Köszi ezt ismerem, ezt már letöltöttem amikor megvettem az autót. De az említett rész ebben nincs benne. Pl az olajok minőségéről ebben egy szó se esik, csak utalás van rá hogy majd a Minôség: lásd Kenôanyagok és folyadékok" részben leírják, de ebben nincs ilyen.
Update következik. Úgy néz ki, jelentősen benézte a szerelőm a dolgot. A piros folyadékot ő szervóolajnak nézte. Nekem fura volt, hogy a szervóolaj a hiba megjelenése után 3 héttel is változatlan mennyiségben van a tartályban, viszont a kiegyenlítőből a hűtőfolyadék csak fogy, csak fogy :) És jobban megnézve a szervólaj se piros színű nálam, hanem sárgás. Szóval egyenlőre úgy néz ki kormánymű csere elmarad, helyette a radiátorba menő csövet kellene cserélni, mert ott ereszt valahol.
Az autóról minden (még az orga szám is) kiderül az alvázszámból. Persze ehhez a gyári rendszer kell. :-)
A motorkódod az alvázszámod 6. 7. 8. karaktere. A forgalmidban beírtak alapján feltehetően NFU lesz.
Az alkatrész rajzokon a képek értelmezéséhez kellhet némi rutin, mert ráadásul gyakran a kép csak illusztráció szerű, nem tükrözi kinézetben a valóságot.
A rajzokon a kormányzásnál a nagynyomású csöveket kell megnézni, a bedugós verziónál látszik a rajzon, hogy o-gyűrűs tömítések vannak a csatlakozásuknál, míg a hollandis verziónál ezek nincsenek ott. :-)
Nem rossz a szerelőd megközelítése, bár valószínűleg ő sem éri el a gyári rendszert. A baj az, hogy kinézetre a 2-es Xsara diesel és benzines kormányműve is pont ugyanúgy néz ki kívülről, csak éppen belül mások, más a rásegítés. Ha beninesbe dieselét teszed az kevésbé gáz, de fordítva nem örülnél.
A gyári szám ismerete létfontosságú ezeknél a sz@r utángyártott katalógusoknál, napi szinten rendelek cuccokat az ügyfelek autóihoz és nem egyszer szívtam volna meg már anékül. (nagy ritkán még így is van bonyodalom)
Köszönöm, holnap átnézem az autót, remélem megtalálom ezt a kódot. A másik meg hogy korábban megtaláltam a neten letölthető formában a kezelési útmutatót. De esetleg van még más könyv is ezekhez az autókhoz? Pl karbantarási könyv?
Egyes pótalkatrészek esetében az úgynevezett ORGA-szám (szervezeti szám) van megadva. Az első 4 számjegy alkotja az ORGA-számot. A jelenlegi járművek esetében az ORGA-szám egy 0-ból, a 4 számjegyből és a gyártási hely 2 számjegyű kódjából áll. Egy példa: "08549 FV" (az FV a spanyolországi Vigót jelenti). A matrica általában a vezetőoldali ajtóoszlopon található. Másik lehetőségként a szervizfüzetben is megtalálható.
Köszi, ezt nem ismertem és tök jó lenne ha működne. De valami nem kerek. Beírom az alvázszámot, megmondja milyen autó, oké. Kiválasztom a kormányművet, erre bead pár terméket, amikről nem derül ki hogy milyen az olajcső bekötése, sőt, a termékkódra is csak valami általános képet ad. Ebből aztán sehogyse tudnám megmondani hogy pl milyen bekötésű a kormányművem olajcsövei. Vagy kipróbáltam az egyik gyártó, az Elstock keresőjét. Be kéne írnom a gyártás idejét. Forgalmi szerint 2001, a bárdi keresője szerint 2000.12.01. Ezek után mi lehet a valós? Vagy kereséskor ki kell választani a motorkódot. A forgalmiban ez szerepel: N*NFU* Ebből aztán mi lehet? Á, franc se érti ezt. Szerelőm azt mondta már az előző rönómnál is, ha kell valami bele, odaviszem, kiszedi, azzal elmegy a boltba és ott majd forgalmi+kereső+vizuális megközelítés alapján rendel, néha többet is, mert néha 1 éven belül is akkor szórás van ugyanazon típushoz, hogy követni se lehet :(
Na igen, azt ismerem. De ott csak azt látni, amit ők forgalmaznak. Egy 20 éves autóhoz nem ad kormányművet, tehát nem tudom megnézni az enyémhez melyik típusú kormánymű passzol.
Akkor még egyszer leírom: mindenféle alkatrészinformációt alvázszám alapján lehet pontosan megtudni. Nem egyféle kormányművel szerelték az autókat, még ha hasonlóan is néznek ki.
VIN szám nélkül csak találgatunk. Léteznek pl. spéci felszereltségű autók is, amiben rendhagyó alkatrészeket is alkalmaztak, a PSA-nál pl. ilyenek voltak anno a (nekik) belpiacos autóik.
Alapvetően egy autóban úgy ildomos alkatrészt cserélni, hogy pontosan ugyanolyanból van kivéve a cucc. 1,6-oshoz nem 1,4-esből teszünk alkatrészt elsősorban, ami persze a beazonosítások után kiderülhet, hogy akár ugyanolyanok is lehetnek, de látatlanban ezt nem tudhatjuk.
Tehát akkor az lehet, hogy az enyémben már a facelift utáni kormánymű került, a másikba pedig még a facelift előtti, hiába már az is 2-es xsara volt? Vagyis a régi az a hollandis bekötésű, a rögzítőcsavaros pedig az újabb, modernebb?
Az nem lehet a különbség okozója, hogy az enyém 1,6-os, míg a másik az eladó szerint 1,4-es kocsiból származik?
A legvalószínűbb, hogy amit kaptál az 1-es Xsara-ba való, azokban volt hollandis a csőbekötés. Esetleg még előfordulhat olyan átmeneti időszakos öszvér is, amikor már 2-es Xsara volt, de fellelhetőek a kocsikban még nyomokban 1-es alkatrészek is. 100% biztosat a két autó alvázszámának ismeretében lehetne mondani. Ettől függetlenül a 2-es Xsara-kban sem ugyanolyanok a kormányművek, még ha egészen hasonlóan is néznek ki, 3 féle cikkszámú van belőlük, feltehetően a rásegítés erőssége lehet közöttük a különbség.
2001-es 1,6 v16 xsara-m van. Kormányműből folyik az olaj, cserélnem kell. Szereztem hozzá bontottat, az eladó szerint 2001-es 1,4-es xsara-ból van, és elvileg jónak kellene lennie hozzá, de van nem tudjuk felrakni, mert az olajcső bekötés más. Az enyém ilyen mint a képen, a két olajcső csak be van dugva O-gyűrűvel tömítve, csavarral rögzítve.
Amit kaptam hozzá annak a száma 9626294530, itt a két olajcsövet hollanderrel kell betekerni. Kérdésem, hogy mi okozza a különbséget, miért ilyen, és miért olyan, ha elvileg egyformának kellene lennie. Ez pedig így néz ki
Tudja valaki, hogy miért van ez a különbség? Esetleg mégse xsara 2-höz való a második?
Jó lesz ez így, de beindított motorral elég gyorsan fogja átnyomni a rendszeren az olajat, úgyhogy inkább csak indítgassatok rá, ne járassátok, mert lehet, hogy hamar üresre tud futni a pumpa, ha nem vagy elég gyors a töltögetéssel.
:-P
Amúgy a komplett rendszerbe ha új, picivel kell több, mint 1L olaj. Cserénél nem szokott ennyi kijönni, bár így átjáratva azért töb fog kelleni.
Ha feltöltötted teljesen a tartályt, a kormánytekergetést majd utána ráérsz meglépni és utána szintretölteni a tartályt.
Következő a terv: a tartályból kiveszem a régi olajat, leveszem a képen lévő visszatérőt, a csonkot ledugózom, feltöltöm a tartályt tiszta olajjal, segítőm beindítja a motort, a visszatérőn jövő régi olaj megy átlátszó flakonba, a tartályba meg töltöm az újat....vagyis inkább átmosás mint csere. Talán érdemes közben a kormányt is végállásig tekerni. Remélem nem gyorsan nyomja ki a tartályból, 2 liter új van.
Az sajnos nem tudom, hogy lehet lecserélni másképpen. Csápos emelő van, de a kormányszervót nem szívesen bontanám meg ha célszerszám kell hozzá.
Ha gyári bilincs van rajta, akkor az nem préselt, hanem összepattanó. Megfelelő fogóval szét- és összeszerelhető. Persze kreatív módon mással is szerelhető, csak sokkal macerásabb. a lejön valahogy, sima tekerős bilinccsel is helyettesítheted. Ha mégis préselt, akkor is ugyanez a helyzet: valahogy szedd le, aztán tegyél rá helyette valamilyen másik blilincset !
Az olajleeresztést mondjuk én nem itt intézném, mert csak töredéke jön le itt az olajmennyiségnek, de ahol érdemes lenne bontani, az már bonyibb hely, nem tudom lenne-e helyed és felszerelésed hozzá !?
Ki szeretném cserélni a szervóban az olajat. Le lehet venni és vissza lehet tenni a visszafolyó ág gumicsövét a tartálynál? Ha jól látom préselt bilincs van rajta.