Ezúton köszönöm a felújításban résztvevők áldozatos munkáját, hogy ismét megszépítettek egy gőzmozdonyt. Szívet melengető dolog látni a megszépült mozdonyt!
Nagyon jók a képek, köszönöm... de ez a kémény dolog nem hagy nyugodni.
"További nyárfák és az egykori téglagyár kéménye
2017. március 18.
A kémény teteje elgörbült. Jászapáti felett erős a távolsági repülőforgalom, bizonyára attól. Ezügyben vagy egy éve panaszt tettem az index Légiforgalmi irányítók topikjában."
Annyi év hitetlenkedés után megvan, mégis csak igaz:
1950-en második felében a CCCP KV4-14 pályaszámú gőzmozdonnyal (1950. MÁV Gépgyár 6248 gysz. 135/1 jelleg) a MÁV Alföldi Kisvasút kaszaperi vonalán Újkígyós-Csanádapáca között típuspróbákat tartottak, melyekről a gyár számára 403.223/1951.01.15. iratszámmal készült jelentés. A futópróbákhoz kiszerelt 5000 kCal fűtőértékű szénnel 250 LE indikált teljesítményt is elértek. A tényleges teljesítmény 25 km/h sebesség mellett 140 és 175 LE között ingadozott. A próbaszerelvény 270 tonnás volt, a mozdony indítóképességét viszont gyengének találták a mérnökök.
Vasút & Modell legfrissebb számából.
Annyit tegyünk még hozzá, hogy a kisvasút 760, a lokomotív 750 mm nyomtávolságú volt. Vagy nem?
Még május 13-án volt egy tehervonatos szolgálatom Hegyeshalomból. Amíg vártam a vonatom, addig körülnézetem egy kicsit, a 411-es festése így állt akkor:
Kérjük, az előjegyzés leadásakor az előjegyző nevét, elérhetőségét, telefonszámát szíveskedjenek megadni. A korábbi hozzászólásomban írt email címre előjegyzést ne küldjenek. A könyvvel kapcsolatos minden megkeresést kizárólag erre az itt jelzett címre szíveskedjenek küldeni, illetve telefonon érdeklődni lehet a 06-30-516-1942 telefonszámon.
Az előbbit folytatva . A könyv várható ára 12 és 15 ezer forint között lehet szeretnénk az alacsonyabb árfekvést elérni . A könyv színes és fekete fehér képeket tartalmaz minden kép egy oldalt foglal el a képméret optimalizálva 24x18cm előjegyezhető : moltijo@gmail.com címen
MOROP 1966 látogatás az egykori budapesti Déli pályaudvaron
A nagyon közeli jövőben napvilágot látó 460 oldal terjedelmű könyv fekvő A/4 méretben bemutatja a Magyarországon 1966 évben megrendezett MOROP Kongresszus alkalmából tartott rendezvényeket részletesen. A Nemzetközi Vasútmodell Szövetség (MOROP) az 1966 évi kongresszusát és a XIII. Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás rendezésének jogát Magyarországnak biztosította. Ennek keretén belül Budapesten a Déli pályaudvaron kiállításra kerültek az elsőrangú fővonali gőzmozdonyok. A kiállítás technikatörténetileg és vasút-történetileg is ma már különleges értékűnek számít, hiszen a Magyar Államvasutak történeti gőzmozdony típusai közül utolsóként üzemi állapotban a 242, 30l, 327, 333 sorozatú mozdonyok ekkor voltak láthatóak kiállítva a nagyközönség előtt. A kiállítás helyszíne a Déli pályaudvar is, ma már akkori állapotábn nem létezik. Ezért a könyv a Déli pályaudvar 1948 és 1975 közötti szakaszából több életképet is bemutat olvasói számára.
A régi Déli vasútüzemi pillanatai úgy a gőzösvilágba, mint a korai dízelvontatás világába elkalauzol bennünket.
A könyvben úgy a gőzvontatású, mint a dízelvontatású vonatok vasútüzemi pillanatképeinek történeti értékű dokumentumai láthatóak.
A kötet szerzői Dr. Károlyi Zsolt és Molnár Tibor József végig vezetik az olvasót a MOROP Kongresszus vidéki helyszínein is.
Siófokon a mellékvonali normál nyomtávolságú gőzmozdonyok kiállításának pillanataiba tekinthetnek bele a Tisztelt olvasók, majd ezután a könyv bemutatja a Paks-Dunaujváros közötti mellékvonal, illetve a Paks-Dunaföldvár-Solt vasútvonal életképeit. A kötetet tovább lapozva a Diósgyőr-Vasgyárból kiinduló Pereces-Lyukóbánya közötti 1000 mm nyomtávolságú mára már teljesen felszámolt bányavasút üzemi pillanatai elevenednek meg a kötet egyik fejezetében. A keskeny vágányú vasutak bemutatása a Lillafüredi Állami Erdei Vasutak keretein belül történik. Ennek a vasútnak az 1960-as évekbeli pillanatképei egészen 1966-ig láthatóak a könyvben.
A kötet utolsó fejezete a régi Déli pályaudvar átépítésével foglalkozik, és dokumentálja azon szomorú pillanatokat, amikor is a régi Déli pályaudvart teljesen elpusztították.
A könyv mindösszesen 200 számozott példányban kerül megjelentetésre. A könyv kereskedelmi forgalomba nem kerül, tehát könyvesboltokban nem lesz kapható. A könyv több száz fotót tartalmaz, amelynek nagy része eddig publikálva nem volt.