Az egyedi kivitelézű berendezéseken, a teljesen egyedi témaválasztás miatt (Déli Vasút) szépen gyülekeznek az erre a célra épített egyedi, témához illő modellek. Indulásra kész, hamarosan állomásítási helyére, a Múzeumba kerül az egykori DV 206. sor. mozdonya!
Igazából én csak azért írok, hogy Macihoz csatlakozzak:nagyon örülök, hogy ilyen emberekkel ismerkestem meg, mint Egly Tibor, Martisz Gábor, Hotz Pisti, Hurda Gyula. Egy igazi kis család alakult ki! Remélem a jövőben is velük dolgozhatok! Jah és hétvégén Pub és a hagymaleves:D
Akkor a hajtás "rokósítása" lehet, hogy segít majd a dolgokon - mármint nálam, mert én is Tillig Elite anyagból tervezném a pályát építeni.
Vajon érdemes lenne a kerekeket is kicserélni? Nem tudom, milyen magas karimája van a Fuggerth gép kerekeinek - elképzelhető, hogy alacsonyabb, mint a szabvány Roco?
Viesmann ÖBB a nagysebességű nemrég épített Westbahn modellje, hegyi vasútra teljesen elkalmatlan.
Más kérdés, hogy a cégvezető mindenáron el kívánta adni. Még DB AG jelzőket is hoztak Semmeringiként (azért ennyire a nem kellene a pénzt hajszolni).
Volker Sommerfeld a göppingeni Modellbahn Treff-en szavát adta az amúgy is programjukban szereplő Semmering Vasút elemeinek elkészítésére, azzal a kiegészítéssel, hogy a sorozatban nem gyártandó szerelvényeket is elkészíti.
Semmering felsővezeték rendszere a többi ÖBB vonaltól teljesen különbözik.
A semmeringi kapcsoló keret ( és nem kert) elkészítése külüön kín lesz.
Finoman az ilyen kijelentésekkel, a videó mellé oda van írva, hogy két és fél óra alatt el is készült... :)
Az viszont érdekelne, hogy a Semmeringre hogy-hogy Sommerfeldt rendszer kerül? Én nagyon örülök neki, mert csodákat lehet belőle kihozni, de régebben Te is írtad, hogy sokat vesződtél vele ( működés szempontjából ). Hogy-hogy nem a Viessmann ÖBB oszlopaival készül?
Jaja, erre a videora gondoltam én is, korábban már láttam :-)))
Kb. ennyi melóm volt nekem is vele és még mindíg van mit finomítani...
Sokan vagyunk még, akik velem tartottak az éjszakában, Pisti (macita) több ízben is elaludt az asztal alatt a kábelek tengerében :-))
Egy ízben velem is előfordult, igaz, akkor Gergő barátommal már a 36-ik órában voltunk és hajnal 4 körül két blankolás között beszunyáltam Keszthely alatt :-))
Volt szerencsém még a nyitás előtt egy pár nappal bemenni a múzeumba, ahol kedvesen fogadtak és körbevezettek az ott dolgozó kollegák.Rendkívül szimpatikus hozzáállás volt , hogy nem az volt az első hogy nyitás pénteken, gyere vissza akkor, hanem türelemesen végigvezettek, és már én éreztem magam kényelmetlenül, hogy biztos feltartom őket.
KÖSZÖNÖM!!!!
Az asztalról néhány szót:
Valóban még hiányos a készenlét, de már így is húúú b..meg.Gyönyörű.
Azt hiszem a német pályán van egy nagyobb vízfelület amely csak festett, ez kelt némi hiányérzetet bennem, csak azért mert ha rá van áldozva már idáig is több 100 millió, akkor egy profi pl. NOCH víz nem fér bele?De lehet hogy velem van a baj és nem vagyok elég tájékozott az építési körülményekkel kapcsolatban.
Mivel én is családapa(és modellező) vagyok, ezért minden tiszteletem marTRAIN-é.Hallottam hogy éjt-napplá téve megszállottan mennyit dolgozott ott félretéve minden mást , de meg lett az eredménye.
Hogy a kiállításról is mondjak pár szót: eszméletlen a képek alapján. A vasútmodelles topicokon azért tudják már rólam, hogy ÖBB-t gyűjtök, én a Semmeringet látva szóhoz se jutok... És ha kész lesz a Sommerfeldt-féle felsővezetékrendszer rajta, akkor nagyon nehéz lesz engem levakarni a túlméretezett üvegekről, az biztos...
Sajnos nagyon nincs időm útba ejteni mostanában ( hétvégente többnyire az ország másik végében vagyok ), de valahová be fogom csúsztatni programnak, majd maximum ráveszem Barátnőmet, hogy sétáljunk egyet Keszthelyen, hiszen olyan szép hely, aztán véletlenül belebotlunk ebbe a kiállításba... :)
lehet, hogy félreérthető voltam. Nem attól borult a mozdony, mert nem bírta bevenni a kanyart. A probléma több ennél: Egyrészt digitális üzemben egy bukdácsoló, rángatózó bakkecskeként mozog, másrészt a Tillig Elite síneken kiugrik lépten nyomon valamelyik karima. Mivel az összes mozdony vezetékkel hídba lett kötve a mögöttük futó kocsikkal (a tökéletes áramellátás végett), így nem áll meg a motor, ha kiugrik a mozdony a sínről (a mögötte lévő kocsi táplálja energiával), úgyhogy a mozdony már a sínről letérve folytatja útját mindaddig, míg a hozzácsatolt szerelvényt is magával nem rántja a mélybe...
Program:
Freiwald Traincontroller. Gyári program, ahogy mondod, honosítással. Úgy tudnék hasonlattal élni, hogy pl. adott egy Paint rajzprogram, mint gyári, és megrajzolod vele vele Da Vinci Mona Lisa-ját, na ez a honosítás :-)
És így esett, hogy a kiállítás nem jött volna létre, ha nincs Janó bácsi hagymalevese :-))
ON
Kedves kívülállók részére azért megemlíthatjük, hogy a Janó bácsi konyhája etet bennünket minden éjjel. Amolyan törzshellyé vált keszthelyi pub messze híres hagymalevese kihagyhatatlan, már amikor leparkolunk a kocsival a szakács pirítja a zsemlekockákat :-)))
Számomra a legnagyobb fizetség az a lelkes társaság, akikkel a múzeum kapcsán összehozott a sors, és kijelenthetem, hogy életre szóló barátságok alakultak ki. Igazi "team" szerveződött, nálunk nincs rosszkedv, sem veszekedés, azt hiszem ez többet ér minden pénznél.
Mikor elolvastam 'macita' első hozzászólását azt mondtam magamban, ide a rozsdás bökőt, hogy ez a Hotz Pisti, a mezei busz vezető, profi kábelező művész :-)))
Ha ez ilyen közismert a csörgőnél, nem kellet volna a gyártási technológián változtatni? A baj nem csak az ívekben volt, hanem a kitérőkben is, akár húzásban, akár tolásban. A Pannonhalmán álló szerelvénnyel végig kísérleteztünk mindkét változatot! Említettétek a 1.5emberes munkát, igazatok van! A legtöbb ott dolgozó "megszállotnak" más elfoglaltsága van a hét legtöbb napján. A lenti munka rend az reggel 8-kor kezdődik, este 11-12 ig hajtjuk magunkat! Külön "klikkek" vannak. Van aki a diorámákkal foglalkozik, volt aki az asztalos munkát végezte, van akit csak az asztal alat láttak a vezetékekbe gabalyodva, Martisz barátom krampácsolásba (sin fektetés), és a program feltuszkolásában,(ami nem mindig volt egyszerű, volt hogy a problémák összecsaptak a feje felet, de mindig kiúszott a felszínre) fáradozásában volt a helyzet magaslatán. Egly Tibor azon felül hogy a tervezés, szervezést, anyagbeszerzést, illetve Nünberg vágányhálózatát lefektette, érdekes vasúttörténetekkel, poénokkal tartotta a lelket a kis csapatban, ahol sok barát megfordult mikor ideje adódott. Ami látszik, az 9 hónap KEMÉNY munkája! Nem "Megára" törekszünk, hanem valóság közeli állapotra! Így tekintsétek a lelkes csoport munkáját! Tisztelettel: Hotz István mezei BKv buszvezető
Még az első kiadásnál én a forgóváz sarkaiból reszeltem le, hogy a Roco R2-nél is szűkebb íveket bevegye. Egy OFF topic kiállításon 5 napon át gond nélkül közlekedett így a gép... Szerencsére volt miből reszelni, elég vastag volt a keret.
De amúgy mástól sem hallottam még panaszt arra, hogy a Csörgő az ívekben kiborulna - ez persze nem jelenti azt, hogy egyik sem teszi ezt soha.
Remélem a 2xlion féle átalakítás megjavítja majd a keszthelyi gépeket - az én M41-esem is éppen 2xlion féle Roco 215-ös hajtásra készül átépülni :-) Bár nem tudom, hogy a keszthelyi mozdonyok is azt kapnak-e.
További kellemes fúrást-faragást mindenkinek!
Illetve:
szívesen olvasnék még a számítógépes vezérlésről! Teljesen hagyományos, gyári rendszer, ami működik, vagy ezt is kellett "honosítani"?
Mivel vasúttörténetről szeretnénk regélni, felidézzük a gőzös korszakot.
Keszthelyre három 377 állomásított. Ezeket a Festetics családtagjairól is elnevezték, mint György, Tasziló és Mary.
Szentiván, Lövő és Szentpéter állomásokra főleg a 275, 375 és 376 sor gépei közlekednek általában három kocsiból álló szerelvénnyel.
megépült a DSA sínautóbusza és a Malacorrúként elhíresült motorkocsi is.
A mallett gőzmozdonyokat a 601 és 651 sor képviseli. Utóbbi Tapolcán szolgált hoszabb ideig és kővonatokat továbbított. A 601 Zágrábon kersztül Fiumébe (Rijeka) járt.
A 424 háború után épített füstterelős változata Nagykanizsa és Budapest között hozzáillő kocsikkal (MÁV "fekete" korszak) közlekedhet.
A Déli Vasút 206 sor gyorsvonati gépe DSA kocsikkal szintúgy Bp-Nk vonalra kerül.
A vontató járművek elkészültek, a kocsik jórészt rendelkezésre állnak.
Megépítendő még a Festeticsek udvari kocsija, és öt kéttengelyes acélvázasított rövid MÁV személykocsi.
Zalában lesz egy vegyesvonat is.
A legendás pacifik 301-ből kettő is van. Ezek a Balaton déli partján gyorsvonati gépek (kanizsai gyors)