Kárászyékkal gyártattam már Aixam gólyalábakat, a minőséggel nem volt probléma, és akkor még az ár is barátságosabb volt.
Legutóbb olyan "erősített" gólyalábakat szereztem, amiket valamelyik személygépkocsiéból alakították át, a krómrúd is vastagabb benne. Biztosan ki lehetne nyomozni, melyik kiskocsiét lehet átalakítani.
Mindig ódzkodok attól, hogy a hátsó tengelyen növeljük a fékhatást. A Suzuki hátsó fékrendszere biztosan sokkal jobb, mint amit a mopedautókba szerelnek gyárilag, de nekem a gyári fék is hamarabb blokkol mint az első, ami okozott már néhány izgalmas szituációt csúszós úton. Úgy lennél csak nyugodt, ha a fékerőszabályzót is hozzá állítanánk a nagyobb átmérőjű fékdobokhoz, és a nagyobb méretű munkahengerekhez. Vagy előre is belefaragnánk valamelyik személygépkocsi tárcsafékjeit...
És olyan silány minőséget kapnál, hogy magad is meglepődnél! Kérdezd Gézát! Neki van tapasztalata! De én még jó darabbal nem találkoztam. Messze alatta marad az eredeti minőségének.
Először nem értettem ; na ez nem az én kocsim . Ez a járgány jött Rácalmásról -- pontosabban húztuk , mert a lábon hazajön technikából lett a vontatás az útközben felforró víz miatt . Így jött , ilyenre alakítva , és most is ilyen , de úgy tudom nincs vele gond .
Az egyik Casalini rögzítő fékje szorul most , de az lehet fékkulcsnál problémás . Kész szerencse , hogy a vízpumpája is bekrepált , így nem olyan nagy gond , hogy ki kellett venni a forgalomból .
A Casalii egyébként eléggé extrán oldotta meg a kérdést , kétkulcsos a rögzítőfékje .
Úgy látom neked is gondot okoz a szoruló kézifékkötél. :)
Az én járgányomban is ki kellene már cserélni, de jó ideje úgy használom, hogy mindig teszek valamit a kerék alá, hogy ne guruljon el. Vagy ha mégis be kell húzni a kéziféket, akkor indulás előtt kézzel visszarángatom a fékkulcsokat. Már automatikusan nézem induláskor a kézifékkart, ha lötyög, akkor fog a fék. :)
12e Ft-ot sajnálok adni darabjáért, lehet le kellene gyártatni vagy 10 db-ot, gondolom kijönne max. fele annyiból.
A GPS nem késik, hiszen poziciókból és időkülönbségből számol sebességet, és folyamatosan korrigál. Az autók kilométerórája meg egy fix áttétellel kapja a "forgást", mint jelet, visszacsatolás nélkül, ráadásul egy iparági szabály miatt nem mutathat kevesebbet, mint a valós sebesség. Ezért hát mindig többet mutat, jellemzően kb 10 százalékkal. Akit ez zavar, a gumimérettel tud rajta javítani.
Szia leírnád nekem hogy kell leszedni a fékdobot az AIXAM 400-RÓL.a KÉZIFÉK NEKEM IS SZAKASZOSAN FOG.Van egy jó állapotum bontásra arról leszedném.De nem akarom barmolni.
Nem valós a gps nem nem.A gps késik méghozzá nem is keveset.sok mindentől függ.De amit leírtál az a km külőnbség reális,130 km óránál már 8-12 km-et is késik a gps.Én is azt hittem hogy rossz az óra az aixamban.4-5 km-rel mér kevesebbet 60-nál a gps.Ugyan így viselkedik az Opelomban is és a motoromon is.Amúgy nem éntaláltam ki ha meglessz a link ideteszem.Az autó.hu vagy nem tom már hol hívták fel a figyelmet Hogy ne bízzunk a gps-ben.Ő ott pontossabban elmagyarázza.
Örömmel közlöm veletek hogy Aixam 400-asunk ismét kp zárral funkcionál.Mivel az eredeti kpzárvezérlő a hozzá tartozó nyitókkal nagyon drága,még használtan is,(megjegyezném az eredeti Taywani gyártmány)Vásároltam az ebay-on 3100 forintért két bicskakulcsal rendelkező kinai kpzárvezérlőt,ezt rákötöttem a régi vezetékekre,.sőt így az index is vissza jelez,tettem rá nem túl hangos "mozdony"hangot,az autókeresés funkcióra is. Nos ez csak azért ekkora szenzáció,mert most csináltam előszőr.
Ha a hír igaz, nincs is fesz. szabályozód, csak egy egyenirányító. A hátsó lámpa világítás tekercse félig a töltés is. Erről az ágról aksival támogatva működik a neutral vissza jelző, a kűrt, a féklámpa, és az index. Az első lámpának saját tekercse van. (ha helyesen választottam ki a javítási utasítás 7db kapcsolási rajzából az elől 1 izzós Belga Német Osztrák kivitelt)
Aksi nélkül az a tapasztalat, hogy nem is lesz olyan erősen egyenirányított az a feszültség, ilyenkor az index zümmögve inkább folyamatosan ég mint villog, a kűrt is fura, és fékre minden elhallgat, vagy egyszerre nem működik, és inkább a fék tűnik a legéletképesebbnek. Nem tudni, mi volt az alkotó szándéka. Lehet az egész rendszer jó töltéssel, és jó aksival, de csak kéz a kézben működik helyesen.
Ha az index relé bemenő 6V os kábelét a kijövő (index kapcsolóra menő) kábellel összekötöd, (a test marad szabadon, ami lehet nincs is bekötve, mert látok 2 és 3 lábú reléket) akkor kapcsolva, az adott oldalnak folyamatosan kéne világítania. Úgy aksiról, mint aksi nélkül. Ilyenkor lehetne mérni az átkötésnél áramot (aksival jobb, mert szűrtebb), hogy azonos e a két oldalon. Aztán vissza lehetne tenni az aksit, bár lehet jobb lenne valami féle hálózati stabil egyen 6v-ot. Lehet a töltés se remekel, hiába jó az aksi, ha nem töltött. Lehet, most bevetném az okos Lidli/Aldi töltőt, nekem tudja a 6V-ot. Akkor visszapróbálnám az index relét.
Hasonlóan jártam már, az alaplap testelése nem volt tökéletes, bár nagyobb aksi miatt nálam ha ég a lámpa, kihagy a gyújtás jelenség volt tapasztalható.
Ha lenne másik relé, milyen egyszerű lenne belepróbálni. Viszont ha csak relé baja lehet, inkább eredetit tennék bele, pár ezres. (addig meg átkötve hagynám a relét, inkább folyamatosan világítsanak az indexek kanyarban, mint sehogy?)
Nem mopedautó ( 160 ccm-es benzinmotor ) , 25-ös végsebesség , két személyes Canta DLX negyedmillióért .
Lassú járműként elvileg így ahogy van -- rendszám és biztosítás nélkül -- akármilyen jogsival kimehet(ne) a forgalomba . Egy darabig eltartana mire a környékbeli rendőrök belenyugodnának .