Üdv mindenkinek! Egy kis technikai segítséget kérnék... meg kellene bütykölnöm egy ismerős 98-as Puntoját. Egyszerre megállt a ventillátor és az ablaktörlő (minden funkciójával együtt). Biztosítékok jók, úgyhogy valami érintkező vagy relé kontakthibájára gondolnék... Valakinek valami ötlete, hol kezdjem?? Előre is köszi
A gyári mélynyomóból csak egy fajta van, megvannak a felfogatási pontok de egy adapter kell hozzá ami a mélynyomót a kasztnihoz rögzíti. A motorvédő haspajzs úgy van kialakítva hogy csak fel kell csavarozni.
Ősszel vettem egy PII 1,2 16V HLX 5 ajtós puntót, és nagyon elégedett vagyok vele. Sokat filóztam a 8 és 16 szelepes között, de végül a 16v mellett döntöttem és nem bántam meg. Hihetetlenül jól megy a méretéhez képest és keveset fogyaszt. Országúton az 5 liter simán tartható, még alá is lehet menni. Munkába járok vele, 2/3 rész országút, 1/3 rész pest és 5,5 l fogyasztást hoz a kocsi, átlagos menetdinamika mellett.
A motorjában 200 e km van, de első tulajtól vettem, pályáztak vele, a motor nem eszi az olajat és szépen jár. Sok apró bosszantó dolgot kellett javítanom rajta, de semmi komoly baja sincs.
Lenne pár kérdésem, hátha tudja valaki a választ :
A gyári mélynyomó azonos a 3 és 5 ajtós esetében vagy különbözik? A gyári felfogatási pontjai mindegyikben benne vannak ?
A motorvédő haspajzs felrakható ide? Nekem nagyon úgy tűnik mintha meglennének a felfogatási pontok.
Pár oldallal előrébb említette valaki hogy a jobb oldali motorolaj szivárgás egy olcsó o gyűrűvel megszüntethető. Hol is kell ezt cserélni pontosan?
Lehet, hogy csak a fojtószelepházat kéne esetleg kitisztítani. Nekem is elkezdett ingadozni a nyáron - igaz, hogy ez még PI-be szerelt 1.2 16V moci. Kábelek és gyertyák, lambda szonda újszerűek voltak - szóval nem sok más lehetőség maradt. Egy hónapja szétszedtem és kitisztítottam és lőn világosság ;)..
Lányom autóján megoldódni látszik az akkumulátor gond. Az akkusarukat lecseréltem masszív tömör réz sarukra. Érezhetően gyorsabban teker az önindító.
Viszont előállt egy újabb jelenség. Alapjáraton picit egyenetlen a járása a motornak. Aztán elgondolkodtam, mióta nála van az autó, biztosan nem volt gyertya és kábel cserélve.
Ezzel kapcsolatos a kérésem: írjátok le, milyen gyertya és kábel szettet vegyek, mert tudom, h nemrég volt szó róla itt a fórumon, de már a szemem kifolyik a kereséstől, de nem találom.
Ezek a fix alapmodellek, persze voltak limitált modellek is mint pl a Fiore. Itthon nem lehetett kapni az SX-et ez az ELX elötti felszereltség volt. Külföldön akár az 5 ajtós ELX-hez is tudtál Abarthos kiegészítőket vásárolni itthon csak a HGT-hez lehetett. Németországban létezett Michael Schumacher verzió is és még sorolhatnám...
A másik Puntom az a forgalmiban nekem EL Active-ként szerepelt.(2002.10.)
Csak hogy bonyolítsam a helyzetet: az enyém Magyarországon vásárolt "EL" felszereltségű 60 lovas.
Ebben már van elektromos ablak, szervó, 14"-os kerék, fordulatszámmérő, fényezett lökhárító, de csak egy légzsák, osztatlan hátsó ülés, nincs hátsó fejtámla, klíma, ködlámpa. (2002.04)
Akkor nem tudom hogy hozták be, de hivatalos volt, kereskedésben, papírokkal. És persze amiket itthon ritkán látni, de létezik: CNG-s kivitel, bőr kormány, automata magasságállító az első lámpához, automata klíma, stb..
Az úgynevezett S felszereltség pl. tartalmazott 1 légzsákot illetve city szervót de fényezetlen volt a lököse nem volt csak km óra és benzinszintmérő, mechanikus ablakemelő...
Az Active már rendelkezett színre fényezett lökössel, fordulatszámérővel és vízhőfokmérővel is, állítható magasságú üléssel, elektromos ablakkal is...
Pl. a Go az sportbelsővel rendelkezett de Mo.-n csak 60 pacis motorral míg a Sound már rendelhető volt a 16 szelepessel is. Ami még megemlítendő hogy ezek gyárilag a sportosabb kormánnyal kellett volna kijönni a "szalonból" de sokuknak csak a sima kormány jutott, na hogy ez miért volt így fogalmam sincs azaz van de ezt megtartom magamnak! :D
Aztán a 2/B megjelenésével 2003-ban az alapmodelben nem volt szervókormány, fényezetlen lökösök, mechanikus ablakemelő, 13"-os felnik...
Mivel nekem mind2 volt ezért én inkább a 16 szelepest ajánlom, rugalmasabb(nem hiába 20LE a különbség) és ahogy én vezetek kevesebbet is fogyaszt. Az nem érv hogy nem kuszálja össze a szelepeket egy esetleges szíj szakadásnál, miért is szakadna el ha karbantartják az autót és nem 20 évente cserélik az alkatrészeket amit mondjuk 5 évente kellene! Hosszabb távokon jobban ajánlott mert nem terheli meg annyira a motort mint a kisebbik, de mondom kinek a pap kinek a papné!