Veres János pénzügyminiszterrel kezdeményeznek tárgyalást a fuvarozók annak érdekében, hogy a kormány mielőbb csökkentse a gázolaj jövedéki adóját.
A vállalkozók érdekképviselete hétfőn küldte el a megkeresést a Pénzügyminisztériumba (PM). A fuvarozók azt szeretnék, ha már a héten mérsékelnék az üzemanyag adóját.
A fuvarozók képviselői hétfőn a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM) tárgyaltak arról, hogyan lehetne csökkenteni veszteségeiket, és mit lehetne tenni a szállítmányozó cégek versenyképességének javításáért.
Az egyeztetésen Szanyi Tibor, a GKM politikai államtitkára két megoldást vázolt fel. Az egyik szerint csökkenne a gázolaj jövedéki adója, a másik szerint pedig olyan nagykereskedelmi árpolitikát dolgoznának ki, ami hozzájárul a gázolaj kedvezőbb árához - tudta meg a Független Hírügynökség a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) ügyvezető főtitkárától. Dittel Gábor elmondta, úgy látják, a GKM elkötelezett abban, hogy javítsa a vállakozók versenyképességét - az üzemanyagárakra vonatkozó előterjesztést azonban csak a PM terjesztheti a kormány elé. Ezért a fuvarozók levelet küldtek a pénzügyminiszterhez, és mielőbb egyeztetést kérnek Veres Jánostól.
A fuvarozók a GKM-től még múlt héten ígéretet kaptak arra, hogy a héten rendezik ezt a kérdés, bíznak abban, hogy az ígéretnek megfelelően ez meg is történik - közölte Dittel Gábor.
Szerintem csak bedobták a köztudatba, hogy kussoljanak a fuvarozók, meg nehogy útlezárásokat csináljanak.
Addig nyernek egy kis időt, mert ráfogják, hogy dolgozunk a megoldáson, azután majd bejelentik 2 hónap múlva, hogy kivitelezhetelne a terv, mert olyan adminisztáció jár, ami többe kerül mint a megtakarítás, meg az EU törvényeivel szemben nem lenne konform.
Ha pedig a nemzetközis ilyen kedvezményt kapna, akkor a belföldes tiltakozna, hogy sok cégnél nem lehet különválasztani a belföldes üzletág és a nemzetközis üzletág üzemanyag fogyasztást, így jogtalanul jut árelönyhöz az ilyen vállalkozás.
Ezek után mehet biróságra, meg az EU-hoz panaszkodni.
Tavaly a nagy áremelések után csökkentették néhány forintal a jövedéki adót átmenetileg. Az idén már nem.
Az ok a kormányszóvivő szerint az, hogy rengeteg adminisztrációs gond volt az egészel és nem hozta a várt eredményt, mert drága volt a kivitelezése. Ezért nincs most ez.
Ha ez a viszonylag egyszerű adócsökkentés valóban olyan nagy adminisztrációs gond volt, akkor az ennél lényegesen bonyolultabb különválasztom a nemzetközis fuvarozót megoldás gondolom még bonyolultabb lenne.
Szóval szerintem hazudnak ezek mindent, csak nem kelljen semmit csinálni, meg ne zárjanak el utakat ezek is. Dobunk nekik egy darab csontot, hadd nyámnyogjanak rajta egy kicsit. Ilyenkor az érdekvédelmi szervek MKFE, Fuvosz, NIT meg a többiek leülnek tárgyalni a parlamentbe leülnek, vizsgálódnak, kidolgoznak javaslatot, ezzel elmennek hetek, ha szerencséje van az államnak akkor úgyis lejjebb megy az olaj ára a világpiacon és a gond amiről tárgyaltunk már nem is aktuális.
Olcsóbb dízel a nagyfuvarozóknak? Csak a fuvarozóknak, azok közül is a nagyobb, nemzetközi szállításban részt vevő cégeknek adna kedvezményt a kormány az üzemagyag jövedéki adójából. A Népszabadság úgy tudja: az intézkedés bevezetése előtt a legnagyobb akadályt az ellenőrzéssel kapcsolatos technikai kérdések jelentik.
a másik ami megérintett az a pilóták nyilatkozatai rovat..... megvertek egy kamionost akárhol.... gyááááááááááááááááááááááááááááááá
emlékeztek az ózdi esetre, amikor hercegh alkamazottját lerendezték???? ismertem a srácot..... na8
más...
a lastauto-omnibus c újság következő számában lesz pótosteszt!!! ha vkinek meglesz azt a részt betehetné ide, mondjuk scannellel:) a helyzet az hogy (szerintem megint nem látok) nem lelem a megrendelőlapot a honlapján...... megrendelném pár hónapra próba céljából..... itt nincs semmi keleten, semmi sem jut el ide.... ja mégf miskocon sincs meg ez az újság... :)