A nagylaki határ előtt a Maroslellei letérőnél van egy benzinkút,az az utolsó a magyar oldalon.Nem a szokványos pálya melletti kút,de ott van 300 méterre,messziről villog egy sárga nyíl,észre lehet venni. A román benzin picivel drágább a hazainál. A következő Arad körül van.
A román matricát a határ után azonnal van egy nagyobb parkoló,ott vehetsz lejért vagy euroért. Forintért nem, A kártyát nem tudom,szerintem nem müxik.
Érdemesebb romániai váltónál váltani,jobb az árfolyam,mint itthon.
Július végén utaznánk Szentegyházára. Sajnos már régen jártunk ott lenne egy-két kérdésem. Nagylak fele utaznánk (A1,E673, E68) amit az útvonaltervezőn néztünk. Lentebb olvastam, hogy a román autópálya matricát megtudom venni a neten is. Tankolni most hol érdemes, esetleg azon az útvonalon amit kinéztem van a határ közelében? Pénzt váltani akkor kint éri meg? Emlékszem régen egy keveset a határ után váltottunk Ártándnál, hogy legyen nálunk. Az indulást kora hajnalban tervezzük a gyerekek miatt.
Segítséget és esetleg más javaslatot előre is köszönöm.
Talán eurot érdemesebb,de csak érzésből mondom. Egy biztos: csak hivatalos váltóhelyen válts,ne az utcai neppereknél, és ne fizess forinttal,sem euroval,mert biztos te jársz rosszul.
Brassó nem messze van Szebentől,és mégis szükségét érzik külön reptérre. Logikus,elvégre régiók is lehetnek ezek körül,azok harmonikus fejlődése előre viszi az országot.
Találtam egy utas forgalmat bemutató oldalt. Összeadva az erdélyi városokat kb 5,7 millió jön ki.
Hozzáteszem,hogy a Marosvhelyit két év felújítás után indították újra,ezért ennyi az utas,egyébként a bezárás előtt2015-ben 350ezer volt, Több,mint most Debrecennek.
Csak előbbre tartanak, ha egy Magyarországnyi területen az ötödik nemzetközi repülőtérre van szükség Brassóban.De lehet,hogy a hetedik,ha Nagybányát és Aradot is beleszámítom. De Nagyváradon is van azt hiszem,...
+ egy nő is a csíkszeredai kórházba került, ezt a híradóban láttam tegnap, már a mezőkön is láthatók, sajnos a családi kirándulások sem biztonságosak manapság...
a miniszter által beharangozott július végét nem fogják tudni tartani, főleg meg az átadás, átvétel, hibajegyzék, tesztüzem stb stb.
főleg hogy a munkásoknak csak jár 1-1 hét nyári szabadság, időjárás is elromolhat pár napra..
a PRO Infrastruktura egyesület szerint a 3-as szakasz augusztusra elkészülhet,a 4-es augusztus vége-szeptember, az a biztos, hogy szeptember végén mindkét szakaszon lehet majd közlekedni.
a másik gond, hogy egyben akarják átadni, és hiába van kész a 3-as, ameddig a 4-es nem, ott szivunk az 50 km-es
a Lugos-Déva maradék 15 km-es szakaszra az alagutakkal meg most sikerült kiírni a pályázatot...lehet tippelni mikorra lesz kész... 3-4 év...addig az a 15 km nagyon élvezetes lesz:)
A solymosi denevéresnél nem értem miért választották a hegyet,a Maroson egy hiddal olcsóbban,gyorsabban megoldható lett volna a pálya. Szerintem a tervezésnél fingjuk nem volt a denevérekről és a környezetvédőkről. A hegy azonban adott volt,és mégis.
Nem értek hozzá,de átadhatták volna a fél pályát előbb,mondjuk a betonozás után rákoncentrálnak előbb az egyik oldalra,már régóta mehetett volna a forgalom, s aztán gyúrhatták volna a másik oldalt.
Ha csak 80-nal korlátozva is,de jobb,mint a mostani szar kerülő úton döcögni.
3 hete Nagylaknál volt ugyanez visszafele. több mint 1 órás sor volt az összes kapúnál "dolgoztak". A magyar tűnt el a buletinnel 10 percre,aztán kijött.
Megvolt a sokadik utam Kolozsvárra, de ezúttal kipróbáltam a Székelyhíd-Szilágysomlyó-Zilah-Kolozsvár útvonalat az 1-es helyett. Jó ötlet volt... Igaz, hogy mentem vagy 40 km-t pluszban, de a forgalom töredéke volt az 1-esének, a Király-hágóért kárpótolt a Meszes, meg Zilah. Margitta és Szilágynagyfalu között tényleg rossz az út, ahogy az általam nemrég belinkelt térkép mutatja, de túl lehet élni.
A határon már szondáztatás is volt, csomagtartófelnyitás, jogsi, forgalmi, plusz keresztnevek felolvasása, ami lehet, hogy egy jópofa gesztus lett volna, csak nem 20 perces várakozás után. Amúgy azt tapasztalom, hogy szinte hónapról hónapra egyre körülményesebb a határátkelés, kb. már a 2000-es évek elejét idézi.
Ez nekem is megvolt, de elég sok improvizációval. Vilt, ahol gyalog kellett menni vagy púpozott szénásszekeret stoppoltunk, alig bírtunk felmászni. Meg volt, ahol tudtuk a menetrendet, csak nem fértünk föl a buszra, végül stoppoltunk egy mentőautót.
Nagykároly felé jártam már, de az Püspökladányból nagy kerülő, most csak az 1-es forgalmának az megúszása céljából próbálkozom meg ezzel a kicsit hosszabb úttal. Szilágy megyében tudom, hogy jól lehet haladni, igazából egyedül Székelyhíd és Margitta környékét nem ismerem.
Már régóta arra járok. Honnan mész? ha Pestről,illetve az M3-ról,érdemesebb a Nyírség fele menni,Vállajnál átlépni a határt,és Nagykároly Tasnád Zilah úton menni.
A határnál kérdezz rá a matricára,valahol a közelben mindig van rá lehetőség.
És még egy dolog: Székelyhíd-Margitta-Szilágysomlyó-Zilah vonalon mennék Kolozsvárra, mert a család unja az 1-es csúcsforgalmát. Aki járt arra, attól kérdezem, hogy ott mire számíthatok?
Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudja-e, Székelyhídnál hol lehet matricát vásárolni? Csak azért kérdezem, mert ilyen kis határátkelőn nem szoktam átmenni, nem tudom, hogy ott mi a helyzet.