Keresés

Részletes keresés

gjovar Creative Commons License 2017.06.18 0 0 63801

Szerintem  egy uj egyenes sinpárt és  uj aljzatot igényelne ,  a külsö festés után./

/ez lemaradt az elöbb/

Előzmény: gjovar (63800)
gjovar Creative Commons License 2017.06.18 0 0 63800

            Ma  délután Hegyesben jártam, és  nagy örömmel láttam  az egykori  határörség és vámépület helyén felállitott   

 

                                                                   411 358  -as

 

            gőzöst, ami   uj külsőt  kapott.  Nagyon szépen  néz ki,és remélem sokáig megmarad igy.

 

/ Az ilyen"rendbetétel"  látom,  csak bemutatási lehetöséget ad,  remélem a környéken élök vigyáznak is rá

./

           

Köszönet mindenkinek, aki a munkában részt vállalt!!!!

 

Egyuttal szeretném  felhivni  a gőzöspártiak  figyelmét,  h  Mosonmagyaróvári  állomáson  az egykori Tito mozdony

 

 már nagyon elhanyagoltan álldogáll.  Alatta a sinpár  már nem tudom milyen ellipszissel irható  csak le.!!!.

 

  Kérem  !!  itt  is jó lenne  az ilyen régi dolgokat  rendben látni, mivet ugy tudom ez az  egyetlen az országban.  

  

/Szivesen segitek,bár csak a festésben tudok./      

 

Kivel lehetne  esetleg kapcsolatba lépni??    

                                                                          Kösz,   ha kapok választ. 

Előzmény: Atoqki (63799)
Atoqki Creative Commons License 2017.06.18 0 2 63799

...és a beemelés után, szép munkát végeztek a hegyesi vasutasok:

Előzmény: Bakterpartner (63781)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.17 0 3 63798

Ezúton köszönöm a felújításban résztvevők áldozatos munkáját, hogy ismét megszépítettek egy gőzmozdonyt. Szívet melengető dolog látni a megszépült mozdonyt!

Előzmény: Boros Gyula (63797)
Boros Gyula Creative Commons License 2017.06.17 0 1 63797
hkv Creative Commons License 2017.06.13 0 0 63796

BLGB Creative Commons License 2017.06.10 0 1 63795

Ma pedig megvolt az első út is:

 

 

(Rákosligetnél)

Előzmény: fantal (63793)
manhattani Creative Commons License 2017.06.09 0 0 63794

OFF: Nagy sikerem volt ott a panaszommal, keresd vissza :-)

Előzmény: 7578 (63792)
fantal Creative Commons License 2017.06.08 0 0 63793

Ma megvolt a 204-es futópróbája és az OFFtopik Cmn 771-esnek is a fővizsga után.

Előzmény: fantal (63790)
7578 Creative Commons License 2017.06.08 -1 0 63792

Nagyon jók a képek, köszönöm... de ez a kémény dolog nem hagy nyugodni.

 

 

 

"További nyárfák és az egykori téglagyár kéménye

2017. március 18.

A kémény teteje elgörbült. Jászapáti felett erős a távolsági repülőforgalom, bizonyára attól. Ezügyben vagy egy éve panaszt tettem az index Légiforgalmi irányítók topikjában."

Előzmény: manhattani (63791)
manhattani Creative Commons License 2017.06.08 0 1 63791
fantal Creative Commons License 2017.06.07 0 0 63790

Relatíve készen van, volt próbafűtés, szépen lefestve, mozgott az udvaron, csak a légsűrítővel vannak problémák a hírek szerint...

Előzmény: cseuztompi (63789)
cseuztompi Creative Commons License 2017.06.07 -1 0 63789

Ezek szerint elkészült! :) Képet! Képet!

Előzmény: fantal (63788)
fantal Creative Commons License 2017.06.06 0 1 63788

:)))

 

Most, hogy elkészül a 204-es, hozzálátnak a 109-es fővizsgájához is.

Előzmény: C50 (63787)
C50 Creative Commons License 2017.06.06 0 2 63787

Úgy mint a híres színészek. Több darabban látták.

Előzmény: 1 kisinas (63786)
1 kisinas Creative Commons License 2017.06.06 0 0 63786

Ma 100 éves a 109 109 !

 

Hogy van az ünnepelt ?

Remete mh. Creative Commons License 2017.06.05 0 1 63785

Annyi év hitetlenkedés után megvan, mégis csak igaz:

 

1950-en második felében a CCCP KV4-14 pályaszámú gőzmozdonnyal (1950. MÁV Gépgyár 6248 gysz. 135/1 jelleg) a MÁV Alföldi Kisvasút kaszaperi vonalán Újkígyós-Csanádapáca között típuspróbákat tartottak, melyekről a gyár számára 403.223/1951.01.15. iratszámmal készült jelentés. A futópróbákhoz kiszerelt 5000 kCal fűtőértékű szénnel 250 LE indikált teljesítményt is elértek. A tényleges teljesítmény 25 km/h sebesség mellett 140 és 175 LE között ingadozott. A próbaszerelvény 270 tonnás volt, a mozdony indítóképességét viszont gyengének találták a mérnökök.

 

Vasút & Modell legfrissebb számából.

 

Annyit tegyünk még hozzá, hogy a kisvasút 760, a lokomotív 750 mm nyomtávolságú volt. Vagy nem?

Bakterpartner Creative Commons License 2017.05.31 0 0 63784

Annyira nem, mert csak ablakon keresztül tudtam készíteni 1-2 képet. q:-S

Előzmény: Milos Grimasz2 (63782)
Tamasch Creative Commons License 2017.05.30 0 0 63783
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 63782

Mázlista! :)

Előzmény: Bakterpartner (63781)
Bakterpartner Creative Commons License 2017.05.30 0 2 63781

Még május 13-án volt egy tehervonatos szolgálatom Hegyeshalomból. Amíg vártam a vonatom, addig körülnézetem egy kicsit, a 411-es festése így állt akkor:


      

Mágus23 Creative Commons License 2017.05.24 -1 2 63780

Könyv előjegyzés

A MOROP könyvet az itt látható email címen lehet előjegyezni.

 morop1966@gmail.com

Kérjük, az előjegyzés leadásakor az előjegyző nevét, elérhetőségét, telefonszámát szíveskedjenek megadni. A korábbi hozzászólásomban írt email címre előjegyzést ne küldjenek. A könyvvel kapcsolatos minden megkeresést kizárólag erre az itt jelzett címre szíveskedjenek küldeni, illetve telefonon érdeklődni lehet a 06-30-516-1942 telefonszámon.

Köszönettel: Molnár Tibor József

Előzmény: 520,065 (63779)
520,065 Creative Commons License 2017.05.24 -2 0 63779

Hol, hogyan és mikortól lehet a könyvre jelentkezni? Jelzem 1 példányt igényelnék. Köszönöm. 

Előzmény: Mágus23 (63778)
Mágus23 Creative Commons License 2017.05.23 0 1 63778

Üdvözletem!

 

Az előbbit folytatva . A könyv várható ára 12 és 15 ezer forint között lehet szeretnénk az alacsonyabb árfekvést elérni . A könyv színes és fekete fehér képeket tartalmaz minden kép egy oldalt foglal el a képméret optimalizálva 24x18cm előjegyezhető : moltijo@gmail.com címen

Előzmény: Mágus23 (63777)
Mágus23 Creative Commons License 2017.05.23 0 1 63777

Könyvismertetés

 

MOROP 1966 látogatás az egykori budapesti Déli pályaudvaron

A nagyon közeli jövőben napvilágot látó 460 oldal terjedelmű könyv fekvő A/4 méretben bemutatja a Magyarországon 1966 évben megrendezett MOROP Kongresszus alkalmából tartott rendezvényeket részletesen. A Nemzetközi Vasútmodell Szövetség (MOROP) az 1966 évi kongresszusát és a XIII. Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás rendezésének jogát Magyarországnak biztosította. Ennek keretén belül Budapesten a Déli pályaudvaron kiállításra kerültek az elsőrangú fővonali gőzmozdonyok. A kiállítás technikatörténetileg és vasút-történetileg is ma már különleges értékűnek számít, hiszen a Magyar Államvasutak történeti gőzmozdony típusai közül utolsóként üzemi állapotban a 242, 30l, 327, 333 sorozatú mozdonyok ekkor voltak láthatóak kiállítva a nagyközönség előtt. A kiállítás helyszíne a Déli pályaudvar is, ma már akkori állapotábn nem létezik. Ezért a könyv a Déli pályaudvar 1948 és 1975 közötti szakaszából több életképet is bemutat olvasói számára.

A régi Déli vasútüzemi pillanatai úgy a gőzösvilágba, mint a korai dízelvontatás világába elkalauzol bennünket.

A könyvben úgy a gőzvontatású, mint a dízelvontatású vonatok vasútüzemi pillanatképeinek történeti értékű dokumentumai láthatóak.

A kötet szerzői Dr. Károlyi Zsolt és Molnár Tibor József végig vezetik az olvasót a MOROP Kongresszus vidéki helyszínein is.

Siófokon a mellékvonali normál nyomtávolságú gőzmozdonyok kiállításának pillanataiba tekinthetnek bele a Tisztelt olvasók, majd ezután a könyv bemutatja a Paks-Dunaujváros közötti mellékvonal, illetve a Paks-Dunaföldvár-Solt vasútvonal életképeit. A kötetet tovább lapozva a Diósgyőr-Vasgyárból kiinduló Pereces-Lyukóbánya közötti 1000 mm nyomtávolságú mára már teljesen felszámolt bányavasút üzemi pillanatai elevenednek meg a kötet egyik fejezetében. A keskeny vágányú vasutak bemutatása a Lillafüredi Állami Erdei Vasutak keretein belül történik. Ennek a vasútnak az 1960-as évekbeli pillanatképei egészen 1966-ig láthatóak a könyvben.

A kötet utolsó fejezete a régi Déli pályaudvar átépítésével foglalkozik, és dokumentálja azon szomorú pillanatokat, amikor is a régi Déli pályaudvart teljesen elpusztították.

A könyv mindösszesen 200 számozott példányban kerül megjelentetésre. A könyv kereskedelmi forgalomba nem kerül, tehát könyvesboltokban nem lesz kapható. A könyv több száz fotót tartalmaz, amelynek nagy része eddig publikálva nem volt.

A könyv várható megjelenése 2017 június hónap.

 

Alien Angel Creative Commons License 2017.05.17 0 0 63776
Előzmény: Alien Angel (63775)
Alien Angel Creative Commons License 2017.05.17 0 0 63775

Mégsem a Városligetben lesz a Közlekedési Múzeum.

 

„...az új helyszínt már keressük, elsődlegesen a fővárosi vasút által felhagyott rozsdaövezeti ingatlanokon”.

 

Esetleg rendbe lehetne hozni az istvántelki romos csarnokot, felépíteni a B fűtőházat?

division by zero Creative Commons License 2017.05.16 0 0 63774

Mikor lehet rá jelentkezni? Majd meg lesz hirdetve?

Előzmény: Mágus23 (63771)
alkotasu Creative Commons License 2017.05.16 0 0 63773

Húúúú... Ütős képek!

Előzmény: Mágus23 (63771)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.16 0 0 63772

Köszönjük és várjuk!

Előzmény: Mágus23 (63771)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!