Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

deps Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8245

ha akartok nosztalgiázni régi autókból és teherautókból akkor eme helyen nézzetek körűl, mert nagyon megéri!!!!!! csak nagyon hosszú, de vannak érdekes dolgok:)

t.bé Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8244

 brékóó      joestét   kiskedvencem,és vacak lacival vante a cb-radiom                                    

csabicsucsu Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8243

Pestről kifelé a körforgalom után van egy mosó balra.olajcserét is csinálnak.

A tulajt ismerem, remek,korrekt ember.

a munkájukat nem ismerem.

Előzmény: lrobika (8241)
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8242

5-ös út mentén én nem nagyon szoktam mosatni.

A Nagybani piacnál van egy fain kamion mosó.

Előzmény: lrobika (8241)
lrobika Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8241
Sziasztok Kamionos Urak!

Kérdés: Ti hol szoktatok mosatni, 5-ös út mentén, ha jártok arra?

Köszi!
deps Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8240

bréékóóóó urak!!

 

most jövök a miskolci-salakmotorversenyről, és készítettem számotokra egy kis csemegét!!!!

 

 

 

manf2000 Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8239

Sziasztok

 

Én voltam az utolsó? nahát mindegy

Hallottatok már a Szürke Mercivel című filmről még új de az ért megkérdezem?

 

 

 

Előzmény: manf2000 (8238)
manf2000 Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8238

Sziasztok

 

Sztem valamelyik fuvar autómatát valamelyik pedig manumálisat kíván!

 

Előzmény: Pavel (8237)
Pavel Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8237
szerintem egyezzünk ki abban, hogy egy kézzel is szekvenciálisan kapcsolható soksebességes automata az igazi :)
_Globetrotter Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8236
Manuál váltó az igazi.

Nekem ez is okozza a vezetésben az örömöt.
Amikor nagyapám megmutat hogyan is kuplung nélkül tolni a váltás, vagy amikor egy gázfröccsel visszapakolsz, vagy amikor fölfél, váltasz gázfröccsel.
A Fordnál meg tök mindegy, mert keveset eszik, alig megy de, akkor legalább élvezzem már ki.
A Volvónkba is manuál váltó, van de, annak meg tök mind1 melyik fokozatban vagy, mert a mindenhona húz, de akkor is ott van, hogy vissza három gyomor lift és föl se fogták, ki voltál: o)
Vezetem már én is automatát de, hát nem jött be hogy taposnám hegynek föl had, érezem, mit tud, és bele szól, pedig volt rajta sport fokozat is.

Amúgy abban egyet értek, hogy 15t felet felezős váltó estében biztos kényelmesebb az automata fölleg hogy azok nem is igazi automaták, hanem ahogy gasolin s írta manuál váltó elektronikus vezérléssel.
Emlékszem mikor ismerőssel beromboltunk a körforgalom és kereste bőszen a fokozatokat mi merre, nah akkor jól jött volna az automata, ez este felé volt és már mutatkozott a fáradság jelei.
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8235

Nem is hosszú távon fárasztja az embert az automata :o))))

Hanem mondjuk a Pesti dugókba mikor másfél óra alatt érsz el a Hungárián a Fradi pályáig.:o))))

De én nem vitatkozom :o)))

Izlések és pofonok különbözőek.

Előzmény: _Gabesz (8233)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8234
És most elmegyek a Dunakanyarba regenerálódni a kéziváltós autómmal és örülök, hogy ezt nem egy automata váltóssal kell megtennem. Sőtt tempomatozni se fogok :DDDDDDD
Előzmény: _Gabesz (8233)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8233
Direkt nem automata (de amit irtam az automatáról azt egy 5 sebességes automatával próbáltam). Az USA-ban 1 hónapig volt egy Buick Century-nk (3.1-es, 4 sebességes automata, tempomat, meg amit el birsz képzelni). Na azzal volt aztán kimeritő a vezetés. Tempomat be, lábad magad alá húztad és meredtél előre mint egy birka. Mert váltani váltott magától, a gázt is nyomta helyetted, te meg unalmadban elrágtál egy doboz cigit óránként mert annyira nem tudtál mit kezdeni magaddal...nekem valahogy ez nem hiányzik azóta se.
Szal a véleményem változatlan, nekem nem kell automata. És hiába mondjátok, hogy mennyire kiméli a sofőrt, meg ilyesmiket.
Mégvalami...
Az MAN-nel pl. fél-3/4 óra alatt átértem legrosszabb esetben is a városon, utánna meg autópályán (de országúton is...) végig 6-ban egyszer nem kellett visszakapcsolnom, mert annyi erő mindig volt benne, hogy 80-ról 90-re 6-ban elvigye az autót. Üresen pedig kellett max 3-at váltanom egy teljes felkapcsolásig (4-5-6), ami még mindig kevesebb mint a legtöbb személyautóban...és egyáltalán nem éreztem kényelmetlennek még 15-16 óra vezetés után se. És azt se hiszem, hogy a sofőröket a "sok" váltogatás késziti ki, sokkal több zavaró/fárasztó tényező van egy út során, mint a sebességváltás.
Részemről a vita lezárva.
Előzmény: deps (8232)
deps Creative Commons License 2005.04.23 0 0 8232

bréékóóóóó emberek!!!

 

én is automataváltó!!!!

egy darabig, úgyköbö félévig volt autoömataváltós nissan priméránk(gt-változat).

namost én is úgy voltam vele, hogy automata kell a papáknak, én autoversenyző leszek úgyhogy nemérdekel!!!! (ez volt olyan 19éveskoromban)......

próbálgattam a szerzeményt és rájöttem hogy én nem is tudok ilyen simán váltani, ja és ilyen gyorsan..... csak rá kellett érezni a gázpedálra, hogy hogyan is irányít.....

onnantól kezdve annyira élveztem hogy gyáááááááááááááááááááááááááá

hát 150lovat lehetett kergetni.... pölö: előzés 80kullogsz és előzni kéne nyomsz egy telét kettőt visszavált és uccuneki..... 3ból4be 160nálváltott:D fogyasztás a simaválóshoz képest fél liter volt az aut javára, de ez kit érdekel egy nagykategóriás autónál??????

egy kizáró ok van hogy hol nem kéne automataváltó.... nemszeretem ha egy terepjáróba az van...... nézegetem a japánharcosom utódját egy VIgyorgóTARÁt... volt egy aut2.0l-V6 ponyvás és egy 1.6 ponyvás terepgumis(G-Y)..... ja volt egy a kedvencem, mert G300D.... hathenger... a motor 1m10cm hosszú és olyan hangja van hogy elmegyek a boldogság kapujába...... ja eggyárba van a nagyobbik vitarával.......

vászontetős, 3ajtós, fehér.... az álmom, vagy volt egy kétszerannyibakerülő defender de ez simaváltós, de bömösmotorosdizel....... na8

 

te gabesz!!!

 

csalódtam hogy nem automatád van a 25-ös mocihoz!!!!!!! nade becsüljük amink van!!!!!!!

 

cisssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 

Előzmény: Gasolin (8231)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8231
Automata váltós témához kapcsolódoan:
AS-Tronic váltós gépeket én is vezettem már. Jó egyszerű kényelmes, motorfék üzemben visszavált 1-2 fokozatot, hogy legyen hatása a bubunak.
Ha valaki autót vesz, nem érdemes sajnálni érte azt a kb. 3000EURU-t. Csak azzal, hogy 2x annyi kilométer után kell kuplung betétet cserélni mint a kéziváltós gépeknél már vissza is hozta az árát. Ráadásul csökkenti a fogyasztásbeli különbséget a sofőrök között, mert nem akkor kapcsolja a következő fokozatot amikor a sofőr gondolja, hanem akkor amikor a legoptimálisabb.
Arról nem is beszélve, hogy lényegesen tehermentesíti a vezetőt, mert valóban csak a forgalomra kell koncentrálni.

A ZF most kezdi el gyártani a kisebb gépekhez való ilyen váltókat. (Debütálás az új kis MAN-ben, míg a kisteherautóknál a Daily-ben).

Gasolin Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8230
Nem olyan rég szóba hoztam, valamilyen témához kapcsolódoan, hogy a Sisu-nál egyes modelleknél használnak mankókerekes hajtást, amivel ideiglenesen meghajtják az egyik hátsó hídat, ami egyszerűbb mintha kardántengelyel oldanák meg a hajtást, mert nem okoz mechanikai veszteséget akkor amikor nincs is rá szükség. Azt a mankókereket leengedik ha kell és mint egy dörzshajtás meghajta a gumiabroncsot. Ha nem kell akkor felemelik megszüntetve a hajtást.
Hasonló a megoldása mint itt a képen. Ez ugyan egy erdészeti gép, de a lényeg ugyanaz.
vimek
Itt a kép a gépről is.
Vimek2
A gép érdekessége, hogy egy 700ccm-es Kubota motor hajtja ezt a faszállító gépet. Gondolom ennél nagyobbra számítanának sokan. A max. sebessége 28km/h
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8229
Lusta vagy váltogatni :P
:DDDD
Előzmény: Roadtrain (8227)
Jang Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8228
Izlések és pofonok...
Előzmény: Roadtrain (8227)
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8227

Nekem a személyautómba volt,de én nagyon megszerettem :o)))

innentől fogva csak is automatát fogok venni

evvan :o))))

Előzmény: _Gabesz (8223)
Jang Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8226
Ez valóban nem az.
Előzmény: _Gabesz (8225)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8225
Ami nálunk van, abban szerencsére nem ilyen van. Felfele neked kell kapcsolgatni, visszafele meg olyan, hogy ha visszaváltasz, akkor a legoptimálisabb fordulat tartományba rakja vissza. Ez szerintem nem a teljesen automata.
Előzmény: Jang (8224)
Jang Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8224
Az Actros-hoz is rendelhető teljesen automata, csak feláras (kb. 3-4000 Euro).
Előzmény: _Gabesz (8223)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8223
Hát az Actros féle nekem is tecc, de az nem teljesen automata, csak amolyan félautomata.
Személyautóban már próbáltam, először nagyon teccett, később unalmas volt, ettől is később már nem teccett :)
Én nem vennék sose automatát, akármennyire is kényelmes...evvan.
Előzmény: Roadtrain (8221)
Jang Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8222
Nehézteherautóba szerintem is jó az automata, de kisebb autóba pláne szgk.-ba biztos nem vennék.
Roadtrain Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8221

Az én véleményem,hogy nagyon kényelmes az automata váltó.Ha jól van megszerkesztve akkor többet ér bárminél.

A haverom VOLVO-jában is ez van és csak áradozik róla!!

Nagyon eltalálták azt a váltót!

Előzmény: _Gabesz (8218)
Pavel Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8220
A Ducatohoz tuti rendelhető automata. (ráadásul ha jól emlékszem tanulékony, adaptív)
A kis kategóriában lehet, hogy még tartja magát egy darabig a kézi váltó, de a kamionoknál szerintem nagyon hamar ki fog halni. Olyan előnyei vannak az automatának, amiket már nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Előzmény: _Gabesz (8218)
Jang Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8219
De egyre közelebb kerülünk hozzá.
Előzmény: Gasolin (8217)
_Gabesz Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8218
Nem tudom, de a Boxer hasynálati útmutatójában mintha lett volna az automatáról emlités. Gondolom akkor a Citroenben és a Ducatoban is megtalálható.
Mondjuk én remélem nem minden teherautó lesz automata, valahogy én jobban bizok a kuplung+kéziváltó kombinációban.
Előzmény: Gasolin (8217)
Gasolin Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8217
Azért még messze vagyunk attól, hogy minden gyártó kinál a furgonhoz automatát.
Egyenlőre a Ford-nak a MB-nek és az Iveco-nak van a Daily-hez (bevezetés alatt). De ez a jövő útja.
Előzmény: Jang (8216)
Jang Creative Commons License 2005.04.22 0 0 8216
Lassan minden gyártó kínál automata váltót a transzportereihez. Azért arra kíváncsi lennék, mekkora lehet ezek aránya az eladásoknál a hagyományos kéziváltós változatokhoz képest.

Az itteni adók nem csak az üzemanyag esetében pofátlanul magasak. Kíváncsi leszek a fuvarozók mire jutnak az állammal az adók csökkentése ügyében. Egyébként meg nincs az a pénz amit az állam ne tudna elkölteni.
Előzmény: Gasolin (8215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!