Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Ez a rajz a North American Railroad Family Trees könyvben jelent meg, a 6. Future Merger Scenario részeként. Mai rossznyelvek szerint az USA így csökkentené egy kicsit a Kínával szembeni óriási adósságát. Túlságosan nincs most napirenden. Az 5. Scenarioban pl. a Union Pacific olvasztana magába kanadai vonalakat.
Épp a tavaly novemberi TRAINS-ben van egy nagy cikk a várható "megamergerről".
A szénszállítás várható csökkenése miatti bevételkiesést akarják a nagy észak-amerikai vasutak kompenzálni összeolvadással. Chicagótól nyugatra főleg a UP és a BNSF szolgáltat, keletre meg a NS és a CSX. E párok nem olvadnak össze, nem hagyná a STB, mert csökkentenék a konkurenciát. Egy nyugati és egy keleti vasút összeolvadása sem várható, mert túl széles lenne a lefedett terület, ilyen méretű vasutat már nehéz igazgatni.
Szerencsére a CN épp köztük szolgáltat, úgyhogy mindegyiknél elférne :-) Emellett hozná Kanada jó részét is. Úgyhogy ki nem mondva most a CN felé kacsingatnak. De hogy ebből lesz-e valami, még nem lehet tudni.
The railroads don't care what the weather is when they send out rare lash ups on there trains as seen on Sunday, December 18th, 2016. Newly built AC44C6Ms 4000 and 4002 lead NS 64M down the NS Winston-Salem District in a heavy misting rain. The train is bound for Winston-Salem, NC where it will interchange with the Winston-Salem Southbound for movement farther south. 12/18/16
An American Locomotive photo featuring new Atlantic Coast Line C630 #2011 (one of three Coast Line purchased) at the company's plant in Schenectady, New York circa 1965. Warren Calloway collection.
A fékezőszelepeknek jellemzően van egy állítószerkezete, amellyel szabályozni tudod a menetálláshoz tartozó nyomást, leggyakrabban egy rugó előfeszítésének beállításával. Sok fékezőszelepen ez igen egyszerű művelet, bár a beállítható nyomásértékek sávja véges.
A 7,6 bar nekem kicsit erősnek tűnik, bár nem tudom, az amcsi vasutak mekkora főlégtartónyomás-értékekkel harcolnak.
A hadikikötőt - és nyilván a kereskedelmit is - kiszolgálták vasúttal, de erről részleteket egyelőre nem tudok, még nem néztem utána. Más ilyen Pearl Harbor-os képeken is előbukkannak a sínek. Viszont volt egy baromi nagy szénrakodó, ez itt jött elő, a fejlében a 3 vonalra kattintva rá tudsz menni az akkori hozzászólásokra, ott vitattuk meg a témát:
RhB nem kezd el 35-45 $-os InterMountain/NARC hoppereket pingálni, hogy pont a lényegből ne lehessen látni semmit. :-) Majd ha egyszer nagy leszek, és baromi ügyes, és baromi sok ilyen kocsim lesz, meg rendszeresen fognak járni a vonatkáim a leendő amcsi modulokon (és nem a szekrény tetején áll dobozban az a jelenlegi tizenegykét kocsi), akkor egy szolid graffiti szóba jöhet... :-) Na meg koszolás...
Ez nem vezérlőkocsi!! A vontatómotorok bent vannak a forgóvázban, a meghajtáshoz a "delejt" a mögötte levő mozdonyról kapja. Indításkor nagy hasznát veszik a "plusz" vonóerő kapacitásnak.
OFF Pedig tisztán TE3-ból készült. Tulát ismerők szerint ebből lehet válogatni a donort illetően: 1384,5321,5590,5647,7483,7549,1003,572,523,1007. Ami a nyúlbódét illeti, a házi körülmények között busztert építők körében is hasonló a vélemény, a neten körülnézve... :) ON
Egyébiránt kb. egy TE7 szekcióból ollózták össze, a főkeret, a forgóvázak, a homloklámpák (ez a legkérdőjelesebb nálam), és a géptérburkolat lemezei legalábbis erősen hasonlítanak.
Ez olyan, mint a kacsacsőrű emlős. Több, különböző állatból varrták össze mókás utazók, és úgy egyben elég hülyén néz ki. :) (Tudom, pont a nevezett állat létezik, ellenben elég elterjedt volt akkoriban a kereskedelmi célú állatpuzzle.)
hmsoft szvsz lemezre meg tudja mondani, melyiknek mi volt a donorja.