Keresés

Részletes keresés

alatau Creative Commons License 2016.07.22 0 0 3135

Valamiért nem tudok képeket feltölteni. Másnak is van ilyen gondja?

 

kavicsos64 Creative Commons License 2016.07.12 0 0 3134

Na ki nyírtam a burgonya bogarakat ! Actara SC és Sherpa 100 EC keverékével ! Reggelre lepotyogott mind ,igaz dupla dózissal csináltam !

kavicsos64 Creative Commons License 2016.07.10 0 0 3133

Sima háti permetezővel ,az állíthatós szórófejjel, jól lemosva ,és nonitot teszek hozzá tapadó anyagot ,és esővizet használok a permetezéshez ! Wukszál lombtrágyát adagolok minden permetezéshez !

Előzmény: alatau (3129)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.07.09 0 0 3132

Nem ér semmit raktárak fertőtlenítésére szolgál ! Megnézem a Judót !

kavicsos64 Creative Commons License 2016.07.09 0 0 3131

Actellic 50 EC

Előzmény: kavicsos64 (3130)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.07.09 0 0 3130

A mospilan már kétszer + karate kiegészítéssel ,és dimilint adok még hozzá, más kitinszintézisgátlót nem tudok venni nem tartanak ! Régen Fendona+nomolt kiváló volt !  Most néztem a szintetikus piretroidokat a légyirtók is ezek ,a légyirtótól ha lefújod vele szinte azonnal megdöglik a csíkos bogár is ,ezzel kezelem a paradicsomot jelenleg ! Actelilic 50 EC néztem ez taglozó hatású gáztenziós ,de még nem néztem hol tudnám beszerezni és azt sem tudom jó e burgonyára ! Kihívtam a növényvédelmi felügyelőt megint ,biztam benne hogy segít a tanácsával de kár volt ! Nem ért semmit !

Előzmény: alatau (3129)
alatau Creative Commons License 2016.07.08 0 0 3129

Hüba*.* ...! Ha már az Apacs sem hat, ott nagy a baj. Amúgy a bogár a kisebb probléma, az kevesebbet rág, mint a lárva. Calypso és Mospilan volt már? Tapadásfokozót tettél hozzá? Sima felületi, vagy légporlasztásos géppel fújtad? Amikor a lárvák tömegesen kelnek a tojásokból adhatsz neki 1-2 permetezés káliszappant. Csodát nem tesz, de ha jól csinálod és a lárvák sem túl nagyok, akkor megritkítja őket és addig sem szoknak hozzá a rovarölő szerekhez. Persze azért később az is kell majd. Érdemes most neki egy kis levéltrágyát is adni (keserűsó, karbamid, esetleg egy kis mikroelemmel kiegészítve, persze nem a káliszappannal együtt).

 

Amúgy idén nálunk is tombol a "kolorádó" Az első permetezés nem lett tökéletes (szintén Apacs), de azóta is folyamatosan jönnek az imágók. Ráadásul a párás idő miatt (a felszívódó szerrel való permetezés ellenére) fertőzött a burgonyavész is, azután hogy most volt vagy két hét kánikula a fertőzött részek egyszerre száradtak le.

 

Akinek idén jó lesz a krumplija az tud valamit ...

 

Előzmény: kavicsos64 (3128)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.07.08 0 0 3128

Alatau! Mit szórjak a betelepülő burgonyabogarak ellen a III kategóriát már kimerítettem ,még keverve sem hat ellenük de rengeteg van ,már az Apacs sem hat rájuk ! Tövenként kb 15-20 csíkos bogár van ! Valami taglózó hatású kéne én úgy gondolom ,mert a folyamatos betelepülés miatt többször ismételnem kéne a bogarak nagy száma miatt és ha lehet kontakt szer legyen ! Az önkormányzat miatt van az egész 3 hektár krumplibogarat termeltek és most rajzik szét már a paradicsomot is eszi !

Móncsa Creative Commons License 2016.06.14 0 0 3127

Az ismerős ATIKA fűkaszájával mi lett , van róla információ?

Előzmény: zil-130 (3118)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 3126

Bátran állíthatom ! ma ugyanis vízállásos területen voltam szárzúzni ! Itt ott azt hittem kiugrok a tetőn ! Hát az a gumi heveder igen drága ! Én inkább olyanban gondolkodom mint régen volt is a 3011-hez olyan láncféle fél lánctalp ! Minden második fogat meggumizni hogy az aszfalton is lehessen rövid szakaszokat menni !

Előzmény: alatau (3125)
alatau Creative Commons License 2016.06.07 0 0 3125

A gumiheveder a legjobb! Főleg ezek az újak, mint a Soucy Track, meg a többi, csak sajna annyiba kerülnek, mint a traktor, amire szerelik őket ... újonnan!

MTZ-re állítólag 6 milka, igaz ebben úgy tudom benne van a két első is, a haver 200 lovas John Deere-jére meg 21, vagy 31 millió ... már nem emlékszem pontosan. Mindegy is. Úgy vagyok vele, mint a GPS sorvezetővel: Majd ha olcsóbb lesz! Mert előbb-utóbb olcsóbb lesz.

Az ülés az 50-esben állítólag jobb, mint a 80-asban (utóbbit még hosszú távon nem próbáltam), de csak nem Grammer na.

 

Márpedig a traktor legértékesebb részegysége a vezető!

Előzmény: kavicsos64 (3124)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 3124

Az én álmaimban a hátsó fél gumihevederes verzió a szerelem ! Vagy valami hasonló lánctalp féle amit rá tudnék rakni ha nehéz a talaj állapot ! Az ülések azok borzasztóak ezekben az MTZ-kben !

Előzmény: alatau (3123)
alatau Creative Commons License 2016.06.03 0 0 3123

Majd ha kész lesz! Amúgy nem lesz olyan látványos, mint ha RÁBA motort tennék bele.

 

Sok gondot okozott nekem a talajtömörödés úgyhogy hátra 18,4x30-as, előre 13,6x20-as gumi megy (persze nem a gyári felnivel) tekintve, hogy a gép alapból elég könnyű, bízom a jó eredményben. Elvileg jobb lesz a tömeg/kerékfelület aránya, mint bármelyik széria traktoré. Hátulra rakok rá egy plusz függesztő rendszert a 3ponton felül, az tartja majd a nyomlazítókat, így nem kell majd külön nyomlazítót szerelni minden gépre (kölcsön gépekre ugye nem is lehet), mert már eleve ott lesz a traktoron.

 

Ezeken már szárad a festék és 1 héten belül fent lesznek, de ezzel még nincs vége. Az úthenger méretű első gumik miatt majd bele kell rakni az orbitos szervót is és idővel csak veszek v. csinálok rá egy front hidraulikát is, mert sokszor jól jönne. Meg a Grammer ülés! Azt nagyon szeretném, de abból már csak jövőre lesz valami.

Előzmény: kavicsos64 (3121)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.03 0 0 3122

Csak az IFA művek mit szól hozzá elkezdi az újra gyártást ?  És a 344 csepel és azt tuningolni ? Még ládás motort is árulnak a katonai bontóban !

Előzmény: alatau (3120)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.03 0 0 3121

Úristen !!! Tégy már valami képet róla hátha szerelem lesz első látásra és eladom a zetort ! És veszek egy 50 MTZ-t amit én is feltuningolok ,valami homlok hordozónak ! És még az ekét is tolom vele ((::!!!

Előzmény: alatau (3119)
alatau Creative Commons License 2016.06.03 0 0 3120

Én már L200-as Mitsubishin is láttam zöld rendszámot ... :-)

 

Nekem nagyon tetszik az "ámerikai" Abrams tankok koncepciója: Adott az alváz, amit még valamikor a 80-as években úgy gyártottak le, hogy folyamatosan frissíthető, átépíthető. Mai napig ezek vannak rendszeresítve és teljesen megfelelnek a kor követelményeinek.

 

Simán el bírnám képzelni, hogy a régi terepes IFA-k (rendbe tett, átnézett) alvázára raknak egy új motort, felújított fülkét, erős hidraulikát, esetleg TLT-t és 3pontot, aszt cserefelépítménnyel irány az agrárium!!!

 

Olcsó is, környezetbarát is lenne ... áhhh, hagyjuk!

Előzmény: zil-130 (3118)
alatau Creative Commons License 2016.06.03 0 0 3119

Biztosan fel lehet szerelni, de szerintem horror ára lehet még használtan is. Az IFA meg elérhető lenne. Egyébként valahol hallottam, hogy ez az egész EURO -számos mizéria parasztvakítás, mert ha a régi gépet új, környezetbarátabbra cseréljük, és beleszámítjuk az új gép legyártásának ökológiai lábnyomát (bányászat, kohászat, villamos energia, vegyipar, gépgyártás), akkor már nem is biztos, hogy olyan környezetbarát az a csere, mert azzal az energiával és környezetszennyezéssel, amibe egy új teherautó legyártása kerül egy IFA jó pár évig elketyegne. Szóval minimum át kellene gondolni. Mondjuk engem ez most annyira nem is érdekel, mert az MTZ-met "tuningolom". Ha elkészül nem sok hozzá hasonló lesz!!!  :-)

Előzmény: kavicsos64 (3117)
zil-130 Creative Commons License 2016.06.03 0 0 3118

Volt egy időszak,mikor pont az ilyen,elsősorban nem száguldásra tervezett teherautókat piros rendszámra lehetett átvizsgáztatni.CS-344,Multikár,Uaz,Gaz-66,Prága,Ifa,stb gépeket némi átalakitással,és valami jogi kiskaput kihasználva,főleg az Alföldön,lehetett műszakiztatni.Felénk nem,sőt az ilyen gép még sima műszakira sem mehetett.Aztán becsukták az evtásak ezt a kaput is...pedig pont erre a kategoriára,mint a ződ rendszám a speciális gépekre,pont erre jó lenne.

Előzmény: alatau (3111)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 3117

Ez tuti hogy nincs, de nem lehet külön venni hozzá ? A helye szerintem megvan hozzá ,legalább is sok furat van a váz kereszttartóján ! A gardán meg szerintem csak egy mellékhajtás a váltón ! Esetleg a méret leírás alapján adoptálni hozzá valamelyik traktorét !

Előzmény: alatau (3116)
alatau Creative Commons License 2016.06.02 0 0 3116

A katonai Unimogokkal az a bajom, hogy se 3pont, se TLT nem szokott rajta lenni. Az Unimoggal sem való szántani, de pár munkagép (kasza, borona, simító, vetőgép, esetleg kombinációk) azért elférnének rajta. Láttam már olyant is, amelyik bálázott. Jó az néha ...

Előzmény: kavicsos64 (3115)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 3115

Én nagyon díjaztam a kis unimog fordulékonyságát ! Nekem tetszett az a levegős pofozós váltó nem volt vele sosem baj ! A 3000-es félautomata marok vátója már nem volt ilyen jó ,mert sokszor helyettem választott sebességet és eggyel alá rakta mint ahová én gondoltam ,és olyankor az elején, mig rá nem jöttem hogy nézzem meg mielőtt felengedném a kuplungot , majd kiestünk a szélvédőn ! Ezen árakat nem tudom miért olyan drágák ! Van viszont alternatívája ,meg kell nézni a német katonai unimogokat mennyiért adják ,olyannal is jártam 30 éves volt és jobban szerettem a sima szívó motor erejét mint a turbós motort ,nagyobb volt a nyomatéka ! Javítani ugyanúgy a merci szervizbe hordtuk és mindent megjavítottak rajta ! 1550 kategória volt de már a számát nem tudom ! Német rendszámmal futottak LL-SU 143 vagy valami ilyesmi volt ! Nemrég dobáltam ki a tahográf korongjait !

Előzmény: alatau (3114)
alatau Creative Commons License 2016.06.01 0 0 3114

Én is U90-est vezettem, de nem a sárban, hanem városban. Tiszta triál volt néha ahogy parkokban, lakótelepeken gyalogutakon, lépcsőre fel, dombon le ...

 

Egyedül a levegős csoportváltót nem szerettem, de azt is meg lehetett szokni. Egy powershift azért jobb lett volna hegynek fel.

 

Viszont az ára az tényleg beteg, ahogy a Lindneré is. Valahogy az ilyen sokcélú gépeknél elgurul a gyógyszer az árszabásnál.

 

Ezért lenne jó az "IFA-traktor". Egyszerű, olcsó, szép ...

Előzmény: kavicsos64 (3113)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.05.31 -1 0 3113

Többfélét is vezettem az unimogokból u-90, u-140, u-1550 u-3000 Kb a filmen látható körülmények között ,ez a terep a dunántúli viszonyok között mindennaposnak mondható volt !

Előzmény: alatau (3112)
alatau Creative Commons License 2016.05.31 0 0 3112

Pl.:

 

 

 

alatau Creative Commons License 2016.05.31 0 0 3111

Itt lesz a kutya elásva: Teherautónak minősül és ezért horror az adója.

Annak persze elavult, de nem is arra kellene használni, hanem cserefelépítményes eszközhordozónak.

 

Az egész onnan indult, hogy egy haverom be akarja tolni a vasba a tökéletesen működőképes IFA daruját, mert egyszerűen nem lehet eladni. Bennem meg megmozdult az amatőr gépész, mert egy hibátlan összkerekes, hosszúplatós(!!!) alvázat lángvágóval ... Aki már "esett szerelembe" olajos vasakkal, az ezt nem tűrheti!

 

Elgondoltam mennyi mindenre lehetne használni. Sajna nekem pont nincs szükségem rá, mert a megmozgatott anyag mennyisége és a szállítás távolsága nem indokolja, de "télleg" látom benne a perspektívát. Neki pont jó lenne, mert jellemzően barna erdőtalajai vannak, ami sikolt a mészért és szervestrágyáért, viszont pont a szállítás, rakodás és szórás neki túlságosan macerás lenne. Ha viszont az Ifára rárakna egy szervestrágyaszórót, akkor simán eldöcögne a legközelebbi komposzttelepre, ott megraknák, otthon rábillentene a tetejére egy kis meszet és úgy tudná megduplázni a termését, hogy még kevesebbe is kerülne, mint a mostani (jellemzően műtrágyára alapozott) technológiája. Felhívtam egy havert, aki a közlekedésfelügyeletnél dolgozik, hogy hogy lehet Ifából traktort csinálni, de kis híján rám csapta a kagylót, pedig elég jó haver.

 

Szóval már megint ott tartunk, hogy jó is lenne, meg is érné, de nálunk tilos.

Miért is?

Hát azért mert.

Előzmény: zil-130 (3109)
alatau Creative Commons License 2016.05.31 0 0 3110

Az agrotruck egy létező kategória. Lényegében standard teherautó+összkerék+3difizár+TLT+komoly hidraulikus rendszer. Németországban traktor jogsival vezethető, 60 km/ó max sebességgel mehet (a terep gumi és a futómű miatt gondolom) és eléggé terjed, mert egy hasonló kapacitással és sebességgel szállítani képes traktor árának töredékébe kerül, nem is beszélve a fenntartásról. Persze szántani nem nagyon lehet vele (némelyiken van 3pont), de arra ott vannak a telivér traktorok, ezzel meg szállítanak, szórnak ... stb. Az Unimog nekem nagy kedvenc. A munkahelyemen vezettem egyet pár évig, de az ára tényleg irreális.

Előzmény: kavicsos64 (3108)
zil-130 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 3109

Mármint az Ifára érted,hogy miért nincs?Kivesztek,kihaltak,és amugy is tűzzel-vassal irtandó volt-pedig amit irsz,arra a feladatra eléggé alkalmas lenne.Nem mint teherautó,inkább mezőgazdasági rendszámmal..Mint teherautó,már nem nagyon jut szóhoz,állandóan szerelni kell,korszerűtlen,alkatrész sincs már annyi hozzá-viszont otthon is javitható,kis ügyességgel és ráfigyeléssel egész jól használható jármű.A mai müszaki követelményeknek nagyon-nagyon nehezen felel meg,és maximális jóindulat kell a vizsgáztató szerv részéről..de ez politika..Pótot sajnos nem huzhat,korlátozás miatt.Más oldalról:a fenntartásának kötelező része ugyanannyi,mint egy uj teherautónak,és a kicsik,kinek ez a gép való,nem biztos,hogy ki tudják fizetni az állandó költségeket.Akik meg birnák pénzel,azok meg nem Ifát vesznek..szép uj fényes márkásabbat.Pedig egy kis rugalmassággal a hatóság részéről bizony nagy segitség lehetne egy Ifa a kis-közepes gazdálkodóknak-de hát nálunk ez nem igy működik.

Előzmény: alatau (3107)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 3108

Mert a fapipa már kiveszett ,a merci unimog meg olyan drága és még szar is a futóműve ! Más meg nincs ! Még az olaszok gyártottak hasonló gépeket ami nem traktor de nem is autó ,és cserélhető felépítményes ,még hamszter is van hozzá, de az is egy vagyon !

Előzmény: alatau (3107)
alatau Creative Commons License 2016.05.26 0 0 3107

Az attól függ, hogy az átalakításnál megmaradt alkatrészeket is kéred-e mellé, mert abból még kijön az éppen aktuális Air Force One!

 

Egyébként már többször felmerült bennem, hogy miért nem látni ilyeneket nálunk:

 

 

Csak mert elég gazdaságosnak tűnik. Egy Tornádóval és egy szervestrágyaszóró felépítménnyel v. hígtrágya kijuttatóval különösen. Esetleg a most divatos folyékony műtrágyát is kinyomhatná ...

 

1. Gyorsabban és olcsóbban szállít, mint egy átlag traktor.

2. A teherautós szállítással összevetve is jobb, mert kimarad egy le és egy felrakodás a földön. Nem kell kicsattogni a rakodógéppel, utána a traktorral, ami kiszórja, kevesebb gázolaj és ember ...

3. Szerves trágya szórásnál a nitrogénveszteség töredéke a szokványosnak, mert a depóból egyenesen a földre jut. Ráadásul felszabadul egy traktor, ami mondjuk egyből be is tárcsázhatja, az meg már úgy tényleg nagyon süti!!!

4. Aratáskor rá lehet rakni egy billenőplatót is ... hamármegvan alapon.

 

Ez így együtt rengeteg idő és pénz, azt meg ugye szoktuk szeretni. Ráadásul mindezt olyan nevetséges pénzből (ha egy modern önjáróval, mondjuk egy TerraGatorral vetjük össze), hogy nincs is miről beszélni.

 

Akkor miért nem?!

Előzmény: kavicsos64 (3106)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 3106

Hihihihihihihi És menyibe egyezünk erre a csúcs gépre ?

Előzmény: alatau (3105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!