Hogy tudj te is mesélni kérdezek! Mert nem jó ha az ember sokat olvas, és az kezei tétlenségre vannak itélve.
Milyen hosszú egy ilyen tanfolyam? Mit tanítanak? Hol lehet ilyet csinálni, és mibe kerül? Anglia buszvezetés a távoli jövőben érdekel?
Naplóban volt vasárnap néhány kocka az angliában dolgozó magyar buszvezetőkről. Még betanulás alatt vannak de már most is 3x-s a fizetésük mint itthon, 2-en laknak 1 albérletben, mozijegyet is lehet venni a buszon és elmondák, hogy milyen városi útvonalon kell járni - az egészet néhány Bp. viszonylattal jellemezték - de mivel nekem (nem Bp-nek) sokat nem mond az egész, csak annyit értettem meg, hogy a hossza olyan mint a 173-as (azzal a busszal már mentem egyszer).
Mivel elég drágák ezek a kategóriák,azért nem veszik őket.
Csak akkor azt nem értem,hogy hogy a bánatba mászkál annyi új gép az utakon???
Igaz már április vége van,de csak egy példa erejéig :o)))
Ha jól tudom akkor múlt év vége vagy ez év elején jelentek meg ezek az új IVECO-k
35C14 HPI és 35C17 HPI amit arról lehet felismerni,hogy fehér az index és a lámpák feletti dísz rész műanyag.Na most ebből már most annyi van az utakon,hogy csak na.Akkor miért állítják,hogy haldoklik a piac?
Maximum csak stagnál,de tuti nem haldoklik........
A Gasolin Press értesülései szerint az első negyedévben a 3,5t alatti haszongépjárműves piac erősen visszaeset. A nagy 20t feletti piacot jelenleg az építőipar menti meg, mert az ilyen teherautó vásárlások 40-60%-t az építőipari veszi döntően billencsek illetve nyerges (billencs) formájában. A 3,5-7,5 tonnás piac változatlanul haldoklik.
Dehogy vagyok, csak nemtudok hozzászólni. De azért olvasok szorgosan. :o)) Csütörtökön vizsgázom belföldi szem.száll. szolgáltatóiból , oszt' utána meg elindul a buszvezetési projekt, másodállásban.
Ideje lesz, mert kell némi mellékkereset, sokmindenre kellene még költenem...
A leveled megjött, azt láttam, csak a képeket még nem töltöttem le, ezért nem írtam még választ (a múltkor gyorsan átfutottam a postaládát, de nem néztem meg a képeket). Köszi még egyszer!
Miután kifizettétek a DAF utolsó számláját készítettek összesítést, hogy a 4 év alatt mennyivel fizettetek ki többet a normál vételárnál? Devizás vagy forintos volt a lízing vagy hítel volt?
Látom a betük már megvannakés a narancssárga táblás is:
-" Ja és a narancssárga tábla?"
-A narancssárga tábla:veszélyes anyagot szállít.
-A tábla lehet számozott vagy szám nélküli. -A szám nélküli = általános veszélyességi tábla. -A számozott tábla felső sora a veszélyt jelöli (lehet 2 szám; 3 szám; 2szám és egy X -betű; 3 szám és egy X betű), az alsó az anyag azonosítási száma (4 számjegy).
-Ha érdekel leírhatom a veszélyt jelölő számok jelentését is.
Igen ahogy jang is mondta ezek így vannak de az oldalamon levanírva az információk és érdekességek között a "pontos" jelentésük képpek illusztrációjával is. (ha gondolod?)
A tábla lehet számozott vagy szám nélküli. A szám nélküli = általános veszélyességi tábla. A számozott tábla felső sora a veszélyt jelöli (lehet 2 szám; 3 szám; 2szám és egy X betű; 3 szám és egy X betű), az alsó az anyag azonosítási száma (4 számjegy).
Ha érdekel leírhatom a veszélyt jelölő számok jelentését is.
Veres János pénzügyminiszterrel kezdeményeznek tárgyalást a fuvarozók annak érdekében, hogy a kormány mielőbb csökkentse a gázolaj jövedéki adóját.
A vállalkozók érdekképviselete hétfőn küldte el a megkeresést a Pénzügyminisztériumba (PM). A fuvarozók azt szeretnék, ha már a héten mérsékelnék az üzemanyag adóját.
A fuvarozók képviselői hétfőn a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM) tárgyaltak arról, hogyan lehetne csökkenteni veszteségeiket, és mit lehetne tenni a szállítmányozó cégek versenyképességének javításáért.
Az egyeztetésen Szanyi Tibor, a GKM politikai államtitkára két megoldást vázolt fel. Az egyik szerint csökkenne a gázolaj jövedéki adója, a másik szerint pedig olyan nagykereskedelmi árpolitikát dolgoznának ki, ami hozzájárul a gázolaj kedvezőbb árához - tudta meg a Független Hírügynökség a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) ügyvezető főtitkárától. Dittel Gábor elmondta, úgy látják, a GKM elkötelezett abban, hogy javítsa a vállakozók versenyképességét - az üzemanyagárakra vonatkozó előterjesztést azonban csak a PM terjesztheti a kormány elé. Ezért a fuvarozók levelet küldtek a pénzügyminiszterhez, és mielőbb egyeztetést kérnek Veres Jánostól.
A fuvarozók a GKM-től még múlt héten ígéretet kaptak arra, hogy a héten rendezik ezt a kérdés, bíznak abban, hogy az ígéretnek megfelelően ez meg is történik - közölte Dittel Gábor.
Szerintem csak bedobták a köztudatba, hogy kussoljanak a fuvarozók, meg nehogy útlezárásokat csináljanak.
Addig nyernek egy kis időt, mert ráfogják, hogy dolgozunk a megoldáson, azután majd bejelentik 2 hónap múlva, hogy kivitelezhetelne a terv, mert olyan adminisztáció jár, ami többe kerül mint a megtakarítás, meg az EU törvényeivel szemben nem lenne konform.
Ha pedig a nemzetközis ilyen kedvezményt kapna, akkor a belföldes tiltakozna, hogy sok cégnél nem lehet különválasztani a belföldes üzletág és a nemzetközis üzletág üzemanyag fogyasztást, így jogtalanul jut árelönyhöz az ilyen vállalkozás.
Ezek után mehet biróságra, meg az EU-hoz panaszkodni.
Tavaly a nagy áremelések után csökkentették néhány forintal a jövedéki adót átmenetileg. Az idén már nem.
Az ok a kormányszóvivő szerint az, hogy rengeteg adminisztrációs gond volt az egészel és nem hozta a várt eredményt, mert drága volt a kivitelezése. Ezért nincs most ez.
Ha ez a viszonylag egyszerű adócsökkentés valóban olyan nagy adminisztrációs gond volt, akkor az ennél lényegesen bonyolultabb különválasztom a nemzetközis fuvarozót megoldás gondolom még bonyolultabb lenne.
Szóval szerintem hazudnak ezek mindent, csak nem kelljen semmit csinálni, meg ne zárjanak el utakat ezek is. Dobunk nekik egy darab csontot, hadd nyámnyogjanak rajta egy kicsit. Ilyenkor az érdekvédelmi szervek MKFE, Fuvosz, NIT meg a többiek leülnek tárgyalni a parlamentbe leülnek, vizsgálódnak, kidolgoznak javaslatot, ezzel elmennek hetek, ha szerencséje van az államnak akkor úgyis lejjebb megy az olaj ára a világpiacon és a gond amiről tárgyaltunk már nem is aktuális.
Olcsóbb dízel a nagyfuvarozóknak? Csak a fuvarozóknak, azok közül is a nagyobb, nemzetközi szállításban részt vevő cégeknek adna kedvezményt a kormány az üzemagyag jövedéki adójából. A Népszabadság úgy tudja: az intézkedés bevezetése előtt a legnagyobb akadályt az ellenőrzéssel kapcsolatos technikai kérdések jelentik.