Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jang Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8210
Azért 3000 Euro megtakarításért elbukni a gyári garanciát nem egy jó üzlet. Ez szerintem inkább azoknak lehet pálya, akik vesznek egy kisebb teljesítményű 3-4 éves autót és utána csináltatják meg a tuningot.
Előzmény: Gasolin (8209)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8209
A Gasolin Press egyik "társlapja" egy csiptuning tesztet hajtott végre egy új 1844-es Actroson.
A járművet tesztelték egy útvonalon, majd a chiptuningolás után megtették ugyanezt az útvonalat. A járművet a tuningolás előtt és útán is teljesítménypadon megmérték.
Az eredeti autót nem a gyártól kapták, hanem egy teherautó bérbeadó cégtől kapták, így teljesen széria gép volt.
A teljesítménymérés szerint az eredetileg 440LE-s 2100Nm-es V6-os motor 449LE-t és 2186Nm-t teljesített (nem is rosz eredmény de benne van a +-5%-os határon belül.
Tuningolás (elektronika átprogramozása után) 540LE-t és 2508Nm-t teljesített.
A tuningolás 1300EURO-ba kerül ezért a pénzért kiszerelik az elektronikát átprogramozzák visszaszerelik és adnak egy hivatalos igazolást (amit később a TÜV-nél be kell vezetni a jármű papirjaiba /ez előírás/).
A tuningolás után a következő volt érezhető:
A motor lényegesen keményebben járt, aminek oka a magasabb égési csúcsnyomás volt. A motortól származó rezgések is nagyobbak voltak mint korábban.
Az emelkedőn az autó egy fokozattal magasabb fokozatban gyűrte le az emelkedőket megközelítőleg 10km/h-val nagyobb sebességgel, az átlagsebesség a 250km-es tesztkörön korábbi 81,7km/h helyett 83,5km/h volt, míg a fogyasztás a korábbi 36,4l/100km-ról 37,1L/100km-re nőtt.
A váltásoknál a motorból fekete füst jött ki, ami arra utal, hogy az égés nem tőkéletes, kérdés hogy az EURO3-as normát tartja-e a motor a tuningolás után.
A nyújtott extrateljesítményhez képest a fogyasztás igazából nem nőtt nagy mértékben.

A Mercedes is kinál a V6-os motorból erősebb változatot a 480-ast 5000EURO-s felárért, igaz ehhez egy erősebb váltót építenek be (olyat ami a nagyobb bemenő motornyomatékra van tervezve. A garancia kérdését firtatva a MB természetes ellenzi a chiptuningot (persze, hiszen különben ki venné meg az 5000EURO-val drágább saját motort), egyből megemlítve hogy ez a hajtásláncot jobban igénybe veszi. Tuningolt motor esetén a hajtáslánc hibája esetén a garancia természtesen érvényét veszti.


Az motorba beépített szoftver egy friss fejlesztés volt még nem teljesen széria valószínűleg a teljesítményét még egy kicsit vissza fogják venni a későbbiek folyamán.
Mindenesetre a tesztautóban bennmaradt az 540LE-s tuningolt V6-os motor. A jármű életét a szerkesztőség figyelmmel fogja kisérni, és az tapasztalatokról be fognak számolni.


Gasolin konklúziója:
Az aki ilyen chiptuning beszerzését tervezi és új teherautót vesz annak érdemes a járművet egy erősebb váltóval rendelni aki a későbbi nagyobb motornyomatékot képes befogadni. Az ilyen nyomatékváltó (ami általában +200-300Nm-el nagyobb) felára kb. 1000EURO, így a tuningolás árával együtt kb. 2000EURO-ból meguszható az erősebb motor szemben a gyári 5000EURO-val.
Még kedvezőbben jön ki a vevő, ha egy eleve kisebb 350-400LE körüli alapgépet vesz, mert ezekbe általában ugyanaz a váltó van mint a 430-440LE körüli járművekben, így pedig a kézzelfogható haszon (megtakarítás) a tuningolás során lényeges több.
Jang Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8208
A Volvónak azért szerencséje van, hogy nem a D12-es motorral vannak gondok. A D12-es kerül az eladott nehézteherautók nagyrészébe, ha ezzel lenne gond az alaposan csökkentené az eladásokat. A D16-ost csak a skandináv piacon vásárolják nagyobb számban (60t-hoz kell az erő), másutt főleg túlsúlyos, túlméretes szerelvényekhez veszik.

Amennyire tudom, a németek nem osztanak büntetőpontot a külföldieknek, ellentétben az olaszokkal.
Előzmény: Gasolin (8207)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8207
A Gasolin Press értesülései szerint gond van a D16-os motorral szerelt FH16-os 610 lovas Volvo-kal.
A gépek nagyon sokat fogyasztanak, többet mint a demo autók. A Volvo nem ismeri el a hibát, de már dolgozik a megoldáson...

A német BAG kontroljai alapján a No.-ban közlekedő teherautókkal kapcsolatos gondok nem nőttek azálltal, hogy megtörtént az EU bővítés. Míg minden 2. német teherautókval kapcsolatban volt gond, addig csak minden 4. külföldi teherautóval kapcsolatban merült fel probléma.

Az EU-s igazságügyminiszterek egyeztetése alapján 2007-től minden 70 EURO-nál magasabb bűntetést behajtanak ami külföldön szabtak ki. Ebben az EU-s országok egymást segíteni fogják.

Érdekel valakit az új német közúti birságok összege illetve a kiszabandó bűntetőpont?
Jang Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8206
Korábban írtam, hogy májusban lesz Truck-Expo, de most néztem a hungexpo.hu-t és időközben ezt törölték a programból. Csak az Industrián lesz valamennyi haszonjárműves kiállító. A szakma a 2004-es Sped-Expo elmaradása után idén sem tud egy normális szakmai vásárt összehozni.
deps Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8205

gasolin-prest értesítem!

 

nagyon jóóóóó az ötlet a bandázásról!!!! pláne egy ilyen megszervezett és ráadásul kamionokkal teli helyen......

támogatom az ötletet!!!!!! az időpontról egyeztetünk ha netalántán a többiek is belemennek eme "játékba"....

ja ilyenkor szoktákvoltmondani, hogy aki innen szeretne hiányozni annak csak egy olyan irásos papirost tudunk elfogadni mellyen olyan dolgok szerepelnek, melyet senkinek sem kívánok:)!!!!!

 

cissssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: Gasolin (8194)
deps Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8204

de még milyet!!!!!!!!!

hugom élvezte volna, sógorom kiabált volna, hogy már megint hová viszem őket!!!!!

remélem itt a környékünkön lesz vmilyen terepjárós rendezvény!!!!!

 

amúgy mindennek a jóóó oldalát nézem!!!!! :)

a totálkárost is érdemes megnézni, nem?????? :D

Előzmény: _Gabesz (8203)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8203
deps,
Nézd a jó oldalát, legalább autóztál egy jót ;))
Előzmény: deps (8202)
deps Creative Commons License 2005.04.21 0 0 8202

bréékóóóóó gabesz!!!

 

megjöttem debiből.....

elöször induljunk el...., naszóval ötkör már a plafont néztem..... 6korindulás..... az út jóóóó (szakadó eső, mindenhol) volt görbeházáig, aztán mint a rodeópályán, vagy offroadpályán lettem volna.... nagynehezen beérek debi-józsába! a rendőrlámpájuk után baleset.... ekkor már többen összegyültünk, várakozás, de már 7.02 az idő! 1óra múlva vizsga.... nézem a térképet, hát lehet kerülni pallag velé! hát irány! látom nem csak én megyek arra.... vmi útnak nevezett akármin haladunk... elág.. hát jobbra amerre mennek... tengelyig érő viz... csak viz.... mondja a srác hogy ne menjünk erre mert már vannak elakadtak... hátra arc és ahol lekanyarodtunk tovább egyenesen..... gödrök, árkok, vizek.... vizek... volt olyan tócsa, hogy a szuzim mocitetejére felcsapott... de tovább, mert nem várnak.... látom vannak követőim, mert nemigen szakadnak le az emberek, ki kivek, pláne mivel van(föleg személyautó).... elérkezünk pallag-község elághoz.... 7.38..... benézek hát térdig érő sár.... ja nemmondtam volna akkor földúton megyünk csak nem annyira sáros..... eljutunk egy nagy kanyarhoz, ahol mit ad isten tengelyig érő sár..... hát persze hogy nem kapcsoltam be az első agyat!!!!! nade tova félgázon és csúszkálva... előttem egy focus, akinek már füstöl a mocija mert már sok vizet kapott.. félraáll, ahogy tud, aztán ő se előre se hátra.... kapok az alkalmon agybekapcs és terepfokozat!!! már érzem hogy az alvázat mossa a sár, és az oldala a kocsinak már annyira kész hogy nem látni ki oldalra, de előre még igen!!!..... megyünk és csak méllyülnek a dolgok... már az enyém is füstöl.... de már látni az utat... utat, naszóval a 4es főútat lehet látni:)

kiérünk..... egy terepes sprinterrel együtt... megállok, kikapcs a terep és meglátom hogy debi 12kmer...... gyáááááááááááááááááááááááááááááááááá

és már 7.50 van...... nade beértem...... 2óra alatt tettem meg azt az utat amit 1óra latt meglehet tenni..... ja a saras akció 30kmer volt...... inkább nem mutatom meg hogy néz ki a kocsi..... itthon kérdezte a hotelos srác hogy hol jártam???? mondom debibe.... asszongya: ha már ilyen rossz az út akkor ő nem meg oda semmiért és semminek..... :D

ja a vizsga nincs meg.... miért???? a nyanya olyan beszédhibásan beszélt, hogy nemcsak én nemértettem...... na aztmondta hogy köszi a vizsgát.....

és én ezért "rohantam" olyan utakon hogy őőőőőő meghuzzon!!!!! ja imádom a tanárokat!!!!!!!!! szemét banda, de hogy ennyire tartják megukat a kossuthon!!!!! még beszélni sem tud a tanár!!!!! könyörgöm, ilyen hozzáállással tanitani és vizsgáztatni?????!!!!! na elég...... amúgy marhára élveztem az utat, pláne a saras részét!!!! legalább tudom hol a gumim határa.... 50% aszfalt50%terep..... ez legalább jóóóól vizsgázott!!!

ja láttam két rábát...:):D egy nyeges sárgadaffülkéset és egy manfülkéset is..... ja nem volt fényképezőm:) sorry

 

cisssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Roadtrain Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8201

Megint egy baleset ahol a főcím a kamionra utal,de ha elolvassuk a lenti szöveget kiderül,hogy a személyautós Terminátornak érezte magát.

 

Lánglovagok

 

Aztán egy Boxer és Dacia randevú

 

Lánglovagok2

 

Egy fék hiba!

 

 

Lánglovagok3

 

És végül,de nem utolsó a sorban!

Rakomány hibás rögzítése miatt borulás

Szerintem..........

 

 

Lánglovagok4
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8200
 Nekem is van hattengelyesem.
Előzmény: Gasolin (8195)
Pavel Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8199
Apropó Scania. Nincs tippje valakinek hol olvashatnék a cég múltjáról, járműveiről? A kezdetektől a II. VH-ig érdekelne. Képanyagban nincs hiány, de szöveget nem nagyon találtam...

Üdv. Pavel
Gasolin Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8198
Ez jó kép!


Off
Road mail ment!
ON
Előzmény: Pavel (8197)
Pavel Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8197
Gasolin Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8196
A Gasolin Press értesülései szerint nagyon kicsi az esélye a Miskolci MAN gyárnak. Szakértők mind a lengyel gyár megvalósításáról beszélnek mint befutóról ezen belül a Starahowicei helyszínről.
Gasolin Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8195
"ez különben szerintem a sofőrrel való kicseszésnek minősül, hogy háromtengelyes futó van a gépes mögött, miért???..."

Nem biztos, hogy ez a 3 tengelyes (tridem) pótkocsi ehhez a gépeshez tartozik. Lehet, hogy a saját 2 tengelyese éppen javítva van ezért áttmenetileg ehhez csatolták fel.
Önmagában mivel a 6 tengelyes és a 5 tengelyes szerelvény is csak 40t összgördülőtömegű lehet ezért a plusz egy tengely csak a hasznos terhet csökkenti.
Lehet azonban, hogy valamilyen számunkra ismeretlen ok áll amögött, hogy ennél a szerelvénynél ezt így oldották meg.
Előzmény: deps (8182)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8194
A DAF napon fotózott Dakaros Liaz-t és DAF-ot bedobhatnád ide az indexes postaládámba. Előre is köszi.
Néhány szóban össze is foglalhatnád, hogy mi volt a rendezvényen. Amolyan kedvcsinálónak, hátha megtetszik másnak is a banzáj és jövőre tartunk ott egy topictalálkozót. :o)
Előzmény: Pisti_hb (8162)
Pavel Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8193
166 lovas Daily elég kemény, nemrég mentem vele, ha lenne hozzá egy rendes váltó nagyon szeretném.
Előzmény: _Gabesz (8190)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8192
Hát aki minden hónapban megvesz minden újságot :)))
Előzmény: Pisti_hb (8191)
Pisti_hb Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8191

Érdemes nézegetni az áprilisi CTB-t is, MAN TGL-ről (új L-es sorozat) van benne egy kis bemutató, meg DAF LF is van, meg a legerősebb 160 lovas Dailyről is.

A DAF LF-től már nekem is kivan a tököm. :-)

Ez kb. a 4. teszt ugyanarrólk a kocsiról.

 

deps: a CTB vége felé van hirdetés a traktorcibáldáról. Egyébként nem olyan nagy szám az egész, csak veszettül hirdetik.

 

Előzmény: _Gabesz (8190)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8190
Jóvan :)
Csak megtalálod, de nehogy úgy járj mint én a Kresz-szel. 3 percel az ajtózárás előtt estem be...de szószerint ;)

Akit érdekel az ADR téma (mert miért is ne érdekelne), az itt nézelődhet:
http://www.dgsa.hu/index_files/jeloles.htm
és a
http://www.dgsa.hu-n a többi része.

Érdemes nézegetni az áprilisi CTB-t is, MAN TGL-ről (új L-es sorozat) van benne egy kis bemutató, meg DAF LF is van, meg a legerősebb 160 lovas Dailyről is.
Előzmény: deps (8189)
deps Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8189

te gabesz,.........

 

én erre azt mondom, hogy majd holnap értesítelek, hogy odataláltam-e, oke??????

remélem nem tévedek el, és időben odaérek!!! most hogy túrják a 35-öst, nem tudni!

8-kor kezdődik a vizsga, de már jóóó lenne 7.30-ra ottlenni..... szerintem 6-kor elnindulok, hogy nemrihanva odaérjek!!!!!

 

más!

NEM KELL VKINEK EGY SUZUKI SAMURAI SJ410-es terepjáró????????

müszaki 2évre még megvan, levehető keménytető, gyárihátsódifi, terepgumi(pápai),

fehér és 4hengeres1literes mocival van! ja hogy hogyan néz ki, azt a képtáramban megtalálhatóak az autóim könyvtárban! érdeklődni mélcímemen és itt a fórumon!!!!!!

 

cissssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: _Gabesz (8187)
manf2000 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8188

Sziasztok

 

Road jöhet a mailomat megtalálod az adataim közt, de lejjebb valahol leis írtam!! :) :)

Előzmény: Roadtrain (8177)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8187
Nekem ezek teljesen zöldek, én max eddig még csak keresztűlmentem Debrecenen (najó a Tescot és az ElektroWorld-öt tudom hol vannak)
Itt egy kis segitség:
gabesz.atw.hu/forum/debi.jpg
Előzmény: deps (8186)
deps Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8186

te gabesz!!!

 

egyik utat sem tetted fel amelyik nekem kel!!!!

 

figyú a komlóssy útra megyek az INYK-ba! már megvan hogy hogyan megyek oda! az agráregyetemnél balra a békéssy útra, majd jobbra rákanyarodok a komlóssyra és az egyetemtérrel szemben van ez az épület! idegennyelviközpont:)

DENAGYONKÖSZÖNÖMSEGÍTSÉGEDET!!!!!

tudtam hogy nem csalódhatom a kamionso társadalomban!!!

amúgy a honlapjukról van egy link ami elvezet,. még az épületről is van fenn fotó, hogy mégis melyik az!!!! WOWWWWWW :)

 

köszi

 

megyek még nézegetem tanulmányaimat!!!

 

cissssssssszzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: _Gabesz (8184)
deps Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8185

nagyon igaza van az úrnak!!!!

de az utóbbi 2tengely+a hármas..... kicsit ritka, de a billencseseknél nemigazán.....

de mondjuk a ponyvás "kiskerekűeknél" már az!!!! forgózsámoly nélküli fixes pótos ráadásul 3tengellyel már tényleg igazi csemege!!! :D

amúgy úgytudom, hogy az 5tengelynél többet mutató gépeseknél, már vannak vmilyen kikötések, v súlykorlátozás v vmi van, de nemtudom... MÉG!!! :)

de amúgy szép sárkányoScanca!!! van mit cipelnie!!:D

 

cissssssssszzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: _Gabesz (8183)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8184
Sok szerencsét a vizsgádhoz, bár nem lesz egyszerű megtalálnod ;)))


A Debreceni Egyetem campusai

Nagyerdei Campus (Egyetemváros)
(Rektori Hivatal, BTK, TTK, IK)
4032 Debrecen, Egyetem tér 1.
Telefon: (52) 512-900, (52) 316-666
Telefax:

(ÁOK, GYTK, FOK)
4032 Debrecen, Nagyerdei krt. 98.
Telefon: (52) 411-717, (52) 411-600
Telefax:

Bem Téri Campus (ATOMKI, Kísérleti Fizikai Tanszékés Elméleti Fizikai Tanszék)
4032 Debrecen, Bem tér 18.
Telefon: (52) 417-266
Telefax: (52) 416-181

Böszörményi Úti Campus (MTK, AVK)
4032 Debrecen, Böszörményi u. 138.
Telefon: (52) 508-444, 486-288
Telefax: (52) 413-385

Debreceni Konzervatórium (DK)
4032 Debrecen, Egyetem tér 2.
Telefon: (52) 411-226
Telefax: (52) 411-226

Kassai Úti Campus (KTK, ÁJK, NI)
4028 Debrecen, Kassai út 26. sz.
Telefon:
Telefax:

Ótemető Utcai Campus (MFK)
4028 Debrecen, Ótemető utca 2/4.
Telefon: (52) 415-155
Telefax: (52) 418-643

Hajdúböszörményi Campus (HPFK, EFK)
4220 Hajdúböszörmény, Désány I. u. 1-9.
Telefon: (52) 229-443, 229-782, 229-982, 229-229
Telefax: (52) 229-559

Nyíregyházi Campus (EFK)
4400 Nyíregyháza, Sóstói út 2-4.
Telefon: (42) 404- 411
Telefax:
Előzmény: deps (8182)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8183
Igen, de a 3 tengelyes gépeshez általában 2 tengelyes pótot kötnek, a 2 tengelyeshez pedig 3 tengelyes pótot (ez mindkét esetben összesen 5 tengely) ezen meg 2*3 (6) tengely van. Bár a vontatót elnézve lehet, hogy szükség is van rá ;)
Előzmény: deps (8182)
deps Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8182

ha belegondolsz, nem ritka a kéttengelyes!

pölö van a hc-nek, révészbácsinak, wabarer-nek, viator, stb,.......

ez különben szerintem a sofőrrel való kicseszésnek minősül, hogy háromtengelyes futó van a gépes mögött, miért??? mert több a kerék, és kicsit rossz lehet cserélni, ha defekt van, meg plusszsúly, meg....... még nagyonsokminden!!!!

 

ja megtaláltam hogy hová megyek vizsgázni!!!! ezek az értelmesek nem tudják kinyögni hogy a kossuthlajos egyetemre kell mennem!!!!! mert az a debreceni egyetem!!!! miért nem lehet kinyögni?????? mondjuk én sem voltam normális, mikor itt a net és rákeresek góglinál???!!!!!, de már tudom!!!!!:DDDDDD

 

cisssssssssszzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: _Gabesz (8181)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.20 0 0 8181
Bár azokat amiket szoktam látni, általában 2 tengelyes gépessel szoktam látni.
Előzmény: _Gabesz (8180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!