Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FSO Papa Creative Commons License 2004.07.19 0 0 347

köszi. a BMW akkor is tudhat ennyit, ha már 16 éves? :)

a gázt meg majd lefejttetem ha mégis vmi vihar van a kompresszorral. de örülnék neki, ha nem lenne :)

Előzmény: xmbela (346)
xmbela Creative Commons License 2004.07.19 0 0 346
Az uv indikátor az olajjal van keveredve és az olaj máshova kerül mint  a hűtőközeg.Hát igaz ami igaz volt egy kis keveredés,de a passatnak is kell tudni ennyit :)
Előzmény: FSO Papa (343)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.19 0 0 345

Keserves dolog ez a hőmérőzés!

Olyan tetü lassan ment lefelé a "higanyszál" a nyűves szobai hőmérőn, hogy már egészen elfagyott a kezem. Kinn 32 fok volt a klíma hőmérője szerint, minimumra állítottam és 2000-es fordulaton 10 perc járatás után 4 fokot mutatott a középső befújó rácsnál. Lehet, hogy ment volna kicsit még lejjebb is, de nem volt humorom kivárni. Ez asszem nem rossz. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen hideget csinál.

 

Én úgy állítottam be a befújó lamellákat, hogy a középsők is és a két szélső is kétoldalra és felfelé a mennyezet felé - soha nem testre - fújnak. A tűző napon álló kazánmeleg autóban elindulás után 2 perccel már elég kellemes az idő. A felfelé fújt hideg összekeveredik a legmelegebb mennyezeti légtömegekkel és a hűvös keverék leszáll. Így elég gyorsan és egyenletesen lehül elől-hátul az utastér. 

 

Nagyszerű dolog ez a digitklíma, mert a panelen beállított hőmérsékletet elérve már annyira visszaveszi a hűtést és a befújás intenzitását, hogy éppen hogy csak duruzsol, mégis tartja a hűvöset.

Előzmény: Free Bird (342)
Fabrik Creative Commons License 2004.07.19 0 0 344

Ehhh. Nem alacsony ez egy kicsit? A 6-8 foknál hidegebb levegő komoly léguti megbetegedésekhez vezethet.

4-5 fokot illik tudni egy bmw-nek 25-30fokos külső hőmérsékletnél.

Előzmény: xmbela (340)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.19 0 0 343

Béla, kösz a választ. arra gondoltam a lefejtésnél, hogy nem gond-e, hogy ha van a gázban esetleg uv-indikátor, olaj stb, ez nem "szennyezi"-e a gázt, esetleg a tiszta palackot stb.

 

egyébként asszem kicsit keversz minket...nekem van bmw-m, Free Bird-nek, aki a hűtés hatásfokáról érdeklődött, Passat-ja van, ahogy írta :)

 

"4-5 fokot illik tudni egy bmw-nek 25-30fokos külső hőmérsékletnél."

Előzmény: xmbela (339)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.18 0 0 342

Mindenkinek köszönöm a tanácsokat!

Holnap ideális idő igérkezik egy hőmérős próbára! :)))

 

saválló Creative Commons License 2004.07.18 0 0 341

Hali!!

 

Nem akarok tútzottan beleavatkozni,de ha ráadod full hűtésre (18fok-LO) a klímádat és bedugsz egy hőmérőt a középső szellőzőrostély lamellái közé,ha +1fokos levegőt fúj ki rövid idő múlva,akkor szerintem tökéletesen műkszik,többet nem is kívánhatsz.

Előzmény: Free Bird (337)
xmbela Creative Commons License 2004.07.18 0 0 340
Vidd el olyan helyre ahol értenek hozzá.Vagy elösször mérd meg hőmérővel,mennyit fúj.Állítsd a levegőfújást fejre és 1-es ,2-es fokozatra a ventit.Kb. 1500-2000-es fordulaton mérj.A pollen szűrő legyen tiszta!4-5 fokot illik tudni egy bmw-nek 25-30fokos külső hőmérsékletnél.Ha még hűt az csak jót jelent.Az igazi próbára akkor kerül sor ha kint áll 35 fokban a tűző napon és akkor kiderül mennyire jó.A töltés kb 12k(nálam).Nem tudom mennyi megy bele.De biztos 1 kg fölött.
Előzmény: Free Bird (337)
xmbela Creative Commons License 2004.07.18 0 0 339

kiszerelés nélkül lehet valahogy következtetni a kompresszor állapotára

Nem.

ilyenkor le lehet veszteség nélkül fejteni?

Le.

Előzmény: FSO Papa (334)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.18 0 0 338

Meg te is írod, hogy egy év alatt 10-15% csökkenés az normális. Akkor 6 év után már nem is hűthetne, nem?

 

Ja! Mibe kerül egy feltöltés?

Előzmény: Free Bird (337)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.18 0 0 337

Mert nem tudom mennyire hűt optimálisan. Ugyanis egy éve vettem, kellemes hűset csinál, de láttam olyan autókat is, amelyeknek deres volt a szélvédőjük a hidegtől a befújónyílás körül.

Szóval lehet, hogy hűt, de csak fél gőzzel. Érted, ugye? 

Előzmény: xmbela (336)
xmbela Creative Commons License 2004.07.18 0 0 336
A nyomásméréssel nem lehet megállapítani a bent lévő hűtőközeg mennyiséget.A nyomás függ a hőmérséklettől és nem csak  a külsőtől hanem a kondenzátorétól is.Ha pl. kikapcsolt klímával jól meghajtod az autót akkor a kondenzátor is  átmelegszik és nagyobb lesz a nyomás bent.Én lefejtem és a digitális mérleg mutatja,hogy mennyi volt bent.10-15% elszivárgása 1 év alatt teljesen normálisnak tekinthető,mivel  a kompresszorok nem hermetikusan zártak.Ha kifogástalanul müködik akkor miért kellene tölteni?
Előzmény: Free Bird (335)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.18 0 0 335

1.9 Passat TDI-m van, digiklímával. Kifogástalanul működik. Azt mondd már meg légyszíves, hogy a gáznyomás megmérésén kívül hogyan ellenőrzöd azt, hogy kell-e utántölten! A bufúvó hideg levegő hőmérőzése esetleg?

 

Hat éves a gépem és még nem volt a gáz utántöltve. Mi a véleményed? Mit tanácsolsz? Splitklímás is fel tudja tölteni? 

Előzmény: xmbela (311)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.18 0 0 334

urak

 

kiszerelés nélkül lehet valahogy következtetni a kompresszor állapotára, vagy csak akkor derül ki esteleg, hogy sz@r, ha már fel van töltve a rendszer gázzal, és ha ki kell kapni, akkor ismét ugrott egy adag gáz? vagy azt ilyenkor le lehet veszteség nélkül fejteni? ugyanis összeállt a rendszerem mechanikailag, vákuumot tartja, nyomáspróba is OK, de nem szeretnék már újabb meglepetéseket :)

 

egyébként visszaolvasgatva a fórumot, elég brutál árakat olvastam klímahűtőkre (30-40 a bontott stb). én vettem újat az enyémbe, 26 forintba került (BMW E34  benzines). Nissens, ami különösen azért kellemes, mert egyben gyári beszállító is.

SzG Creative Commons License 2004.07.18 0 0 333
Az angyalföldi verzió alternatíváját keresem, ezért is nem a Vectra fórumon kérdeztem. :-) A Bivalyoshoz, nevet vagy telefonszámot tudsz esetleg? A hely kb megvan, az éttermet ismerem.
Előzmény: Irgalmatlan Szamaritánus (332)
Irgalmatlan Szamaritánus Creative Commons License 2004.07.17 0 0 332

Talán a Római parton lévő Bivalyos utcai klímások (igen, ott, ahol a Bivalyos vendéglő van:-)). De szerintem a Dékány Zoli is jó tipp, igaz, ő Angyalföldön van.

Esetleg vissza kéne találni a Vectrás fórumba...:P

 

Üdv,

ISz

Előzmény: SzG (330)
Zyggee Creative Commons License 2004.07.17 0 0 331

"hogy nyomó oldalon nem tölthetenk többet mert akkor a másik rosz lesz"

 

Kifejtenéd egy kicsit pontosabban. Ez a mondat érdekelne engem is. Ez nagyon lehuzás gyanus duma.

Előzmény: speedline (323)
SzG Creative Commons License 2004.07.16 0 0 330
Óbudán tud valaki javasolni valakit, aki beszerel egy hűtőt és feltölti?
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.14 0 0 329
kicsit befürödtem klímásokkal, úgyhogy most házilag, lelkiismeretesen készül a rendszer, csak emiatt nem akartam elmenni, ha nem muszáj. végső esetben persze elviszem, csak gondoltam megkérdem, hátha van valakinek elfekvőben.
Előzmény: xmbela (328)
xmbela Creative Commons License 2004.07.13 0 0 328
Miért nem mész el egy klímáshoz és az majd tölt bele.
Előzmény: FSO Papa (327)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.13 0 0 327

Sziasztok urak!

 

Kis segítség kéne: UV-indikátor festékre lenne szükségem, de csak 1 autóra való (50 ml ha jól tudom). Üzletben csak 5 autós kiszerelésben van, jó tizenx ezerért, ahhoz meg most valahogy nincs $kedvem$ :-D Ugyanis valahol még van valami mikroszivárgás a rendszeremben, 15 barról 1 nap alatt esik 1 bart és ez nem teccik nekem. az autó egyébként egy BMW E34, gyári nagyklímával. Minden O-gyűrű ki van cserélve a rendszerben, új a klímahűtő, a regsizter is cserélve volt és mégis ereszt valahol.

 

Köszi, ha valaki tud segíteni!

 

üdv,

p

 

speedline Creative Commons License 2004.07.13 0 0 326

hbéla!

 

Köszönettel vettem az infót nagyon sokat segítettél :)

 

Üdv:

Tibi

Előzmény: xmbela (324)
Rikkie Creative Commons License 2004.07.13 0 0 325
Helló.Milyen motorú a Volvód?Merthogy nekem lenne 850-es 2.3 20V turbóról klímakompresszorom.Meg persze más is...:)
Ha utánakérdezel, és jó hozzá biztos találunk valami jó árat rá...
Előzmény: mr.Baker (320)
xmbela Creative Commons License 2004.07.13 0 0 324
A nyolc cella nem kevés,leht ,hogy okozhatja a hibát.A megfelelő mennyiséget nyomásméréssel nem lehet megállapítani csak ha lefejtik!Töltésnél vagy mérőhengerrel vagy mérleggel lehet pontosan betölteni a kívánt mennyiséget!Ezt a nyomóoldalon nem tölthetnek dolgot nem értem.Van olyan autó ahol csak nagynyomású szervizszelep van.
Előzmény: speedline (323)
speedline Creative Commons License 2004.07.13 0 0 323

Hi hbéla!

 

Ha emlékeim nem csalnak akkor nyolc cellát zártak le.

Az, hogy a megfelelő mennyiségű hűtőközeg megvan -e nem tudom. Rácsatlakoztak a szokásos szívó és nyomó oldali (remélem jól írom) pontoknál és addig mértek szerintük jó lett. Bár elhangzott valami fél mondat, hogy nyomó oldalon nem tölthetenk többet mert akkor a másik rosz lesz de ez nekem nagyon kínaiul hangzott.

Ha bekapcsolom a klímát akkor a ventilátor elindul.

 

Üdv:

Tibi 

Előzmény: xmbela (322)
xmbela Creative Commons License 2004.07.13 0 0 322
Hány cellát zártak le?Ez tényleg okozhat hatásfok csökkenést.Hogy ellenőrízték ,hogy meg van-e a megfelelő mennyiségű hűtőközeg a rendszerben?A klíma hűtőventillátorra semmilyen hatással nincs mivel kis fordulaton mindig megy a kompresszorral együtt.Ha emiatt nő a nyomóoldali nyomás akkor nagy fordulatra  kapcsol a venti,estleg erre foghatjuk,hogy nem kiméli .Egyébként a kisfokozatú venti megy ha indítod a kompresszort?A kompresszor kenése nem szünhet meg mert az olaj a hűtőközeggel keveredve kering a rendszerben.Hogy mit kellene cserélni így távgyógyászatban nehéz eldönteni :))
Előzmény: speedline (321)
speedline Creative Commons License 2004.07.13 0 0 321

Üdv hbéla!

 

Szakmai segítséget kérnék tőled.

A "beteg" egy 93-as Opel A2 Vectra.

A tünet:

Az autó gyári klímás pollneszűrő nélküli és a kompresszor 3 éve felújításra került.

Jó másfél évvel ezelőtt a klíma elengedte a gázt. Feltötték "festett anyaggal" és megállapították, hogy a hűtő lyukas. Ekkor azt javasolták, hogy nem kell új hűtőt venni mert a régi javítható. Ez állítólag azzal járt, hogy lezártak "bizonyos cellákat".

Feltöltötték a rendszert és azóta is tartja a nyomást.

A probléma abban mutatkozik, hogy városi haladásban gyakorlatilag alig nyom hideget és ezen a belső levegő keringetés kapcsolása sem segít. Országúton vagy autópályán  viszont jelentősen javul a helyzet de még ott sem az igazi. Később egy szerelő a hűtő cseréjét javasolta mondván, hogy ez a hatásfok csökkenésének az oka. Továbbá azt is mondta, hogy így a rendszer túlterhelt és ez a klíma hűtő ventillátor majd a víz hűtő ventillátor tönkremeneteléhez vezet illetve mivel lezárták a rendszer egy részét a kompresszor kenése is megszűnhet és akkor....

Számomra tényleg hihető, hogy a hűtőt ki kell cserélni újra de lehet e még valami buktató a dologban vagy teljesen máshol keresendő a hiba oka. Rebesgettek nyomás szabályozó szelep cserét vagy párologtató cserét is :(

 

Bízva válaszodban üdvözlettel:

speedline Tibi 

Előzmény: xmbela (311)
mr.Baker Creative Commons License 2004.07.13 0 0 320
Köszi! A Volvonál cseregaranciában "csak"180k
Előzmény: xmbela (319)
xmbela Creative Commons License 2004.07.12 0 0 319
Azt hiszem zexel a gyári.Miért a hellán keresztül akarja megrendelni?Ha újat akarsz venni küld el a kompresszor pontos típusát vagy alváz,motorszámot,stb. és megkérdezem én is.
Előzmény: mr.Baker (318)
mr.Baker Creative Commons License 2004.07.11 0 0 318
Amit lekérdezett a szerelő hella gyártmányú nem volvo.
Előzmény: xmbela (317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!