Nem tudom, hogy hol lenne a helye, talán itt a legkevésbé off: tervbe van egy prágai (és Zlin/Vizovice) kirándulás, (az időpont most épp az Europa liga sorsolástól függ) meglepődve vettem észre, hogy a guglimaps simán dobálja a pécsi induláshoz a Tüke és Volán mellé a flixbust és a Leo express járatait. Zlini célállomással rendesen megutaztat, Brno - Ostrava - Zlin háromszögben, de legalább kidob valamit. Mindezt úgy is, hogy nincs beállítva, hogy tömegközlekedést keressen, viszont a Máv akkor is az utolsó opciók közt van, legalábbis Pécsről előbb találja meg a 1707-et a győri átszálláshoz.
Teljesen egyetértek veled! A Hajdú Volán az egyik legnagyobb vesztese a közlekedési központosításnak és a züllesztése a mostani 50 darab Econell beszerzése mellett is tovább fog folytatódni a pletykák szerint.
Viszont a "DDKK megyéi" elég jól összeszedték magukat. Legnagyobb meglepetés részemről Baranya.
2010-ben, az utolsó nagybevásárlás után ez kb. 7 év volt, akkor volt szerintem a csúcson a Hajdú Volán, és ráadásul utolsó körben már nem is a legfapadosabb buszokat vették, hanem jutott pénz például automata váltóra meg légkondira is. Aztán jött a beszerzési stop, az egyesítés, a borsodos hatalomátvétel és a züllés, aminek gyanítom még messze nincs vége. :/
1. Pest 11,37 év 2. Tolna 11,88 év 3. Baranya 11,91 év 4. Győr-Moson-Sopron 12,2 év 5. Bács-Kiskun 12,35 év 6. Hajdú-Bihar 12,38 év 7. Békés 12,7 év 8. Somogy 12,78 év 9. Vas 12,98 év 10. Csongrád 13,38 év 11. Jász-Nagykun-Szolnok 13,48 év 12. Veszprém 13,62 év 13. Nógrád 13,94 év 14. Szabolcs-Szatmár-Bereg 14,13 év 15. Zala 14,33 év 16. Heves 14,4 év 17. Borsod-Abaúj-Zemplén 14,92 év 18. Komárom-Esztergom 15,01 év 19. Fejér 15,37 év
A 20 évnél idősebb járművek aránya a megyei helyközi állományban:
A Bp-Csömör vonal talán 1990-es indulású, akkor még mint Csömörbusz kft.
A Trans Tour '90 Kft. eredetileg "Nyíregyháza-Buj"-nak indult 1990-ben. Később ez a név a 2006-ban indult Bp-Nyíregyháza vonalhoz került, és a 2009-ben Balsáig meghosszabbított helyközi vonalhoz lett a Transvonal név társítva.
Munkavégzés helye: – Jelenlegi Nyíregyháza-Kótaj-Buj-Tiszabercel-Gávavencsellő-Balsa útvonalú járat – Jelenlegi Nyíregyháza-Budapest útvonalú járat – Nyíregyházához 50km-es távolságban, tervezett járatbővítés vonala
Segítenétek összeszedni az itthon jelenleg érvényes szerződéssel közlekedő koncessziós járatokat? (Félig OFF, de nem találtam jobb topicot a kérdésnek.) Csak kettőt tudok (evidenciák persze), így kezdésként:
1. Budapest – Nyíregyháza, Trans-Tour Kft.
2. Budapest – Csömör, Vo-Lan Kar Zrt. (2006 óta)
Köszi előre is minden érdemi kiegészítést (pl. jöhet még: mióta – meddig – járműtípus esetleg)!
Új felvételesre jellemző hogy amíg nincs formaruha addig oldja meg sajátból valami szolid stílusban. Az més kérdés hogy ki hogy tartja be ha mágis van.
Én általában ingben és céges nadrágban tolom, van klíma a buszon, de volt hogy egyéb okokból ritkán rövidben vezetek.( azt is csak elővárosi vonalon) Nagy távolsági vonalon viszont csak formaruha. Ha nagyon meleg van akkor az ing helyett veszek pólót. Farmert csak nagy hidegben veszek, mert a téli formanadrág már nem elég ( egyéni vélemény ,hogy egy elegánsabb farmer sokkal jobban mutat egy inggel, mint a formanadrággal pláne az új MÁVosra hajazó sötétkék nadrággal.
Mennyire jellemző, hogy a sofőrök póló+farmer+sportcipőben vezetnek? Ma kettő ilyet is láttam. Nincs pénz formaruhára vagy mi? Vagy friss munkaerő próbaidő alatt?
Az azért nagyon durva, hogy az utas vigye a gyermekülést egy menetrendszerinti buszjáratra! (Elképzelek egy kétgyermekes családot, villamossal-metróval utazni a népligeti állomásra, kezükben a csomagokon kívül még két gyermekülés...) Még jó, hogy a felnőtteknek azért adnak széket, és azt nem nekik kell vinni. Legközelebb majd valakinek a pótkereket kell hoznia, valakinek az ablaktörlőt? Vagy a hajóra mindenki hozzon mentőmellényt? Szerintem ha egy közösségi közlekedési szolgáltató vállalja azt, hogy gyermekeket is szállít, akkor evidens, hogy ennek biztonsági feltételeiről is gondoskodnia kell. Ha foglaltak jegyet gyermeknek, akkor tegyen be gyermekülést.
Most kipróbáltam, a foglaláskor legalább kiírja és be is kell ikszelni, hogy tudomásul vettem. De akkor is gáz...
Postbusos kollégát fotóztam a buszával a wörti-tónál osztrákban a piramis-kilátó alatti hajtű kanyarban. Akkor beszélgettem vele a visszaindulás előtt mondta, hogy csak 18:00kor indulhat vissza mert a rendőrök kis túlzással agyonlövik ,ha a pihenő nincs meg. Aztán bőszen mutatta a tachográfot. Nagyon figyelik a rendőrök a sofőröket.