Akkor, most , hogy is van ez az ablaktörlő ütemvezérlése? Hiába olvasgatok, számomra nem derűl ki, hogy egyáltalán van e a kisautókban ilyen funkció gyárilag? Vagy csak utólag lehet, valami relé beépítéssel megoldani? Egyáltalán ki van építve a helye a relének, vagy teljesen, megkell építeni az áramkört? A hozzáértőnek, megköszönném a választ!
Bakancs ! Ez a legegyszerűbb. Én ezt csinálnám .Fogj egy voltmérőt .
- ad rá agyújtást
- kösd rövidre a szaggatót
- valamelyik irányba indexelj
- szemre nézd meg , jó fénnyel világít -e
- igen , nincs probléma
- nem , akkor feszmérés akksifesz -0,5 volt belefér. Ha nem akkor kapcsolók / gyújtás és az irányjelző / , csatlakozók, izzó seggénél és a foglalatban ne legyen korrózió . Itt lehet próbálkozni a kontakt cuccokkal , nekem nem szokott sikerülni max. a beforrasztás csak a csere macerás . A kapcsolóknál jó szokott lenni a spray .
- ugyanez a másik oldalon.
Tekintsük úgy ,idáig minden rendben. Akkor már csak a szaggató lehet rossz. Ezt ne a motoron csesztesd !
Leülsz a hokedlira , magad elé veszed a Ligier akksiját és a szaggatót .
Első lépés ha van felirat hány volt , hány watt és ezeket tessék szem előtt tartani .
Kifejezetten ezt a típust nem ismerem , de ez 2*21W egy irányba . /6 voltos akksival legalább 7 amper . Ez nekem kicsit soknak tűnik.Gondolom a felső tekercs lehet a gyújtás az alsó pedig a világítás és az akksitöltő.
Csak beütöttem a keresőbe, én nem nagyon szeretem ezeket a típusú rajzokat ,de hátha segít.
Bár én simán tévedhetek is.
Lendkerékből kijövő szálak :
w : fehér tekercsvég = akksitöltő egyenirányítóra
Y : sárga csapolás = világítások váltófesz
BK/W fekete és fehér = gyújtótrafó primer és leállítás
Én úgy sejtem az index csak gyújtáson megy egyenárammal és 2*10 wattot ír a térkép.
Ha nincsenek 10 wattos égőid akkor próbáld ki oldalanként 1 db 21 wattos izzóval az már majdnem jó. Ha hagyományos bimetálos a szaggatós , az nagyon érzékeny a terhelésre : kis terhelésen felgyorsul , nagy terhelésen lelassul.
Elvileg megy a led , csak addig kell növelni a terhelést, amíg nem áll be az ütemszám.
Nekem MZ 125-ösöm volt , oldalanként 1*18 watt 6 volton . Elég jó bimetálja volt.
A Piaggiombam 2*10 wattos de az már 12 voltos és nem bimetálos - Valami elektrmechanikus szar van benne , kondenzátor és relé.
Én most ezzel a kis CB50-es Hondával nyűglődök , lényegében nem működik rajta a gyári irányjelző . Lendkerékmágneses áramtermelés , 6 V-os rendszer , 3 Aó-s akksi és 2x21 W-os izzók oldalanként . Taán megpróbálkozom gyengébb teljesítményű égőkkel , ha az se teszi elfogadhatóvá akkor valami ledes technikát próbálok belevarázsolni . Ezen ugye nincsenek vizsgaproblémák -- legalábbis egyelőre .
Valószínű az is látható lenne , de három dolog ami ellene szól .
Én még ezeket a régi izzókat B15 5/21W és b15 21W használom , valójában még nem is használtam ledest.
A vizsgán ránéznek és ordít róla , hogy az egyik oldal mattabb.
Az utánfutó indexlámpának kell csinálni egy visszajelzőt - nekem még nincs berakva - és az pedig áram figyelős. Az autóban van 2*21 +5W teljesítményű index . Most sokkal határozottabb a változás ha még 21wattot kapcsolgatok és nem 4-5 wattot.
Érdeklődnek hogy lessz-e valahol mopedautos találkozó?
fülesként hallottam a gyárban , hogy eladják a Balatonakalin a kempinget . Nekem hiányozni fog a találkahely .
Pár napja beszéltem a Főtrabantossal , megerősítette a információt . Persze nem a találkozót adták el , hanem csak azt helyet , ahol találkozni szoktunk . A Trabantklub ragaszkodik a rendezvényéhez , és már tárgyaltak is másik helyszínről -- vagyis jelenleg csak annyit tudni biztosan : a nyári nagy* találkozónk NEM Balatonakaliban a Holiday kempingben lesz . A Balaton mint helyszín marad , az ajánlatban két lehetőség szerepelt , az egyik Keszthely térsége , a másik a déli part , valahol a közepe táján . Nekem személy szerint mindkettő megfelel , innen fatornyos kis hazámból -- figyelembe véve Zalaegerszeg térségében fennálló érdekeltségeimet -- még előnyösebb is Bakalinál .
Az időpont változatlan , vagyis július vége . Azonfelül én a szokásos minitalálkozóimat terveim szerint megtartom itt Doromláson , tehát a képlet valahogy így néz ki .
2017. június 10-11 , szo-v Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház
2017. július 28-29 (p-v) Balaton ( pontos helyszín kijelölés alatt) Találkozó a Trabantkubhoz kapcsolódva
2017. aug.26-27 (szo-v) Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház
Ami a Miniautó Múzeumot illeti nekem is nagyon bejött az az neoprimitivista ötkerekű , nehogy egyszer valami hasonlót megépítsek , esetleg kerékpárként , villanyhajtással .
Én kissé belefulladtam a mopedautókba , de talán most tavasszal rendbe tudok tenni párat és elpaterolni a háztól .
Ha nem tudod bemérni a helyes kerékösszetartást, vagy nincs rá időd, a kocsi kormányozhatósága, úttartása mellett, ellenőrizd az első kerekek futófelületének a melegedését is. Helytelen kerékösszetartásnál a futófelület
érezhetően melegszik. Leginkább mindkét oldalon, de van úgy, hogy csak az egyiken. Az ilyen beállítás hamar megeszi a köpenyt, mivel állandóan "radírozza" az útfelületet.
Most már hogy szent a béke,meghogy daty kicserélte a fejet... Írásaitokból kibogarásztam, (megcsináltam), ja, felkapcsoltam, a ködzáró lámpát. Télen jó lett volna. De jobb is már, hogy elmúlt a tél..
datynak 43125 re. "Nem éreztem, hogy bármi kotyog, vagy billegett volna."
Azt a kocsiban menet közben nem érzed! Ha majd megint felbakolod a gumiharangok miatt, akkor rángasd jól meg! Szőröstül , kerekestül.
Tehát jól értem, hogy nem kell a kormányösszekötő csapszeget újra kivenni, kipüfölni, hanem elég fellazítani a kontra anyát a csapszeg menetes szárán, és az axiál tengelyt forgatva kitekerni belőle a csapszeg menetes szárát, és a régi, szakadt gumiharang le, axiál tengely megtisztít, bezsíroz, új gumiharang fel, csapszeg menetes vége visszateker az axiál tengelybe, kontraanya visszahúz, és kész?