Arra az oldalra gondoltam, ahová feltettétek pl az indexkar szerelést, meg a lökös szerelését. Mert ugye van egy rakat kép is, mindet csak nem szúrhatom be a world doksiba. Jó lenne egy képgaléria mondjuk. Majd megbeszéljük mit tehetünk.
Látod, én megoldottam, van itt az Auchan-ban -20 fokig jó, vízlepergető hatású szélvédómosó. Nem mondom, hogy olcsó, 5 liter higitott kerül 6 euróba, de marha jó!! Pl. esőben mindenki töröl, súrol, mint a bolond, én meg 90-100 fölött hozzá sem nyúlok a lapátokhoz. A második szett első ablaktörlőmet gyűröm, négy és fél éves az autó.
Őszintén szólva nem, mivel azt gondoltam, hogy egy beavatkozás=egy fizetés :) Szóval ha valami mást akarok, az olyan, mintha másik kocsit vinnék, vagy ugyanazt, de pl gyárira frissítés után. Mit gondolsz?
Kimosni azért érdemes, mert a 2féle vegyszer nem tudni hogyan reagál egymásra. Legtöbbször a motor halálát az okozza hogy a keveredett nyári-téli lötyi kikezdi motorban lévő gumit (megdagad), vagy az anyag kocsonyásodik. Mondjuk nekem ez a második téli szezon. Tavaj én sem mostam ki csak kiürítettem. Most kapott egy lityi vizet, utána jött bele a Castrol. Imádom az illatát. :)
Ja, más. Múlt héten ködben jöttem haza, párásodott rendesen a külső tükör, kipróbáltam a hátsó szélvédő fűtéssel együtt bekapcsolódik a tükörfűtés is. Szóval van a supreme verzióban tükörfűtés mostmár bizton állíthatom, és hasznos funkció :) Egy lámpamosó nem ártana még, de ne legyek tellhetetlen.
Egyébként a szélvédőmosónál komolyan van értelme átmosni? Én az elmúlt évtizedek alatt sose tettem meg, mindig csak annyit, hogy üresre kiszórtam a nyárit a téli rátöltés előtt (hogy a fagyállósága ne higuljon), de át sosem mostam a rendszert. A nyárira átállásnál pedig jobbára csak rátöltöttem a télire.
Nem gondolkodtál azon, ha hazajössz, vissza viszed feljebb húzni? Már ki van fizetve és Te kevesebb %-ot kaptál mint általában amit adni szokott. Lesz idő tesztelni, és talán meglesz a 170-es kombi passat is. :)
Most akkor ezzel az a helyzet, hogy neked ránfelvarrott van, és neked nem jók ezek a lapátok igaz? Mert az egész úgy hangzik, hogy: hoztak lapátokat, de valami ku....a szarok, ha kell valakinek továbbadom :D
Érdeklődöm, hogy szedett-e már szét valaki hátsó lámpát roncsolásmentesen?
A lámpafoglalatot tartó fülek közül le van törve egy, így beázott. Sajna kosz is került bele, így ki kellett öblítenem. Már 3. napja használom párologtatónak:-), de nem akar diffundálni belőle a maradék nedvesség.
"A srác azt mondta, alapvetően szerinte az a gond, hogy a BSI-be feltöltött programot a felkomp interfészén keresztül töltjük fel, és néha összeakadnak a dolgok."
Ádi lehet hogy ez én cimbim ezért nem OBD-n keresztül csinálja az EDC16-ot, hanem valami drága cuccal amivel az írásvédett EDC17et is, ilyen tűkkel közvetlen az ECU-ban csatlakozik be. De lehet hogy csak a EDC17-et kell azzal csinálni, már nem emlékszem pontosan.
Ezek a computer-ek. Én egy Golf 1-en nevelkedtem, nekem ez még új.
Nagyon is érdekel ez a project (megy is a mail). Jó tudni, hogy iylen problémák adódhatnak és azt is, hogy hogyan orvosolhatók. Tényleg jó, hogy nem ilyen kuplunggyilkos a szoftver.
A módosított program feltöltése előtt talán nem vártunk eleget (5 helyett talán csak három percet), hogy a BSI resetelje magát, de az is lehet, hogy ennek semmi köze hozzá, megtörtént volna, ha félórát várunk, akkor is.
Mindenesetre a feltöltés után a fedélzeti számítógép elfelejtette a négy nagynyomású szivattyú hardverkódját, és még egy pár hardverbeállítást. A négy hardverkód helyén konkrétan 000000010 kód szerepelt. Végül egy pözsós szervizes kollégával rájöttünk, mi a hiba, nyilván kolvasta, visszakereste a hibakódod, aztán a servicebox-ba belépve megnézte, honnan tudhatnánk meg ezeket a hardverkódokat. Nem mondom, baromira rosszul olvashatók egyébként (rajta vannak a befecskendező szelepek tetején, de öt másik számsorral együtt, tök nem egyértelműek a karakterek sem, és az sem, hogy mi tartozik egybe és mi másik kód, és bónuszként, tipikus francia módi, a hengerek szemből nézve JOBBRÓL BALRA vannak sorszámozva, ezzel is szívtunk, beírtuk őket európai módon balról jobbra sorrendben, persze egyik se stimmelt, aztán valahonnan meglett az infó, hogy ez arab módszer szerint vagyon :) persze nyilván csak attól függ, honnan nézve, hogy a gyártópadon szerintük melyik az eleje és melyik a hátulja a motornak. És hogy a kocsiba ehhez képest fordítva vagy irányban építik be.
Végül a helyükre mentek a kódok és az egyéb beállítások, és minden rendben lett vele, azóta sincs semmi baja.
A srác azt mondta, alapvetően szerinte az a gond, hogy a BSI-be feltöltött programot a felkomp interfészén keresztül töltjük fel, és néha összeakadnak a dolgok. Azt is mondta, ha a feltöltött program lenne a hibás (ekkor még nem tudtuk, miért dobja a "engine system management faulty" hibát), akkor meg se nyekkent volna az autó. És tényleg, a kódok visszaírása után már nem kellett újra feltölteni a tuningot,
Van egy tuning projektünk függőben, itteni fórumosok, írj egy mailt, ha érdekelne.
Egyébként nem tudom pontosan, nekem mim lett, csak hogy a srác kézzel csinálta, nyilván úgy, ahogy ő szereti, tehát ha nem is egyedi, mindeképp kézimunka, és ő főként lóerőre írja, nem hátbavágásra-lendkerék/kuplungszett gyilkolásra. Azt mondta, simán lehetett volna még többet adni neki, de mivel kevés volt az idő, hogy teszteljük (egy munkanappal a FRo-ba visszaút előtt tudtam csak odamenni), inkább egy konzervatív verziót csinált, nem feszegette a határokat vele. Amit elárult, az két adat: a railnyomást 6 %-kal vette följebb, és a nyomatékhatárt 300 Nm-re állította. De szerinte ez a hardver elviselne akár +8-9%-ot és 320-340 Nm-t is. Ha a srácok a projektből végre megtalálják a módját, hogyan lehetne értelmezni a kiolvasot progit, akkor pontosabban tudhatnánk, mennyi az annyi. Nomeg talán még módosítani is, ha éppen... :)
Ami a teljesítményt illeti, egy 170-es kombi passat azért otthagy. De én még tuninggal se füstölök, ő meg anélkül is :)))) És hát az egyenletességén, meg a háromezren túli viselkedésén nem tudok túlkerülni... :)
Srácok, ha valakit érdekel eladó nálam 4db 16" gyári peugeout equinoxe könnyűfém felni szép állapotban, megvan hozzá a középső pug emblémás takaró is. Rajta egy ha nagyon akarod még egy szezon kibíró Dunlop SP sport 2000 205/55 R16 gumi. Ha valakit komolyan érdekel írjon, lövök róla fényképeket.