Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2017.03.12 0 1 43162

A 2004-ig gyártott Aixam-ben gyárilag nincs szakaszos kapcsoló, azt nem tudom az újabbakban már van-e.

Az ablaktörlő kapcsolójában ott van a helye a szakaszos működésnek, de az ablaktörlő motor elektronikájában nincs benne ez a funkció.

Előzmény: csbaúr (43161)
csbaúr Creative Commons License 2017.03.12 0 0 43161

Akkor, most , hogy is van ez az ablaktörlő ütemvezérlése? Hiába olvasgatok, számomra nem derűl ki, hogy egyáltalán van e a kisautókban ilyen funkció gyárilag? Vagy csak utólag lehet, valami relé beépítéssel megoldani? Egyáltalán ki van építve a helye a relének, vagy teljesen, megkell építeni az áramkört? A hozzáértőnek, megköszönném a választ!

Mnagy Creative Commons License 2017.03.11 -5 0 43160

                                                    

Előzmény: daty55 (43159)
daty55 Creative Commons License 2017.03.11 -9 0 43159

Hű, de rég láttam mechanikus megszakítót!:-)

Előzmény: Bakancs4 (43153)
oregsas Creative Commons License 2017.03.11 0 0 43158

Bakancs ! Ez a legegyszerűbb. Én ezt csinálnám .Fogj egy voltmérőt .

 - ad rá agyújtást

 - kösd rövidre a szaggatót

 - valamelyik irányba indexelj

 - szemre nézd meg , jó fénnyel világít -e

         - igen , nincs probléma

         - nem , akkor feszmérés akksifesz   -0,5 volt belefér. Ha nem akkor kapcsolók  / gyújtás és az irányjelző / , csatlakozók, izzó seggénél és a foglalatban ne legyen korrózió . Itt lehet próbálkozni a kontakt cuccokkal , nekem nem szokott sikerülni max. a beforrasztás csak a csere macerás . A kapcsolóknál jó szokott lenni a spray .

 - ugyanez a másik oldalon.

Tekintsük úgy ,idáig minden rendben. Akkor már csak a szaggató lehet rossz. Ezt ne a motoron csesztesd !

Leülsz a hokedlira , magad elé veszed a Ligier akksiját és a szaggatót .

 Első lépés ha van felirat hány volt , hány watt és ezeket tessék szem előtt tartani  .

 Második : próba ezen a teljesítményen .

 Harmadik: venni egy működő szaggatót.

 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (43153)
daty55 Creative Commons License 2017.03.11 -9 0 43157

Bele merjek vágni egy találkozóba ilyen messziről?

Előzmény: Bakancs4 (43150)
oregsas Creative Commons License 2017.03.11 -1 0 43156

A kép nagyon rosszul ment el , írd be " Stomlaufplan Honda CB50 " és a képeknél megjelenik .

Beírod kép megjelenítése , ott már jó nagyban látod és mentése. Mentés után már úgy nagyíthatod , ahogy akarod.

Előzmény: Bakancs4 (43153)
oregsas Creative Commons License 2017.03.11 -2 0 43155

Kifejezetten ezt a típust nem ismerem , de ez 2*21W egy irányba . /6 voltos akksival legalább 7 amper . Ez nekem kicsit soknak tűnik.Gondolom a felső tekercs lehet a gyújtás az alsó pedig a világítás és az akksitöltő.

Csak beütöttem a keresőbe, én nem nagyon szeretem ezeket a típusú rajzokat ,de hátha segít.

Bár én simán tévedhetek is.

Lendkerékből kijövő szálak :

w :    fehér     tekercsvég          =   akksitöltő egyenirányítóra

Y :    sárga     csapolás             =   világítások váltófesz

BK/W fekete és fehér                =    gyújtótrafó primer és leállítás

 

Én úgy sejtem az index csak gyújtáson megy egyenárammal és 2*10 wattot ír a térkép.

Ha nincsenek 10 wattos égőid akkor  próbáld ki oldalanként 1 db  21 wattos izzóval az már majdnem jó. Ha hagyományos bimetálos a szaggatós , az nagyon érzékeny a terhelésre : kis terhelésen felgyorsul , nagy terhelésen lelassul.   

Elvileg megy a led , csak addig kell növelni a terhelést, amíg nem áll be az ütemszám.

Nekem MZ 125-ösöm volt , oldalanként 1*18 watt 6 volton . Elég jó bimetálja volt.

A Piaggiombam  2*10 wattos de az már 12 voltos és nem bimetálos - Valami elektrmechanikus szar van benne , kondenzátor és relé.   

Az állófény az valószínű egyenáramú .

Előzmény: Bakancs4 (43153)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.11 -5 0 43154

Mert oda 2X5W kell, mint a régi belpiacos rotyogókba.

Előzmény: Bakancs4 (43153)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 43153

Én most ezzel a kis CB50-es Hondával nyűglődök , lényegében nem működik rajta a gyári irányjelző . Lendkerékmágneses áramtermelés , 6 V-os rendszer , 3 Aó-s akksi és 2x21 W-os izzók oldalanként . Taán megpróbálkozom gyengébb teljesítményű égőkkel , ha az se teszi elfogadhatóvá akkor valami ledes technikát próbálok belevarázsolni . Ezen ugye nincsenek vizsgaproblémák -- legalábbis egyelőre .

Előzmény: oregsas (43151)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 43152

Sziasztok szeretnék venni mopedautót dudvalaki 400 000ft kör.

 

Kulturáltnak tűnő hirdetés , érdemes lenne rámozdulni -- ha még megvan :

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/400/aixam_400_plusz_alkatreszek-11247058

 

Előzmény: ákotka (42777)
oregsas Creative Commons License 2017.03.11 -3 0 43151

Valószínű az is látható lenne , de három dolog ami ellene szól .

Én még ezeket a régi izzókat B15 5/21W és b15 21W használom , valójában még nem is használtam ledest.

A vizsgán ránéznek és ordít róla , hogy az egyik oldal mattabb.

Az utánfutó indexlámpának kell csinálni egy visszajelzőt - nekem még nincs berakva  - és az pedig áram figyelős. Az autóban van 2*21 +5W teljesítményű index . Most sokkal határozottabb a változás ha még 21wattot kapcsolgatok és nem 4-5 wattot.

Előzmény: WooDoo (43144)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 43150

Érdeklődnek hogy lessz-e valahol mopedautos találkozó?

 

fülesként hallottam a gyárban , hogy eladják a Balatonakalin  a kempinget . Nekem hiányozni fog  a találkahely .

 

Pár napja beszéltem a Főtrabantossal , megerősítette a információt . Persze nem a találkozót adták el , hanem csak azt helyet , ahol találkozni szoktunk . A Trabantklub ragaszkodik a rendezvényéhez , és már tárgyaltak is másik helyszínről -- vagyis jelenleg csak annyit tudni biztosan : a nyári nagy* találkozónk NEM Balatonakaliban a Holiday kempingben lesz . A Balaton mint helyszín marad , az ajánlatban két lehetőség szerepelt , az egyik Keszthely térsége , a másik a déli part , valahol a közepe táján . Nekem személy szerint mindkettő megfelel , innen fatornyos kis hazámból -- figyelembe véve Zalaegerszeg térségében fennálló érdekeltségeimet -- még előnyösebb is Bakalinál .

Az időpont változatlan , vagyis július vége .  Azonfelül én a szokásos minitalálkozóimat terveim szerint megtartom itt Doromláson , tehát a képlet valahogy így néz ki .

 

2017. június 10-11 , szo-v Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház

2017. július 28-29 (p-v) Balaton ( pontos helyszín kijelölés alatt) Találkozó a Trabantkubhoz kapcsolódva

2017. aug.26-27 (szo-v) Regionális Találkozó , Bogyiszló , Doromlási gátőrház

 

Ami a Miniautó Múzeumot illeti nekem is nagyon bejött az az neoprimitivista  ötkerekű , nehogy egyszer valami hasonlót megépítsek  , esetleg kerékpárként , villanyhajtással . 

 

Én kissé belefulladtam a mopedautókba , de talán most tavasszal rendbe tudok tenni párat és elpaterolni a háztól .

Előzmény: oregsas (42789)
daty55 Creative Commons License 2017.03.11 -8 0 43149

Köszönöm Katalin!

Előzmény: Katalin Fish (43146)
Mnagy Creative Commons License 2017.03.11 -3 0 43148

A Lidl- be még lehet kapni kerékpárkomputert 1599 Ft kilóméter óra pótlónak.

4motor4 Creative Commons License 2017.03.11 -1 0 43147

Érdeklődnek hogy lessz-e valahol mopedautos találkozó? 

Katalin Fish Creative Commons License 2017.03.11 -4 3 43146

Ha nem tudod bemérni a helyes kerékösszetartást, vagy nincs rá időd, a kocsi kormányozhatósága, úttartása mellett, ellenőrizd az első kerekek futófelületének a melegedését is. Helytelen kerékösszetartásnál a futófelület

érezhetően melegszik. Leginkább mindkét oldalon, de van úgy, hogy csak az egyiken. Az ilyen beállítás hamar megeszi a köpenyt, mivel állandóan "radírozza" az útfelületet. 

Előzmény: daty55 (43125)
brömbi Creative Commons License 2017.03.11 0 0 43145

Most már hogy szent a béke,meghogy daty kicserélte a fejet... Írásaitokból kibogarásztam, (megcsináltam), ja, felkapcsoltam, a ködzáró lámpát. Télen jó lett volna. De jobb is már, hogy elmúlt a tél..

 

datynak 43125 re. "Nem éreztem, hogy bármi  kotyog, vagy billegett volna."

Azt a kocsiban menet közben nem érzed! Ha majd megint felbakolod a gumiharangok miatt, akkor rángasd jól meg! Szőröstül , kerekestül.

 

Kösz Mnagy a "gumiharangot":-)  Lusta vagyok én is

WooDoo Creative Commons License 2017.03.10 0 0 43144

Piros ledes izzó?

Előzmény: oregsas (43140)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -8 0 43143

Átjött, de ha ide írsz:   d.aty@freemail.hu   akkor jobban átjön!

 

 

Előzmény: ívfény (43142)
ívfény Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43142

írtam neked mailt, 2-őt is! mindíg mail demonnal visszapattan! megpróbálok mégegyet.

Előzmény: daty55 (43135)
oljeg12 Creative Commons License 2017.03.10 -2 0 43141

Előzmény: daty55 (43139)
oregsas Creative Commons License 2017.03.10 -1 0 43140

Bananatree és Mnagy szaki !

Köszönöm a segítséget, veszek két burát és akkor egyforma fényesek lesznek.

Sajnos napfényben alig látszódott.

Előzmény: Mnagy (43123)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -8 0 43139

Egy kis mosoly a komoly munka után!:-)

 

ívfény Creative Commons License 2017.03.10 -3 0 43138

igaz! lehet úgy is, kicsit ügyeskedni kell, de megoldható tényleg.

Előzmény: WooDoo (43132)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -7 0 43137

Köszi, akkor Te ugyan azt javaslod, mint Zoli!

 

Úgy gondolom, így fogom csinálni, nem püfölök még 1x csapszeget.

Előzmény: WooDoo (43132)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -4 0 43136

Mentettem a linket!:-)

Előzmény: Mnagy (43131)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -8 0 43135

Ja igen, van Unix is, meg Bárdi is a közeli városban!

Akkor előbb kiveszem, beviszem, és mérjék meg, és rendeljenek olyat!

Előzmény: VolksrodZoli (43127)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -9 0 43134

Köszi Neked is, vettem az adást!:-)

Úgy lesz, kitekerem, lemosom, bezsírozom, olajozom, összerakom.

Előzmény: ívfény (43129)
daty55 Creative Commons License 2017.03.10 -10 0 43133

Köszi Zoli!

 

Tehát jól értem, hogy nem kell a kormányösszekötő csapszeget újra kivenni, kipüfölni, hanem elég fellazítani a kontra anyát a csapszeg menetes szárán, és az axiál tengelyt forgatva kitekerni belőle a csapszeg menetes szárát, és a régi, szakadt gumiharang le, axiál tengely megtisztít, bezsíroz, új gumiharang fel, csapszeg menetes vége visszateker az axiál tengelybe, kontraanya visszahúz, és kész?

 

 

Előzmény: VolksrodZoli (43127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!