Valakinek valami ötlete,hogy hogyan lehetne megszüntetni a B oszlopnál sofőr oldalon a biztonsági öv tartó felett a tetőkárpit nyöszörgését? Leszedtem a műanyag burkolatot és bedugdostam a tetőkárpit alá szivacsot de nem segített.Ha a tetőhajlatban nyomva tartom a kárpitot akkor elhallgat.
Én már idegbeteg is, mert a szervíz csak 11.09 re vállalja a kocsit,szerelő nincs a környéken,aki ladán kívül mást is bütykölt már,nekem meg az állásom mulik azon, hogy működik-e vagy sem.
Indításkor a szokásos visszajelzők világítanak természetesen,de miután beindul pöccre a kocsi,minden kialszik, ahogy kell,és nem is villan fel többé. Az alapjárat is azonnal beáll kb 750 re, és nem ingadozik. Holnap kikapom az EGR-t,és kitakarítom,remélem csak trutyis,és nem más-komolyabb gond van.
Tudtommal egy csatlakozó van rajta, 3 vezetékkel. Lehet rossz érintkezés, kis takarítás, párszor lehúzni-feldugni, WD40 nem árthat, de ha lehúzva is ugyanolyan mint rádugva, akkor csere. A kijelző a testhez képest egy vezetéken megy, az ECU két vezetéken kapja a jelet. Elvileg 5kOhm +-150 Ohm az ECU-s oldal értéke 25 fokon. 6000 Ft körül lehet kapni.
Amennyi pénzt elköltöttél ilyen amatőr diagnosztikára, már vehettél volna magadnak 3K-ért egy OBD II olvasót vagy elvinni olyan szervizbe, ahol meg is csinálják, mondjuk kicserélik a hőérzékelőt.
Sajnos vagy szerencsére, semmi hibajelzés nem volt, és nincs most sem. Az utolsó "teszt" óta eltelt 6 óra. Ismét kipróbáltam,és ismét nem megy. Kb 2000-es fordulatig majdnem olyan mint régen, de onnantól,mintha 5 tonnás utánfutót vontatnák, és okádja a füstöt. Hibajelzés továbbra sincs a műszerfalon,még felvillanás erejéig sem. Jaaa és pöccre indul.
Sziasztok olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy nekem egy 2003as 1.5 dci-m van. Mostanság nehezen indul, hidegen melegen is de van hogy pöc-röf indul mintha semmi baja nem lenne hidegen melegen is. Menetközben mikor lassitok mondjuk a piroslámpa miatt vagy kanyarodás miatt le áll a motor. Az üzemanyag rendszerem levegős nagyon. Le légtelenitettem már egyszer de most megint az.A szerelő szerint nem baj hogy levegös. Esetleg valaki tudna erre megoldást vagy ötletet mivel lehet a baj?
Köszi! A szűrőt fogom megnézni, ha jól értettem akkor a hátsó ülés alatt az a szűrő, amit a csatlakozók lehúzása és annak a rácsos fedélnek a lecsavarásával ki lehet szedni! Alapjárati motort már pucoltam egyszer, igaz régebben ès
pillangó szelepet is tisztítottam akkor! Megyek sorba, a benzin szűrőt ki lehet tisztítani, vagy el dobandó? Üdv, Lufi
Szia! Köszönöm a segítséget! A csövek és a hűtő is meleg. Voltam diagnosztikán a lejjebb említett Franciakulcsban is. 5000-ért ugyanazt mutatták mint a szaki. Annyit tettek hozzá pluszban, hogy a hőgombát kellene először cserélni... aztán a többi ha van...
A vízhőfok már előtte is gyanús volt. Csak az érdekes hogy a szaki lehúzta a csatlakozóját és ugyanúgy kivillant.. De lehet csak az egyiket!?
Ma igen érdekes dolog történt a 2003-as diesel taligámmal. Tegnap este, mikor mentem melóba, (30km) Semmi gond a járgánnyal ment normálisan, húzott,pörgött,nyelte a kilométereket szóval ahogy szokott. Lehúztam a 12 órás műszakom,reggel indítás pöcc-röff. Lassan kellett haladnom,lassú fordulat körforgalom stb.Kiérek a főútra (kb 1km-et mentem kíméletesen) nyomnám az autónak és 60-70km/ó fölé nem gyorsul,azt is csak kín keservesen.Nem mertem leállítani,és ujra indítani, hátha nem indulna,ugy hogy szédületes tempóval 70-80,lejtnek 110 es tempóval hazavergődtem. Kb 1,5 óra mulva indítom a kocsit,pöccre indul.Kicsi gázföccsök, és irtózatos koromfelhő az eredmény. ketyeg alapjáraton kb 5 percet, majd teszt kör meg y mint a mérgezett egér,semmi nyoma a reggeli kínlódásnak. Szerintetek mi a gyikja a rombolónak?
A terhelés értéket most nem tudom fejből, hogy mennyit szokott mutatni (load), de úgy látom felforrt a hűtővized :-) A 118 fok kicsit soknak tűnik. Meg kéne nézni az érzékelőt. Nem csoda ha lámpát villant. Működik a termosztátod egyáltalán? A hűtőben meleg a víz? A hűtőhöz menő vastag csöveket fogdosd meg. Mindkettőnek melegnek kell lenni nyitott termosztátnál. A 118 fokot kézzel nemigen fogod meg. Ha jól tudom kettős érzékelő van a hengerfejben. Az egyik fele vezérli a kijelzőt, a másik fele adja a jelet az ECU-nak. Ha a kijelzőn jó értéket mutat, akkor cserésnek tippelem.
Találtam is egyet, ráadásul a márkaszervizben sem őrült áron csinálják, - végigondolva, hogy 2x3x felkeresed az általad említett szerelőt, s nem lesz pontos diagnózis - én egy autót mult évben vittem, igaz az ország más részén oda, 2,5 óra munkáért kiolvasással 14 e Ft-t fizettem.
"Tegnap voltam egy diagnosztikai szakinál. Másfél óra és két műszer után azt mondta, hogy pénteken vigyem vissza egy harmadikra, mert nem talál olyan hibát ami ezt okozhatja."