Hozzátettem,hogy mi lehet a baj-szerintem.Volt egy rönyóm valamikor és éppen a vezérmű miatt rongyosodott el rövid idő alatt az új szíj.De ami egy körön van vele az mindegyik okozhatja a problémát...
Több akkumulátor webáruházban is olvastam már, hogy Punto2-be való 175*175mm-es akku. Az enyémben jelenleg egy mezei 205mm hosszúságú akku van, ezért nem is értem miért árulják speciális akkuként a Punto2-be való akkut.
Vagy van olyan Punto, amiben 175mm-es akkutartó van? Ha igen mitől függött hogy melyikbe milyen került? Vagy az enyém már buherált tartó? Elég gyárinak tünik.
A szerelő aki két hete csinálta azt mondta, hogy ő megvizsgálta a vezérművet az biztos nem szorult. A vízpumpát is fogatta az is jó volt szerinte, nem akarta azt is cserélni, hogy feleslegesen ne szórja a pénzem, Most azt mondta, hogy akkor tegyünk bele új vízpumpát, mert csak az lehet a ludas,ha nem az akkor megcsinálja "garanciában"
Hát Öreg, én nem akarok beleugatni, de ha valaki segítségért ír és ráadásul elmondja, hogy már a második szerelőnél van a kocsi és az a válasz rá, hogy nézesd meg szerelővel, mert nem értesz hozzá, ez nekem egy frappáns, de semmitmondó válasznak tűnik! :-(
Egyébként jártunk már úgy, hogy láttunk már olyan autót, hogy annyira feszes volt a szij, hogy "összehúzta" a tengelyeket és így félrefutott és ledarálta a szíj szélét.
Meg úgy is jártunk, hogy a swicerlandból rendelt feszítőgörgő ( off autón ) gyárihibás volt és azonnal beállt és szakadt a szíj. " Összeütős motoron persze )
Tehát, ha a tulaj szerelőhöz hordja és a hiba benne marad, akkor azt azért kérdezi itt, hogy mi lehet a baja, mert egyrészt szeretné használni az autóját, másrészt meg nem akarja, hogy tovább szerelgessék, vagy az következő szerelő megkopassza, STB.
Remélem elég kúlturáltan válaszoltam és nem fogsz anyázni a válaszodban!
Talán ki kellene szűrni mi az ami szorul.Nem gondolod?A szerelő dolga,ha te nem értesz hozzá.Nagy valószínűséggel a vezérműnél szorul a tengely.- szerintem...
Punto 1-esem van. Egy hónapja elszakadt a vezérműszíj amit egy éve csréltem le.
Most szerelővel javíttattam meg új szíj, görgő, szelepek javítva szelepszár szimering stb.. Azóta kb 500km mentem, indításkor mintha nehezebben tudta indítani az önindító (lehet, hogy már valami szorult ? ) Tegnap megált Elhuzattuk egy másik szerelőhöz azt mondta, hogy a két hete cserélt szíj rojtos és valószínű, hogy átugrott pár fogat aazért nem megy, valami eszi a szíjjat.
Mit tanácsoltok, vagy valakinek van hasonló tapasztalata?
Gyors és ideiglenes megoldásnak tudok egyet ajánlani. Számomra nem derült ki pontosan hol is a rossz a kábeled. Melyik részen. Ha 16V motorról beszélünk és a gyertya pipája égett át, ott ahol a motor tetején beledugod a lyukba, akkor azt tudom tanácsolni, hogy az égés helyén tekerd be vastagon szigetelő szalaggal, hogy ne tudjon szikrázni a hengerfej fala felé. De aztán gyorsan egy újat intézni.
Ha 1.2 8V-ről beszélünk akkor a gyertyapipába told bele a levágott kábelvéget, ahogy írták mások is. Feltéve ha ott a hibád.
Nem derült ki melyik részen rossz a kábel.........
Üdv mindenkinek! Egy kis technikai segítséget kérnék... meg kellene bütykölnöm egy ismerős 98-as Puntoját. Egyszerre megállt a ventillátor és az ablaktörlő (minden funkciójával együtt). Biztosítékok jók, úgyhogy valami érintkező vagy relé kontakthibájára gondolnék... Valakinek valami ötlete, hol kezdjem?? Előre is köszi
A gyári mélynyomóból csak egy fajta van, megvannak a felfogatási pontok de egy adapter kell hozzá ami a mélynyomót a kasztnihoz rögzíti. A motorvédő haspajzs úgy van kialakítva hogy csak fel kell csavarozni.
Ősszel vettem egy PII 1,2 16V HLX 5 ajtós puntót, és nagyon elégedett vagyok vele. Sokat filóztam a 8 és 16 szelepes között, de végül a 16v mellett döntöttem és nem bántam meg. Hihetetlenül jól megy a méretéhez képest és keveset fogyaszt. Országúton az 5 liter simán tartható, még alá is lehet menni. Munkába járok vele, 2/3 rész országút, 1/3 rész pest és 5,5 l fogyasztást hoz a kocsi, átlagos menetdinamika mellett.
A motorjában 200 e km van, de első tulajtól vettem, pályáztak vele, a motor nem eszi az olajat és szépen jár. Sok apró bosszantó dolgot kellett javítanom rajta, de semmi komoly baja sincs.
Lenne pár kérdésem, hátha tudja valaki a választ :
A gyári mélynyomó azonos a 3 és 5 ajtós esetében vagy különbözik? A gyári felfogatási pontjai mindegyikben benne vannak ?
A motorvédő haspajzs felrakható ide? Nekem nagyon úgy tűnik mintha meglennének a felfogatási pontok.
Pár oldallal előrébb említette valaki hogy a jobb oldali motorolaj szivárgás egy olcsó o gyűrűvel megszüntethető. Hol is kell ezt cserélni pontosan?
Lehet, hogy csak a fojtószelepházat kéne esetleg kitisztítani. Nekem is elkezdett ingadozni a nyáron - igaz, hogy ez még PI-be szerelt 1.2 16V moci. Kábelek és gyertyák, lambda szonda újszerűek voltak - szóval nem sok más lehetőség maradt. Egy hónapja szétszedtem és kitisztítottam és lőn világosság ;)..