Mivel nekem mind2 volt ezért én inkább a 16 szelepest ajánlom, rugalmasabb(nem hiába 20LE a különbség) és ahogy én vezetek kevesebbet is fogyaszt. Az nem érv hogy nem kuszálja össze a szelepeket egy esetleges szíj szakadásnál, miért is szakadna el ha karbantartják az autót és nem 20 évente cserélik az alkatrészeket amit mondjuk 5 évente kellene! Hosszabb távokon jobban ajánlott mert nem terheli meg annyira a motort mint a kisebbik, de mondom kinek a pap kinek a papné!
Tudom, hogy magasabb az ár, mint a keretösszeg, de ez szinte hibátlan.
Az egyetlen ismert problémája a légzsák kapcsoló kontakthibája.
Napra pontosan 10 éves, friss műszakival, téli-nyári gumiganitúrával, mindkettő acélfelnire szerelve, a nyári a gyári dísztárcsával, a téli egy Tescossal.
Nokia kihangosító, gyári CD-s rádió, 55 lovas motor, 5 ajtós kasztni, szép szín, 79 ezer (garantált) kilométer.
Mondjuk azt nem tudom, hogy hogyan lehet a futott kilométert garantálni....
Ez igaz - nem is figyeltem tegnap este a motort, csak azt a kérdés-részletet, hogy PI-re felmegy-e. A 195-ös egy 55 pacis motorhoz valóban durván hangzik - bár fizikailag fel lehet rá rakni :)..
Nem vitát akarok szítani, de egy 16 szelepes, 86 lóerős szervokormányos autón bizonyosan kevésbé érezhető a különbség, mint egy központi injektoros 1,2-esen. Nálam az 55SX-en azonos gumiszélesség (165/65R13 -> 165/60R14) mellett is (számomra) markáns különbség volt az autó menettulajdonságaiban 13-as és 14-es felnikkel, nekem a kisebb tetszett jobban.
A lent említett felni a paraméterei alapján gond nélkül használható egyes Puntón, ha az enyém lenne, én 175/50 (esetleg 175/55) méretű gumit keresnék rá. De természetesen mindenki azt rak fel, amit akar :)
Téligumit gyári 14"-os acélfelnire szereltem 165/65R14 gumimérettel. Valamivel puhább vele a futómű, de azért annyira nem vagyok elájulva a /45-höz képest. Viszont jól érezni a télivel, hogy a 195-ös azért valamennyire visszafogja - viszont nagyon jól fogja az autót kanyarokban és jól mutat rajta. Illetve a /45 szerintem nem a magyar kátyús utakra való.
185/50-es váltóméretet szerettem volna a 15-ös felnire, de olyan szinte csak a mesében létezik. Így végül vettem rá négy darab 195/50R15-öst. Szóval kinek a pap, kinek a papné - nekem bejött összességében a 15, mert jóval kevesebb hátrányát látom idáig, mint előnyét.
köszi a tippet. egyébként este, járó motorral már ment, de tényleg lehet, hogy a víz folyt bele vissza, aztán kiürült. istenem, azért az olaszok néha nagyon el tudják cseszni az ipari formatervezést... :)
Azt hiszem, 6*15 acélfelniről van szó (Lancia-n volt eddig), a lyukosztás jó, de az ETméretet nem ismerem. Szerintem is sok lenne az autónak, illetve a hátsó kerékdobba be sem fér ránézésre...
A miénken is volt ilyen probléma évekig,de megjavítottam.Az volt a gondja,hogy a motor tengelye megszorul a házban,mert visszafolyik az ablakmosó víz.Igaz van benne gyárilag egy pici O gyűrű,de nem sokat ér.
Azt csináltam ,hogy az aljára a háznak,ahol kijön a tengely fúrtam egy 1,5-es lyukat amibe éppen belemegy szorosan a WD40 csöve és addig járattam az ablaktörlőmotort,amíg ki nem mosta belőle a rozsdát.Azóta,ha bele is folyik a víz ott ki tud folyni.2 éve semmi gondom nem volt vele.
Ez nagyon sok mindentől függ: az adott felni méretétől, ET-számától, a rá felszerelt gumi méretétől stb.
Habár természetesen létezik olyan 15" felni, ami mechanikai probléma nélkül használható a kisautón, a személyes véleményem az, hogy nem érdemes ekkora kereket feltenni. A nagyobb tömeg és a szélesebb gumik miatt megnövekedett gördülési ellenállás jócskán visszafogja az autót és nagyon megterheli a futóművet. A 136 lóerős GT gyári kerékmérete 185/55R14 volt...
Persze ha villantós Puntót akarsz, akkor ez mind nem fontos. Nekem pl. tetszik a Bravo Trofeo antracitszínű, vagy a Lancia Delta II HPE sokküllős gyári alufelnije, ilyeneket már láttam Punto 176-on. 175/50R15 gumikkal nagyjából megfelel a gyári kerékátmérőnek, és nem fogja le az autót annyira, mint valami barom széles gumival.
köszi a tippeket, vettem bontott ablakmosó motort, kicseréltem, és végre működik, jupéé, kilátok az ablakon. :)
viszont most meg a hátsó ablaktörlő nem megy (mármint a naftát oda is nyomja, az nem gond, a lapát nem megy). az csak akkor jár, ha a motor is megy, vagy gyújtáson is kéne mennie? vagy van bármi kapcsolata az ablakmosó motorral, elektronikailag?
Ha 2002 előtti az autót, akkor a váltó olajbetöltő csavar a váltó elején van a vízhűtő felől. Az maga a szintcsavarja is. Amikor visszafolyik az olaj betöltéskor, akkor jó a szint. Bele teszed a csavart és ennyi.