mert ha ez valami nagyobb probléma kezdete, akkor inkább venném a baj elejét.

ványai Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10076

SZIA nekem is van egy ismerösöm az is 100-as fögö  nagy álma egy 100-as  nem is mesze lakunk egymásho van neki is vanak gépei mint nekem csak én T-150 es mániás vagyok

Előzmény: T-100 as bolond (10071)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10075

Ha működik is a dolog nemlehet hosszúéletü.

Előzmény: vmickey75 (10073)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10074

üdv! Nemtudok, meg nem is láttam  eggy keresztes féltengelycsulót, ami  a keréktengelyen van,

Előzmény: vmickey75 (10073)
vmickey75 Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10073

Köszi, hogy kimondtat. Ettől féltem én is. A fordulási sugár ezaz ami szerintem is megdagadna rendesen. De ha beleférne a kerék elfordulási szöge 30 fokba /ha jól tudom ennyi egy szimpla kardáncsukló maximális szögeltérése károsodás nélkül?/ akkor csak a szögsebesség ingadozás okozna problémát. Az miben nyilvánul meg rángatná a kereket hajtás közben fordulásnál? Extrém terhelést adna a keresztnek, villáknak, tengelynek?

Vesézzük ki ha lehet ezt a témát elméletben.

Meg várom még az esetleges gyakorlati tapasztalatokat.

Köszönöm a válaszokat.

Előzmény: levaizsi (10072)
levaizsi Creative Commons License 2011.03.25 0 0 10072

A lényegi különbséget meg is találtad: a dupla csukló szinte a dupla szögeltérést produkálja. A szimpla csuklós megoldásánal az első kerekek max befordulásának lekorlátozása nélkül a csuklónak korai halála lesz. Ha lekorlátozzák, akkor a gép fordulási sugara úgy meg nő, hogy szűk helyeken manőverezhetelen lesz. A dupla csukló másik előnye az, hogy egy-egy csukló a szögeltérés felét viseli, ezért ugyanolyan szöghelyzet esetén kevésbé fog ingadozni a hajtott tengely szögsebessége. 

A szimpla csukló szerintem technikai tévedés és nem megengedheteő kompromisszum.

Megállapításaim szigorúan elméleti kiinduláson nyugszanak, még nem hallottam olyanról aki beszerelt volna olyan szimpa csuklót!

Előzmény: vmickey75 (10068)
T-100 as bolond Creative Commons License 2011.03.24 0 0 10071

Helló! Köszönöm a Dícséretet ! Ki a szép lovakért ,ki a sportkocsikért,én a 100-asért rajongok. Én is nagyon sok géppel dolgoztam már/Az MTZ-től a CLAAS CHALLENGER 75E-n keresztül a különböző kombájnokig,jelenleg a mostani cégnél egy NEW HOLLAND TM-190-essel,és egy CLAAS MEGA-360 as kombájnnal dolgozom a legtöbbet,néha MTZ-vel is,ezzel nem dicsekedni ,vagy hencegni akarok,csak jó visszagondolni,és kibeszélni a multat.Egyébként Biharugrai vagyok,itt dolgozom egy vállalkozónál mint gépész. A YUTUBE-on találsz videót a 100 asomról,3 rövíd videót írd be a keresőbe hogy :T-100 M és a 6 éves fiam. Én kiszálltam a gépből és hagytam hogy menjen vele,had szokja,én meg videóztam. Jó még nem profi,de a fiam kis kora ellenére szereti a gépeket. Ezek a videók tavaly augusztusban készültek mikor szabadságon  voltam.Üdv.

Előzmény: t. tomi (10069)
endrebá Creative Commons License 2011.03.24 0 0 10070

Kedves idevalósiak, láthatjátok, hogy egy lelkesedésképes kisdutratulajdonos milyen egyéniséggé lehet egy baráti csapat számottevő tagjaként....

Amúgy a t.tomi csak a civilneve, a Zenészgépész nicknév sokkal többet mond el róla....

 

Szóval neked is volt gyerekkorodban ilyen katakolós emléked a nagyszürkéről...

Előzmény: t. tomi (10069)
t. tomi Creative Commons License 2011.03.24 0 0 10069

Sziasztok!

 

Én a Dutrás csapat  (talán mondhatom) egyik "vezéregyénisége" vagyok, de ezt itt sokan tudják, mivel sokótokkal személyes ismeretségben, barátságban vagyok. Igaz Endrebá?

Rendszeresen olvasom a társoldalakat is, minden ami gép érdekel, na meg persze a nők!

 

Hát T-100 as bolond, ez profi munka, gyönyörűen megcsináltad, ez fölött nem tudtam már elmenni, hogy ne zengjek dicshimnuszokat, ezen a fórumon, az ilyen elszánt embereknek. Persze ezzel nem akartam senkit megbántani, aki ismer az tudja. Számomra ez azért kurriózum, mert még nem láttam ilyen állapotba vissza állítani, ezt a típusú gépet, amihez személyes élményem is fűz.

 

A történet úgy a hetvenes évek végéből: A TSz- ben egy db. volt, ( persze már ennek az elődje is létezett, de azt nem vezettem ) a "pilótája" kizárólagos jogot élvezett, mert ezeket a gépeket senki nem hajthatta csak Ő. Ha beteg volt, vagy szabadságon volt, (ami ugye nem volt megszokott azokban az időkben) akkor állt a gép. A faterom nagyon jó barátja volt, még neki sem adta oda. Énnekem sikerült annyit rimánkodnom, hogy éppen szőlő alá fordított, és én húzhattam a Rigol ekét, (kb. v. fél hk-t) persze felügyelet mellett, mert a gépből nem szállt volna ki. Szóval nagy élmény volt, kivezetve a kötél a hátsó ablakon, meghúzod fölemel, meghúzod le enged. Nem volt ez annyira új, már ami a "un. hidraulika vezerlést" illeti, mert én szak. közép-ben "77"-től nagyon sokat dolgoztam mindenféle géppel. Meg hát három évig oktattam a srácokat, a traktor vezetés tudományára. Húztunk mi két UE-28 al öt ekefejes Lajta vontatott ekét is. Hát!!!

Sokan kérdezték már, mióta ebben akörbe forgok, hogy mit nem vezettem. Azt sem mondhatom, hogy repűlőt, mert volt szerencsém azt is, igaz, hogy azt úgy hívták "Ancsa", jaa, meg egy vitorlás. Ezt még Endrebá-nak sem mondtam egy 424-s is van a tarsojban, igaz, hogy csak voltótól- váltóig (kb. 800 m ), de én húzhattam a kart, amitől el indult, meg a mitől meg állt.

 

No de nem fárasztalak itt benneteket az élményeimmel, gondolom mindenki tudna mesélni oldalakat.

Egy biztos. Jó volt felidézni kicsit a multat.

 

Kösz T- 100- s bo. !

 

Azért úgy szívesen megnézném a gépedet élőben. Nem beszélve róla, hogy szívesen leírnák egy "S 100- s" kanyart vele!

Merre telephelyezel vele Magyarország vidékén? Küld el légyszi privátban, hátha egyszer lesz szerencsém hozzá élőben is!

 

Mégegyszer kösz!

 

Üdv: Tomi

vmickey75 Creative Commons License 2011.03.24 0 0 10068

Szép napot Mindenkinek! Kérdésem lenne. Valakinek van e olyan információja, hogy a ZETOR 5748-as első féltengelyét szimpla csuklós kardánra cserélték, az hogyan üzemel, hogyan vált be?

Az eredeti ez->                        tehát ehez hason"paci" (ez V3S PRÁGA)

 

ilyet árulnak->

Nem akarok félszáznál többet kiadni a szívásra. (a 2. és 3. képről jól látszik a befordulás szögkülömbsége szimplához képest a dupla javára)

Még egy kérdés közbe' eszembe jutott: borástengely vésés árai? Esetleg valaki vésetett már, mi a tapasztalat?

Köszönöm az infókat.

T-100 as bolond Creative Commons License 2011.03.23 0 0 10067

Jó estét ! Köszönöm szépen ma megkaptam ,a pénzt a könyvért minden rendben van. Nyugodalmas jó éjszakát!

Előzmény: mérnökferi (10038)
Fsanyi88 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 10066

Jóestét a mestereknek! Valaki nem tud 50-es MTZ-t kifeküdt motorral. Vagy motor nélkül?

 

zetorsuper Creative Commons License 2011.03.22 0 0 10065

Helló!Igazán nics mit remélem meg vagy vele elégedve.Annak nagyon örülnék ha szolnál ha van.Szép napot neked is.

Előzmény: T-100 as bolond (10064)
T-100 as bolond Creative Commons License 2011.03.21 0 0 10064

Helló! Köszönöm szépen megkaptam a könyvet,és a posta küldi a pénzt,utánvéttel 3300 ft-ot kellet fizetnem.Ha tudok zetorhoz gépkönyvet azonnal értesítelek.rendben?További szép napot.

Előzmény: zetorsuper (10031)
kcsaboo Creative Commons License 2011.03.19 0 0 10063

Köszönöm szépen a segítséget!

Előzmény: Zemiator (10061)
endrebá Creative Commons License 2011.03.19 0 0 10062

..neked is...

 

 

Előzmény: csepel74 (10060)
Zemiator Creative Commons License 2011.03.19 0 0 10061

A zárófedél alapján valami korábbi Csonka boxeré lehet ! Ha nem tévedek !

Előzmény: kcsaboo (10057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!