Szerinted? :) Levinném a trekkinget is valahogy. Mondjuk még nem tudom hogy, mert autót nem sikerült csaklizni a hét végére. Az is lehet, hogy meg kéne próbálni azt a helyben MTB bérlést... Csak annak is kérdéses az ára, ugye...
Felhívtam őket HUngaroring ügyben: 9-től a versenyig (10 óráig) lehet ott kőrözni. Az elején motoros felvezetés is lesz. Ehhez még regisztrálni sem kell. (A versenyhez persze nevezni igen).......
hát ez az. ha a nagytányért használod és váltasz egyre nagyobb fogaskerékre (tehát könnyebb fokozatokba) úgy kerül a váltó olyan helyzetbe, hogy okoz vmi kerregést.
egyébként azon is filóztam, hogy talán érdemes a láncot 1 szemmel hosszabbra hagyni a megfelelőnél, mert pl. 2000 km után szakad a láncod és ekkor pótolni már nem annyira szerencsés mert az új láncszem és a 2000-t futott többi + a sor nem biztos hogy kedvelnék egymást. ilyenkor jobb ha kiveszed a sérült láncszemet és nem pótolsz. ilyenkor jöhet jól, ha eredetileg hosszabb volt a láncod.
Én nem értek hozzá de úgy állítom be a lánc hosszát, hogy elől-hátul a legkisebb fogaskerékben épp ne érjen hozzá az alsó (ilyenkor hátsó) görgőböl kijövő lánc a váltóhoz.
Miért hangos a rendszer ha rövid a lánc?
Nem inkább a teli kereked suhog hangosabban a nagyobb tempó miatt? :)
csináltam 1 lánccserét és nagyon korrekt akartam lenni, így a gyártó weblapján megnéztem mit javasolnak a lánchosszra. annyit rövidítettem - ahogy ajánlják - hogy az agy és a két görgő függőleges vonalban legyen nagytányér-kónusz esetén.
mégis úgy érzem, rövid a system: a nagytányéron nyomulva (mindegyik használt fogaskeréknél /8-ból 6/) hangosabb a rendszer mint kistányéron, bár ahogy nézem semmi nem ér hozzá semmihez, amihez nem kéne. szóval lehet, hogy egyszerűen csak tényleg rövid a lánc. mennyire 'szentírás' a fenti ajánlás?
Úgy tűnik, legalábbis a kiírás alapján. (Ami nálam éppen nem jön be, de itt volt korábban :)
Ez van benne...
"2.A verseny helye és ideje:
HUNGARORING, Mogyoród 2004. október 10 vasárnap, 10:00 órától
Korcsoportonkénti indítással.
A pálya 8:00 órától nyit, a nevezéseket 9:30-ig lehet bonyolítani!"
...
"9.A verseny indítása:
9:00 órától az ország általános és középiskolásai kerekeznek a pályán, velük együtt indulnak azok a családok, egyéni kerekezők, kik nem versenyszerűen vesznek részt a rendezvényen. Ők valamint az ORFK, BRFK és a PRMFK dolgozói nevezési díjat nem fizetnek. "
Most ebből nem tiszta, hogy végülis 1 óra vagy 2 a szabad, de úgy tűnik, mindenképpen van ilyen időszak a verseny előtt.
Van még ilyen is benne:
"16.
...
A Hungaroring Adventure Park közel 7 km hosszúságú erdei mountain bike pályája is rendelkezésre áll, melynek szintkülönbsége mintegy 100 m."
pROF,
biztos hogy a 10-i hungaroringi verseny a korábbi "Miénk a Ring" verseny utódja? Ott volt ilyen lehetőség, hogy a hivatalos verseny előtt 2 óra hosszan lehetett zúzni a pályán. Ha ez a két óra most is így lesz, akkor megyek.
A verseny része a dolognak nem nagyon érdekel, nálam a verseny úgy kezdődik, hogy 2.5 bar van a gumikban, 8 bar a teleszkópban. :-)
Tekertem egy 50km-es kört, Nikicsnél találkoztam egy sógor sporival, mindketten teljesen ugyanúgy voltunk felöltözve! Burgenland Mar.-i mez, nadrág.
Akkorát integetett, majdnem leesett a gépéről. :))
Ha valaki az itteniek közül nem hallotta volna a szép oldalát a TT-nek
Duna-Ipoly-Hron Pilóta TT
Előrebocsátom, az oda-vissza cirka 13 órás utazás a végkifejlet ellenére kamatostul kifizetődött, mégha ezt erősen kételkedve lehet is fogadni.
Az Esztergomtól dunaszélességnyire látszó Sturovóban gyülekezett a jónép, amely most sajnos csak egy zsúfolt rabszállítónyi indulót tett ki, de a jó hangulatot csak tovább fokozta a szlovák szervezőbizottság testületileg jelen lévő felvidéki tájszólása, no és a kísérőautónak kikiáltott mellesleg muzeális értékkel bíró Ladakombi is, melyből néha lelkesen integettek a verseny alatt, máskor meg úgy tűnt, mintha senki nem is ülne benne...
A nem túl izmos mezőnyt jelzi, hogy sitty-sutty egy 8 fős élbolyban fogtam a szelet a többieknek, ami több, mint meglepő felismerésként érte a szervezetemet. Mitöbb, idővel többek is megköszönték szolgálatainkat és a szimpatikusan hangzó ’saját tempót’ választották utitársnak, minek következtében mindössze 4-en vettük célba a 120km győztesének dukáló kupát.
Mikor nehezebben ment a menet, mindig azzal nyugtattam magam, hogy nincs itt baj, ennyire közel még soha nem voltunk a célhoz. Ebben az a hipergalaktikus szépség, hogy megcáfolhatatlan igazságtartalma miatt így bármikor képes voltam becsapni lábam vázizomzatát.
Közeledve az utolsó kilóméterekhez, felsorakoztunk a sprinthez (tibzzel és 2 szlovákiai magyarral), majd usgyi...
Jó pozíciómnak és megmaradt erőmnek hála élre törtem, de a kanyarokkal megtűzdelt utolsó 20 méter csúnya tréfát űzött a már megszerzettnek hitt aranyérmemmel: miközben már azt tervezgettem, miként dobok csókokat a gyülekező rajongók irányába, hirtelen jobbos kanyar következett:és itt ki kell mondani a megváltoztathatatlant: beálltam a cél melletti autóbuszpályaudvar Bratyiszlava-Stúrovo helyközi közlekedésű járat végállomásába, ahonnan már nem vezetett tovább út, mégha az időközben sporttársaim(tibz bronzérméhez gratula!) által átszelt célvonal légvonalban jó 10m-re volt is kijelölve.
De mivel bringában a legritkább esetben számít holmi légvonal, negyedikként vonszoltam be kétkerekűmet az ékesszólású szlovák rendezőség erőteljes vállvonogatása közepette...
Hát izé...
Év elején írtam be a programlistámba. Most megpróbáltam utánanézni, eléggé nem biztató eredménnyel: A fitnet.hu szerint lesz, rendező a Magyar Marathon Klub. A saját oldalukon viszont nyoma sincs, a telefont pedig már fél ötkor nem veszik fel. Majd még nyomozok(holnap)
ÜDv
Bitor