ma eljutottam a szerelőmhöz EGR tisztítás ürügyén, és valóban a tele volt az egyik vascső ami a szelephez csatlakozik, egy alig pár mm-es lyuk volt már csak. remélem megoldódik a probléma a tisztítással. most kiütötték a hibát remélem nem tér vissza a sárga lámpa.
lehet mert ki volt kopva csak gondolom megbolygattuk és már nem indult az autó meg sos be kellet igy lett a swift önindítója belerakva ezt majd fölújítom és jó lesz tartaléknak :D csak a furcsa az volt hogy ok hogy beleér de valamerre mozdulnia kellet volna akkor is de ez nem csak szikrázott már már ivet húzott :(
z önindítók elég vaskos huzalból, nem is huzalok azok, hanem inkább réz lemezből vannak tekercselve. Maga a tekercselés aligha lehet zárlatos.Én inkább arra gondolok, hogy a kikopott persely miatt a forgórész összeér az állórésszel. Na ekkor már tényleg zárlatos lesz a motor, de perselyezéssel újra jó lesz.
köszi sajnos igen egy barátom kimérte nem tudni miért lett az a persely is ki van kopva valóban de hoztak bele ujat meg szénkefét kefetartót is meg uj "bendixet"vagy ahogy ök mondják dirve-ot , azért irtam mert az illetö barátom olyan gyárba dolgozik ahol csak önindítókat csinálnak ö mondta azt is hogy mitsubishi önindító van benne de abbol is 3 féle méret minden stimmel csak a pajzs az álló rész és a forgó rész más illetve a fogak mérete de sikerült venni egy 2002 es swift- ét bele azzal tökéletesen megy :D ez a régi egyszerűen nem mozdult meg nem forgott csak szikrázik
Szép estét mindenkinek egy rövid történet az önindítóm lassan tekert 6 7 et az aksi uj benne leszedtük kiderült mitsubishi önindító van benne igen ám de ki gondolta volna hogy 3 féle van hozzá és ez csak a sima 1.3 16 v g13bb kódoshoz sajnos zárlatos lett nem tudni hogyan a forgó rész. már tegnap be se indult ma viszont vettem egy swift 1.3 16 v és densót bele tökéletes szóval ha valakinek ez a baja a swift é jó bele :D
"-Tudod, hogy a dacia sokkal jobb autó a chevrolet-nél?
-Miért?
-Mert még egy dacia-t sem hívtak vissza a gyárba hiba miatt!"
A mi wagonunkat is vissza hívták 8-10 éve, természetesen semmi baja nem volt, de míg az asszony a papírokat intézte az irodában, egy öreg úr nekitolatott az oldalának! Feleségem ott is hagyta karosszériáztatni-fényeztetni és őrjöngve :) jött haza gyalog!
Sziasztok! Van 4 db egyforma Firestone téli gumim Wagon R-hez, kifogástalan állapotban kb 7mm mintával 20e-ért egyben. Ha érdekel valamit írjatok e-mailt. :) További szép napot! Ja a mérete: 165/65 R14 (Wagon R-en volt)
Én azért alaposan átnézném, itt nem egy kapcsoló hibájáról van szó, hanem ott valami zárlat van. Összeér két olyan vezeték, aminek nem kellene. Az index kapcsolónak úgy alapból semmi köze a gyújtáshoz és a műszerek működéséhez.
Ez számomra ugyanolyan érthetetlen, mint az egyik ismerősöm este egy Forddal. Ha úgy indítja az autót, hogy a rádió be van kapcsolva, nem megy a benzinszivattyú. Ha kikapcsolt állapotban, akkor igen. Utána már bekapcsolhatja, rendben működik az autó.
Neten találtam egy wagonr elektromos rendszer doksit, és este nekiálltam szisztematikusan keresni a hiba okát. Megmozgattam minden vezetéket, szét-összedugtam minden csatlakozást, kipróbáltam minden elektromos funkciót. Sokáig semmi. Közben kiderült, hogy a gyújtáskapcsoló biztosan jó. A próba során eljutottam az indexelő karig: Reflektor funkció rendben, fénykürt funkció rendben, jobbra index rendben, balra indexelénél, ahogy nyomtam a kart, kicsit zizegett a kapcsoló, de rendben. Kipróbáltam kihúzott kulccsal is. A zizegéskor lekapcsoltak a jelzőfények!
A jelenséget többször sikerült oda-vissza reprodukálni! Az index kapcsoló éghetett be, és van egy olyan állapota, amikor még nem indexel, de zár egy olyan kontaktust, ami a hibajelenségért felelős.
Átalakult a wagonr-em örökmozgóvá: hiába próbálom a gyujtást levenni, akár a kulcsot is kihúzhatom, a motor nem áll le, a műszerfalon kihúzott kulccsal világít minden jelzőfény.
Ha erőszakkal mégis leállítom a motort, nem indul újra. Indítózás működik, de előtte minden kulcsállásnál ugyanaz a látvány, mint kihúzott kulccsal: minden jelzőfény világít, mint egy karácsonyfán. Minden elektromos bigyula működő marad kihúzott kulcsnál is, ami bedugott, elfodított, majd alapállapotba visszatekert kulcsnál működik (rádió, világítás, ablakemelő, tükrök).
Semmi előzetes jele nem volt a jelenségnek.
Találkoztatok már a jelenséggel?
Hogy lehet a szervízig mozgóvá tenni a járgányt? Tréler? Vonóhorog?
Mindegy, hogy csinálsz resetet vagy nem, az utolsó negyven indítás utáni üzemmeleg állapot alapján fogja a motorvezérlő adagolni az üzemanyagot és szabáylozni az alapjáratot. Tehát hosszabb akku lekapcsolás után sem fontos a betanítás, megtanulja magától úgyis. Igaz, a resettel hamarabb elérhető a stabil állapot.