Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Első kérdés: Szívódiesel Peu. Partner esetében(97-es) kell-e valamilyen átalakítás annak érdekében, hogy fogadni tudja a bioüzemanyagot, vagy nem kell különösképpen semmivel sem foglalkozni, beöntöm s had pöfögjön...
Második: Milyen típusú olajat lehet megetetni a vassal? Beönthetem-e a Tescos étolajat probléma nélkül, vagy azért van valamilyen kritérium aminek meg kell feleni?
és az előmelegítő ekkor kapcsolna be, amikor a motort beindítjuk, denemúgy hogy állandóan menne, hanem ha a bekapcsoljuk...... Aztán amikor eléri a megfelelő hőmérséklete akkor melegítő kikapcs, és mehet az ILLEGAL
Most így végigolvasva a topickot, ugye a 2. tartályról, illetve az olaj előmelegítéséről volt szó. Nos én arra gondoltam, hogy mi lenne ha a 2. tartály lehetne a pótkerék helyén, és az előmelegítő ekkor kapcsolna be... Az előmelegítőt az aksi táplálná, amit járó motornál ugye meg automatice tölt, ugye... A kocsiban lenne egy hőmérséklet jelző az olaj hőmérsékletéről, mondjuk a kesztyűtartóban (a rendőrbácsi ellen) és amikor eléri az olaj a megfelelő hőmérsékletet, akkor meg a mellette lévő gombal meg átnyomjuk ILLEGALRA........
Szerintem a motortérbe azért abszúrd dolog tartályt tenni, mert ha azzal indítunk,. állítunk, illetve ellenőrzékor mrgyünk, akkor kevés a 4-5 liter.... És akkor még bele se néztek a motortérbe a szakiék........
Tudom, hogy nem diesel/étolaj, de nem akarok új témát nyitni egy kérdésnek, és hátha...
Most olvastam egy autós szaklapban, hogy benzines kisautókba pediglen etilalkoholt lehet töltögetni.A fickó azt írta 9:1 arányban,nyáridőben...Télen befagyhat,nagyobb arányban már teflonos csövek kellenek, mert agresszíven korrodáló.
Nos, ha meg lehet oldani, löttyentenék bele.Egy kis környezetvédelem(ha meg olcsóbb, akkor pénztárcavédelem(bár úgy olvastam, hogy alkohollal többet eszik a gép)) Azért várok némi megerősítést tőletek,szakértőktől...Hátha még adtok több tanácsot is hozzá.
en ugy vagyok vele, hogy ha megallit, kiszallit. akkor elmeselem neki, hogy igen, nincs a cuccra megfizetve a jovedeki mert nincs modom ra, nem engedi a mol es az allambacsi. tehat a vpop tehet egy jo nagy szivesseget.
amugy ezidaig szemleyautos esetet lefulelest nem regisztralt a vpop. tehat hogy buntetes legyen ritka.
de ha megis akkor valoszinuleg kapsz egy 20as birsagot, es tobbet ne csinalj ilyent szoveggel.
lehet gurulni tovabb.
amugy arban visszajon a buntetes, es a kornyezetedet sem terheled annyira. szerintem megeri!
tovabbra is erdeklene 150-200 lityo repze frissen sajtolva.
Én 98as évjáratú Hyundai H200 ason használtam étolajat(Tesco) 2.5 ös TD motorral tökéletesen működött egyhuzamba 1000-1500 kmeket 140 es tempo mellett.
Kérdésem az hogy Pd motorokba van e valakinek már tapasztalata.
Ja + még valami nekem azt mondták okosok hogy benzinnel kell higittani, de az arányra már nem emlékszem(20 liteerhez 1 liter vagy valmi ilyesmi)....igaz ez??
Az Európai Bizottság támogatja a szintetikus üzemanyagok fejlesztését és használatuk elterjesztését. Az autógyártók és az energiatermelők közös szövetséget hoztak létre a korszerű üzemanyag minél gyorsabb piaci bevezetésére. Günter Verheugen bizottsági alelnök az autóipar képviselői előtt jelentette be: Brüsszel támogatja, hogy a szintetikus üzemanyagok minél előbb betörjenek az EU üzemanyag-piacára. A gázból, bio-üzemanyagból, szénből kifejlesztett szintetikus üzemanyagok segíthetnek a megnövekedett üzemanyag-szükséglet kielégítésében.
A szintetikus üzemanyagok használatát támogató szövetség (Alliance for Synthetic Fuels in Europe) alakuló ülésén jelen voltak a Renault, a Royal Dutch Shell, a Sasol Chevron, a Volkswagen és DaimlerChrysler képviselői.
Az alakuló ülés részvevői egyetértettek abban, hogy a szintetikus üzemanyagok csökkenthetik a kőolajtól való függőséget, s annak a folyamatnak a minél gyorsabb, zökkenőmentes végbemenetelét, amelynek során az ipar költséghatékonyan tér át a hosszabb távon használható megújuló energiaforrásokra.
Az EU elnökségét betöltő Ausztria környezetvédelmi minisztere bejelentette: Ausztria a prioritások közé sorolta a szintetikus üzemanyagok - főleg a biomasszából származók - piaci részesedésének növelését.
Az EU mezőgazdaságért felelős biztosa, Mariann Fischer Boel arról számolt be, hogy Brüsszel még az idén felülvizsgálja az uniós bioüzemanyag-direktívát és megtalálja azokat a szabályozási eszközöket, amelyek segítségével növelni lehet az új üzemanyagok iránti keresletet.
Az EU a biomasszából származó üzemanyagot részesítené előnyben, nem a gázból vagy szénből származókat, hiszen azok esetében a legkisebb a széndioxid-kibocsátás. Brüsszel ezért elkötelezett támogatója a második generációs bioüzemanyagok fejlesztésének és piaci bevezetésének.
A dupla tankot én korábban is írtam, hogy szerintem az begyere. Akkor még csak a dízelell történő beindításra és leállításra gondoltam, meg arra, hogy ha látom, hogy állítják félre a sort a finánc bácsik, hát átkapcsolok "ILLEGAL" módból "LEGAL"-ba oszt' reménykedek, hogy nem szagolnak ki semmit:)
De ezeken túl nekem a korábbi okfejtésekből az jön le, hogy az előmelegítőt 2 tanknál sem úszhatjuk meg, mivel oké, hogy meleg mocinál kapcsolnánk át (vagy automatice), de a sűrű lötyinek tényleg el kék' érnie a motorig vhogy.
Reggelenként még a nyári időszakban is lehet 20 fok alatt és ha a cucc besűrűsödik vhol a tank és a szűrő között, hát..... :(((
na igen en is pont erre gondoltam, hogy a melegito szerintem elmaradhat, visoznt kell akkor dupla tank...
igazabol szerintem csak annyi kell hogy az eredetit hagyom ugy ahogy van, tele repcevel.
es egy kis tankot a motorterbe elhelyezek, az adagolo elott bekotom, aztan az csak 4-5 litres kell legyen, eppen hogy indulas, es kis uzemfokra folmozogjon, aztan atkapcsol masikra, talan automatan is meg lehet oldani, valami termosztatfelevel.
Na ez volt az én másik műszaki gondom, hogy ezek a melegítők amiket lehet kapni azokon a linkeken amit betettem mind a motor hűtőrendszerét használja magyarul amíg nem meleg a moci addig nincs meleg olaj, na ez az igazi tyúk-tojás efektus
:-))))
Megoldás ----> két tank, indítás gázolajal majd átkapcsolni étolajra :))))
Nos az illatanyag az olyan mint amikor a tűzhelyen hagyod az új olajat és "felfort" és érzed már a szagát, na pont olyan jön ki a kocsiból is :-))))
Tisztán is megy persze, csak melegíteni kell mert 82 fokon olyan a viszkozítása mint a gázolajnak.
A Repce amúgy az egyik legjobb mert nincs hidrogénezve a hidrogénezett Napraforgó olaj az nem annyira kóser :-)))) elvileg nem is szabada belerakni de, hogy miért az passz bár tudom sokan azt is megetetik :-))) az autóval.
Én azért sem fogtam bele mert ha az ember külföldre megy és a határon neadjisten benéz a finánc a kocsiba és észreveszi akkor nagybazmeg van!!!
Na meg az M1-esen is állandóan járkálnak és mondjuk ki félek:-))))
A mósik, télen elég macerás a dolog :-))) be tud dermedni rendesen :-))))
Na ezt aztán jól kifejtetted KÖSZÖNJÜK, Nekem hasznos volt.
Ha nem egy multinál dolgoznék és lenne egy kis szabad időm még lehet, hogy neki is fognék, de így csak a robot van és örülök ha a kúton 5 perc alatt végzek :-((( igaz kétszer annyiért :-((((
Mire jó még a használt étolaj ?
Gyakorlatilag semmire . A háztartásokban használt sütőolaj veszélyes hulladéknak minősül, és a leadásáról gondoskodni kell . Elméletileg tilos kiönteni, de mivel ezzel senki nem foglalkozik ezért kivétel nélkül minden esetben a kanálisban köt ki. Az olaj beszerzése kizárólag szervezés kérdése , ugynis senki szemében nem képvisel értéket . Egy négytagú család havi felhasználása kb. 4-5 liter.
Mostanában egyre jobban előtérbe kerül a szelektív hulladék begyüjtése. Ebbe beletartozhat a használt étolaj is.
A társasházakba kihelyezett 20 literes kanna elég jól működik. Senki sem szereti leönteni az étolajat a lefolyóba, mert csak elzsírosodik egy idő után.
Mindenkinek tetszik majd az ötlet, amit érdemes vagy egy lakásokba dobott cetlivel , vagy a gondnok által a tudomásukra hozni. Hogy súlya legyen a mondatunknak, kiadhatjuk magunkat a BIOFILTER KFT. munkatársának, aki az Uniós elvárásoknak tesz eleget.
Éttermekben a mennyiség 50-100 liter is lehet. Ezt a BIOFILTER kft gyüjti be abban az esetben, ha van velük szerződése.
Ők nem fizetnek érte, de ingyen elszállítják. Ezekkel az éttermekkel nem nagyon tudunk mit kezdeni, hiszen itt leadási kötelezettségük van.
Vannak olyan éttermek, amik létezéséről nem tud a BIOFILTER, innen vihetjük literszám. Gondoskodjunk arról, hogy mindig időben érkezzünk az olajért, és az étterem tulajdonosának nehogy eszébe jusson a B. filtert felhívni. Nem minden olaj használható üzemanyagnak. Az az olaj, amiben kolbászt, hurkát, zsírtacsakos dolgot sütnek nem jó semmire. Ezekben szobahőmérsékleten megáll a villa.
Ügyeljünk arra, hogy ezeket a kannákat is ürítsük ki, hiszen ez ugyanúgy terhére van az étteremnek, mint a minőségi üzemanyagunk.
Ezektől szabaduljunk meg szelektív módon. A kannákat mindig tisztán vigyük vissza
( gőzborotva egy benzinkúton ) , hogy a tulaj lássa rajtunk, foglalkozunk a problémájával, így a jövőben is biztos forrásunk lesz.
Ha van hely a csomagtartónkban nem árt vinni magunkkal néhány üres kannát. Így ha egy étterembe betérve érdeklődünk, lehet, hogy azonnal lesz mit elszállítani. Ha szűkösek a készleteink érdekelté tehetjük az éttermet azzal, hogy felajánlunk literenként néhány forintot. Így nem kell rohangálni olaj után, és nagyobb mennyiséget kaphatunk egyszerre.
Megéri , hiszen azért ne töltsük ezzel az drága időnket.
Saját tapasztalatomból tudom, hogy a használt olaj beszerzése úgy 40-50 Ft körül áll meg. Igaz, hogy ingyen kapom, de amikor hívnak mennem kell érte, időpontot egyeztetni, elmenni 10Km.-t. stb, stb. Ehhez még jön a zsírtalanítás, tisztítás, ami idő, és pénz.
Arra is van lehetőség, hogy zsírmentes tiszta olajhoz jussunk, méghozzá nagyon kedvező áron. Ha ehhez egy kis plusz pénzt hozzáteszünk, akkor vehetünk patent olajat is. Ez esetben ajánlom a Martfűi étolajgyárat (BUNGE).
Az étolaj előállításánál vannak másodlagos olajok, ami étkezési célra nem megfelelő. Ezek az úgynevezet állati takarmánynak szánt olajok, amit 115 Ft + 12% áfa áron be lehet szerezni. Célszerű valamelyik őstermelővel felvenni a kapcsolatot, hiszen ha az ő nevükre vásároljuk, akkor tőlük visszakapjuk az áfát is. Ők pedig az egész összeget leírhatják az adóból. Ez garantáltan tiszta olaj, itt már csak a benzinnel való higításra kell odafigyelni. Célszerű egy kis stratégiai tartalékot képezni otthon, ha erre adjuk a fejünket. Évente egyszer ki kell pakolni a kocsiból az üléseket, és akkor egyszerre 5-600 liter olajat is el tudunk hozni. Nagyon fontos szempont, hogy az olajról kapunk számlát is, és a szállítás közben érdeklődő rendőrök, pénzügyőrök is tehetnek egy nagy szivességet.
Kevesen tudják, de a tankon kívül max. 20 liter üzemanyagot vihetünk magunkal a csomagtartóban. A többi üzemanyagról számlát kell bemutatni, igazolni az eredetét, ellenkező esetben elkobozzák, és eljárás indulhat ellenünk.
Itt az olajat nagytételben is vásárolhatjuk, célszerű beszerezni az összes kannát, amit csak a kidobnak a lomtalanításkor.
A BUNGE RT. a kiszerelést is meg tudja oldani, de olcsóbb, ha erről mi gondoskodunk.
A vásárlás paramétereire küldött emailre a következő választ kaptam Orosz Miklóstól, aki az őmlesztett árú értékesítésével foglalkozik:
ŰŰOrosz Miklós Bunge Rt. Commodity division/Ömlesztett áru divízió
miklos.orosz@bunge.com
Tel: 00 36 1 237 6405
Fax: 00 36 1 237 6494
Mobil: 00 36 30 9704 757
ŰŰTisztelt Varga úr,
Legolcsóbb termékünk a takarmány célú napraforgóolaj, melyet jelentleg 115 ft/kg+áfa áron értékesítünk, ehhez adott esetben hozzájönne a hordózás, emelyre egyébként nem vagyunk felkészülve. Kérem keressen fel a részletek megbeszélése érdekében.
Ujdonság!!!!
Telefonon megkeresett egy vidéki présüzem tulajdonosa, akinek megvan a technikai háttere ahhoz, hogy napi 500 liter repceolajat sajtoljon ki. Megfelelő kereslet esetén egy hónap alatt fel tudná tornászni ezt napi 1000 literre.
Ez gyakorlatilag tiszta üzemanyag, hiszen itt nincsenek adalékanyagok.
A repceolaj termelése forgalmazása jelenleg nem kötött jövedéki engedélyhez, így annyit vásárolhatunk belőle, amennyi jólesik, nem kérdezik mire kell......
A gyártósor vidéken üzemel, de az olaj Pestre szállítást meg tudják oldani. Az egyetlen hátránya, hogy ezer liter rendelése esetén indulnak fel, és maximum két helyre teszik le Pesten.
Viszont ebben a formában az ára csak 140 Forint/liter, amiben benne van a szállítási költség is.
Így nem kell bíbelődni ezzel sem. Ez átlagban egy éves felhasználása egy személygépkocsinak. A tapasztalat azt mutatja, hogy az üzemanyagba fektetett pénz sokkal jobban jövedelmez, mint a bankba behelyezett, most azt hiszem 1 százalék kamatot kapunk a látra szóló, és 6 százalékot a lekötött betétünkre. Ez 10 százalékos infláció mellett nem nagy business......
Így aztán ha van egy kis megtakarításunk, akkor ezzel a befektetéssel sokkal beljebb vagyunk.
A raktározásra kell szereznünk hordókat, de szükség esetén 500 Ft / Db áron számítják a hordó árát, amit a következő fordulóban cserével visszavisznek. Lehetőség van egy köbméteres műanyag, raklapos ballon beszerzésére 10.000 Ft darabáron.
Az olajat nem kell kannázni sem, a 20 méteres tömlő segítségével a gép 5 perc alatt átszivattyúzza nekünk ahová akarjuk.
A fizetés utalással menne, amit személyesen kellene megbeszélni az üzem tulajdonosával.
Torma Zoltán , tel : 06 30 7421930
Skype név : tormazoli
Amennyiben a rendelt mennyiség eléri az ezer litert, akkor választhatunk a szállítás időpontját illetően, mert akkor csak egy cím van. Ha ez csak 500 liter, akkor koordinálni kell a másik 500 litert rendelt vevővel, így itt egy kis rugalmasság kell.
HÁÁÁT azért ezzel a denaturált szesszel, meg benzin, meg stb., amit én is hallottam
én VIGYÁZNÉK!!!
Meg hát a kaminyon meg teherotó az is más. Ezekben akkora csövek vannak amiben nem dermed meg semmi, meg az üzemanyag pumpájuk bika, még a kocsonyát is átnyomják :)))))
Én ugyan nem jártam soha étolajjal, (benzines a kocsim) de már jó régóta (már 15 ével ezelött is ,már amire én emlékszem) úgy jártak néhányan étolajjal, hogy tettek bele spirituszt ( denaturált szeszt ) vagy akármilyen alkoholt. 40l -hez kb 1 l-t. Ettől nem válik ki a parafin és kevésbé dermed meg a hidegben. Meg kell kérdezni régi fuvarosokat teherautósofőröket .
Szóval ha az étolaj viszkozitása kicsi vagyis híg amit melegítéssel lehet elérni akkor semelyik motornak sem árt!!!
A régi mocik sokkal igénytelenebbek szóval azoknak meg pláne!!! nem is igazán a motor ami itt a kérdés,hanem az üzemanyag rendszer, addig míg eljut a mociba,
ott lehetnek olyan gondok, hogy az étoljaban lévő parafin kicsapódik egy idő után és dugulást okoz.
30:70 arány nugodtan de 50:50 sőt 70:30 de akár 100% tisztán is mehet nyáron!!! a dermedés a gond az étolajjal ahogy előbb írtam.
A kütyük amiket lehet igen néha nem kis pénzér venni azok mind az olaj előmelegítését csinálják az lenne az ideális ha jól emlékszem 82 C fokon tartani az étolajat mert akkor megegyezik a gázolaj viszkozitásával. Amit még lehet, hogy egy mágnesszeleppel tudod a kocsiból mint a gáznál kapcsolgatni mivel akarsz menni, ja ehhez kell egy Plusz tank :-)))
A diesel-t anno mikor feltalálták NEM kőolaj származékra találták ki hanem növényire (mogyoró, repce, napraforgó).
Na már most az is fontos, hogy használt vagy új olajjal akarsz menni, a használtnak a tisztítása ami macerás!!! Nem lehet benne víz, meg szilárd anyag!! (rántott hús maradék, prézli :)))))) )
Még egy sor. oszt befejezem.
Nekem van nem egy ismerősöm és láttam is, mentem is, éreztem is, az olajos üzemet.
Ő egy 2000-es Opel Zafira cdi vagy mi az opelnél rakja 50:50 arányban de nyáron simán belenyomja a 40 lityi repcét és rá kb 20 lityi gázolajat. :))) hát van szaga rendesen :)))))), Még egy pl. ha van földműves ismerősöd kérdezd meg, ők a trakeszba csak azt öntenek :-))))))
Na ha tudok még segíteni akkor tegyétek fel a kérdéseket. Válaszolok
Amúgy is olvastam olyat is, hogy az új motorok nem igazán komálnák, nem úgy mint a 20 évvel ezelőtti konstrukciók.
Persze a lentebb belinkelt oldalon olvasható ellenvélemény is, azaz, vmi kütyü beépítésével az új TDI motoroknak sem árt a koktél. Persze a kütyü nem ócsóér' van, ja és nem itthon...
Ha valaki nem tudja bizonyítani, hogy adózott a használt üzemanyag után, bírságot kell fizetnie - közölte kérdésünkre a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának kommunikációs osztálya. A jogszabályok szerint a gázolaj nem tartalmazhat sütő- vagy étolajat. Eddig emiatt még nem szabtak ki bírságot, és büntetőeljárást sem indítottak a VPOP-nál.
jo, akkor most eltekintve az olajszokitestol, es a jogi dolgoktol.
az erdekelne inkabb, hogy atalakitas nelkul 30% tartalommal ajanlanad e 69es 200d s konstrukcioba?
az olajszokitest azt megmagyaraznam azzal hogy a veteran autom motorikusan igenyli az adalekot!
adalekot meg nem tilos az uzemanyaba tenni.
vegyenek mintat, merjek le...
fizetek is valami buntetest ha csakugyan elkapnak...
stb
szoval en inkabb a muszaki reszere lennek kivancsi, tavasztol oszig, esetleg neha kifuttatnek 1-1 tank teljes uzemanyagot is a rendszer tisztitasa vegett stb...
az elegyedes, a leulepedes, az ami erdekel.
bar en mar ugy vagyok vele, addig motoszkal a gondolat hogy kiprobalom az udvarban, megy e.
Annó kb. egy fél éve nagyon benne voltam, hogy étolajjal kéne járni, elég rendesen körbejártam a témát ,és arra jutottam, hogy csak öreg autóba raknám bele.
Na nem azért mert káros a mocinak!!! elég sok "barkácsolást" kell csinálni és egy 2002-es Passat-ot az van nekem nem akarnám szétberhelni így marad a 252 Ft-os gázolaj :(((.
A móóósik baj ugyi vele, hogy Mo.-on ez Törvénytelen!!! (saaajnos) "olajszőkítés" és nem szeretném megütni a bokám.
Amúgy meg nem kell hozzá műszer csak sima emberi orr, hogy megtudd mivel jár az ember. Nem rántott hús szaga van :))) ahogy sokan mondják de jellegzetes égett olaj szaga van amit ezer méterről ki lehet szúrni, még akkor is "bűzlik" ha keverev van csak nyilván nem annyira - éreztem már nem egyett -. :))))
Osztom a véleményed, de én (sem) tudok még annyit a dologról, hogy teljes lelki nyugalommal öntsem a tankba.
A keverési arányok csökkentésével sem lehet észrevétlen lenni ha ellenőrzik a kipufogógáz összetételét. (én még nem találkoztam ilyennel, de hallottam, hogy vannak mobil mérőállomások)
Szal az étolajos mixben van 1 olyan komponens, hogy azonnal kiszűrik. Már ha épp Téged kapcsolnak le.
Erre eddig egy kézenfekvő megoldást hallottam: 2 tank.
Azt nem tom', hogy hogyan lehet megoldani, hogy honnanszürcsöljön a gépezet, de indítani is jobb a dízellel és leállítani se árt azzal. És ha látod, hogy előtted kezdik leállítani a sort a kipuff mérésre, hát áttolod a kapcsolót (?) a legális tankra. Hiába veszik észre, hogy van egy étolajos tankod is, nem büntethetnek meg, hiszen étolaj szállításáért senkinek sem csavarhatják le a fejit :-)
Tényleg járj Te is utána rendesen, mert bár óriási is lehet a megtakarítás ha sokat használod a gépet, de a kincsekkel kincsként kell bánni.
Én nem is mertem az állólámpás topikon a kezdetek kezdetén előhozakodni ezzel az étolajos dologgal, még a végén leszedik a fejem:)
Minden elismerésem!
Sztem nem csak páran vagyunk, akiket érdekelne ez étolajos üzem, így remélem, ez a kihalóban lévő topik is magához tér és segít a minél értelmesebb megoldások elsajátításában. Lentebb van 1 német link (ha jól M-léxem), de nem igazán bíropm a nyelvet.
Még ha latinul lenne... :)
Persze amint van Neked is tapasztalatod, oszd meg velünk!
Előtte ülepítsed, majd a felső kétharmadot jól szűrd át (nejlonharisnya, stb.). A soros adagolónak, mint az állólámpástopicból tudod, külön kenése van, ezért bírja az étolajat.
szerintem nem lehet gond vele ha teszek bele kis etolajat.
molekulaszerkezet nem erdekel:) elomelegites nem arthat, de ezt azert nem ertem mert kb 3 perc jaras utan felmelegszik a motor az uzemire es akkor mar oke.
aztan nem akarok en ingyen jarkalni, ugy 50-50%ban tervezem keverni.
csupan egy kifozdet, mcdonaldsot, vagy valami hasonlot keresek ahol nagy mennyisegben hozhatok el hasznalt etolajat ingyen.
-amugy itt ebben a temaban egy nagy gond van, nehany gazdasagi szereplonek nem erdeke hogy alternativ modon kozlekedjunk. mert legyen az hogy hasznalt etolajjal megyek, es kifizetem ra a 80 ft adot. azaz 80ft/l bol megyek. kinek jo ez? hat a MOLnak nem, a Lukoilnak nem, a Shellnek nem...ez csak nekem kis szurke embernek, es a termeszetnek jo. de ez nem eleg?
Nem mindegy, hogy kicsik a molekulák, vagy nagyobbak? A fúvóka lukán ígyis-úgyis átfér... :))
Én inkább a kenőképesség miatt aggódom. Meg a szilárdanyag-tartalom (gyanta) miatt. Van annak kiválasztására eljárás, csak drága. Valahol azt olvastam, hogy egyszerű felforralás is elegendő. Én valami centrifuga-elvű leválasztóban gondolkozom inkább. Kár, hogy nem vagyok vegyész - de majd utánaolvasok.
Pont a viszkozitás a probléma. A sűrű olaj a régi, 1000 bar alatti mechanikus befecskendezős rendszereken símán "átmegy". A mai, 2000 bar körüli PD meg CR rendszerek erre érzékenyebbek a kisebb illesztések miatt. Hígítás vagy adalékolás elkerülhetetlen sztem.
Többször jöttek már azzal a dumával: "Ha má megbírta venni 6 millájér az autót, csak tud a kúton tankolni, ne legyen sóher"
Csakhát más szempontok is lehetnek: A növényi olajjal szebben jár a motor Szerintem jobban is megy Nincs korom, nem büdös Meg a környezetet is védi, bár ez csak 50-100 év múlva lesz fontos.
Nem utolsó szempont: én, mint magánember, miért fizessek extra-adót, ahhoz képest, aki biciklivel jár? Aki autózik, azt korlátlanul le lehet húzni? Nekem pl. munkaeszköz, ennyi erővel külön kéne adóztatni az esztergapadot, meg a betonkeverőt is...
Fenyvesi László, a Mezőgazdasági Gépesítési Intézet főigazgatója szerint az olajprésekből kikerülő növényi (ét)olaj finomszerkezete különbözik az üzemanyagokétól, legyen ez növényi, vagy ásványolaj. Ezért az ilyen olajat, ha jelentős motorkárosítás nélkül - akár adalék, akár tiszta formában - akarják felhasználni, akkor szűrni és előmelegíteni kell.
Ez sem menti meg a tervezett kopástól az érzékeny fúvókarendszert, ugyanis az étolajnak az észterezett (üzemanyaggá feldolgozott) olajokénál nagyobbak a molekulái. E molekulák nagy nyomáson, nagy folyadéksebességnél kiszámíthatatlanul koptatják a motor erre érzékeny alkatrészeit. Az étolajjal működtetett
motorokat két üzemanyagtartállyal kellene ellátni, és az egyikben tárolt hagyományos olajjal indítani, és leállítani.
Üzemi hőfokon már lehetne működtetni előmelegített étolajjal is. A keverési arányra és a károsodás mértékére a főigazgató nem tudott választ adni, mert ilyen kísérleteket nem végeztek.
A nagyobb molekulák koptatóhatásáról van-e valakinek infoja?
(Nyilván a legkorszerűbb 1800 bar körüli nyomáson működő dieseleket érinti jobban)
Hali Mindenki! Nos én tavasztól a hideg idők beálltáig jártam hidegen sajtolt étolajjal, és semmi gond nem volt vele. Télen elméletileg felesen kellet volna gázolajjal, de nem volt kedvem pancsolni az udvaron a minuszokba. Ezt az étolaj gyártója javasolta, neki három jármű így működött(MTZ traktor-VWGolfII TD-Mazda kisteher) Én egy VW T4 2,4 D szívódiesellel itattam az étolajat, tapasztalatom szerint nyáron semmit nem kell vele csinálni. Azért nem értem ezt a melegítési, és viszkozitási gondot, mert, aki már fogott közvetlenül a megállás után dízelen adagolót, az tudja qrwa forró, legalább annyira mint a motor. Annyi változást eszleltem, hogy az autónak kellemes lángossütő szaga van, és alul jobb volt a nyomaték
A német ebay-en rendkívül sok megoldást árulnak különböző összegekért, de azért ne felejtsük el, hogy a mostani Diesel autók gázolajra lettek tervezve, az eredeti mogyoróolajra. Szóval én maradnék a gázolajnál, persze ez nem azt jelenti, hogy a gázolaj kiváltása nem érdekel pusztán kíváncsiságból. Megaztán a Lucas adagolók nem nagyon szeretnek mást, csak gázolajat.
Az alsó képen ha jól látom az adagolo bemeneti csavarjában van egy izzitó, ez is jó.
Na de, a gondom nem is ez, hanem leállitás után a porlasztóházba és az adagolóban lévő olajat hogyan melegitsem fel. Mert ügyebár az reggelre mostanság igencsak besűrűsödne, és kizárt hogy indulna. (100% olajról beszélünk, semmi kevergetés, értelmetlen) A leállítás elött átkapcsolok gázoljara tipusu megoldások működnek, de ez nem megoldás. Arra gondoltam hogy az adagoló házat alakitom át, belefurok egykét izzitógyertyát, de nem egyszerű megoldani hogy valahol bele is érjen a belsejében az olajban. A porlasztó házakra is kéne valami fűtő megoldás. Amikor már meleg a motor akkor már ezek kikapcsolhatnak, és csak egy egyszerű előfűtés maradhatna bekapcsolva valahol az üzemanyagszűrő elött. A jármű saját tankjában lévő üzemanyagszivattyú (már ha van!) sem jó, már 10 fok környékén besűrűsödik annyira hogy leáll.
Mivel előttünk már Német- és Francaiországban már találtak ki megoldásokat az étolaj 70-80°C-ra való melegítésére, egy ilyen házi átalakítás néhány technikai részletét a gondolatok elindítására betenném:
Elsősorban azokra a technikai megoldások ismertetésére gondoltam, amelyekkel az étolaj viszkozítását a gázolaj szintjére lehet hozni, vagyis melegíteni.