Üdvözlöm az idelátogatót! Ezen a fórumon szeretném azon motorokat bemutatni, melyeket egy helyre fixen letelepítve használtak elődeink. Azért hoztam létre ezt a topikot, hogy kötetlenül beszélgessünk mindazokkal akiket ez a téma érdekel vagy netán gyűjtéssel s restaurálással kívánnak foglalkozni.
Ma voltam diesel szervizbe, megmérték a porlasztót, beállították 135 bar-ra, azt mondta a szaki hogy jól működik, nem ereszt, jó a szóráskép. Ha hihetek neki, akkor máshol kell keresnem a hibát. Van egy 20bar-os kompressziómérőm, azzal megpróbálom megmérni a végnyomást. Az előtöltés a saját mérésem alapján 15°, ha nem tévedtem. Az a baj, hogy ezt nem olyan egyszerű állítgatni, mert a főtengelyre ékpályával kapcsolódó bütyköstengely eltolását csak előre elkészített, eltolt rögzítőékkel lehet fixálni. Ez a bütyköstengely egy lökőrudat mozgat, amiben egy löketállító, kontrázható csavar is van, ez nyomkodja az adagolót. Ez minden beállítási lehetőség. Szelep nincs a motorban, kétütemű, résvezérelt, karterfúvós, külső olajozású.
Az elmondott jelekből valszeg a porlasztód a hibás. Egy porlasztóbeállítóval könnyen kiderítheted- pumpa és egy nyomásmérő óra.
Az előtöltés is lényeges-az adagolónál is hogy hogy van beállítva, meg a felrakásnál is.
A lendkeréken levő jelek megkönnyítik a dolgodat, de ha nincs, akkor kb. 12 fokkal a felső holtpont elé beállítod a befecskendezést és a motornak járni kell. (Ha nincs jelölés, akkor bejelölöd a felső holtpontot a lendkeréken, a fokot kiszámolod a kerületen és a hosszúságot egy ragasztószalaggal ráméred. Ha van műszered, akkor pontosabban is meghatározhatod. Az érték a régi motoroknál általában közel azonos volt, ha nincs minden elállírtgatva, akkor az összerakásnál a pontos érték úgyis kijön mivel csak a helyére tudod rakni)
Az adagoló állapotára az is utal, hogy ha beállítottad a porlasztót, akkor ha hibás az adagolód, nem működik rendesen.
A porlasztó beszabályozás után én azért megmérném a kompresszió végnyomást is a hengerekben. A füstölés oka lehet a nem megfelelő sűrítés, esetleg valamelyik szelep elgörbült vagy a tányér kiégett, stb.
Ha senki sem boldogul vele, keresd meg az öcsémet-"kistuning az autókrosszosok között ismerik, ha rá tudod venni, Ő bármilyen motort rendbetesz. Ha rájátszol a hiúságára, hogy eddig még senki nem boldogult a problémával, akkor biztos hogy megmozdul)
Ismét a KMG DS típusú kétütemű diesel motorommal küzdök.
Felfúrattam a hengert, kapott új dugattyút és gyűrűket. Elindul de okádja a sűrű szürke füstöt és köpködi az el nem égett gázolajat. Eddig arra a következtetésre jutottam, hogy a porlasztó nem porlaszt megfelelően,
hiába tekerem a rugóját a legszorosabbra nincs meg a megfelelő nyomás, ha lazítok rajta egy kicsit akkor spriccel. Mi lehet a baja? Gyenge a rugó? Aki sejt valamit kérem segítsen. A képeken látható alkatrészről van szó...
A Mezőgazdasági Eszköz- és Gépfejlődéstörténeti Szakmúzeum és az Agrár Technikatörténeti Egyesület nevében tisztelettel meghívunk a 2014. március 7-8-án megrendezésre kerülő VI. Országos Magángyűjtők Találkozójára. Részletek és jelentkezési lap a honlapunkon megtalálható:
Figyelj,egy föld alól kiásott rozsdakupac szétszedése én sem hittem volna hogy lehetséges.Valóban minden kisebb nagyobb munkával de megengedett és szépen szétjött.A dugattyú szoknyája eleve le volt verve körül,nem volt értelme egészben kiszedni na meg nem is jött.Fel lett vágva autogén heggesztővel a dugattyú a gyűrűkig,és ütve lett addig még a csapszeg ki nem bújt,aztán be lett vágva a csapsze irányába és kalapáccsal leverve a felesleg.nagyon rideg aluminium dugattyú.törik gyorsan.a végén a maradék meg lett ütve előre,kitakaritva a helye majd hátrafelé ütve ismét,akkor szinte már kirepült a darab.A hajtókar sértetlen, a csapszeg szintén.
Minden alkatrész sikeresen szétjött, a dugattyú is igaz darabokban.nem volt értelme kínlódni vele,de így is megszenvedtünk vele.meg volt a teteje rohadva,és irtózat belsült a hengerbe.
Csaba, a vezérmű fogaskereket lassan meg kéne kezdeni csináltatni meg az úszóházat is,mert nekünk majd kelleni fog hamarosan.
a miénk meg ma érkezett meg.a helyzet az hogy csak a dugattyút kell kiszedni minden más mai nap folyaán szétszerelődött.Lehet a végén beelőzünk és a miénk előbb fog pöffenni:-))