Igen, lehet ludas. Rossz értékeket kap az ECU. Ha van másik cseréld ki. A hőfok lámpát az ECU kapcsolja. Amíg nem kap rendes hőmérséklet jelet, addig ne várj jó működést.
A caniszter miatt lehet benzinszag. Ha sokat kapna, akkor a lambdaszonda sikongatna.
Lehet, hogy gyújtáskimaradásaid vannak, azért akadozik, de még nem annyi, hogy a lambdaszonda hibát jelezzen.
Ha nincs hibajelzés és mégis szarakodik, akkor gyertya, gyújtótrafó, alapjárati motor, pillangószelep. Elég magas a fényképen az alapjárat, de lehet még akkor lett beindítva a motor.
"Az EVAP hiba szerintem nem játszik a motor működésébe és a lambda fűtése is csak a hideg motornál jelent hibát."Hát igen, erről van szó....
De -bocsánat hogy mindig ugyanazt szajkózom- ha rossz a hőgomba, de a csatlakozó le van húzva róla(!) mégis ugyanazt a hibajelenséget produkálja, akkor is a hőgomba lehet ludas?
Ha jók az adataid, akkor az 10 literes fogyasztás. 7-8 körül kéne lennie. Sportdob megemelheti, de mivel előtte van a szabályozókör, ezért nem sokat számít szerintem.
Amíg a hőgomba nincs kicserélve, addig fals jelet kap az ECU. Lehet csere után minden gond megszűnik, de lehet, hogy ki kell cserélni mást is. Gondolom rendes műszerrel látták, hogy hogy működnek a lambdaszondák. Ha jól emlékszem EVAP és lambda fűtés hibákat jelzett. Ezeken a hőgomba csere nem segít, de legalább az ECU-t nem bolondítja meg. Az EVAP hiba szerintem nem játszik a motor működésébe és a lambda fűtése is csak a hideg motornál jelent hibát.
Nna! A helyzet változatlan... Kollégámmal (inkább ő) kigányoltuk a kanyiszter szelepet. A csatlakozó csupa mocsok volt, kontakt alig. Utána rendben valónak tűnt.
Viszont a hibajelenség továbbra is fennáll. Alacsony fordulaton, gázjátéknál és alapjáraton leginkább. És úgy tűnik melegen jobban...
Eddig a (hátsó) lambdát, hőgombát és kanyiszterszelepet lehúzva is előjött a hiba. Olyan mintha sok üza-t kapna. A szag is elég benzines..Mindjárt viszem vissza a szakihoz. Remélem talál valamit... már lassan mindenki vakarózik..
Szerintem EGR szelep lesz az,koromtol nem működik. De az is lehet ,hogy leszakadt a tányérja.Ezek miatt szokott erőtlen,meg nagy fekete füst lenni.A fém szívocsővet is ki kéne takarítani,ott is szokott korom lerakodni.
Nagy dieselnél nekem is volt hasonló, bár ott -112 fokos külső hömérsékletet is jelzett a kiolvasás, végül is gombacsere és csatik ( kompletten ami van a motortérben ) kontaktolása megoldotta két éve talán minden rendben.
Reméljük ez lesz a gond. Igazából magad is kicserélheted, csak kitekered-betekered, kell majd egy kis hűtőfolyadék, valami 2-3 dl folyt el emlékeim szerint.
Olvastam a franciakulcsról, nekem csak jót mondtak eddig, de jegyzem amit írtál. Minden szolgáltatónál olyan a vélemény mint a fogorvosnál, van akinek jó van akinek nem:(
A lehúzás - visszadugás megvolt. A szaki azzal játszott fél órát. Mikor lehúzta akkor a ECU - 40 fokot (gondolom mint alapértéket) jelzett. Ekkor nem volt kapcsolata a hőgombával a hiba mégis ugyanúgy előjött. Így is lehet hőgomba hiba?
A franciakulcsban - ami hivatalos szerviz - gyárival nézték meg! A cserét is vállalják, csak nem győztek meg azzal, hogy a csere után kiolvasás aztán ha nem az igaz akkor a következő.. Legalább is nekem ez jött le.. Ráadásul autósboltban óva intettek tőlük. Rengetegen panaszkodtak rájuk. Más meg nemigen van értelmes. Az öregnek adok még egy esélyt. Őt viszont rengetegen dícsérik. Nem szeret találgatni, hogy ezt cseréld, aztán azt.. Ő a tutit mondja, ha kell minden szál vezetéket kimérve..
Valakinek valami ötlete,hogy hogyan lehetne megszüntetni a B oszlopnál sofőr oldalon a biztonsági öv tartó felett a tetőkárpit nyöszörgését? Leszedtem a műanyag burkolatot és bedugdostam a tetőkárpit alá szivacsot de nem segített.Ha a tetőhajlatban nyomva tartom a kárpitot akkor elhallgat.
Én már idegbeteg is, mert a szervíz csak 11.09 re vállalja a kocsit,szerelő nincs a környéken,aki ladán kívül mást is bütykölt már,nekem meg az állásom mulik azon, hogy működik-e vagy sem.
Indításkor a szokásos visszajelzők világítanak természetesen,de miután beindul pöccre a kocsi,minden kialszik, ahogy kell,és nem is villan fel többé. Az alapjárat is azonnal beáll kb 750 re, és nem ingadozik. Holnap kikapom az EGR-t,és kitakarítom,remélem csak trutyis,és nem más-komolyabb gond van.
Tudtommal egy csatlakozó van rajta, 3 vezetékkel. Lehet rossz érintkezés, kis takarítás, párszor lehúzni-feldugni, WD40 nem árthat, de ha lehúzva is ugyanolyan mint rádugva, akkor csere. A kijelző a testhez képest egy vezetéken megy, az ECU két vezetéken kapja a jelet. Elvileg 5kOhm +-150 Ohm az ECU-s oldal értéke 25 fokon. 6000 Ft körül lehet kapni.
Amennyi pénzt elköltöttél ilyen amatőr diagnosztikára, már vehettél volna magadnak 3K-ért egy OBD II olvasót vagy elvinni olyan szervizbe, ahol meg is csinálják, mondjuk kicserélik a hőérzékelőt.
Sajnos vagy szerencsére, semmi hibajelzés nem volt, és nincs most sem. Az utolsó "teszt" óta eltelt 6 óra. Ismét kipróbáltam,és ismét nem megy. Kb 2000-es fordulatig majdnem olyan mint régen, de onnantól,mintha 5 tonnás utánfutót vontatnák, és okádja a füstöt. Hibajelzés továbbra sincs a műszerfalon,még felvillanás erejéig sem. Jaaa és pöccre indul.
Sziasztok olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy nekem egy 2003as 1.5 dci-m van. Mostanság nehezen indul, hidegen melegen is de van hogy pöc-röf indul mintha semmi baja nem lenne hidegen melegen is. Menetközben mikor lassitok mondjuk a piroslámpa miatt vagy kanyarodás miatt le áll a motor. Az üzemanyag rendszerem levegős nagyon. Le légtelenitettem már egyszer de most megint az.A szerelő szerint nem baj hogy levegös. Esetleg valaki tudna erre megoldást vagy ötletet mivel lehet a baj?
Köszi! A szűrőt fogom megnézni, ha jól értettem akkor a hátsó ülés alatt az a szűrő, amit a csatlakozók lehúzása és annak a rácsos fedélnek a lecsavarásával ki lehet szedni! Alapjárati motort már pucoltam egyszer, igaz régebben ès
pillangó szelepet is tisztítottam akkor! Megyek sorba, a benzin szűrőt ki lehet tisztítani, vagy el dobandó? Üdv, Lufi
Szia! Köszönöm a segítséget! A csövek és a hűtő is meleg. Voltam diagnosztikán a lejjebb említett Franciakulcsban is. 5000-ért ugyanazt mutatták mint a szaki. Annyit tettek hozzá pluszban, hogy a hőgombát kellene először cserélni... aztán a többi ha van...
A vízhőfok már előtte is gyanús volt. Csak az érdekes hogy a szaki lehúzta a csatlakozóját és ugyanúgy kivillant.. De lehet csak az egyiket!?
Ma igen érdekes dolog történt a 2003-as diesel taligámmal. Tegnap este, mikor mentem melóba, (30km) Semmi gond a járgánnyal ment normálisan, húzott,pörgött,nyelte a kilométereket szóval ahogy szokott. Lehúztam a 12 órás műszakom,reggel indítás pöcc-röff. Lassan kellett haladnom,lassú fordulat körforgalom stb.Kiérek a főútra (kb 1km-et mentem kíméletesen) nyomnám az autónak és 60-70km/ó fölé nem gyorsul,azt is csak kín keservesen.Nem mertem leállítani,és ujra indítani, hátha nem indulna,ugy hogy szédületes tempóval 70-80,lejtnek 110 es tempóval hazavergődtem. Kb 1,5 óra mulva indítom a kocsit,pöccre indul.Kicsi gázföccsök, és irtózatos koromfelhő az eredmény. ketyeg alapjáraton kb 5 percet, majd teszt kör meg y mint a mérgezett egér,semmi nyoma a reggeli kínlódásnak. Szerintetek mi a gyikja a rombolónak?
A terhelés értéket most nem tudom fejből, hogy mennyit szokott mutatni (load), de úgy látom felforrt a hűtővized :-) A 118 fok kicsit soknak tűnik. Meg kéne nézni az érzékelőt. Nem csoda ha lámpát villant. Működik a termosztátod egyáltalán? A hűtőben meleg a víz? A hűtőhöz menő vastag csöveket fogdosd meg. Mindkettőnek melegnek kell lenni nyitott termosztátnál. A 118 fokot kézzel nemigen fogod meg. Ha jól tudom kettős érzékelő van a hengerfejben. Az egyik fele vezérli a kijelzőt, a másik fele adja a jelet az ECU-nak. Ha a kijelzőn jó értéket mutat, akkor cserésnek tippelem.
Találtam is egyet, ráadásul a márkaszervizben sem őrült áron csinálják, - végigondolva, hogy 2x3x felkeresed az általad említett szerelőt, s nem lesz pontos diagnózis - én egy autót mult évben vittem, igaz az ország más részén oda, 2,5 óra munkáért kiolvasással 14 e Ft-t fizettem.
"Tegnap voltam egy diagnosztikai szakinál. Másfél óra és két műszer után azt mondta, hogy pénteken vigyem vissza egy harmadikra, mert nem talál olyan hibát ami ezt okozhatja."
Tegnap voltam egy diagnosztikai szakinál. Másfél óra és két műszer után azt mondta, hogy pénteken vigyem vissza egy harmadikra, mert nem talál olyan hibát ami ezt okozhatja... Egyébként az ő gépe is ezeket dobta ki.
A végén azt mondta, hogy annyit látott mielőtt kivillant és felpörgött, hogy a CO érték megváltozott.. A hőfokjelzőt lehúzva nem reagált.
A lambdaszondán a két fehér vezetéket zárva (ha igaz a fűtés) 17-20 (k?)ohm ellenállást mértünk. Leírásokban mintha 8-11 lenne.. Sajnos működés közben nem kommunikált a telefonos szoftverrel. A szakinak is csak a második eszköze..
A benzinszűrőt időnként illik cserélni, ha jól tudom 50000 km körül. Arról csak le kell húzni a csöveket. A tankból a szivattyú kiszereléséhez szerszám kell, azt kézzel nem hiszem, hogy ki lehet venni.
A magas alapjáratot az alapjárati motor vagy fals levegő szívása okozhatja. Nekem egyszer volt felakadva az alapjárati motor, akkor beindult, pörgött mint a bolond és leállt. Kis kocogtatás helyretette, később ki lett pucolva. Kiderült, hogy lefulladt vele az asszony indulásnál és attól akadt fel.
A benzinszivattyút hallod amikor ráadod a gyújtást és le is kell állnia nemsokára (1-2 sec), amikor megvan a nyomás. Utána indulnia kéne. Ha nem akkor FHP, fals levegő, tömítések ellenőrzése a pillangó szelepnél, MAP szonda, alapjárati motor. Hirtelen ennyi jut eszembe.
A P0443-as hiba állítólag a szellőztető szelep hibája. Az ECU figyeli a szeleptől jövő vezetéken a feszültséget. Alapállapotban 12V körül kell lennie, mivel a tekercs másik vége a befecskendező reléről kapja a 12V-ot. Az ECU testet kapcsol, ezzel kapcsolja be a szelepet, amikor is a tanktól egy mechanikus szelepen keresztül jövő csövön a benzingőzt egy szénszűrőn átvezetve az alapjárati motorhoz vezeti. Alapjáraton a szelep zárva van, csak ha a
- vízhőmérséklet 15-70 fok
- külső levegő hőmérséklet 10-20 fok
- fordulatszám több mint 1500-on van, akkor nyit. Az egésznek a célja a benzintankban levő benzingőz eltávolítása és felhasználása a motorban. Alaphelyzetben elvileg a szabadba engedi. Mondjuk érdekes, hogy tankolásnál mindig túlnyomást tapasztaltam a tanksapka levételekor :-)
Szerintem ez nincs befolyással a motor működésére. A másik hiba inkább, a lambdaszonda.
A barátod már megnézhette volna, hogy a lambdaszonda jól működik-e. Az elsőnél gyorsan változik a jel, a másodiknál lassan.
Az elsőnél ilyesmi jelet kéne látni : nem sikerült feltölteni a képet :-)
olyan 0,1 és 0,8V között, hirtelen változik a jel mondjuk másodpercenként (fordulatszám függő).
Érdemes lenne bevinni egy rendes szervizbe és megnézetni a hibakódokat. A berángatás, vízhőfok lámpa nem normális dolog ezeknél a motoroknál. Lehet valami érintkezési hiba valamelyik szenzornál vagy a lambdaszonda csinálja gyorsításnál.
Szerintem a párásodás és a folyadékszag a kilyukadt fűtőradiátor jellemzői. Ez a kezdeti stádiumban nem látszik a hűtővíz fogyásán, hiszen pár csepp szivárog csak el, amit elpárologtat a meleg és ha a fűtést használjuk, akkor az utastérbe fújja. Én cseréltem az enyémben, nem egy nagy öröm. Bontottan akartam venni, de amit mutattak, az is vízköves volt a sarkán, vagyis már állt a fagyállóban. Amikor rászántam magam, akkor már rendesen fogyott a fagyálló és szépen felszívta az utasoldalon a szivacs. Ha a folyadék megjelenik az utastérben, akkor már jól látható a fagyálló fogyása.
Ma úgy jártam, hogy indításkor hajtott a vas mint az őrült de nem indult be, a benzin szivattyú felől pedig erős búgó hang jött! Először a holtpont jeladót pucoltam meg mert az is esedékes volt de azután sem indult be! Megnézném a szűrőt én is, ezzel kapcsolatban kérdezném, a benzincsöveket csak úgy le kell húzni a csatlakozóról és ház a fedelét hogyan szedted le valamilyen cél szerszámmal? Próbáltam kézzel lecsavarni de nem engedett! Tudom, hogy nem jó neki de én porzásig ki szoktam hajtani a tankot!Megmozgattam a benzincsöveket, a csatlakozót lehúztam sg visszaraktam! Kis idő múlva el indult és akkor már nem volt olyan hangja, igaz akkor meg nagyon magas fordulaton pörgött egy ideig( 1200 körül), az alapjárati motor is okozhatja ezt a nem indulást vagy szűrő-szivattyú kombó a ludas? Köszi a válaszokat! Üdv, Lufi
Szia! Nekem 1,4 16v van, amit most vettem. A problémám hasonló mint a neked annyi plusszal, hogy kivillanik a vízhőfok jel és a stop pár másodpercre. Gyorsításnál ez eléggé beleránt..
Haver (teló+szoftver) kivallatta. Egyik hibakód : P0443 Párolgási emisszió szabályzó rendszer szellőztetés vezérlő szelep áramkör. Az autóboltos szerint ez tud ilyent okozni. Sőt valami csövet is emlegetett ami eldugulhat és az is okozhat ilyent.
Nekem valahol a jobb első lámpa alatt van a vége..
A másik hibakód a lambdaszonnda fűtésről ír valamit...
Főtengely jeladó FHP a motor és váltó találkozásánál.
Irtam épp az előbb hogy nem ismerem mélységében ezt a motort, de tudom, hogy nem minden renault motoron van veztengelyjeladó, kerestem de nem találtam ilyet a neten sem, ha tévednék-vagy tudatlan vagyok majd a többiek kijavítanak.
Előbbit két csavar tartja, de odajutni hozzá a kulcsokkal bonyolultabb mint a csere, viszont nem nagy ügy az egész :D
Nem ismerem teljesen az 1.4-t, de nincs benne egr, szerintem kaniszter szelep bajlódik, nézd meg a csatlakozásokat körülötte, de ezt elméletileg időszakonként cserélni kell.
EGR szelep témában szeretnék kérdezni. 1.4-es 8V-s, 2004-es benzines Thalia-m van (Authentique). Sajnos van egy hibakódom, de szeretném nagyjából beazonosítani. P0443 . Mond ez vkinek vmit? Én az "Evaporation system" egyik hibakódjának olvastam. Ennél pontosabban lehet tudni erről vmit? Van EGR szelep a benzines Thaliamban? Vagy kicsit távolabb a lambda szondát kellene ellenőrizni?
Van egy tünet is: mikor piros lámpánál állok, kicsit és rendszertelenül ingadozik az alapjárat, enyhén imbolyog a verda.
Nem tudom jó helyre írom, de lenne egy kérdésem, hátha találkozott már valaki ilyesmivel.
Van egy 1.5dci Thaliam(218.000km),és néha olyat csinál hogy alapjáraton megemelkedik a fordulat,vagy csökken, van úgy hogy lefullad. Utána pöcre indul.Van úgy hogy 2-3 hónapig nem produkálja a tüneteket .
másik hogy van egy kis kékes füstje hidegen(bár ez gondolom vagy turbó,vagy olajlehúzó lesz ) ez általában eltűnik 10-15 perc után :)
Sziasztok! Van egy Tháliám és fűtés közben párásodik előttem az ablak. A csap kinyitásakor érzek folyadék szagot de nem sokáig. Soha nem hiányzik folyadék. Szerintetek mi lehet a bibi. Köszi a hozzáértő válaszát. Jani.
Az én EGR alkatrészkódom 1460 (motoros szelep) ez újabb fajta. A bekötése is másabb,2-6 láb a motor 1-3-5 a jeladó.Ez már nem potméteres hanem valami mágneses jeladó. A jeladó a két végállás közt 0.5 V-tól 4.6 V-ig változó jelet ad ,ennyit tudtam kimérni.Attól tartok hogy a számítóval lesz a gond.Mindenesetre megpróbálom ezt a RZ002 Parancsot beadni neki.
Köszönöm a segítségedet,azt gondolom közelebb kerültem a megoldáshoz.
Ennyit találtam RenPaul egy 2009-es hozzászólásánál :
"
Doksi értékek az EGR-szelepről:
Ellenőrizze az EGR szelep ellenállását, alkatrészkód 398:
leállított motor esetén, amikor az EGR zárt állásban van (kivéve hiba jelentkezésekor),
várja meg, hogy a szelep felvegye a környezet hőfokát (körülbelül 20 C),
mérje meg az ellenállást a következő csatlakozók közt: 3FB és 3GB. Az ellenállásnak a következő étékek közt
kell lennie: 7,5 Ω < R < 8,5 Ω (20 °C-on),
mérje meg az ellenállást a következő csatlakozók közt: 3GC és 3JM. Az ellenállásnak a következő étékek közt
kell lennie: 2,4 kΩ < R < 5,6 kΩ (20 °C-on),
mérje meg az ellenállást a következő csatlakozók közt: 3JM és 3EL. Az ellenállásnak a következő étékek közt
kell lennie: 800 Ω < R < 3,6 kΩ (20 °C-on),
Ha az érték nem megfelelő, cserélje ki az EGR szelepet,
Ha szelepet cserél, alkalmazza az
RZ002 EGR alkalmazkodó értékei parancsot, az EGR szelep eredeti értékeinek újra beállításához
ha ezek jók - és mivel cserélted a szelepet, nagy valószínűség szerint jók, akkor lehet kábelköteg vagy csatlakozó probléma is - főleg, hogy néha jó, néha nem.
Illetve lehet az is a gond, hogy a csere után nem lett az új szelep megismertetve a számítógéppel (ez lenne az RZ002 utasítás..)
De lehet számítógép probléma is, amit talán egy újraprogramozás megoldana.."
Bontottat vettem. A diag mindig azt a hibát irja hogy érték határon ? Ami érdekes hogy többet is megmértem és hajszálpontosan ugyanaz a paraméter mindegyiken. Azért gondolom hogy meg kellene tanítani az ECU-nak hogy másik van benne mert az injektor cserénél is meg kell ismertetni. (60 fok motor 50km utánna gyorsítani 90 km-re az injektor megismertetés Delphi rendszernél.)
Neked K9K 722 a motor kódod ? (Nekem K9K 718 van,de az maajdnek ugyan az). Szeretném megkérdezni ha igen hogy van-e valami infód hogy az EGR-t hogyan lehet megismertetni a motorvezérlővel. Csere után nem akarja rendesen kezelni. (Esetleg mástól is várok ötleteket) Előre is köszönöm.
Nekem Thalics II van .A kormány rögzítésem ugyan ilyen mint neked."Kettő ember kellett hozzá hogy levegyük. Egyik húzta a kormányt két kézzel a másik a meglazított csavart ütögette kalapáccsal .Egy kis WD -t adtunk neki.Legközelebb egyedül is simán le tudtam venni a kereket. Esetleg a csavar helyett berakhatsz egy másikat hogy ne verd szét a fejét.
Nem enged semmilyen húzásnak vagy kocogtatásnak. Kapott egy kis WD40-et, de annyira szilárdan áll, hogy ez szerintem igy marad, nem akarom az egész oszlop rögzítését elcseszni. :(
Leírhatnád részletesebben mi történt, nekem ebből az jön le nem jók továbbra sem amit cseréltél, de ez nyilván csak akkor igaz alapvetően, ha bontottak kerültek bele. Nem tanitható a komputer, de a részegységeket minden autó esetében van amit fel kell neki ismertetni. Azt is sejtem a motorvezérlőre gondolsz, de csak sejtem. pl.elektromos kormányzázakat kell ismertetni, kulcsokat is stb. de nem tudom mit szeretnél.
Sziasztok! Thalia 2002 1.4 16v kompiuter tanítás lehetséges valahogy ? Csomó szenzor jeladó kicserélve de nem működik valahogy rendesen. Köszi a válaszokat!
A karok, egyebek miatt érdemes elfordítani valamerre, hogy hátulról tenyérrel meg tudd ütni, amennyiben nagyon ragaszkodik a tengelynél kicsit meg lehet kopogtatni kalapáccsal is.
Valakinek van tippje, hogy tudnám a kormánykereket lehúzni az oszlopról? Csavar már kiszedve, de a bordás tengely/agy teljesen össze van feszülve, gondolom kúpos??
Ha még nem volt, a töltöszelepen kell gumitömitést/eket cserélni, magad is megnézheted hogy ott enged e. Sziszeg ha leveszed a fekete sapkát, vagy szivárgást jelző anyaggal bekened ott és nézed a lufikat. Több más renault jellemzően itt enged a kiszáradó, elöregedő tömités miatt. Rajta mérik a nyomást, a készülék ott nem enged, minden jó, viszont ha leveszik a müszert, akkor nem nagyon nézik meg enged e.
Nekem a négypólusú Banner 7 évet bírt. Hirtelen kellett annó A legközelebbi autósboltban ilyen volt csak. De biztos nem adtam volnaérte annyit,ha van másik. De igy utolag jó vétel volt. De ki tudja most már mennyit változtak a minőségek. Nekem is most egy akciós van benne
Sziasztok bajba vagyok a thaliammal az immobiliser megatta magat a muszerfalon nemm villog egyaltalan a led es nem is tudom el inditani a kocsit se aki tud valamit irjon elore is koszonom
Ezúton az első beírásom a fórumba. Ennek oka, hogy most vettem első Tháliám.. 2003-as 1.4 16v.
Lenne egy olyan gondom, hogy néha gondol egyet, kivillanik a vízhőfok jel és hirtelen megtorpan. Pár mp után mintha mi se történt volna megy tovább. Hidegen és melegen is.. Inkább úgy vettem észre, hogy gangolásnák nagyobb gázzal a probléma. Kis gázzal finoman kevésbé hajlamos.. Esetleg tippetek? Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok! 1.4 16V 2001-es Thaliába melyik a legjobb akksi? Sokféléről olvasni neten ( Bosch, Varta, Moll) , tapasztalatok érdekelnének. 15 - 20 ropit szánnék rá. Köszi előre is.
Köszi.Oda azért nem megyek le,majd megoldom itt Pesten :-) . Csak még soha nem cseréltettem gumikat ezért nem vagyok tisztában vele.A céges autón meg a főnököm intézi mindig.
Nem haveri, csak ismeros, evtizedek ota ismerjuk egymast, tobb autot viszek minden sezonban.
Aluhoz nem tartok lemezt, annak csereje 5 e volt.
Ha eljossz, hevesbe megcsinaltatom neked is :D
Sokan azt valljak felesleges centiroztatni, ellenorizni stb. En azt gondolom, egyszerubb mint uj gumit venni, netan balesetet szenvedni egy hibas gumi miatt, sem kedvem, sem turelmem atnezni a gumikat. Van gep, van szaki, kezem sem lesz koszos 😁
Nekem 15-ös van rajta, de 195/50 a váltómérete 15"-ban, próbáltam rajta /55-öst is, de nem volt jó, túl nagy volt (elfért, csak lehetett érezni, hogy szenved vele az autó), a 60-as meg biztosan túl nagy lesz rá.
Ha tavasszal centirozták semmi, ha mult ősszel, én elvinném a gumishoz, most cseréltettem két 2 garnitura felnis kocsin, 2 e Ft volt centir, le föl szereléssel.
15-s felni, ha a kezelési, vagy ajtómatrica szerint mehet rá, akkor lehet, ha nem, akkor is de nem szabályos, ez utóbbinak van némi vonzata, ellenőrzés, baleset, biztosító tekintetében, szerintem.
Párásodás
Ha érzed, hogy megy oda a levegő ugyanolyan intenziven, azonos hőmérséklettel, mint a másik oldalra, akkor nem lehetséges, hogy valami nem jó szerrel összekenték? Mosd le jó minőségű ablakmosóval, ecettel, bármivel ami alaposan tisztít üveget, egy próbát megér.
Üdv.Beteszem újra ill. kiegészítem,hátha valaki tud segíteni.
"
Gumikérdés. :-)
Sikerült beszereznem egy volt thália tulajtól egy tavalyi téli gumi szettet,felnivel.Kérdésem: van ezzel valami tennivaló azon kívül,hogy átcserélem? Gumis szerelte fel neki centírozta.
Akárhogy fűtöm a szélvédőt párásodik,olyan vékony kis páraréteg képződik,de csak a vezető oldalon,lehet mert én lehelem be?Nálatok hogy működik?A Hűtővíz nem fogy.
Sikerült a zárbetétet kivennem, holnap megyek bontóba másikért! Viszont az ajtókárpit nekem úgy jött le, hogy a térképtartó zseb az fenn maradt a helyén, valami szürke ragasztó paszta és ha jól látom akkor agy patent tartja! Ennek így kellett lennie vagy egyben kellett volna lejönni a kettőnek és milyen anyaggal lehet visszaragasztani?
1x engem is megszívattak, de azok talán szarvasok voltak (sötétben minden tehén fekete). Az út jobb oldalán, erdő szélén szaladt egy bika utána vagy 4-5 tehén. Gyorsítottam, hogy otthagyjam éket, erre a bak is belehúzott, szaladt mellettem. Na akkor tapostam a fékre. Éppen időben, mert a bak átvágott előttem, utána meg rohantak a tehenek. Szép, nagy állatok.
Be van ragadva a bovden, nem dolgozik a holtjáték állitás, el van kopva a pofa, berohadt a fékhenger szóval bármi. Vajon a fék fog pedálnyomásra? Blokkold le és nézd meg a nyomot (ha van).
Hali! Ha a projektoros lámpa utáni háromszög lámpásra gondolz van első fényszórópáram 20000HUF+futár áron. Ha csak a balos kell, 10000HUF+futár! Kérésre küldök képeket!
Egy korábbi hibámat szeretném javítani, mivel nekem is eljött a 60.000km-es gyertyacsere.
Renault Thalia 1.2 16V motorkód: Df728 NGK Gyújtógyertya LZKAR7B, a régebbi motorokhoz(722....) kell az NGK Gyújtógyertya LZKAR7A, tehát az utolsó karakter változik csak.
Néztem sok oldalon viszont kivettem a motorból a helyes cikkszám miatt.
Köszi!Még a zárbetét cserével vagyok elfoglalva!Majd felhívom őket, hogy mit szólnak a kulcshoz? A kulcsház cseréje volt 6000 ft, az elemet én cseréltem, tegnap azt is kimértem és fullos!Úgy volt, hogy oda vittem az immo miatt ami rosszalkodott és ott hagytam a kulcsot mert egy órát mondtak a javításra, plusz a kocsit a parkolóban! A kulcsban az elem tartó rész el volt törve, kértem, hogy ha a távirányítót megcsinálják és működik a központ zár vele akkor a kulcs házat is cseréljék ki! Na most az immóban a tekercset újraforrasztották a kulcs áramkörére ezzel az megjavult, aztán kipróbálták a távirányítót és arra azt mondták, hogy nem kommunikál vagy nem veszi a jelet (vagy valami ilyesmit) de ekkor már a kulcsházat kicserélték és ezért kértek 6000 ft, mondván, hogy a forrasztás nem került semmibe! :( Mint azóta kiderítettem, a kulcsban jó a mikrokapcsoló, a led és az elem is de a kapcsolót lenyomva nem világít a led, ebből arra következtettem, hogy valahol meg szakad az áramkör! Kettő kicsi fekete sok lábú bigyó is van ráforrasztva lehet, hogy azok mentek tönkre!Persze ezt csak józan paraszti logikával!
Érdeklődni szeretnék, hogy a csatolt kép milyen dokumentumból van? Érdekelne a motor felépítése, jó lenne egy magyarázat, hogy mi micsoda. Előre is köszönöm!
Köszönöm! Szétszedtem az ajtót sajnos kiderült, hogy a zárbetét ment tönkre mert nem forgatta az emelőt, azt leszedtem róla egy zieger gyűrűvel volt rábiztosítva de tovább már nem tudtam szétszedni! Egy bontós ismerős azt mondta telóba, hogy valami biztosítója van és azt kell elfordítani akkor kifelé kijön a zár!
Itt tartok, azon a két tengelyen volt a mozgató azt leszedtem de tovább nem jutottam nem találtam meg a biztosítóját! Talán ti tudjátok hol van? Üdv, Lufi
Köszi! A mikrokapcsolót megpiszkáltam csak ferde de áll a lábán, az áthidalás eszembe sem jutott pedig kézenfekvő!
Olyan kulcsom van amiben a házban van az elem, elég jól megfizettették velem ugyanis Zegen 6000 ért cserélték ki nekem a semmiért :( Most kimértem a kapcsolót és a ledet multiméterrel azok jók!Az áramkörben van a hiba valahol mert a kapcsolót lenyomva nem világít a led!Műszerészt keresek majd aki kiméri a többit a kapcsolás alapján!
Tegnap kitakarítottam az alapjárati kapcsolót meg a házát, mert gyakran fent maradt az alapjárat ha elengedtem a gázt és ki volt nyomva kuplung. Akkor is ha semmi terhelés nem volt a motoron. Szervo sem ment. Sajnos nem sikerült ugyanúgy összerakni, mivel most gázelvételkor elkezd szépen határozottan esni le a fordulat, majd hirtelen vissza ugrik 1500- ra és innen csak lassan kúszik lefelé. A végeredmény is magasabb mint volt. Hogyan kell beállítani ezt a kapcsolót ?
Lehúzót, kalapácsot felejtsd el! A fékpofa megakad a dob vállába és nem jön le roncsolás nélkül.
Forgatva kell kifelé húzni a dobot és le szokott jönni.
Összerakás előtt meg kell nézni, hogy a fékpofák stabilan felfekszenek-e a hátsó lapra és, hogy annak a kis lemezkének a felső sarka bent van-e rúd végébe. Becsúszik kicsit a fékpofa és a rúd U alakú vége közé. A képen jól látható.
Ennek a hátsó fékét még konkrétan nem, mivel nem kellett, amikor meg gond volt vele, akkor nem volt rá időm, ezért az akkori munkahely melletti szomszéd szervizbe vittem át. Most erre nincs lehetőségem.
Régebbi autókon dobféket aránylag sokat szereltem (Lada, Trabant, Zastava), meg most a múlt év végén a feleségem Suzukijában is cseréltem a hátsó csapágyat.
Apám csápos emelőjén aránylag gyorsan megy az ilyen, autószerelő volt TSZ-ben az öreg ;)
De köszönöm, így már tiszta a dolog, csapágyat lefagyasztom előtte, van hőlégfúvó, gázmelegítő és végső esetben ott a dissous palack a doboz ;)
De remélem minden küzdelem nélkül lejön a dob róla, van lehúzó is hozzá, majd meglátom.
Én új vagyok ezen a topicon és egyáltalán a fórumok világában. Átnézve ezt a Tháliás oldalt szerintem tudnátok nekem segíteni.
Az lenne a kérdésem hogy szerelési kézikönyvet honnan tudnék beszerezni? Nekem egy 2001-es 1,4 benzines 16V autóm van már vagy két hete. Nincs vele bajom, de műszaki ember vagyok és szeretem tudni hogy mi van a motortérben (is). Már két napja böngészem a nettet, de mintha nem is lenne ilyen típusú Renault. Clio, Megane, Kango minden mennyiségben, de ez mintha mostoha gyerek lenne. Nekem nem feltétlenül magyar nyelven kell! Angol, francia német, de akár oroszul is jó lenne. Segítségeteket előre is köszönöm.
Úgy működik, hogy fékezéskor a pofák eltávolodnak, az a rúd a végével felfelé billenti azt a lemezkét, a féket elengedve a rugó lefelé húzza és a racsnis csavart lefelé fordítja, ezzel állítja a rúd hosszát. Ezért kell felfelé tekerni azt a csavart (az egy anya egy menetes rúdon).
Nem bonyolult, csak vakon, egy kerékcsavar lyukán keresztül kell csinálni :-)
Reméljük lejön simán a dob és nem kell tekergetni semmit.
Mondjuk, ha még nem szedtél szét ilyen féket, akkor lehet jobb lenne szervizbe vinni az autót.
Azaz mégsem :))), a képet látva egy újabb kérdés merült fel bennem:
Ami nem tiszta, hogy hogyan lehet felfelé tekerni? Vagy ha a a fogaskereket befelé/lefelé tekerem, akkor az a kallantyút felfelé nyomja?
A fogaskereket felfelé tekerni érdekesnek tűnik, mivel a közepétől felfelé le van fedve azzal a kis lemezzel, de végül is megoldható, max nem vízszintesen "bele-szurva" tekerem felfelé hanem libikóka elven lehet alulról is felfelé tekerni, kérdés mennyire van elkoszolódva és beállva.
Elnézést az értetlenkedésemért, lehet minden gond nélkül lejön, csak nem ott szeretnék vele kínlódni :)))
Próbára a kapcsolót áthidalhatod egy darab rézdróttal, széthajtott gemkapoccsal. Ha akkor sem világít a LED, akkor más gondja van. Gombostűvel megpiszkálva kicsit a kapcsoló lábait, látszik, hogy mozog-e, esetleg egyből le is esik :-)
Mégis megpróbáltam most a reszinkront!A kulcs szerintem a hiba forrása és lehet, hogy mégis a mikro kapcsoló!Szétszedtem ferdén áll benne és ahogy írtam a led nem villan ha megnyomom!Műszerész kell ehhez azt hiszem aki megállapítja a kapcsolóról, hogy valóban az-e a ludas!Javítani lehet-e mert nagyon apró vagy cserélni kell-e!
Köszi!Róluk már tudok csak pesten vannak én meg zalában!Zegen ahol az immot megcsinálták ott a mikrokapcsolóra azt mondták, hogy jó!Valami olyasmit mondtak, hogy az adó és a vevő között van valami bibi, nem értettem!
Köszi, de szerintem is amíg nem világít a led a kulcson addig hiába nyomkodom, vagy ez a reszinkronizálás azt is megoldhatja? Na mindegy holnap megpróbálom!
Hozzáférek a műhely szerszámokhoz, ott fém van jellemzően, de otthonra ilyet vettem 3 éve használom egyet sem törtem még el 1000 Ft alatt volt az ára házhoz szállítva. Vehetsz annyi félét hogy csak nézi az ember, van ollós, van fogós, van hajlitott, hajlítható stb.
Google keresőjével kiválaszthatod ami szimpatikus.
Tartalék kulcsot is kellene venned ki tudja mikor lesz rá szükség :D
Kereket le kell venni, a tengelyvégén levő fém kupakot leütögetni (csavarhúzó, véső), 30-as kulcs kell a tengelycsavarhoz, meg hosszú erőkar, én a nyomatékkulcsot szoktam használni :-)
Elvileg le kéne jönni a dobnak kis forgatással, de nemigen szokott az idősebb autóknál.
A fékdob levételéhez vékony, hosszú csavarhúzóval be kell nyúlni az egyik kerékcsavar lyukon és kilazítani az automatikus utánállítót.
Nem jelöltem be, de itt jól látszik a kis lemezke rugóval és alatta a racsnis állítókerék. Azt kell felfelé tekerve egy kerékcsavar lyukán lazítani és akkor lejön a dob.
A dob belsejében egy seager gyűrű fogja a csapágyat, tehát nem árt egy egyenes seager fogó.
A csapágyat megfelelő átmérőjű csővel vagy én régi csapágy belsejével szoktam kiütni. Nem árt egy nagyobb kalapács.
A csapágyhoz szoktak adni a készletbe seager gyűrűt és tengelycsavart.
Az új csapágyat beszerelés előtt pár órára be kell tenni a mélyhűtőbe és ha jól megfagyott, akkor simán beesik a helyére. A dob melegítése előtte még könnyebbé teszi. Bekalapálást nem ajánlom mert simán szétesik az új csapágy.
Összeszerelés fordítva. Van aki ilyenkor leköszörüli a dob vállát, hogy legközelebb könnyebb legyen levenni. Szerintem, ha már nagy a váll, akkor dobcsere. A féktárcsát is cseréljük, ha kopott. Az ember élete megér annyit. Szerintem max 1x cserélünk hátsó fékpofát, a következőnél dobot is. Elvileg a gyári pofák elmennek 140 ezret is. Én az egyikbe 80 ezernél cseréltem tárcsát és betéteket, hátul is. Még simán lejöttek a dobok.
2. Nyomd meg a központi zár gombját több mint 5 mp-ig. Megjegyzés: az ajtónak be kell
záródnia, majd kinyílnia. 3. Ha ez megtörténik, 10 mp engedélyezett és az immobiliser jelzõfény világít. 4. Nyomd meg a távirányítót egyszer, az ajtóknak zárodniuk és nyitódniuk kell.
Szia, sajnos csak SKF vagy Ruville jöhet szóba, vagy vannak az egyéb márkák ami a Unixnál szóba jöhet: Meyle, Optimal, Bendix, Mapc, FAG, Breda, Moog, Swaag/Febi.
Esetleg ezek közül?
A fékpofák kb bő 1 éve lettek cserélve, nem örülnék neki ha már elkezdenének levállni, a gyári volt még benne, az se levált, hanem elkopott egy része fémig.
Az immo szivatott amikor el vittem kulcsoshoz Zegre, az immot megcsinálták, azt hiszem tekercset kellett javítani a kulcs lapon, kértem, hogy a régebben elromlott távirányítót is csinálják meg de nem tudták! Amikor elromlott rögtön cseréltem elemet de a kis led sem villant a kulcsházon! Másik kulcsom nincsen hozzá, így vettem, azért gondoltam megcsinálni a motorokat mert akkor legalább a belső gombbal a három ajtót le tudnám zárni! A szinkronizálásról már olvastam de semmi konkrétra nem emlékszem, azt itthon is meg tudom csinálni, vagy csak mszervízben lehet? A kulcsházat is kicserélték igaz azóta sem villanik a led, nem tudom hova kellene vinnem ahol profin értenek az ilyen dolgokhoz! Sárvédő patentot vettem én is itt helyben lehet, hogy drágább volt de nekem csak 5 db kellett! : )A patent és a kiszedö fajtájának ez infóját megköszönöm és a tanácsokat is! Üdv, Lufi
Az SNR-t jobban szeretjük.Egy nagy kockázat van a hátsó fékpofák megsértődhetnek ha már kezd leválni a kopóréteg.Egyébként egyszerű ha már lent van a dob.Persze egy prés nem árt.
Én SKF cseréltettem a szerelő srácok azt mondták az jó.De gondoltam én is hogy kicserélem magam,de úgy is mentem vezérléscserére,és megcsináltattam.Hát nem állnék neki,mert a dobot sem egyszerű leszedni a peremeződés miatt,illetve a csapágyat is kinyomóval nyomták ki, kértek 3000Ft ,nem éri meg a időt szenvedést szerintem,és kb 10 perc alatt kész volt.
Patentkiszedot vegyel sokat javit a keromkodasmentes szereles hangulatan 😁
Ha gondolog kikeresem a penttipusokat ami ott lehet, de szerintem van itt aki fejbol nyomja, ebay-rol fillerekert lehet venni. Pl 50 db dobbetet patentet vettem ket eve 4.500 Ft volt talan hazhoz szallitva. Eu bol postazva 2-3 napra itt van.
Ahogy en olvasgattam ki az autoinkat, szerintem egy jo diaggal kideritheto, miert nem mukodik, vagy legalabb is kozeliteni lehet az okara.
Hulye kerdes, de elemet csereltetek mar a kulcsban, bar ha egy meg megy akkor csak jo es butasagot irok. Mindket kulccsal ugyanaz a jelenseg?
En valami rezrol olvastam korabban, igazan komoly szerkezetek, nem egyszeru a nyomas, fem szemcse osszetetelt megszurni. Valami amcsi, vagy ausztral gyartoja volt pontos nevere nem emlekszem, de uni volt benne. Azt jegyeztem meg meg, hogy fokent teherautos szuroik voltak.
Tudom, hogy csak hozáállás kérdése és elsőre mindig nehéznek tűnik! Aztán amit már szétszed az iparos (főleg ha itt sok hasznos tanácsot kap) akkor már megy csukott szemmel! Legtöbbször a patentokkal van baj mert már öregek, ha most szétszedjük akkor a rutinunkkal atöbbit is meg nézzük majd mert már a központi zár már csak egyen működik! Bár azért nem is álltunk neki mert a távirányítóját nem tudták megcsinálni, azt mondták, hogy nem veszi a jelet vagy valami ilyesmit!Talán máshova is el kéne vinnem de itt vidéken (Zala megye) nem sok választás van! Köszönöm a segítséget! Üdv, Lufi
Nem lepődnék meg, ha a zárbetét ment volna tönkre.
Így ránézésre közvetlenül billenti a kulcs a zárat. Ha nem ment a motor, akkor elég sokszor kellett a kulccsal a motort mozgatni. Letörhetett, elkophatott az a műanyag vége a zárnak.
Elég rossz szétszedni.
Nemrégen linkeltem a kárpitról egy dokumentumot. Abban benne van az ajtókárpit leszedése.
Nem bonyolult, inkább szokatlan, a megane-scenic II-t már pillanatok alatt szétkapom.
Megnéztem közben szinte minden autósboltban ahol müanyag cucc van ilyet is árulnak, én ennek ellenére mszervizben rendelném - ha van a felétek -, kettő 6-6, egy pedig 400 Ft közelében van, szóval nem nagy összeg.
Holnap után végzek a melóban és akkor nekiállunk a fiammal, látom nem lesz olyan egyszerű és, hogy majd mi kell hozzá az csak a szétszedés után derül ki! Na akkor meg még a rendelés ha lehet olyat kapni, jobban jârok ha egy bontóba megyek és ott szedem szêt :) Köszi a segítséget, üdv, Lufi
Köszönöm szépen! Esetleg a szétszedéshez valami tanács, valahol volt itt egy leírás az ajtó szétszedéséhez de nem találom! Ha te vagy valaki tudna ebben segíteni megköszönöm! Üdv ,Lufi
Látatlanban arra gondolok, hogy a müanyag elemek közzül tört el valamelyik, okkal feltételezem, hogy a zárbetétnél lévő, a pontos diagnózishoz bele kellene nézni, kárpitleszedéssel.
Még nem néztem soha, de hátha belelátsz fentről is, ha lehuzod az ablakot, vagy kiveszed a gumicsikot, amennyiben egyszerű, nem próbáltam még.
Fentről ha bevilágitasz, valaki meg tekeri a kulcsodat a zárban :D
14/02/2008 à 15:52:59-s hszben van a rajz a 3 klf müanyag"kapocs" -ról, cikkszámokat is kikerestem, de ebben mind benne van ha rájukkeresel meglátod az elemek képeit a neten.
Ha jól értem gombbal nyilik belülről, igy vélhetően ezekkel nincs baj.
Azt nem néztem meg, de rémlik, hogy jobb bal oldal egyforma müanyagokkal van szerelve, ha nem tudsz venni nézz rá és cseréld meg őket. Amugy fillérek a müanyagok.
Találkozott már valaki 1.5dci-ben a nagynyomású szivattyú után a vezetékbe épített finom szűrővel? Sajnos a szivattyúm forgácsolt és ez tönkretette a csúcsokat.
Ezt nem hiszem el ! Egy volt slapec, semmilyen autószerelő ismeretséggel már egy éve adja itt az okosat és rámászott a többi szintén dilettánssal együtt olyan fórumozóra mint Rozsdás.
Azt javaslom, hogy majd, ha te nekiállsz és megcsinálod azt amit ő, na majd akkor írogassál. Egyébként rozsdás nem slapec, hanem autószerelő és ez az a kicsi különbség amiért inkább neki hiszen mint egy amatőrnek. Nézzél vissza a 62922-es hsz-re. Majd , ha te ezen a szinten vagy, akkor lehet, hogy esetleg figyelek rád.
A "Billig-Motoröle sind besser als ihr Ruf"..... kapaszkodás van, ez az olaj jobb mint az amit te öntesz a járgányodba.
Ebben a kérdésben nem cserélek eszmét veled többet egyszerűen nem érted, nem fogod fel.
Már ott hibás a gondolat, hogy másfél évig dolgoztál a TV-nél, mert ott vannak hiradósok, a rádiótechnika területén HIRADÓ katonák dolgoznak a seregben.
Hiába kértem olvass alaposan nem tetted, értelmezni amit olvastál szintén nem, sajnálom, vagy az olvasás, vagy az olvasottak értelmezése nem megy ebben a témakörben neked :(
Az egyik cikkben - nem olvastam újra bele, annyira nem érdekes az értetlenkedés miatt az egész - Origo-s ugyanaz a kütyüdoki is nyilatkozik, aki a másik linkemen szereplő oldalt tölti meg tartalommal. Én ezred annyira sem értek hozzá mint ő, aki szerintem, napi szintem szerel, gondolkodik, tervez a kérdésben a New Duett kft-nél ezért nem kételkedem a mondataiban, ahogy te :D
"Azért jól látszik az újságíró laikussága. (parkolóban 2 autót nem lehet egyszerre nyitni, a kártyás kulcsok állandóan sugároznak ...)"
Az MN sokat megmagyaráz számomra. Én másfél év sorkatonaságot húztam le a hiradósoknál, de elég is volt. Nem a gondolkodás jellemzi a katonaságot :-)
Nem tudom miért linkelted ezeket a cikkeket. Egy laikusnak biztosan jó, hogy ijedezzen.
Egyetlen érdekes dolgot találtam bennük azt a nagy táskát. Abban sincs semmi csoda, csak meghosszabbítják a kulcs hatótávolságát. Legalább kidolgozzák a technikát a bűnözőknek.
Az ugrókódos távkapcsolót sem tudnák feltörni, ha nem szerezték volna meg a gyári adatbázisokat. Tudtommal a neten is megtalálhatók az "álvéletlen számkódok". Ennek lényege, hogy előre eltárolt kódokat vált a kulcs és a vevő. Ezért kell néha szinkronizálni a kulcsot, ha már nem működik. Olaszországban az "utcai" szerelők is simán átkódolják az ECU-t és beteszik másik autóba, amit a szakszerviz nem tud megtenni.
Azért jól látszik az újságíró laikussága. (parkolóban 2 autót nem lehet egyszerre nyitni, a kártyás kulcsok állandóan sugároznak ...)
Szerintem Te abban gondolkodsz, hogy hogyan lehet távvezérlővel kinyitni egy autót és nem abban, hogy hogyan lehet megzavarni a működését. Ezért ragaszkodsz a pontos frekvenciához.
A hűtőradiátor alján (ha szemben állsz a kocsival, akkor jobb oldalon) van a vízcső! Kiegyenlítő tartályt kinyitod, a radiátorról a csö et lehúzod, és megvárod, amíg kifolyik a rendszerből a víz. ABA bilincset tegyél fel a régi bilincs helyett, mert az már nem fog úgy tartani, ahogy kéne.
Na megtörtént a csere, új termosztát-tömítőgyűrű + vízcső elosztó, utóbbira pedig szilikonpaszta, egyelőre nincs szivárgás. Remélem nem is lesz.
Viszont, abban az egy liternyi hűtővizben, ami lejött a termosztátnál való megbontásnál, volt némi piszok - gondolom amúgy sem ártana lecserélni a teljes rendszerben a folyadékot >> de hol??? Azt olvastam, hogy lent a radiátornál kell megbontani egy csövet. Ezt valaki tudná részletezni, esetleg egy képpel megtámogatni? Köszi!!
Sikerült beszereznem egy volt thália tulajtól egy tavalyi téli gumi szettet,felnivel.Kérdésem: van ezzel valami tennivaló azon kívül,hogy átcserélem? Gumis szerelte fel neki centírozta.
Párásodás.
Akárhogy fűtöm a szélvédőt párásodik,olyan vékony kis páraréteg képződik,de csak a vezető oldalon,lehet mert én lehelem be?Nálatok hogy működik?Hűtővíz nem fogy.
Megakadályozni könnyű a zárást egy bármilyen rádió adóvevő képes olyan térerőt generálni, ami elnyomja a távvezérlő jelét és nem zárnak be az ajtók.
Ez igy nem igaz, a blokkolonak renault eseteben a 433 MHz n kell mukodnie, kulonben semmit nem art, nagyjabol 8-10 meteren belul legyen. Riaszto eseteben ez tovabb bonyolodik. Blokkolo par szaz forintbol osszeallithato, de ketlem hogy sokan megtudnak csinalni laikusok.
De igaz. Nem kell megcsinálni, megveszed a neten.
közel egy évtizedig a magyar néphadseregben hivatásos hiradó katona voltam
Na, már legalább tudom, hogy mi és miért irritál a stílusodban.
utolsó években olyan berendezéseken dolgoztam amit velem együtt mindössze 12 fő tudott kezelni az országban
A Honvédségben 15+14 aktív állományban lévő és 10 alatti működőképes T-72-es van, ezekre a legjobb traktoristákat válogatják ki sofőrnek. Nem mondtál ezzel semmit...
Szerintem felesleges, csak kiegészíteni akartam amit írtál.
Nem, te közölted a kartárssal, hogy nem igaz amit leírt, pedig de.
És elnézést, hogy megint belevauztam, csak megint kinyílt a bicska a zsebembe és nem tudtam parancsolni a kezemnek.
Nem értek, mindössze két bizonyítványom van róla, közel egy évtizedig a magyar néphadseregben hivatásos hiradó katona voltam, az utolsó években olyan berendezéseken dolgoztam amit velem együtt mindössze 12 fő tudott kezelni az országban, külföldön tanultam, nyilván csak véletlenül kerültem oda, vagy takarítani :D
Kell a bizonyítványom, beszkenneljem?
Ezeket azért alaposabban olvasd el mint az én hsz-m, ráadásul nem a térerőval van a gond, ha nem nyilik, záródik az autód :D
Abban viszont igazad van nem voltam pontos, csak a 433-t irtam, de ha kell kikeresem nem egész értékre is a frekit amin a kulcs működik. Szerintem felesleges, csak kiegészíteni akartam amit írtál.
De egy haveromnak volt olyan autója, amivel beállt a pakolóba és 2-3 autó távolságban meghaltak a távvezérlők. Pedig nem volt semmi beépítve, csak szar volt a rődiója.
Nagyon könnyű megzavarni az autók távvezérlőjét. Nyugodtan elhiheted.
Ezért szoktam én megnézni a csomagtartó zártságát. Ott úgyis elég könnyen törik a vezeték a thaliákban.
Ha nyitva maradt egy ajtó akkor a világ legegyszerűbb dolga kinyitni mindet, hiszen ott van a központi zár gombja a váltóboxon, azzal fél másodperc és minden nyitva van.
Megakadályozni könnyű a zárást egy bármilyen rádió adóvevő képes olyan térerőt generálni, ami elnyomja a távvezérlő jelét és nem zárnak be az ajtók.
Ez igy nem igaz, a blokkolonak renault eseteben a 433 MHz n kell mukodnie, kulonben semmit nem art, nagyjabol 8-10 meteren belul legyen. Riaszto eseteben ez tovabb bonyolodik. Blokkolo par szaz forintbol osszeallithato, de ketlem hogy sokan megtudnak csinalni laikusok. Raadasul, ha megnezi barki zaras utan a kocsijat es zarva van utanna mar hiaba probalkoznak nem fog nyilni. Kodlopashoz legalabb 3 alkalommal kell ellopni a kodokat, akkor tudjak nyitni, hatastalanitani a riasztot, ha van.
Egy idoben divat volt acsomagtartok kinyitasa oldalra mozgatassal, de evek ota nem hallottam mar, pedig figyelem a szakmat 😁 Ne gondoljatok rosszra, nem a sotet oldal erdekel.
Minden zár, a csomagtérfedélen is, zár. De ha, tegyük fel, nyitva is hagytam egy ajtót, a csomagteret hogy lehet akkor kinyitni? (azt kipróbáltam, attól hogy egy valami nem lett rendesen zárva, a többi még igen)
Igen ez nekem lassu, neked gyors, meleg motoron, csoveken elparolog azonnal.
Hagyjuk a radiatort ha oda folyna lenne szaga, amit barki eszrevesz, az is aki nem ismeri, aki meg igen annak azonnal feltunik. Plane, ha beszivja magaba a szonyeg, szivacs.
60 km az lassú szivárgás? 1 óra alatt elfolyik 1 liter víz, az nekem elég gyorsnak tűnik. Annak látszódnia kell valahol.
Ott a termosztátház tömítésnél simán el tud folyni ilyen mennyiség.
Feltöltöd max szintig, méssz vele 20-30 km-t, megállsz, a motort nem állítod le, motorháztető kinyit, motort jól felpörgetni párszor és látszani kell a termosztátháznál a folyásnak.
Ha olyan felületen állsz meg, akkor látszani kell a lefolyó víznek is a kocsi alatt.
Érdemes megtapogatni a gázpedál mellett a szőnyeget és az utasoldalon is, hogy nem vizes-e, mert ilyen korú thaliáknál elég gyakori a fűtőradiátor kilyukadása és azt felszívja az utasoldali szivacs.
Minden ajtózár zár rendesen? Nem motorhibás valamelyik?
A csomagtartó zárjának nincs eltörve a vezetéke (tipikus hiba szokott lenni)m vagyis bezárja a csomagtartót?
Megakadályozni könnyű a zárást egy bármilyen rádió adóvevő képes olyan térerőt generálni, ami elnyomja a távvezérlő jelét és nem zárnak be az ajtók. Bezárni meg könnyű: egy hátsó ajtót nyitva hagysz, bezárod a központi zár gombjával az autót, lenyomod a hátsó ajtó gombját és becsukod. Voálá, zárva az autó minden ajtaja. Nemrég zártam így be a kulcsot :-)
Azt tudja valaki, hogy miképpen lehet feltörni a Thalia (2005) csomagtartóját úgy, hogy utána nyoma sincs (kivéve a cuccok hiányának/szétpakolásának)? Tudom, hogy lezártam a központi zárral, és később szintén lezárva találtam a kocsit.
Azt is tudom, hogy voltak a közelben...
És az ilyen ellen mit lehet/érdemes csináltatni egy ilyen kocsin?
60 km szerintem lassu szivargas, bar a szurkes szin nem biztato, plane, hogy toltesz utanna desztvizet, vagy fagyallot. Elviekben rozsaszines az alukimelo fagyallo - talan meg zold is lehet emlekeimre hagyatkozva - de biztosan tudod milyen volt elotte. A viz is mostanaban tunt el, valszeg ezert lattad a nyomat mostansag. A kepek alapjan nagy valoszinuseggel ott enged. A napokban beszelgettunk szinte csak errol, olvasd el.
Cserelni kellene elsore a termosztat tomitest, majd a tobbiek is velemenyezik.
Kb 60 km után csökken a minimum alá,a színe olyan sötét szürkés,az olajbeöntőnél semmilyen rendellenességet nem látni a vízkövességet mostanában vettem észre.Meleg motornál már amikor a ventilátor bekapcsolt akkor semmi láttam semmi szivárgást.De akkor miért van vízkő a termosztát környékén?A termosztát alsó részén olyan "zsíros"szivárgást érzek.
Akkor ház + tömítés kombó együtt megoldja, paszta nélkül.
De ha - ahogy mondod - az utángyártott termosztát már kicsit lötyögős a házban, akkor mi a garancia, hogy az utángyártott termosztátra raszerelt - akár gyári - tömítés és műanyag házzal nem fog ugyanúgy szivárogni?
Ja,és ha nem gyárit veszek, hanem a tömités/ház is utángyártott, gondolom annak is jónak kellene lennie, nem? Már ha a lötyögős termosztátból adódó hiba nem jelentkezik...
Üdvözletem mindenkinek! Érdeklődnék,hogy a Thália 1,4 16v (2001) "eltűnik" a víz a kiegyenlítő tartályból úgy ,hogy lemegy a minimum alá mi lehet az oka?Sehol sem látok vízfolyást vagy csöpögést,de a termosztát környékén olyan mintha vízköves lenne.Mi lehet a baj?Köszönöm a segítségeket!
Nem ismerem a markat, a wurth beszallito, azt hasznalom szinte mindenben, ha meg valami kulonleges kell rendelek a autos nagykerekbol. Pl az antenna talpat jol tomiti a szelvedoragaszto. 😁
De mint irtam nem nagyon szeretek ilyen helyre tenni pasztat, legyen az barmilyen
Jut eszembe megane-scenic ll biztositekdobozaban rendszeresen hallom, hogy elég a lámpák 12pines csatija ha jol emlekszem sicma gyartja (gepemen megvan pontos kep, adat hozza ) tudsz esetleg itthon alektronikai uzletet, vagy hasonlot ahol lehet venni. Bontokban nincs, meg azok is ki tudja meddig birjak. Mszervizben meg nem kerdeztem, gondolom kabelelegyutt, vagy koteggel adnak.
Nekem a vezető ülés alatt már nincs meg a csatlakozó. Össze vannak forrasztva a vezetékek gondolom mert le van zsugorcsövezve szálanként. A jobb első ülés alatti csatlakozót viszont széthúztam összetoltam megmozgattam. Azóta a hibajelzés megszűnt.
Konluzió, Luk aki mukája során többet találkozik termosztáttal mint én, véleménye mérvadó szerintem, azt mondja csak a hasított van ami keresztmetszettre kör. A brazilok vagy kitaláltak valamit, vagy csak hülye fényképet készitettek, de ezt ellenőrizhetően még nem tudjuk.
Hallgass rá, a tömités legyen jó ne lötyögjön, akkor nem fog csöpögni, folyni, ezért érdemes talán mszervizben venni.
Esetleg kérdezzük meg szokta e szilózni, ha igen mivel? :D
Kicsit inaktív vagyok a témában, mert a hétvégéig nem lesz időm megcsinálni, de átfutottam amit irtatok. Ebből most mi is a konklúzió? :D
Vegyek egy négyszögletes plusz gumit, azzal a cikkszámmal amit Luke S. linkelt? És az a házba fog menni? Vagy akkor a háznak is egy módositott, ezt befogadónak kell lennie?
Gondolom többféle motorba gyártanak termosztátot és a házak sem egyformák. A thaliába vastag tömítés kell. Elég mély a fészek a műanyag házban. Ha ez kevés. akkor jöhet a második tömítés vagy a tömítőpaszta.
A lötyögés szerintem nem jó méretet jelent. Az alkatrészboltok adatbázisa néha rettenetes.
A vezetőülés alatt van egy csatlakozó, azt kéne "megpiszkálni", kontaktspré szokott segíteni.
Sanyo1012!
2 renault műszerfal. A lényeg, hogy az első vonal 500-as fordulatot jelent.
Mondjuk ez mindegy is, mert beindítás után fel kéne pörögnie 1000 körülre és a motor hőmérsékletétől függően gyorsan vagy lassan áll be a 2. vonalra a mutató.
Ha nem ezt csinálja, akkor első körben én megnézném az alapjárati motort. Egy tisztítás sosem árt ennek. Érdemes a légszűrőt is megnézni, cserélni. Ha ezek után se javul meg, akkor érdemes rádugni egy diagnosztikát.
A kicsit változó alapjárat ennél a motornál normális. A műszer mutatóján igazából ez nem is látszik.
Én ezt használom,más tömítés nincs ott.Az utángyártott termosztátok néha lötyögnek a házban a hozzájuk adott tömítéssel, ami előbb utóbb szivárgáshoz vezet.
én is ugy jártam mint te elsőre azt hittem az osztás normális, de nem 1000-ig kuszálva van ahogy apa16 irja én sem magamtól jöttem rá a hülye berögzödésem miatt :D ott az első nagyobb vonal 750.
65255 hsz ben irtam ezt én is, ez hasított középen és metszete kör, láttad a brazilokét amit linkeltem? ott ilyen és a müanyagházhoz ehy négyszög metszetü hasítás nélkül9 9s van. Lehet azzal küszöbölték ki a gyári szikos javítást?
Nekem is pár hete van egy ilyen kocsim. A fordulatszámmérő akkor neked szinte meg sem mozdul ? Azért kérdem mert az első osztás nekem 500 / percet jelent és utána az első karika szerintem 750/perc lehet.
itt feltünt, hogy milyen eldeformálódott már a dobozban lévő tömités, ha megnézed, kicsi dudorok vannak rajta :D
Viszont bonyolitja a helyzetet, hogy eddig a termosztátról keresgéltem, és ott ugya vagy van hozzá tömités gyárilag ez a jellemző, vagy nincs és akkor venni kell, de mi lehet a cikkszáma??
A braziloknál, MTE-THOMSON néven utángyártott dolgokat csinálnak, ott ugye nagy clio, thalis, egyéb renault tipusokat gyártanak.
És valóban ott jól látszik, hogy a termosztátra megy rá egy megvágott kerekded tömi és a müanyag házba pedig egy "négyszögletes" karika. Szerintem igy áll össze a rendszer. De a cikkszámok nem a termosztát karikát hozzák, hanem az utóbbit.
Lehet, hogy sok esetben már a megpiszkált termosztáthoz nem találnak megfelelőt ezért folyik, és szilózzák. A gyári szilózásra meg csak úgy tudok gondolni, hogy anyaghibás, vagy mérethibás lehett egy széria.
De a lényeg ha cserélek valaha, akkor megnézem mi van benne, de előtte veszek mindkét tömítést :D
Tegnap óta menet közben hol világít hol kialszik a SERV + légzsák kijelzője egyszerre. (2001. 1,4 16 v). Az autón semmi változást nem tapasztalok. Van valakinek ötlete hogy miért lehet ?
A dolgozók nemigen változtak náluk. Egy jó szakember volt ott, de az se tudta megtalálni, hogy miért hagy ki a 16V-s 1 éves autó gyújtása. Trafócsere természetesen megvolt egyből.
Annak a képnek semmi köze az autókhoz, csak mutatni akartam, hogy miről beszélek.
Fél év nagy idő egy autó életében, főleg mikor olyan jó szakemberekkel találkozik, hogy a víz elfolyás bejelentésekor annyit tudtak mondani, hogy menjek be az autóval hozzájuk, megnézik. A hibafelvevő megnézte, megállapította, hogy hol folyik és a forró (akkor leállított motort) feltöltötte fagyállóval. Mit mondjak, elég nagyot szólt. Kérdeztem, hogy akkor most kicserélik a motort. Áhh nem lett annak semmi baja. Nem. 5 év múlva lett hengerfejes, de úgy, hogy mikor másik szervizbe vittem HF tömítést cserélni, mert amit ők csináltak az egy év múlva megint átengedett (tiszta olaj lett a hűtővíz), akkor megállapították, hogy a hengerfej fel van púposodva a csavarok között, síkolni kell. Azóta megy. Ráadásul a szakszervizben 37 ezer forintot számláztak a hengerfej csavarokért (10 db).
Ennyit a szakszerviz munkájáról, ja meg a 16V vezérlés cseréje után 1 évig jártam a nyakukra, hogy nézzék meg mert ráz, remeg a motor, nem megy az autó. Pont az 1 év gari lejárta előtti napokban is el akartak hajtani, hogy jó az, ilyenek ezek, amikor éppen el kezdett zörögni a vezérműnél valami. Na akkor bevállalták, fél nap alatt megcsinálták és jé olyan mint régen, csendes mint egy villanymotor és még 5.-ben is húz rendesen.
Na basszus, uj kocsi fel ev szep mutatvany, ciki az ilyen😞
Bár most olvastam, hogy vw egyik tipusat azert nem szallitja a megrendeles ellenere, mert annyi visszahivas van ra, hogy nem adjak ki a gyarbol 😁
No de vissza a tomiteshez, felre ne ertsd, csa erteni, tisztazni akarom a kerdest, tobb szem tobbet lat alapon.
Ami kepet betettel kvazi egy szimering szeru, a korabbi kepeimen szerintem nem ez van. Nezzuk egyutt, ez a feher ramegy a termosztatra?. Mintha mas alakja lenne... Vagy a fekete, s altalam gyari szamolt darabban csak nem latszik a szinten fekete gyuru??? Holnap meg keresek kepeket, ennek nem tudod a cikkszamat amirol kepet tettel be?
Azt lattad, hogy tapan a logannal fembol volt a "csonk" a csovekhez, igy biztosan kevesbe vetemedik, mint a muanyag szerintem.
Nekem ez a probléma, hogy elfolyt a hűtővíz egy 2001-es gyártmányú táliánál volt. 2002-ben vettem és fél éven belül jelentkezett. A szakszerviz garanciában tömítőpasztával hozta rendbe. Mondták, hogy szériahiba.
Ilyesmit magyarázott a szerelő, hogy van egy horony a fedél szélén, benne egy gumigyűrű és az nem elég vastag, ezért melegedéskor enged, a műanyagház deformálódása miatt.
Én azóta nem vettem sem termosztátot sem fedelet, mert nem enged és a 2005-ösnél meg nem jött elő ilyen gond. Lehet, hogy azóta valamit javítottak, pl. vastagabb tömítést használnak a termosztátnál, de akkor az kevés volt.
Ahogy irod valoban ugy van amit en cikkszamoztam, illetve kepet betettem az a termosztat gumija ami belezar a dexxxter altal leszedett muanyagra.
Nincs mas gumigyuru.
Az alun levo kituremkedest szilozhatod, max biztonsag okan, de tomiteni a gumi fog. A megane klub kepein szepen latszik, hogy a termosztaton rajta van, kilog annyira, hogy pont passzol a masik darab belsejere amit fentebb emlitettem.
Nem akarlak félre vezetni, de úgy emlékszem, hogy azt mondta a szerelő (én még nem szedtem le, mert azóta jó), hogy van a ház belső szélén egy gumigyűrű, ami tömítene. Ha nincs, akkor a helyedben simán körbeszilóznám az alun levő kitüremkedést, oszt jónapot.
Tömíteni az alu rész és a műanyag felfekvő rész között kell.
A házon van egy vékony gumigyűrű. A termosztát tömítése nem a folyást akadályozza, az a házat nem tömíti. Nekem a márkaszerviz simán pasztázta garanciában, amikor elfolyt az új autóban a hűtővíz, merthogy szériahiba és ezt kapták utasításba a javításhoz.
Én lebontottam a műszerfalat a fűtőradiátor cseréje miatt, de nem zörög sehol a borítás, pedig csak simán összeraktam.
Viszont az A-oszlop takaró sehogy sem akar leklippenni egy helyen, a próbálkozások nyoma sajnos már látszik a grainezett felületen is :( Erről tud valaki valamit? Valami fémklipp tartja ennyire, vagy valamelyik irányba kellene húzni először, hogy valami kiakadjon? (Föl/Le?)
A tömitések általában megkeményednek, vagy kipuhulnak, ezt tudod rajta megnézni. Ha kemény akkor szinte üveges, ha puha akkor meg nem alaktartó szerintem. Én azt tenném ha minden más rendben van azon a tájékon, hogy vennék bele egy gyári tömitést és megnézném mit mutat.
Ilyen helyen nem vagyok híve a klf masszázásnak, ha megnézed a képeken a házat igazán nincs is hova kenni. Kivülre értelmetlen, belülre rizikós, de ez csak az én véleményem.
Igen, közben szétszedtem és rájöttem, ez a termosztátház lényegében. A termosztát viszont kb 5 ezer km-rel ezelőtt volt cserélve, kb fél éve (szerelő által). Azt viszont nem tudom, hogy a tömítőgyűrűt is cserélte-e. Most neten azt láttam, hogy a termosztátokat tömítőgyűrű nélkül adják. Ez lehet? Miből tudom megállapítani, hogy elérett-e a gyűrű? Látszólag OK volt.
Most mentem autópályán 375 km-t és csak 25,5 litert evett. A tempó olyan 120 körüli volt, egyedül mentem, kevés csomaggal. Még keresztül mentem a pesti forgalmon is (M3-M1), egyébként csak autópálya. Ha jól számolom az 6,8l/100 km. Nekem tetszik :-)
Ha jól tudom ez a probléma a 2001 körüli 8 szelepeseknél volt gond. Nem tudom érdemes-e cserélni, de a márkaszervizben tömítőmasszával orvosolják. Nemrégen vettem "hőálló szilikon tömítőt, ami kikeményedés után is gumiszerű marad és 120 fokig simán bírja. Festékboltban akadtam rá. Nekem más célra kellett, de nagyon jó anyag.
A márkaszervizben is percek alatt megcsinálják, ott kék tömítőmasszát nyomnak rá.
A gond az, hogy van benne egy vékony gumigyűrű és az elég vékonykára sikeredett, főleg, hogy a műanyag a melegben deformálódik.
Közben megnéztem mindegy melyik 700-712 ez a termosztátházadnál van, a fényképen lébő cikkszáma, 7700101179 vagy 8200561420 ha szétszeded ott látható lesz a szám. A tömítés ami benne van 7700104139,7700106826,8200267272 számú, termosztáttömítés a neve. Mivel nincs 2000 Ft én a márkaszervizben venném, ott pontositják a számokat, de szerintem mind egyforma :D
1. 50km alatt a Max-ra töltött hűtővíz bőven a Min jelzés alá csökkent - megnéztem, a vízcső elosztó műanyag elem (kiegyenlítő tartályba visszatérő, felső gumicső erre az elemre csatlakozik asszem) és a blokkra szerelt alumínium alkatrész között csöpög. Csavarok OK, gondolom belül van egy tömítés aminek annyi? Vélhetőleg csak ezt a műanyag darabot kell kicserélnem?
2005-ös benzines Thaliaban kell légteleníteni?
2. Utóbbi időben jópár helyen zörög 1500-2000-es fordulaton: jobb első ajtó zárgomb, műszerfal közepe-kesztyűtartó felé két helyen, illetve a bal oldali A-oszloptakarónál. Van valami szokásos, ami el szokott kezdeni zörögni? Hogyan kell ezeket levenni? Arra gondoltam, a potenciális zörgőket ilyen anti-squeak tape-pel betekerném / bevonnám.
Köszi! Azt hiszem korábban olvastam már ilyet. Gondolom a hamisítványok minősége is javul :) Igazából hamisítvány is lehet csak jó legyen a minősége :) Üdv
Segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan kell kicserélni a jobboldali helyzetjelző égőt? Kivettem a H1-es izzót, hogy jobban hozzáférjek, de nem sikerült kivenni az 5W-os kiégett izzót. El kéne forgatni ahhoz,hogy kijöjjön,de nem tudom semerre forgatni. Van valami trükk, amit be kell dobni? Köszi, ha tudnátok tippet adni! Üdv:Tibcsy
A hátsó ködlámpa visszajelző néha felvillog halványan pedig nem használom, nincs bekapcsolva. Ha jól emlékszem talán akkor amikor a féklámpa is működik de nem vagyok benne biztos.
Találkoztatok már ilyennel? Mihez nyúljak hogy jó legyen?
Nem idegeskedem egyáltalán én nem bántottam őket!!! Majd abba hagyák ha nem engem az sem érdekel. Egyébként csak tanácsot akartam a múltkor is kérni. Minden jót.
A befecs rendszer úgy korrigálja a befecskendezett mennyiséget, hogy az alapjárat 800-on legyen. Hideg időben sem kell annak magasabbnak lenni. Ha nem korrigálna hideg időben akkor leesne alája ami nem jó ezért pont annyit plusz üzemanyagot ad hozzá, hogy meglegyen az előírt alapjárati fordulat.
Miért is kellene magasabbnak lennie ? A dci már más világ mint a régebbi autók.
Ne idegeskedj rám is azt hiszik hogy álnéven vagyok itt olyan aki törölte magát nevén szólítva Penge törölte magát és azt hiszik minden új emberre hogy vagy Penge vagy Rozsda volt még aki törölte magát. Nos így már csak én is olvasgatni járok ide csak most nem bírtam tovább cérnával . Mindenkinek jó napot sziasztok.
Kár, mert vennék egyet, de nincs aki valós tapasztalatokkal bírna az autóról, 2.2 dci nem kell azt tudom.
Nem értékek benneteket én erre kérdeztem válaszoltam .És milyen jogon veszitek a bátorságot hogy pocskondiázátok az embert. Nem hiszem hogy bármikor bántották volna valakit is itt.
És igen Lagúna II Német Országból hoztunk kettő autót. Most olvastam amit írtatok mi a fene bajotok van nektek??? Úgy látom itt nem tűrtök még új embert.
Ki beszélt itt Vél Satisról én Lagúna 1.9 dci ről beszéltem amiben 380000 km volt amikor eladtuk. Nem tudom neked mi a problémád de azt látom hogy te itt mindenkinek bele akarsz kötni. Megkérdeztem mi a problémád? Ha nincs akkor nem szóltam de én nem hinném hogy bármikor is közeledtek volna veled már csak azért mert nem is ismerek a másik nem szóltam hozzâd.
Lenne egy kérdésem. 1.5 dci, 65le thalia-m van. A kérdés: indításkor kb 800 1/p a fordulatszám és ez üzem meleg motornál is ennyi. Ez normális? Eddigi autóimnál volt egy emelt alapjárat hidegen, és miután bemelegedett, ez lecsökkent (benzines és szívódízel autóim voltak). Igaz, semmi más "tünet" nincs(jól indul hidegen-melegen egyaránt).
Ahogy itt többen is írták.Gyújtáskapcsoló,behúzótekercs,szénkefe,esetleg ezek közti kontakt hiba.
Csak pl.Hiába van gyújtáskor delej,ha a rossz kapcsolóbetét nem adja át kulcs elforgatáskor.Tehát rossz érintkezés(beégett érintkező)és a sok próbálgatástól egyszercsak érintkezik.Ezt multiméterrel,vagy próbalámpával ki lehet küszöbölni.Aztán jőhet a többi,mindig a legegyszerűbbel kezdeni.Ha viszont meleg motornál soha nem csinálja,akkor önindító körül lesz nagy valszeg a gond.
A bendix relé általában az önindító forgórészén keresztül kap testet, tehát ha elkopott a kefe és az érintkezés rossz nem húz meg a bendix emiatt nem kezd el forogni az önindító forgórésze amit a bendix relé talpán lévő kapcsoló indít(ana) el.
Csak bosszantó picit hogy ezek próbálnak mindenkit hülyére venni,de legalább nézne utána hogy mit hazudik.Mindegy hagyom őt vagy őket.Meglátjuk mikor kezdenek mantrázni megint.
Kitörölgettem belülről a lencsét egy érszorító és puha rongy segítségével észrevehető a javulás, de még mindig nem értem el azt az áttörést, hogy azt tudjam mondani okés.
Szia! Nekem ez a fajta lámpám van és mostanság sokat villogtak szemben!
Belenéztem tegnap és a jobb oldaliban a foncsor teljesen önálló életet él össze-vissza mozog mintha egy középső tengely mentén tudna forogni!Tudnál segíteni, hogyan tudnám kiszedni?Azt gondolom, hogy csak egyben a házzal lehetséges, különben az üveg ragasztást kéne megbontani!Ez javítható lehet vagy komplett lámpa csere a megoldás? Keresgéltem itt a fórumon és a neten is de nem találtam a kiszedésről semmit ami segített volna nekem!
Megmondom őszintén nem sok autószerelőnél voltam,de ha tehetem, tehetném csak hozzátok vinném.Én is szerelő vagyok csak más szakmában,de annyit azért észreveszek,hogy ki az aki érti-vágja amit csinál vagy csak ugatja a szakmát,és ti értitek.Egyébként már én is azon gondolkodtam hogy mikor tudnálak meglátogatni benneteket.Csak sajnos az a nagy bajom,hogy súlyos családi problémával küzdök,ami szinte minden időmet kitölti.De engem is egyre jobban idegesít a nyekergés mert egyre hangosabb.
Nem tudnál eljönni felénk? Megnézzük mi nyöszörög.Görgők vannak polcon,ha pedig a vezérléstől jönne azt amúgy is gariba csinálnánk meg.Jobb lenne ezt minél előbb kideríteni.
Most visszaolvasva, a masodik linkem utan kellett volna egy sorkoz, az a mondat a felso trli-nem tei bak kerdesre vonatkozott azokat nem lehet felcserelni. Magyaran az elsot a hatsoval 😁
A harmadikat nem neztem meg, de talan a vegen van, vagy mas motorizaciohoz van.
Akkor ha nem tudod mikor volt cserelve szerintem erdemes cserelni a gorgot, de a szerelod biztos tudja, ha leveszitek kiderul mi ad hangot, vagyis melyik szij.
Alvazszamot passzolom, ha kuldtem vissza valamit, akkor az L utani 3 karakter kellene ha valami pontositasra van szukseg.
Ja a nyekergéssel menj el egy szerelöhöz, pillanatok alatt leveszi a szíjat és akkor előrébb vagy, ahogy Papalac cartárs irja nem jó vele sokat várni az álmoskönyv szerint. A görgök csapágyát kell fecskendő segitségével 1 ml-nyi olajjal megkenni. Viszont ha leveszik a szíjat és nem az akkor hagyd. Juliusban csak szíj volt cserélve? előtte mikor volt feszítő?
Valóban, kicsit utánnanézve 3 féle van a neten itt ott, viszont ha jól néztem a te autód alvázszámában K4J712-s motorhoz LBOK alvázkód van ehez az alábbi cikkszámok tartoznak:
a kép alapján tényleg nincs közepe az első baknak, vagy ki tudja :D, alakra is ua.
Ráadásul a "teli" közepes amit lejebb 65149-ben láttunk csavarrögzítésű középen, ehez meg nem kell semmi csak a "gömbvas" átmegy rajta, jól látom?
A "teli" alakra is más, nem néztem meg alaposan de nem tudom felmegy e oda ahol neked üres van.
Be kell látnom korábban tévedtem, hogy ezt hiányosnak találtam Gábor után mentem, azért nagy valószínűséggel most nem tévedek, ha igen bocs mindenkitől :D
Viszont a következő képek alapján már eléggé elkopott ha megnézed. a kipufogó felöli középen dudoros a gumi benne, neked ugy látszik már azt kikoptatta.
Az meg hogy csere, vagy rossz nem is prolema, de lattam mar ami megszorult, atfordult szetment, na az tud kart okozni rendesen, ha jol emlekszem meg megegettet is lattam. Scenicen nekem csk kicsit mozgott, de csereltettem. Ja es gagyit nem erdemes betenni.
Megtaláltam a lemezkét ami fel le mozgatja a lencsét és van egy fogaskerék szerű bizgentyű ami oldalra. Nem voltam beállíttatni,de hamarosan megoldom. A bal oldali lámpa alapból fentebbre világít mint a jobb. Hella 65 W-os HB3 izzó van benne és nekem az irányjelző még oldalt van a lámpa búrában. Megnézem a lencse tisztításának lehetőségét is. A távolság amit megvilágít elég lenne bőven csak a fény mennyiség valahogy kevés. Köszönöm a segítséget mindenkinek. Kipróbálok mindent.
Láttam valahol a neten, a projektor lencséje volt bemattulva, azt takaritottak, arra mar nem emlekszem milyen auto, de hatha haszos lehet neked is, majd megkeresem ma.
Találtam két oldalt is ahol jól látszanak a dolgok,igaz a egyik Logan a másik sanderó de eléggé hasonlít a thalia 16V blokkra.Házilag cserélni bármit a segédhajtásban azért nem egyszerű.
A főtengely tárcsa van legalul. Ott valami csiszatol rendesen.
Legfelül a kormányszervó szivattyú (elég olajos), alatta a generátor, az alatt a klíma kompresszor van. Igazából azt se látom, hogy a feszítőgörgő forog-e.
A főtengely tárcsa gumibetétes. Az szokott szétmenni, azért üthet. Sürgősen cserés, mert minden csapágyat szét fog verni.
DGabee85:Hát nem tudom,amiket találtam és hasonlít az mind ilyen hogy nincs a közepében semmi.
WebNeo: A főtengelytárcsa picit üt de a szíj az nem jár ide oda és a nyekergés szerintem nem onnan jön hanem lejjebbről.A görgőnél hova gondoltad az olajat a tengelyre,csapágyra?A szíj levétele szerintem nem egy egyszerű dolog ahogy elnézem,rengeteg sok hely van itt! :-) De a mikéntjét sem tudom,hogyan kell?
Ez nekem is csapágyhangnak tűnik. Mintha teljesen szárazon melle egy rossz csapágy.Van abban a kormányszervóban olaj?
Van egy tartály az akkumulátor mögött egy kormány jellel, benne egy hosszú kihúzható szűrő. Belenézve az olajnak takarni kell a szűrő látható "alját" (két kis félkör), de a tartály oldalán is jelzik a min-max szintet.
Nem rég vettem egy egy 2001-es Thaliat. Fel políroztam a lámpákat elöl, vettem bele új izzót, azonban a projektoros tompított nagyon-nagyon gyenge gyakorlatilag éjjel nem lehet vele biztonságosan közlekedni. A foncsorok jó állapotúak. Próbált valaki led izzót bele tenni, vagy emelt fényerejűt, vagy van valami trükk amivel rendbe lehet hozni?
Csináltam pár fotót a kipufogórögzítésről,ill. egy videót is.Bár nem igazán látszik a lényeg(nekem)de lehet szakavatottabbaknak igen.A videón a hosszbordásszíjat ill.a nyikorgását próbáltam lekapni,olyan mintha valamelyik görgő nyekeregne bár nehéz megállapítani sajnos.Kérdem ,hogy ilyenkor mit illik cserélni,a szíj az júniusi azt tudom.Nézegettem vannak szettek jó áron! Vannak görgők külön is.
Jólvan bocs de mérges voltam gondoltam hogy nagyobb a baj . Nem megy fel a railnyomás indítozáskor is csak 180 bar. Itt nyílván lekel szerelni a szivattyút. Na mindegy köszi sziasztok.
Fénykép nélkül csak tippelhetek, a renaultokon, főként a dieselek eseten klf sulyok vannak a kipufogon.
Amennyiben egy vagy ket luk van egy derekszogben a csore hegesztett lemezen akkor valszeg az. Nagyjabol 10-20 cm re a kozepso cso hatso vegetol a tatrtobak elott, a kepen scenicé van. Benzinesben eddig csak a helyet lattam kis motornal, talan 2.0 turboson van, de az is lehet, hogy benzines dizel eseten a kettomeguvel szerelteknel, meg nem foglalkoztam reszleteiben a kerdessel, a nagy dieselemen van, benzineseken nincs itthon.
Ma kicseréltem kis talicskámon a légszűrőt,mert ami benne volt azt vagy rosszul rakták bele,vagy gyárilag szar volt mert a alsó része be volt horpadva,ezért a légszűrőn lévő gumi alul nem zárt!Megcsináltam a pollenszűrő cserét ill. beleraktam mert nem volt benne,a fedelet szépen kivágtam, kitakarítottam klíma radiátort és szépen leragasztottam.A harmadik amit kemény volt kicserélni a kipufogó hátsó szilent vagy ütköző ki hogy hívja.Totál be voltak rohadva a rögzítő csavarok és elég szar hozzáférni is.Viszont amit nem tudok,hogy mintha valami tartó amit nem tudom hogy egyáltalán van e és milyen,mert csak a helyét láttam ha jól gondolom,a hátsó és a középső dob között hiányzik.Esetelg valakinek tapasztalat vagy rajz evvel kapcsolatban?
Bújtam a netet egyszer kivolt írva hogy Renault Thalia index fórum. Már akartam hamarabb írni ide de az volt hogy nem engedte mert hogy regisztrálni kell. Mivel nem vagyok egy nagy netező így kis segítséggel regisztráltam. Kérdezhetek valamit én is???
Van valami Machle szűrők akkor Elf olaj meg Purflux azt hiszem a lényeg 21000 Magyar forint. De azt mondja 30000 kilómétert bír ti meg 10000 kilométert mondtatok.
Alig emlekszem mar vissza a70-s evek vege80-s eleje, a szamara egy kulon csoda volt😁, egy meg ma is van a csaladban....arrebb kellett alni vele nemreg, hát nem is tudom, hogyan birtuk annak idejen.....
Úgy hogy eléggé komolyan veheted!Már bocs de nálunk még az öreg becsületes.Van neki három embere hât az egyiket felkelett volna akasztani három hónapos korába az sunyi.
Na figyelj ide kolléga a Tonibácsi nálunk elismert mester . Javított már Alfát ,Mercit,Renault stb autókat. Amikor ezek a tolvajok mindent eloptak akkor lett maszek.Azóta van neki valami új gépe valami digitális.Azt mondta a múltkor jó nézzem meg mert 8 milla volt a gép mert az újabb autókat csak ezzel lehet javítani.
Na ez jó köszönöm. Nálunk a Tonibácsi nagy király az Ifa teher autót menetközben szerelte.Na majd annak szólók. Az segít a meg akkor beszélek ezzel az autós boltossal de meg mondom neki nehogy át verjen mert akkor legközelebb a láncfűrésszel megyek a boltba.Ez a Delphi vagy hogy kell irni ilyen hülye nevet.De ilyen valami van benne na olyant veszek bele.Köszönöm szépen a tanâcsokat mindenkinek további jó estét kiván Gyuri sziasztok.
Az nem kell mérni. A Delphi és a Mecafilter anno kiadott olyan katalógust amiben benne volt jó pár szűrőnek a szűrési értéke (mikronban megadva). Ha ezekből a katalógusokból kiindulva cross reference adatokat keresünk más gyári, kiemelem hogy gyári katalógus adatokból akkor jó pár gyártó szűrőiből válogathatunk. (Tehát nem webáruházak adataira hagyatkozunk hanem gyártói katalógusokra.)
De ! Dci-be csak jó minőségű szabad tenni. Nem ezen kell spórolni mert a Dci kényes az üzemanyag minőségre.
Gyári szerelésű gyártók és beszállítók vagy jó minőségű utángyártott gyártók:
Ladát felejtsd el, olyan mintha a birkát malaccal hasonlítanád össze, alapvetően négy kereke van annak is, meg ennek is, más nem nagyon hasonlít rá, ugye a malac mindenevő a birka nem...Lada benzines, jelen autód nem.
Keress egy elfogadott szerelőt a közeledben biztosan szükséged lesz rá.
Dehogy volt ! Ladám az igen kb 60000km egy olaj csere de inkáb utána tőltöttem.Birkât malacot szálítani az volt a jó.Most jószágok nincsenek .De ehhez meg nem értek És köszönöm a tanácsokat.
Ha motorikusan híbátlan,akkor megérte.1,5 dci jó kis motor,csak igényli a törödést,odafigyelést.Hidegen nem hajtjuk,melegen nem álitjuk le azonnal,olajcsere max 10ez km és csak jó fajta.Szűrőket is inkább ídő elött kicsivel cserélni,és ami nagyon fontos csak jó minöségü kuton tankolt gázolaj.Gázolajszűrő 3mikronosnál ne legyen nagyobb.A többi meg ugyanaz mint a benzineseké,semmivel se kerül többe.Használt kocsira mindig kell költeni egy darabig,ezt be kel kalkulálni.Sok sikeres km-t a kocsihoz.
"Jó estét vettem egy Renault Thalia 1.5 dci autót. Idáig Ladám volt szeretnék tanácsot kérni melyek azok a dolgok amikre figyelni kell"
Sajna az évjárat és ár infóval együtt azt mondom mindenre ami mozog és mindenre ami nem a kocsin:(
Dieseled volt már?, ha nem akkor érdemes utánnaolvasni a megfelelő üzemeltetési körülményekre, illetve a különleges karbantartási részletekre. Itt a fórumban, vagy a használati, karbantartási könyvében.
Sajnos az ár és érték aránya nem biztató, km futása ha 200 e km alatt lenne csodálkoznék.
Jó estét vettem egy Renault Thalia 1.5 dci autót. Idáig Ladám volt szeretnék tanácsot kérni melyek azok a dolgok amikre figyelni kell. A segítséget addig is köszönöm.
Ja és hogy Rozsda lenne a faterom hât nem is lenne rossz.Bár én a saját apámra is büszke vagyok nem részletezem miért.De ha tudnâtok arról az emberől valamit is akkor nem fikáztátok volna le ennyi.Fiuk az a baj tudjâtok hogy aki nincs a ti véleményeteken az szerintetek hülye .Ha itt valami mâst próbált ki ami a megszokottól eltérő titeket az sem érdekelt hogy ha betudta bizonyítani az igazát.Lásd pl: kapcsolószelep csere kilehet cserélni nem kell kódolni bebizonyítot dolog .A dci motor betanulja saját magának.Na mindegy hiába is mondanák akár mit szevasztok.
Csaveri miért írna más néven? Én azért csináltam ezt a nevet mert nem akarok veletek tartósan beszélgetni az eredeti nevemmel de már nagyon fárasztóak voltatok és le akartam írni a véleményem.Most is itt vergődsz,pedig egyértelmű hogy a múltkor valóban tévedtem.Dragobin nem korrodált viszont éles mint a penge. Ez a kimagyarázás is szánalmas.
Hidd el nem bosszant, max a kíváncsiság hajt, ezért végig olvasgattam a hsz-id, apukád thalia tulaj, nem véletlen rozsda? :D, Aztán egy faluban laksz dragobinnel, ha jól írom a nevét, netán egy utcában? :D
Én szégyellem magam, mert rettenetesen hibásan írok -lusta vagyok az ellenőrzőt használni -, de mókás volt olvasni az elején a topikban tőled írtakat.
Nekem volt javítva vezérlés nem nagyon találtam szerelőt amúgy Garfieldnak akartam irni.Egyébként mivel idáig úgy gondoltam hogy a normálisabb emberek közé tartozól a dragobin falumbeli valamiért letörték neki a szervizben ezt a elektomos csatlakozót és én segítettem neki helyre hozni ennyi azért volt hogy véletlen szerüen én választ írtam. Ha a moderátorok megnézik az ip cimet akkor kiderül hogy az övé és az enyém nem egyezik.Így nem tudom hogy irhattam volna a multkor is kétnévre de mindegy.Részemről ezzel befejezetnek tekintem ezt.
Hát fiuk ez nem jött be.Kérjétek a moderátort vizsgálja meg hogy hogy is van ez nekem egy nick nevem van penge760203 szerintem meglepődnénk ha mindenki vizsgálva lenne aztán az okosnak képzelt csaveri galerinél több nick alatt me ne az irogatás.
Kérném gyors segítségetek. Nem kapcsol be a hűtőventilátor, amikor annak kellene már egy bizonyos hőfokon. A biztosítékok jók, és a ventilátor is. A fényképen látható relék közül melyik a hűtőventilátoré? Benzines, 1.4 8V, 2005-ös évjárat.