Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jupiter35 Creative Commons License 2014.12.26 0 0 1149

A z14-es motor katalizátor nélkül hibakódot fog dobni 

 

Előzmény: tangerine (1148)
tangerine Creative Commons License 2014.12.18 0 0 1148

Csak tanulságként leírom (G Astra, 2002, Z14XE). A kocsi nem pörög ki (még üresben sem), erőtlen, néha rángat, alig tudtam hazamenni vele. Elllenben hang alapján megy minden henger, és semmi hibajelzés nincs. A gyertyák teljesen kormosak.

3-4 nap szerelés után meglett a hiba. Már mindent szétszedtem, kipucoltam, kompressziót mértem, EGR, pillangószelep, szenzorok, relék, stb, még az ECU-ba is belenéztem. A kipufogó, vagyis a leömlö volt eldugulva, vagyis széthullott a katalizátor, és eltömte! A leömlőben van a katalizátor. Mikor ellennyomást mértem a lambda-szonda helyén, olyan nagy volt, hogy még a tömlőt is lerúgta. Leszereltem, kiszedtem a törmeléket, és kiütöttem a maradékot. Új tömítés, paszta, üres leömlő visszaszerelés. Azóta tökéletes, szerintem új korában nem ment ilyen jól, mint most. :)

 

Előzmény: tangerine (1122)
verebész Creative Commons License 2014.12.18 0 0 1147

Szia!

 

Úgy gondolom, hogy a becsörgés esetleg szegény keverékre utalhat.

De ebben a típusban abszolút tudatlan vagyok.

 

Üdv: GM

Előzmény: Kovacsm61 (1142)
Qkorica Creative Commons License 2014.12.18 0 0 1146

Motortartó bak

Előzmény: nemethgab_01 (1145)
nemethgab_01 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 1145

Egy kis érdekesség, vajon mi lehet?

Jobbra kanyarodáskor, van egy pont, ahol koppanó hangokat hallani. Tompa, több egymás után. Nem az a féltengelyes zaj. Ha visszatekerem a kormányt nem hallani, továbbá álló helyzetben sem. Viszont érdekesség, hogy a váltóhoz hozzáérve érezni lehet a koppanásokat. Csak jobbra, csak menet közben, és csak picit intenzívebb kanyarodáskor (beállás parkolóhelyre, jobb kanyar, stb...)

Ez vajon mi lehet?

harkály antal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 1144

szijasztok valaki segicsen ha tud  van egy 1/4 es astrám f es alapjáraton nem megy az 1 es henger de ha lehuzom a 3mas hengert akor elindul az 1 es mi lehet a baj

harkály antal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 1143

szijasztok egy kis segitséget kérnék van egy 1/4 asztrám f es alapjáraton nem megy az 1 gyes henger de ha elindulok vele akor be indul mi lehet a baja segicsetek

Kovacsm61 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 1142

Helló!
Az üzemanyag ellátással, nyomással nincs semmi baj.

A motor becsörög fordulaton, de csak meleg motornál, hidegen még egész tűrhetően megy de ha bemelegszik alig akar a fordulatszám 3000 fölé menni, és erőtlen.

Üdv: Kovacsm61

Előzmény: verebész (1141)
verebész Creative Commons License 2014.12.17 0 0 1141

Szia!

 

Én meglépnék egy benzinnyomás mérést.

 

Üdv: GM

Előzmény: Kovacsm61 (1140)
Kovacsm61 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 1140

Üdv.

Segítsetek van egy 93'-as F astrám (X16SZ), ami furcsa hibákat produkál. Melegen nem pörög rendesen a motor, erőtlen, olyan mintha fulladna, és fordulaton eléggé csörög, már a fél autó ki lett cserélve beleértve a motort -injektorostól, motorvezérlővel együtt, ennek ellenére semmi javulás.- Két dolog maradt az egyik a kopogás érzékelő , a másik a gyújtásmodul. 
Az érdekes hogy a régi motor az X16SZR-es kábleköteggel és motorvezérlővel illetve alaktrészeivel nagyon jól megy egy másik astrában.
Ha valakinek van valami ötlete írjátok meg. Köszöntem.

verebész Creative Commons License 2014.12.15 0 0 1139

Szevasztok!

 

Azért írom le a történetet, mert sokan (legalább ketten) leírtatok egy indítással kapcsolatos hibajelenséget. Lehet hogy mások is jártak, járnak így, de nem is tudatosul bennük a hiba.

 

A lényeg az, hogy ( Z14XEP motorról írok) hogy a motor beindul, de ahogy elkezd

gurulni, elveszti az erejét. Ki-ki hagy egy henger, akadozik.

 

Úgy gondolom a saját tapasztalatom alapján, hogy ez a jelenség abból  adódik, hogy leürül az olajszűrőház, és egy rövid ideig tartó járás után pont a levegő kerül be a hidrotőkékhez, amik ez miatt nem tudják megtartani a himbát. Rosszabb esetben, ha le van puhulva a hidrotőke, ez addig fajulhat, hogy a himba leugrik a tőkéről és még nagyobb kárt okoz.

Ez az állapot csak rövid ideig tart, mert ha újra indítjuk a motort, és egy kicsi ideig nagyobb fordulaton (2000) járatjuk, akkor már simán lehet tovább autózni.

 

Én indítás után kb. 3 percig már 2000-res fordulattal járatom a motort, így a légbuborékot átnyomatom a rendszeren, biztos ami biztos alapon, és a továbbiakban nincs gond.

 

A hibát valószínű az okozza, hogy a szűrőház olajleeresztő szelepe alá bekerül valami kosz, ami minimálisan nyitva tartja a leeresztőt. Ennek egyébként az a szerepe, hogy amikor kivesszük a szűrőt csere céljából, akkor leürítse a szűrőházat.

Ezért kellene az olajcserénél mindig először kicsavarni a szűrőt, de nem kivenni. és csak miután az olajteknő csavarját kivesszük, utána kell a szűrőt kiemelni, mert az eltelt idő alatt leürül a szűrőház.

 

Ezt javítani csak úgy lehet, ha benyúlunk a szűrőházba, és a szelepet addig csavargatjuk valami lapos fogóval, vagy esetleg olyan dugókulcs fejjel ami rámegy, amíg a kosz ki nem  fordul onnan.

 

A pontos diagnózist úgy lehet ez esetben megállapítani, hogy kicsavarjuk a szűrőház fedelét,  és egy kicsit megemelve megfigyeljük, hogy olajban úszik a szűrő, vagy csak látszik hogy valamikor volt ott olaj. Persze alátéve mindenféle olajfogó tálcát ki is emelhetjük a szűrőt. Ha láthatóan sok az olaj a házban, akkor tovább kell keresni a hiba okát, de ha száraz a szűrőház akkor csavargatni kell úgy, mintha szelepet csiszolnánk be. Benyomva egy negyed fordulattal elfordítjuk-és így tovább.

 

Van még egy visszacsapó szelep a szűrőház alján, amit csak leszerelt háznál lehet látni, de ritka szerintem hogy ez hibás legyen, bár Mörfi törvénye szerint ami elromolhat, el is romlik. Ehhez viszont csak a kipufogó leömlő eltávolítása után lehet hozzáférni. Ehhez bordásszíj le, klímaszivattyú le, nívópálca házastól ki, és a kipufogó hátramenő csöve le. Csak ez után lehet a hengerfejről lehúzni a csonkot az anyák levétele után.

 

Ezt a történetet azét is írtam le, mert ha szerelőhöz visszük a kocsit, akkor előszeretettel mondják azt, hogy trafóhiba, vagy injektor hiba. Esetleg mindkettőt kicserélik. Meg találgatnak a mi pénztárcánk rovására.

 

Hasznos ellenőrzést, remélem megoldódnak a gondok mindenkinél.

 

 

 

Üdv: GM

Qkorica Creative Commons License 2014.12.12 0 0 1138

Nem hiszem, tudom!

Előzmény: ,pisti, (1137)
,pisti, Creative Commons License 2014.12.12 0 0 1137

he he he   de jó pofa vagy! A gond az hogy ezt még el is hiszed magadról.  pf

Qkorica Creative Commons License 2014.12.11 0 0 1136

A lábad....

Előzmény: BSA 515 (1135)
BSA 515 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 1135

Sziasztok.      Nemrég vettem egy opel astra g 1.7dti isuzut aminek a fogyasztása                       9-10  liter       normál használat mellett.   Mi lehet az oka?

Ppodani Creative Commons License 2014.12.09 0 0 1134

Szia!

 

Azt vettem észre, hogy amikor elindítom, hidegen nem rángat egy darabig, pár km után már jelentkezik a hiba! Pont ahogyan leírtad!

Gyújtásráadásnál nem hallom a szivattyút!

Benzinszűrő nem volt benne cserélve!

 

Köszönöm a segítséged!!!

 

Üdv,

Ppodani

Előzmény: verebész (1127)
verebész Creative Commons License 2014.12.08 0 0 1133

Szia autóstárs!

 

Én leírom, hogy hogyan szoktam ellenőrizni a trafót.

 

Veszek egy 70 cm-es 1mm-es drótot. A helyéről kiemelt trafósorba a gyertyákat bedugom úgy, hogy a gyertyákkal felfele álljon, a drótot rácsavargatom a gyertyák

menetes részére, és a végét letestelem az akksira.

 

Ha kellően sötét a garázsod, akkor a szélvédőn keresztül gyönyörűen látod a szikrákat. Ki lehet a hibát villogtatni is, gondolom tudod hogyan, vagy elmehetsz egy szerelőhöz, aki 2000-ért megmondja hogy mindenütt van-e szikra.

Az a kérdésem, hogy amikor nem indult, akkor úgy forgott mintha nem lenne benne gyertya?

 

 

Üdv

Előzmény: tripplag (1132)
tripplag Creative Commons License 2014.12.08 0 0 1132

1.4-es G Astrám van és ma reggel már másodszor szívat meg azzal, hogy nem indul. Két hónappal ezelőtt a hibajelenség ugyan ez volt, hogy az önindító pörög, de nem gyújt a motor. Akkor gyújtótrafó lett cserélve gyertyákkal(két gyertyát nem gyújtott a régi) és a régi akksimat is újra cseréltem, hogy bebiztosítsam a telet. Azóta működött, de ma reggel ugyan azt a hibát produkálta. A héten már észrevettem, hogy valami nem stimmel, mert egyszer nem indult elsőre, de lendülettel álltam le a parkolóba és hirtelen állítottam le és gondoltam, hogy ez lehetett a baj. Azóta ment rendesen a mai napig. Van valami tippetek, hogy mi okozza? Ha megint gyújtótrafót cserélek és ismét ez meg fog ismétlődni, akkor elég drága játék. Gondolom valami okozza a trafó meghibásodását.

pete roland Creative Commons License 2014.12.07 0 0 1131

Szervusztok márkatársak! A segitségeteket szeretném kérni! A hét folyamán össztörték a G astrám hátsó lökhárítóját (persze a tettes ismeretlen) a bekamerázott céges parkolóban. Ha esetleg valaki tud eladó fekete metál hátsó lökhárítót, akkor azt megköszönném (ha lehet hibátlant). Az autó 2008. 06. havi, 5 ajtós. A segítségeteket előre is köszönöm. Üdv Pete Roland            UI.:- akár telefonon is lehet keresni: 06-20/ 569-9237.

Ordenary Creative Commons License 2014.12.07 0 0 1130

A müszerfal felé....

Előzmény: Ztn74 (1129)
Ztn74 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1129

Hello!

 

2009 es G astra üzemanyagszint jelző önálló életet él néha. Van tippetek, merre induljak a hibakeresésben?

 

Konkrétan sík úton, képes üreset mutatni és kigyullad a narancs fény.

 

Köszi minden tippet!

 

hz.ax1.hz@gmail.com

jani986 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 1128

Senkinek sincs ötlete mi lehet a gond????

verebész Creative Commons License 2014.12.04 0 0 1127

Szia!

 

Olvastam a hibajelenséged. Az lenne a kérdésem, hogy amikor beindul, utána akadozik-e a motor 1500-as fordulatnál, vagy miután mentél vele egy pár kilométert, utána akadozik?

 

Amikor ráadod a gyújtást, hallod-e hogy a szivattyú feltermeli a benzint?

Benzinszűrőt cseréltél-e?

 

Üdv GM

Előzmény: Ppodani (1119)
,pisti, Creative Commons License 2014.12.04 0 0 1126

Értem! Ide nem leget leirni? Tiltja a szabályzat?

Előzmény: 1Qkorica (1125)
1Qkorica Creative Commons License 2014.12.02 0 0 1125

Például, ha publikussá tennéd az E-mail címedet, senkit nem sodornál egy kitíltás felé. Valószinüleg kapnál segítséget is....

Előzmény: ,pisti, (1124)
,pisti, Creative Commons License 2014.12.02 0 0 1124

Ezt a sok segitőkész embert!  pf

tangerine Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1123

Ja, az enyém Z14XE, de a hiba valószínű ugyanaz. Szelep kokszosodás, megragadás, esettleg EGR hiba a sok rövidtávú használattól.

Előzmény: Ppodani (1119)
tangerine Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1122

Én tavasszal kicseréltem az olajat (az olajszűrő belseje szét volt hullva), a vezérlést***, kipucoltam a pillangószelepet, aztán meghajtottam mint a zállat Paks-Baja oda-vissza (140km) 4-5-6 ezres fordulaton 4.-nél nem is kapcsoltam feljebb. Ettől meggyógyult, és sokkal jobban is ment mint előtte.

Egész eddig. Most kezd megint szarakodni, de nem ugyanaz a hiba, mert rángatózik, újraindítás után nem gyógyul meg, megy minden henger, de gyenge mint a fos, vagy éppen bakkecskézik, viszont a sárga lámpa nem világít.

 

***nincs köze a hibához, csak azért cseréltem, mert már amúgy is ideje volt, de addig nem mertem meghajtani, nehogy akkor szakadjon el a kissé öreg szíj.

Előzmény: Ppodani (1119)
,pisti, Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1121

Sziasztok! Lenne egy kérdésem.  F astrám van 1,6 benzines és inditáskor felpörög, össze vissza jár majd 10-20 másodperc elteltével minden ok. Sokat eszik és a müszerfalon világit a baloldali sárga lámpa folyamatosan. Merre keressem a hibát? 

Tud valaki segiteni?

 

 

jani986 Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1120

sziasztok!

 

segítséget szeretnék kérni. van egy 1.4 g  astrám 98-as kiadás. le akartam állítani a kulcsot elfordítottam kivettem a gyujtáskapcsoloból és a gyújtást levette de a motor továbra is járt alapjáraton.semmi nem kapott áramot gondolok itt rádió,hűtöventilátor stb. tudna valaki segiteni mi lehet a probléma??? elöre is köszönöm  

 

jani986 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!