Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-peter Creative Commons License 2013.12.29 0 0 30410

Nemrég linkeltek be egy oldalt, olvass vissza...

 

7-10ezer ftba kerülnek a Puntó komplett gyújtókábel szettjei, és lehet venni +1300ft-ért egy mm-el nagyobb átmérőjű kábelt.

pl van 6 és 7 vagy 8mm kábel.

Előzmény: BY-75-98 (30409)
BY-75-98 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 30409

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: Tudna e valaki segíteni, gyújtókábel kellene 2.hengerhez Punto II höz ,  IV.kerületben ma, vagy holnap délután.

 

( a vége kicssé megadta magát, ugye nem fontos teljes készletet vennem? )

 

Earles Creative Commons License 2013.12.28 0 0 30408

Üdv mindenkinek! Egy kis technikai segítséget kérnék... meg kellene bütykölnöm egy ismerős 98-as Puntoját. Egyszerre megállt a ventillátor és az ablaktörlő (minden funkciójával együtt). Biztosítékok jók, úgyhogy valami érintkező vagy relé kontakthibájára gondolnék... Valakinek valami ötlete, hol kezdjem?? Előre is köszi

BluElefantino Creative Commons License 2013.12.28 0 0 30407

Hali!

A gyári mélynyomóból csak egy fajta van, megvannak a felfogatási pontok de egy adapter kell hozzá ami a mélynyomót a kasztnihoz rögzíti. A motorvédő haspajzs úgy van kialakítva hogy csak fel kell csavarozni.

Előzmény: Mikusz. (30406)
Mikusz. Creative Commons License 2013.12.26 0 0 30406

Sziasztok!

 

Ősszel vettem egy PII 1,2 16V HLX 5 ajtós puntót, és nagyon elégedett vagyok vele. Sokat filóztam a 8 és 16 szelepes között, de végül a 16v mellett döntöttem és nem bántam meg. Hihetetlenül jól megy a méretéhez képest és keveset fogyaszt. Országúton az 5 liter simán tartható, még alá is lehet menni. Munkába járok vele, 2/3 rész országút, 1/3 rész pest és 5,5 l fogyasztást hoz a kocsi, átlagos menetdinamika mellett.

A motorjában 200 e km van, de első tulajtól vettem, pályáztak vele, a motor nem eszi az olajat és szépen jár. Sok apró bosszantó dolgot kellett javítanom rajta, de semmi komoly baja sincs.

 

Lenne pár kérdésem, hátha tudja valaki a választ :

A gyári mélynyomó azonos a 3 és 5 ajtós esetében vagy különbözik? A gyári felfogatási pontjai mindegyikben benne vannak ?

A motorvédő haspajzs felrakható ide? Nekem nagyon úgy tűnik mintha meglennének a felfogatási pontok.

Pár oldallal előrébb említette valaki hogy a jobb oldali motorolaj szivárgás egy olcsó o gyűrűvel megszüntethető. Hol is kell ezt cserélni pontosan?

 

Köszönöm.

 

BluElefantino Creative Commons License 2013.12.26 0 0 30405

A 16 szelepes fogyasztja a gyertyakábeleket, 112e km alatt nekem ez már a 3-ik szett

Előzmény: peti.olah (30401)
peti.olah Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30404

Köszönöm nektek a gyors segítséget.

Előzmény: Törölt nick (30402)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30403

Lehet, hogy csak a fojtószelepházat kéne esetleg kitisztítani. Nekem is elkezdett ingadozni a nyáron - igaz, hogy ez még PI-be szerelt 1.2 16V moci. Kábelek és gyertyák, lambda szonda újszerűek voltak - szóval nem sok más lehetőség maradt. Egy hónapja szétszedtem és kitisztítottam és lőn világosság ;)..

Más Fiatnál is gond szokott lenni:

http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=30

Előzmény: peti.olah (30401)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30402

gyertyából gyári, vagy Ngk, DCPR7EN, nem tudom mi van benne, ha jól emlékszem.

Kábel szintén, gyári vagy NGK, bár én a 3 év valós garanciás Kugler kábelt ajánlom...

http://www.gyujtokabel.hu/

 

Da 13 évesen lambda szonda, alapjárati motor is bejátszhat..

Előzmény: peti.olah (30401)
peti.olah Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30401

Segítséget kérnék megint!

 

Lányom autóján megoldódni látszik az akkumulátor gond. Az akkusarukat lecseréltem masszív tömör réz sarukra. Érezhetően gyorsabban teker az önindító.

Viszont előállt egy újabb jelenség. Alapjáraton picit egyenetlen a járása a motornak. Aztán elgondolkodtam, mióta nála van az autó, biztosan nem volt gyertya és kábel cserélve.

Ezzel kapcsolatos a kérésem: írjátok le, milyen gyertya és kábel szettet vegyek, mert tudom, h nemrég volt szó róla itt a fórumon, de már a szemem kifolyik a kereséstől, de nem találom.

Ja P2 16V 80LE 2000 évjárat.

BluElefantino Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30400

Ezek a fix alapmodellek, persze voltak limitált modellek is mint pl a Fiore. Itthon nem lehetett kapni az SX-et ez az ELX elötti felszereltség volt. Külföldön akár az 5 ajtós ELX-hez is tudtál Abarthos kiegészítőket vásárolni itthon csak a HGT-hez lehetett. Németországban létezett Michael Schumacher verzió is és még sorolhatnám... 

A másik Puntom az a forgalmiban nekem EL Active-ként szerepelt.(2002.10.)

Előzmény: elzolee (30398)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30399

A szervó javítható, ez ügyben, és persze más elektromos ügyben is:

http://www.puntoclub.hu/user/5792

 

Ha gyenge az aksi, vagy nem tölt a generátor, akkor is leáll, de az védelem direkt. álló helyben akár 70 Ampert is felvesz a szervó..

Előzmény: -peter (30394)
elzolee Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30398

Csak hogy bonyolítsam a helyzetet: az enyém Magyarországon vásárolt "EL" felszereltségű 60 lovas.

Ebben már van elektromos ablak, szervó, 14"-os kerék, fordulatszámmérő, fényezett lökhárító, de csak egy légzsák, osztatlan hátsó ülés, nincs hátsó fejtámla, klíma, ködlámpa. (2002.04)

Előzmény: BluElefantino (30396)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30397

Akkor nem tudom hogy hozták be, de hivatalos volt, kereskedésben, papírokkal. És persze amiket itthon ritkán látni, de létezik: CNG-s kivitel, bőr kormány, automata magasságállító az első lámpához, automata klíma, stb..

Előzmény: BluElefantino (30396)
BluElefantino Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30396

Magyarországon elérhető felszereltség 2002 közepéig: "S", ELX, HLX, Go, Sporting, HGT

2002 közepétől a 2/B megjelenéséig: Active, Dynamic, Emotion, Sound, Sporting, HGT

Az úgynevezett S felszereltség pl. tartalmazott 1 légzsákot illetve city szervót de fényezetlen volt a lököse nem volt csak km óra és benzinszintmérő, mechanikus ablakemelő...

Az Active már rendelkezett színre fényezett lökössel, fordulatszámérővel és vízhőfokmérővel is, állítható magasságú üléssel, elektromos ablakkal is...

Pl. a Go az sportbelsővel rendelkezett de Mo.-n csak 60 pacis motorral míg a Sound már rendelhető volt a 16 szelepessel is. Ami még megemlítendő hogy ezek gyárilag a sportosabb kormánnyal kellett volna kijönni a "szalonból" de sokuknak csak a sima kormány jutott, na hogy ez miért volt így fogalmam sincs azaz van de ezt megtartom magamnak! :D

Aztán a 2/B megjelenésével 2003-ban az alapmodelben nem volt szervókormány, fényezetlen lökösök, mechanikus ablakemelő, 13"-os felnik...

 

 

Előzmény: -peter (30394)
BluElefantino Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30395

Mind2 8 szelepes, a 2-es puntonál az alapmodell a 60 LE-s

Előzmény: -peter (30393)
-peter Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30394

alapmodell volt, nincs benne ford.szám mérő és úgy emlékszek vízhőfok mutató sem.

 

30-ból javítható a szervó? Mik szoktak elmenni benne?

új szervó kell vagy fel lehet újítani ezeket?

 

 

Vki azt irta a népítéletben, azért áll le a szervó, mert gyenge az aksi.

Előzmény: BluElefantino (30384)
-peter Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30393

és az 55 lovas 8, a 60 lovas pedig 16 szelepes?

vagy mindkettő 8 szelepes?

Előzmény: BluElefantino (30379)
-peter Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30392

szia

 

Tényleg nagyon szép, de nekünk drága.

500e a limit.

Előzmény: ckerti (30375)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.12.25 0 0 30391

Boldog karácsonyt!

BluElefantino Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30390

Hivatalosan a Fiat Magyarország a szervó nélküli 2-es Puntot nem hozta be az országba.

Előzmény: Törölt nick (30389)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30389

Amikor rokonnal autót kerestünk, volt kereskedésben, itthoni, 13-as kerekes, szervó nélküli.

És itthon üzembe helyezve, újkorától. Persze kurblis ablak, teljesen alap volt.

Volt ott 3 is belőle, néztem is negyokat rá.

Előzmény: BluElefantino (30388)
BluElefantino Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30388

 Magyarországon az csak a 2/b-nél jelent meg. Szervokormány nélküli létezetta 2-es Puntonál is de az itthonra csak szürke importban juthatott be.

Előzmény: Törölt nick (30386)
BluElefantino Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30387

A kivételel erősíti a szabályt!

Ilyen alapon már nem szabad autót venni mert ez meg az meg amaz is felmondhatja a szolgálatot........

Előzmény: Törölt nick (30385)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30386

Na és a szervó nélküli,13 collos kerekekkel...

Előzmény: BluElefantino (30384)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30385

CSa kzárójelben: van itt olyan fórumtag, akinek csapágy hiba miatt elszakadt, pedig cserélve lett rendesen...

Csere után x ezer kilóméterrel. Akkor jól jött, hogy csak új cucc rá, és b 1 óra műlva járt a motor.

 

 

Előzmény: BluElefantino (30382)
BluElefantino Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30384

2002 májusáig az alapmodelleknél nem magasságállítós az ülés!

Előzmény: Törölt nick (30381)
BluElefantino Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30383
BluElefantino Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30382

Kinek ez kinek az jön be!

Mivel nekem mind2 volt ezért én inkább a 16 szelepest ajánlom, rugalmasabb(nem hiába 20LE a különbség) és ahogy én vezetek kevesebbet is fogyaszt. Az nem érv hogy nem kuszálja össze a szelepeket egy esetleges szíj szakadásnál, miért is szakadna el ha karbantartják az autót és nem 20 évente cserélik az alkatrészeket amit mondjuk 5 évente kellene! Hosszabb távokon jobban ajánlott mert nem terheli meg annyira a motort mint a kisebbik, de mondom kinek a pap kinek a papné!

Előzmény: -peter (30373)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.24 0 0 30381

Attól függ, ki kellene olvasni belőle.. Ebben tudok segíteni, és akkor lehet óraállást is nézni, egyéb tárolt hibák, élő adatok, stb.

A kereskepő meg menjen vele, és amikor a kamaz jön szembe, kanyarodjon előtte...

Vagy relé, vagy nyonmaték érzékelő.

Persze alapokot kell előtte megszüntetni, amiért meghal, relé esetében.

(Ülés alapból magasság állítós, az cserélve volt, angol anyósülésre.....)

Előzmény: -peter (30377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!