Az biztos, hogy most annyi adót fiezetek a családi flottára mint az akinek pl. egy wrx sti-je van, de nem volt ez mindig így, sőt. Életem első autója (Isten nyugosztalja) egy '84-es R5 volt, 1100cm3-vel és az ennek megfelelő teljesítménnyel. Imádtam. :))
Nem fogom piszkálni amíg nem muszáj, ez egyértelmű. Ellenben a tuning az piszkálja az én gondolataimat, meglátjuk tavaszra hogyan alakulnak a dolgok. A tempomat viszont nagy vágyam, annak mindenképpen utánajárok majd.
Van egy feleekkora másik autóm, ami erősebb, hozzá vagyok szova, hogy megy ha nyomom neki. :))
Igazából nem a teljesítmény érdekel feltétlenül, bár mint látható nem vetem meg a lendületes autókat. Egy korrekt tuning jót tud tenni a fogyasztásnak is akár, meg ez a FAP szűrő dolog sem mindegy, nem tudom nálam mikor lesz aktuális (jelenleg 84e km és 2006-os az autó) de én sem feltétlenül szeretnék olyasmit az autóban tudni ami később átalakul pénznyelő géppé.
Szóval szeretném tudni, hogy mik a lehetőségek, valójában intenzív ismerkedési időszakban vagyok az autóval, szeretném tudni hova juthatok majd vele, remélem ugyanis, hogy hosszú távú lesz a kapcsolat. :)
Ez a kar sokba kerül-e. Vagy ha nincs előkészítve, akkor az egész mutatvány. Beszerelés/feltanítás megy otthon vagy ez megkívánja a szakértelmet, szerzív programot, ilyesmit?
Igazából ez a FAP - részecskeszűrő - téma kapcsán merült fel, hogy azzal mi legyen:) Ekkor jött a képbe, hogy ki kéne b@..ni a pi..@ba, és ezzel együtt picit meg is kéne húzni, de nekem ez egyelőre még a jövő. Még nem nyíg a kompu, hogy gondja van a FAP-pal, tehát jövő év lesz nekem legkorábban. Pláne, hogy annyi mindenre kell még költeni, főleg rendőrre:P
Áruljátok már el legyetek szívesek, hogy miről beszélgettek ilyen rejtélyesen. :) El lehet kapni olyan szavakat, hogy tuning meg HDi, tempomat, fogyasztás, 70e vagy annak a fele, stb...
Nálam adott a 2.0 HDi (137 lovas), érdekelne, hogy mit lehet rajta tuningolni és esetleg utólag tempomatot reális áron belerakni. Úgy érzem ti mindent tudtok erről. Ráadásul részben saját tapasztalatból. Megosztanátok?
Ez a fogyi nem a turbónyomás szabályzó mágnesszelep(1628zt) miatt lesz, ilyenröl még csak eltömödött fap esetén hallottam. Itt nagy gond van én ugyanazzal a motorral 5.4-el jártam, mégha a plusz kilókra 1 lityit is számolunk is brutál sok. Csinálj egy próbát ha van tempomatod:4.sebesség, 1400as fort tempomaton, ha érzel ném szaggatottságot, tuti gond van. A turbónyomás sz. m.sz. felcserélhetö az egr ével, kipróbálásképp. Tuningfíling:1500nál bevág az ülésbe, és váltásig nem enged el :)
legutóbbi tankolásnál 8,9liter, most pedig már 9,5 átlagot mutat a műszer:-( a romló fogyasztás egyenesen arányos a rosszabbodó turbóvezérléssel, gondolom. Újabb hibajelenség, hogy néha már 1800-as fordulatnál is brutál erős az autó, mintha rakétában ülnék, ez lenne a tuning feeling? Rontja az érzést a időnként 30-at mutató pillanatnyi fogyasztás:-( Hétfőn szervíz, még csak a helyi szaki, meglátjuk mit tud:-) vagy mit nem.
Nekem egy hónapja volt ilyen gong jelzés indításkor. Az akkut 7 és fél év után kicseréltem (még indított de mintha lassabban forgatott volna , és hát jöttek a hidegek..) , a csere óta nincs gong.
Nem nagyon van rá mód szerintem, hogy kiiktasd. legalábbis marha bonyolult kell, hogy legyen, hogy átverd a komputerét.
De ha tényleg úgy érzed, hogy túl hamar közbelép, akkor el lehet vinni a témát egy szervizbe, ahol le fogják első körben ellenőrizni a lengéscsillapítóidat, a fékhatást kerekenként (lehet, hogy az egyik kerék túlzottan bekap, hamarabb blokkol, mint a többiek. bár ugye az abd elvileg kerekenkénti, nem?), és nyilván a gumi állopota és márkája, nomeg az úton lévő finom, esetleg éppen csak nedves por is is közrejátszik abban, ha túl hamar elveszti a tapadást. Szóval ha ezek rendben vannak, és mégis, bizonyíthatóan tényleg indokolatlanul korán avatkozik be az ABS (tesztútra kell vinni őket, és produkálni a szituációt, ahol ők sokmindent meg fognak tenni azért, hogy megmagyarázzák, miért is van rendben az, ami történik, vagy ha ők vezetnek, hogy nem is úgy van, ahogy mondod, szóval magabiztosan menj oda, és tudd, hogyan lehet jó eséllyel kiprovokálni a tünetet), akkor meg cseréltetni fogják veled az abs komputerét... Nem tudom egyébként, hogy programozható-e az abs szoftveresen, hogy a pps-en keresztül, esetleg úgy, mint a motortuningnál, tehát nem náluk...
Egyébként együttérzek veled, nekem is volt már olyan érzésem, hogy az abs túl korán, röhejesen korán lépett közbe, de nálam ez eddig mindig csak pillanatokra volt, utána hagyott fékezni. Azzal magyaráztam, hogy biztos átmentem egy csúszós folton, vagy hogy a kocsi oldalirányba lesodródott egy kőről, emiatt az oldalirányú gyorsulás miatt érzékelte a kompu, hogy csúszok. Ez nálam többnyira lassú sebességnél történt.
Engem érdekelne, hova jutsz a problémával, szóval ha van valami eredmény, megtennéd, hogy ide is megírod? Kösz előre is!
Nyilván csak elírás, de kibújik belőlem, nem tudom visszatartaniiiiiii...... ááhhhhhh.... :) Bocs :)
Szóval az VW emblémát közelebbről megnézve KÉT betű látszik benne, felül egy V, Volks..., alul egy W, ...wagen. ezért mondjuk folkszvágen-nek. Az már csak hab a tortán, hogy a kettőt is egymásra téve egy nagy W jön ki belőle :)