Az AIXAM típusoknál a teló háza szokott többnyire elrohadni. Gyárilag lehet kb. 1 mm a falvastagság. Javíttattam már jó néhány darabot,de hosszú távra nem lehet velük tervezni.Több helyen is próbálkoztam.2-3 évnél nem nagyon bírtak ki többet. Legutóbb vettem két gyári újat a legtöbbet futó járgányomra.
Azt lehet tudni,melyik resze nem birja a gyari teleszkopoknak a gyurodest? A helyettesites jol birja? Van olyan sajat autom ami 47 het eves teleszkoppal is koszoni jol van. Sot ha jol vegigondolom, meg soha nem csereltem sajat autoban teleszkopot.
Itt Ligier Ambrához gyártottak lengéscsillapítókat , mind a négyet . Nem bontott , hanem új alkatrészekkel dolgoztak , és még így is kevesebbe volt a garnitúra , mint egyetlen gyári lengéscsillapító .
A gyártáshoz Lada Niva és Golf I-es elülső patronokat használtak állítólag .
Kárászyékkal gyártattam már Aixam gólyalábakat, a minőséggel nem volt probléma, és akkor még az ár is barátságosabb volt.
Legutóbb olyan "erősített" gólyalábakat szereztem, amiket valamelyik személygépkocsiéból alakították át, a krómrúd is vastagabb benne. Biztosan ki lehetne nyomozni, melyik kiskocsiét lehet átalakítani.
Mindig ódzkodok attól, hogy a hátsó tengelyen növeljük a fékhatást. A Suzuki hátsó fékrendszere biztosan sokkal jobb, mint amit a mopedautókba szerelnek gyárilag, de nekem a gyári fék is hamarabb blokkol mint az első, ami okozott már néhány izgalmas szituációt csúszós úton. Úgy lennél csak nyugodt, ha a fékerőszabályzót is hozzá állítanánk a nagyobb átmérőjű fékdobokhoz, és a nagyobb méretű munkahengerekhez. Vagy előre is belefaragnánk valamelyik személygépkocsi tárcsafékjeit...
És olyan silány minőséget kapnál, hogy magad is meglepődnél! Kérdezd Gézát! Neki van tapasztalata! De én még jó darabbal nem találkoztam. Messze alatta marad az eredeti minőségének.
Először nem értettem ; na ez nem az én kocsim . Ez a járgány jött Rácalmásról -- pontosabban húztuk , mert a lábon hazajön technikából lett a vontatás az útközben felforró víz miatt . Így jött , ilyenre alakítva , és most is ilyen , de úgy tudom nincs vele gond .
Az egyik Casalini rögzítő fékje szorul most , de az lehet fékkulcsnál problémás . Kész szerencse , hogy a vízpumpája is bekrepált , így nem olyan nagy gond , hogy ki kellett venni a forgalomból .
A Casalii egyébként eléggé extrán oldotta meg a kérdést , kétkulcsos a rögzítőfékje .
Úgy látom neked is gondot okoz a szoruló kézifékkötél. :)
Az én járgányomban is ki kellene már cserélni, de jó ideje úgy használom, hogy mindig teszek valamit a kerék alá, hogy ne guruljon el. Vagy ha mégis be kell húzni a kéziféket, akkor indulás előtt kézzel visszarángatom a fékkulcsokat. Már automatikusan nézem induláskor a kézifékkart, ha lötyög, akkor fog a fék. :)
12e Ft-ot sajnálok adni darabjáért, lehet le kellene gyártatni vagy 10 db-ot, gondolom kijönne max. fele annyiból.
A GPS nem késik, hiszen poziciókból és időkülönbségből számol sebességet, és folyamatosan korrigál. Az autók kilométerórája meg egy fix áttétellel kapja a "forgást", mint jelet, visszacsatolás nélkül, ráadásul egy iparági szabály miatt nem mutathat kevesebbet, mint a valós sebesség. Ezért hát mindig többet mutat, jellemzően kb 10 százalékkal. Akit ez zavar, a gumimérettel tud rajta javítani.
Szia leírnád nekem hogy kell leszedni a fékdobot az AIXAM 400-RÓL.a KÉZIFÉK NEKEM IS SZAKASZOSAN FOG.Van egy jó állapotum bontásra arról leszedném.De nem akarom barmolni.