Keresés

Részletes keresés

EKM-765 Creative Commons License 2018.03.25 0 0 6696

XXI-XXII aknák helye kb itt található.

Előzmény: Veszprém27 (6692)
EKM-765 Creative Commons License 2018.03.25 0 0 6695
Előzmény: EKM-765 (6694)
EKM-765 Creative Commons License 2018.03.25 0 0 6694

Igen, az emlékmű a domb tetején volt, ez a kép talán jól mutatja:

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=843&t=1&i=6555

 

A Baumit iparvágányon utoljára a Nohabos különvonat járt, elvileg járható. A különvonat előtt csináltak áteresz javítást is.

http://indafoto.hu/albrecht_eva/image/24587436-efa4502a/user

 

Dorogról haladva a Csolnok felé a hatos aknai lakótelep környékén találtam a főúton vasúti sínekre utaló aszfaltozást, gondolom alatta a sín még mindig, mindkét irányba töltést a sínnyomoktól. Itt homokvasút futott?

 

Igen. A vasút felszedése után a két útátjáróban benne hagyták a síneket.

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=847&t=1&i=12413

 

 

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=847&t=1&i=12412

 

Később azonban kibontották, már nincs sín az aszfalt alatt.

 

A csolnoki hidat a vasút megszűnte után szinte azonnal elbontották.

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=847&t=1&i=12410

 

Az emlékművek helyét meg Veszprém27 topiktárs nagyszerűen összefoglalta.

A Homokvasút egyébként nem futott az iparvágány nyomvonalán.

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/94071?r=1&c=2086747.2783694998:6058726.2102625:11

A képen látható, az iparvasúttal közös útátjáróban aszfaltoztak a bennmaradt sínre, az aszfalt már majdnem le is kopott róla amikor áthelyezték az utat, így tűnt el az is.

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=846&t=1&i=5671

 

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1761&i=18200

 

A vasút telephelyén sokkal tovább megmaradt egy síndarab de kb 10 éve az is eltűnt.

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=847&t=1&i=12399

Előzmény: Buszos világjáró (6691)
Köny Creative Commons License 2018.03.25 0 0 6693

Ezeket mind megtalálni, 3 hét szabi. :o)

Előzmény: Veszprém27 (6692)
Veszprém27 Creative Commons License 2018.03.25 0 0 6692

Üdv!

A Baumit iparvágány tudtommal nincs kizárva, jó pár éve nem járt arra tehervonat, lehet van már több is, mint 10. A Baumit portától nem messze fenn a domboldalon volt régen a XXI-XXII. akna, azoknak tényleg van emlékműve, elég nehéz megtalálni. Most a hetekben voltam ott, kerestük egy fél órát. Sőt a méh telepnél is van egy emlékmű, a Samu aknáé, kicsit tovább benn a Tömedék és a Miklós aknáké, ezeket egyszerű megtalálni. A Baumit fölött pedig Ágnes akna, ez a tokodi altáró légaknája, nem egyszerű megtalálni, de ha a közelébe ér az ember már látványos a felszálló gőzoszlop.

Igen ott futott a homokvasút. Ahogy Dorog felől jövet felérsz a dombtetőre ott is volt egy átjáró és a Pollus után is, mindkettőnél látszanak a nyomok, de a síneket kiszedték a 90-es években az út alól is. 

Előzmény: Buszos világjáró (6691)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.25 0 0 6691

A KNYKK Zrt-s topikban EKM-765 válaszaira reagálva (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147305067&t=9142169) tegnap eljutottam a Csolnok külterületén lévő (Kréber telep feletti) területre ahol friss erdőírtás volt de az emlékművet nem találtam meg amit már értek is mert én a domb alján kerestem, csupán egy kóbor őzikére hoztam rá a frászt.

 

- Dorogról az Esztergomi vasútvonal Baumitos iparvágány bekötésétől egészen a Baumitig elsétáltam a síneken, láttam, hogy a fővonali bekötés egy részen megújult, a 10-es átjáró után is friss építés nyomokat láttam az első váltóig de utána a Baumitig teljes pusztulás van. Kérdés, ugye bár egy részen a régi homokvasúti nyomvonalon is megy a pálya de a vége az már új építésű de pont a hátsó szakasz a lepusztult, ez az iparvágány most üzemelő vagy részben üzemelő pálya? Vagy netán teljes kizárásos? Nézem végig, 1965 a legrégebbi sín de ez is az alsó 10-es átjáró alatti szakaszon.

 

- A Baumit út mellett is tudomásom szerint kellene lennie egy aknás emlékműnek de azt a bozótban sehol nem találtam meg, csupán a rózsabokrot. 

 

Dorogról haladva a Csolnok felé a hatos aknai lakótelep környékén találtam a főúton vasúti sínekre utaló aszfaltozást, gondolom alatta a sín még mindig, mindkét irányba töltést a sínnyomoktól. Itt homokvasút futott?

 

Csolnok homokvasúti alagút előtt Dorog felé (benzinkútnál) szintén ilyet láttam, a homokvasúti alagút ugye a megszokott kétoldali lefalazással, Csolnok felől ajtóval lezárva, szellőzővel kiépítve gomba termesztéshez.

Csolnokon az S kanyarnál pedig még szemmel látható a vasút egykori nyomvonala de a híd ugye már elenyészett. 

Conrail Creative Commons License 2018.03.23 0 0 6690

Nemrég vonatoztam Pécs-Budapest között. Láttam hogy Mecsekalj-Cserkúton az egykori Mecseki Ércbányászati Vállalat épületeit bontják, eltüntetik. 

Megkérdezném, hogy itt a Fórumban találok valami anyagot, hogy a gépekből, járművekből maradt-e valami az utókornak?

Pályaőr Creative Commons License 2018.03.21 0 0 6689

Ha minden igaz, igen.

Előzmény: lenand (6688)
lenand Creative Commons License 2018.03.21 0 0 6688

XI-es akna? 

Előzmény: Pályaőr (6687)
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.20 0 0 6687

                                              

 

 

                                                        Tatabánya, nagyon régen.

Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.11 0 3 6686

Voltam én is ott. Szép kis nap volt a cirka 40 fokos hőmérséklettel végiggyalogolni a buszfordulótól a bányáig majd le az emlékműig. De viszont megérte. 

 

   

Előzmény: Törölt nick (6685)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.11 -12 2 6685

Kesztölcön egy igényesen kialakított kisvasúti emlékmű is található:

 

Előzmény: Buszos világjáró (6684)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.11 0 1 6684

Megmaradt bányavasúti nyomok Kesztölc Lencsehegyen. 

 

       

Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.11 0 0 6683

Kössz az infót róla, ez így nem rémlett nekem. 

Előzmény: EKM-765 (6682)
EKM-765 Creative Commons License 2018.03.10 0 0 6682
Előzmény: Buszos világjáró (6681)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.10 0 0 6681

Mi volt ez a Kaolin vasút? 

Előzmény: C50 (6680)
C50 Creative Commons License 2018.03.10 0 1 6680

Lehet, én a másik irányból érkeztem.

 

Van még két alagút ami nyitott valamennyire de ezek tényleg alagutak voltak, nem tárók.

Egyik a Tömedékakna- Miklós akna sikló alagútja Dorogon:

 

Másik az OÉÁ kaolin vasút alagútja Sárisápon:

Előzmény: Buszos világjáró (6679)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.10 0 0 6679

Kerítés még gondolom most is úgy van Tát irányából mint mikor én voltam. ;-)

Előzmény: C50 (6676)
C50 Creative Commons License 2018.03.10 0 0 6678

Komárom- Esztergom, Annavölgy

Előzmény: Biborka23 (6677)
Biborka23 Creative Commons License 2018.03.10 0 0 6677

Ez melyik megyében van ?

Előzmény: Buszos világjáró (6674)
C50 Creative Commons License 2018.03.10 0 0 6676

Bocs, most nézem az előzményben hogy a XVII-esiben már jártál. Én is voltam csütörtökön.

Olvasni, olvasni, olvasni..... aztán írni.

Előzmény: C50 (6675)
C50 Creative Commons License 2018.03.10 0 0 6675

Én voltam a falon túl. Ott még 5 m-en keresztül tart a táró falazata majd onnan vastrapézok voltak deszka feszkével. A deszkák elkorhadtak ezért a löszös talaj teljesen összement, mintha nem is lett volna táró. Az első vastrapéz még látszik. XVII-es aknai és a kaolinvasút alagútba nem néztél be?

Előzmény: Buszos világjáró (6674)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.10 0 2 6674

Szóval akkor a Pálinkási táró Annavölgyön napjainkban. A végében valaki megbontotta a tömedéket is, nem tudom mit várt mi lesz a fal mögött. :-)

 

       

C50 Creative Commons License 2018.02.27 0 1 6673
Előzmény: Buszos világjáró (6672)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.02.27 0 0 6672

Köszönöm az információt, valószínű hamarosan meglátogatom bízva a disznókkal való nem találkozásban. Már Ebszőnyben is aggódtam nehogy meglepjek egy disznó családot az alagútban. :D

 

 

 

 

Előzmény: C50 (6671)
C50 Creative Commons License 2018.02.27 0 1 6671

Ránézésre 0-20-as zúzottkővel tömték.

Annavölgy simán megnézhető mert a terület elhagyatott de addig érdemes amíg nem nő ki a gaz illetve nincsenek csíkoshátúak mert a csorgából szivárgó vízben vaddisznók dagonyáznak.

 

 

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=20&t=1&i=8019

 

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=20&t=1&i=6541

Előzmény: Buszos világjáró (6670)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.02.27 0 0 6670

Még annyit kérdeznék, hogy az a 800 méter mivel lett tömedékelve? Illetve, hogy az Annavölgyi bejárat mennyire közelíthető meg rendesen? Olvastam, hogy egy magánterület vége a bejárat ahol nincs kerítés.

Annó az Ebszőnybányait meglátogattam, a végéig besétáltam, azok még ma is megvannak csak az ingatlanokat sikerült már eltakarítani, nem őrizték és a kerítés is elkopott már. :D

 

    

;-) 

 

 

Előzmény: C50 (6668)
C50 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 6669
Előzmény: Buszos világjáró (6667)
C50 Creative Commons License 2018.02.26 0 1 6668

Ejnye, bebújtál a kapun? :-)

 

A tömedékelésnél bent jártam, a mérnök úr azt mondta 800 m-t tömedékelnek, a város alatti részt. Árpi fotózta is:

 

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=20&t=1&i=9354

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=20&t=1&i=9355

 

Az omladékony része sokkal beljebb van, a város alatti betonozott része után mészkőben haladt ahol biztosítás sem volt szükséges mint a tokodi altáróban:

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=578&i=9381

Ez után omlott össze tehát a tömedék eltávolítása után kb 1,5-2 km lenne járható. Utána ismét mészkőben halad ahol állnak a bennragadt vonatok. Majd ismét teljesen összement löszben fekvő rész következik és jön az annavölgyi 5-6 m hosszú tömedékelt rész, betonfal és az annavölgyi falazott rész, akkor erről is legyen itt friss kép múlt hétről:

Régen:

Mint láthattad a létesítményből eddig az valósult meg hogy lebontották a lámpakamrát de ennek is vagy egy éve. Állítólag a polgármester szeretne bemenni a táróba x száz métert a múzeummal.

Előzmény: Buszos világjáró (6667)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.02.26 0 0 6667

Dorogi Altáró bejárata, jó hamar elfalazták. Ugyebár olvastam itt vissza (talán C50-nél), hogy a mészköves része a 300 méter tömedék után talán járható még és nem dőlt be de a fa ácsolatos már vélhetően magába roskadt. Mekkora terület lenne ez a mészköves rész a tömedék után? Illetve körülbelül hol lehet a vízválasztó a vágatban a bejárattól?

 

Mindez azért merül fel most bennem mert terveznek ide egy bányászati múzeumot nyitni amiben az szerepel a látványterv szerint, hogy hosszasan belehet majd menni a vágatba mint kiállítás de ehhez a falazatból és a tömedékből is bontani kell. Mit tudtok most erről az egész tervről? 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!