Az én Mercim is 6személy+teher,ezért is vették le egyszer a rendszámot a KPM-esek.
Mert megváltoztattam az autó jellegét.Kivettem a hátsó üléssort és előrébb tettem az elválasztó falat.De a forgalmiba tgk szerepel.Akkor nem értem miért nem lehet az áfát vissza igényelni??Mert ugyanis én visszaigényeltem :o)))) mikor vettem.
A telefon számlánál meg 50% áfa igényelhető vissza és 50% leírható költségként.Ha több telefon van akkor az egyiket ki kell nevezni családi telefonnak és annak a számláját nem elszámolni :o)))))
Azzal semmi gond. Csak szemelyautora kiba. magas regisztracios ado van, haszonjarmure meg allitolag nincs. Vagy regebben nem volt. De nem csodalkoznek ha mar arra is kellene...
Csakhát egy olyan országban mint a milyenk, az állam tűzzel-vassal harcol minden ellen amivel az átlagember valamilyen pénzügyi elönyhöz jutha.
pl. telefon Áfa-nak csak 70%-a igényelhető vissza, mert a hívások másik 30%-csak csak is magáncélú lehet, vagy a szgk.-tgk Áfa dolog amit írtál, meg a 6 személyes zár árúszállító már szgk., meg a regisztrációs adó stb.
Persze ha az országgyülési képviselőknek az adófizetők pénzéből jár az A6-os Audi, meg sofőr, meg alanyi jogon járó költségtérítés stb. akkor kit érdekel, hogy a paraszt vállakozó hogyan gazdálkodja ki a ezeket az összegeket...
Komolyan mondom az államnak fáj, ha adómentesen jut az adózo 1Ft elönyhöz.
És mehet az ember az EU-hoz panasszal mire kivizsgálják az ügyet, meg új törvényt hozatnak, addig évek telnek el, mi meg szívhatjuk a fogunkat, hogy ebbe az országba születtünk, nem pár 100km-el nyugatabra.
A regisztrációs adó ebben a formában ami most van EU-s törvényt sért, de még csak vizsgálat sem kezdődött az ügyben.
Ha 3500 kg -on aluli a megengedettje, nemmindegy hogy személyautó -e vagy sem (itt most tekintsünk el az ÁFA témájától)?
Ha szgk, akkor ugyanazok a -többek közt sebességkorlátozási- szabályok vonatkoznak erre a vasra is... meg satöbbi.
3500 kg felett (asszem, a Sprinternél ez a 400 -as család??) meg amúgyis teherautó. Kivéve, ha 9 főnél nagyobb a befogadóképessége, mert akkor meg busz.
Hat igen. Ez igy van. Pedig eleg olcson lehet(ne) kulfoldrol hasznalt (szerintem nagyon jo allapotu) kisteherautokat behozni. De Sprinternel pl. majdnem mindegyiken ablakos az oldalso ajto es a hatso ajto, ami miatt gondolom mar nem is teherauto, hanem...mittudomen mondjuk szemelyauto...pff...
Van egyszer csont teherautó,meg van személy. Aztán hogy ki, mit hogyan szállít, hogy a 9személyesből kiszeded az ülést, és disznókat pakolsz bele,az a te dolgod.És még menetlevelet sem kell vezetned az egészről.
na, akkor holnap ha egyszer bejutok a zirodaba elokotrom ezt a papirkoteget is... mingya kiderul a korbeablakos_6uleses_vonohorgos_megsetahografos_h1rol, h megsem tgk.... tokonbokom magam... ja, az nem fog menni, asszem faradok :-P no, eltuztem vizszintbe, holnap verseny, de utana eloszedem a doksikat. jo ejt mindenkinek!
a kedvencem akkoris azaz apeh-vpop szabalyozas volt, ami kimondta, hha a rakter belulrol ha nyithato, akkor az biza nem tgk... hogy a szel veregesse oket korbe... meg egykettore csukja ra az ajtot...
Én is így autóztam sokáig.Aztán jöttek a köcsög városi terepjárósok, akik-hogy olcsóbb legyen-teherautósítva vették meg a Pajerot meg Rangert,ÁFA visszaszipka,sztán kiszórták a pléhlemezt, vissza az ülést,és jólvan.
Először csak a rögzített ülés témát szüntették meg, aztán megtoldották azzal, hogy 3,5 t alatti szerkezetekre egyáltalán semmi sem érvényes.
Mostanra elszállt a gázolaj ÁFa,a javítás ÁFA, nembírok mexabadulni az autómtól, mert a 6 személyes miatt ÁFÁnyival többe jön, mert nem bírják visszaigényelni, átalakítani nem lehet, mert 780e regadó rá....
Eh, inkább szerzek egy ilyet, oszt szarok mindenkire:
huuh, nem egy mai sztori... kb 90es evek eleje, vw transporter. kiegeszitve hatul nehany ulessel (ha jol emlexem osszesen 8volt 3 sorban). volt vmi rendelet, h rakfeluleten rogzitett ulesen annyi szemely szallithato, ahanyra a gkv jogsija szol, nem annyi, ahany a jarmu forgalmijaban van, de ezt most fejbol mondom, holnap elokotrom a kinyomtatott jogszabalyt, ami azota sajna hatalyon kivul kerult.
meg nem mondtam le rola teljesen. azert egy igazi heimspiel lenne az igazi... egy kis pizzazassal egybekotve Renzo-nal.... bar lehet, h az meg augusztusban befigyel, akkor igyisugyis jarok arrafele.
igazabol, ha belegondolok, a novemberi tatrai-katasztrofaturistas, ejszakakozepen poloban holancszerelos, koncertelott rendoroket rankkihivos lengyel buli sem volt rossz ;-)
de most mar eldugulok, mert ez itt toten hott off.....
"A gépkocsivezetőnek az aktuális hét napjain keletkezett korongokkal és az előző hét utolsó vezetéssel töltött napjáról szóló koronggal kell rendelkezni" Arrol, hogy a nem dolgozott napokon mit kell belerakni, mit nem, arrol sehol nincs semmi. Nalunk egyebkent ez ugy mokodott, hogy bent volt egy doboz korong az autoban, azt mindig az a sofor cserelte, aki epp arra az autora ult. Az elotte levo pedig mikor vegzett, csak attekerte az agyiko allasba. Vegulis ellenorzesnel teged nem hiszem, hogy megbuntethetnek a mas korongjaert, elvegre a neved is rajta kell, hogy legyen. Szerintem.
"nem lenne az nagyobb, ha mondjuk rábákkal hoznánk a pótokat?????
mekkora lenne már ha úgy ismernének minket hogy "tutod azok a rábás srácok...""
Gyanítom egy utat sem úsznánk meg BAG kontrol nélkül.
Meg hát a Moldova könyvben is mondták, a Rábának szeme van és éjjel is lát, mert az összes emelkedőnél megtorpan...
Ezt a Rábás dolgot egyenlőre hanyagoljuk. Majd ha később nagyon unalmasak lesznek az útak, akkor kalandvágyból majd beállítunk egyet a flottába. :o)
OFF talalt! epp ezugyben vagyok magam alatt, epphogy hazaertunk a kapfenbergi koncertrol, nagy svunggal elkezdtem szervezni a szeptemberi ddorf-it, erre kiderul, h nem vagyunk elegem :-( uh maradas van... igy nem lesz meg egy even belul a 3.koncert :-((((
ja, egyebkent jo etvagyat, barminek nevezed is!
ON
Tector!
kossz az infot neked is, majd holnap odaultetem a kff ele, oszt atnulmanyozhattya...
csorikam, mindig egy kotet kinyomtatott joganyaggal kozlexik, megis tobbnyire talalnak uj kifogasolni valot.. annak idejen meg a "rakfeluleten rogzitett ules" cimu sztorival kezdte....
Hát nem is tudom. Ha én nem dolgozom, a "vaktárcsa" megy a vekkerbe, oszt' jóvan.
(Ja igen, és dolgozhat mással is az autó amíg én nem).
Az is feledésbe merül, amikor nem tachográfos kocsival dolgozom. A bötű szerint -amit nekünk oktattak- az utolsó heti korongodnak kell(ene) nálad lennie, ha meg régen vezettél tachós kocsit, akkor az utolsó alkalom korongjának. A korong egyébként 6 hónapig őrzendő meg.
De valahol a http://www.kff.hu/ -n fenn kell lennie az egzakt szabályzatnak...