Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Gabesz Creative Commons License 2005.05.23 0 0 8666
Na igen. Epp emiatt jutott ez eszembe ;)

Akit esetleg erdekel:
http://euwork.hu/munkavallalok/jobinfo.php?jobid=0000000031&action=show
Előzmény: Tector (8665)
Tector Creative Commons License 2005.05.23 0 0 8665

.."Ha az auto vontat is, akkor a pot rendszamat is ra kell irni a korongra?"

 

Nem. Lásd: Előrakodás, amikor 2-3 félpóttal cikázok körbe az országban.

:o)

Előzmény: _Gabesz (8663)
Roadtrain Creative Commons License 2005.05.23 0 0 8664

Szerintem nem kell!

Legalábbis én nem írtam sehová sem.Nem szólt érte senki.

Előzmény: _Gabesz (8663)
_Gabesz Creative Commons License 2005.05.23 0 0 8663
Bonnie,
Dehogyis...
Csak mielott hozzaszolok valakihez, megnezem, hogy is o valojaban ;)
Ennyi.

Tachografra visszaterve.
Ha az auto vontat is, akkor a pot rendszamat is ra kell irni a korongra? Vagy azt eleg csak a menet/fuvarlevelre rairni?
Előzmény: BONNIE (8662)
BONNIE Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8662

ho?

azaz kifejtened ezt bovebben? masodallasban magannyomozol?

bzbe!

Előzmény: _Gabesz (8661)
_Gabesz Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8661
Az Index nem, de en eszrevettem :DD
Előzmény: BONNIE (8660)
BONNIE Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8660

OFF

nincs mert... azt nem vettem eddig eszre,h a zindex otomatikusan odapakolja az adatlapra, ha az ember keptarat csinal, en meg nemnagyon nezegetem a sajat adatlapomat. a tobbseg meg altalaban a film(ek)re asszocial a nevembol, szoval igen magas "zenei muveltsegre" vall, ha helybol rajon valki az eredetere. de igy a tarbol konnyu ;-)

Előzmény: _Gabesz (8647)
Gasolin Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8659
Az alacsonyabb adókulcs segít kifehéríteni az gazdaságot. Lásd hazánk esetét az EVA-val. Már az első évben több volt belőle az adóbevétel mint az előre tervezett.
A vállakozónak megérte olyan bevételt is bevallani, amit korábban nem.
Előzmény: MALWIN (8651)
deps Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8658

bandáztatok is annakidején?????

vagy csak összejártatok ráb-ázni?????

 

mennyire fiatal az úr???? a tanácselnök!!!

 

:)

Előzmény: MALWIN (8657)
MALWIN Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8657
Nem tartozik ide ugyan, de ismerem. Sőt,tegezem is, ha találkozunk. Naná, ő a fiatalabb...:-))
Előzmény: deps (8656)
deps Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8656

bréékóó malwin!!

 

csak nem személyesen ismered?????

vagy az úr olyan mint a legenda???? mindeki ismeri???????? :)

 

meglássuk tisztelt "őrültrábás" barátom!!!

 

cisssssssszzzzzzzzzzzzzzzz

Előzmény: MALWIN (8655)
MALWIN Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8655

Botka polgármester úr már vagy három éve lerakta ennek a központnak az alapkövét.Azóta ott csak gaz nő.

Majd akkor hiszem el, ha átadták. Pont, mint a szegedi Nagyállomás felújítása.

Előzmény: deps (8654)
deps Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8654

deps-news

 

Ősszel kezdődik el a Szegedi Logisztikai Szolgáltató Központ építése
A legnagyobb beruházó, a Masped Rt.vezérigazgatója, Kautz István kijelentette: az úgynevezett első kapavágást ősszel ejtik meg. A szegedi önkormányzat korábban elkészült terveit azonban módosítani kell, mivel az uniós csatlakozás miatt az importtételek vámkezelése drasztikusan csökkent, így az első ütemben, 9 hektáron kisebb, körülbelül 5 ezer négyzetméter fedett raktárt, plusz irodaépületeket, parkolókat építenek.
Az áprilisi közgyűlés jóváhagyta, hogy az önkormányzat a logisztikai központ megvalósítására létrehozott Praelog Kft.-ben lévő tulajdonrészét csaknem teljes egészében eladhatja a Masped Rt.-nek és a Zoll-Platz Kft.-nek. De ez egyelőre még nem következik be, a Masped Rt. valószínűleg csak 50 százalék plusz egy szavazatot szerez, a másik befektető, a szegedi Zoll-Platz pedig 25 százalékot a közel 200 millió forint alaptőkéjű társaságban. A polgármester az adásvételi szerződés aláírása előtt szindikátusi szerződést köt, amely azt szabályozza, ki mit garantál a beruházás megvalósításában.

_Gabesz Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8653
A 0-sal is ugyanigy szenvedtek...pedig szerintem egy fontosabb ut meg akar elonyos is lehet egy telepulesnek.
Előzmény: Maz (8652)
Maz Creative Commons License 2005.05.22 0 0 8652
Kb 40 milliárd forint. Amúgy a nyomvonal nem lenyúlási okok miatt terelődött erre, hanem az önkormányzatok nyomása miatt kellet délre tolni(ahol történetesen tele van a vidék észak-déli irányú dombokkal, ami miatt csomó völgyhíd kell), mert sírtak, hogy zavarni fogja a túristákat, egyebek. Most, hogy már épül, azért sírnak, hogy miért nem mellettük megy el:-(
Előzmény: Gasolin (8646)
MALWIN Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8651

Azért a szlovákok a nagyberuházásokhoz alaposan engedtek a nem túl magas adókulcsból-értem ez alatt a nálunk is jól ismert adómentességet, annyi különbséggel, hogy amíg nálunk helyileg határoznak az adómentességről,(és csak a helyi adóról) amott kormányzati szinten.

Hosszú távon akkor lehet magasabb alacsonyabb adókulccsal a költségvetési bevétel, ha a gazdaság teljesítménye emelkedik-a betelepülő nagyok azonban adó szempontjából nem számítanak ide, holott a nemzeti összermékből, az exportból meg még ki tudja, mi mindenből az első helyen állnak.

A minimálbér témában meg az lesz, ami nálunk volt: mi is olcsók voltunk, aztán ahogy egyre drágultunk, úgy húzott el innen a működő tőke.

Na mára ennyi, eldugulok.

Előzmény: Gasolin (8648)
Jang Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8650
"... igaz nálunk a munkanélküliség kevesebb mint a fele a szlovákénak. "

A regisztrált munkanélüliség. Bizonyos idő után, ha már nem kapsz semmi támogatást és még mindig nincs állásod, autómatikusan kikerülsz a nyilvántartásból. Külön kell kérned, hogy tovább is bennelegyél. Így lehet gyorsan és olcsón csökkenteni a münkanélküliséget.
Előzmény: Gasolin (8648)
_Gabesz Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8649
Lehet, nem tudom. Ezt tenyleg csak megemlitettem. Viszont a fuvaros reszet soforoktol hallottam. Es gondolom ha egy ilyen cegnel dolgoznak, akkor csaknem amiatt teszik mert nem eri meg. Persze lehet, hogy tevedek es tenyleg nincs mas valasztasuk.
Előzmény: Gasolin (8648)
Gasolin Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8648
"Ha elmegyek egy nagyobb aruhazba, egybol latszik, hogy a szlovak tej olcsobb, a szlovak hus olcsobb, a szlovak gyumolcsle olcsobb, a szlovak keksz olcsobb es a szlovak sor is olcsobb (meg a sok%-os is)..."

Bár Off de van rá némi magyarázat.
Ott ahol élőmunkaerő igényes termékről van szó ott a szlovákok azért tudnak olcsóbb előállítani, mert nálunk alacsonyabb a munkabér.
Valamint az energiahordozók ára is alacsonyabb (üzemanyag ára, villany stb.) és sok kicsi elöny sokra megy alapon azt jelenti, hogy az előállított termék is olcsóbb, amit azután olcsóbb szlovák gázolajal magyarországra szállítani is megéri.


Malwin
"A szlovákok majd mexívják, hog yilyen azadórendszerük, a baj az, hog yamikorra ez bekövetkezik,itt már nem nagyon lesz senki, aki kárörvendjen"

Ez alatt mit értesz?
Amióta bevezették az egységes 19%-os adókulcsot, azóta több bevétele van az államnak mint korábban a magasabb adókulcsal.
Arról nem is beszélve, hogy sok nagyberuházást sikerült megcsípniük az utóbbi időben részben ennek is köszönhetően.
Hiába jár vissza a vállakozásnak az ÁFA, ha ezt be kell fizetni az államnak amit azután vissza lehet igényelni, de ez egy nagyobb vállakozásnál akkor is kiesett pénz arra az időre amig nem jön vissza. Ez nálunk 25%, de szlovákoknál csak 19%. Ez a különbség 6%, de egy Audi, vagy hasonló nagyságrendű cégnél ez havonta sok-sok milliárd forint plusz a szlovákokhoz képest.
Nálunk magasabb a minimálbér (de magasabbak a kiadások is /magasabb energiahordozó árak miatt/) ez megint versenyhátrány a szlovákokhoz képest, mert a külföldi ha idehozza a termelőüzemet megnézi az összehasonlításnál (amikor dönt a helyszínről), mibe kerül majd neki a munkaerő. Na itt nekünk már -1 pontunk van, azután a szlovákok létrehoztak egy külön hívatalt ami a betelepülni szándékozó külföldi cégeket addig pátyolgatják, segítik mindenben, amig nem döntenek mellettük stb.

Épp ma volt a hír az indexen, hogy nálunk is gondolkodnak az egységes adókulcsban, csak nálunk 21%-ot akar a PM. Ez megint versenyhátrány a szlovák 19%-hoz képest, mert az ÁFA részben csökken (25%), részben emelkedik (15%-os kulcs), de a társasági adókulcs is emelkedne a mostani (azt hiszem) 18%-ról 21%-ra.

Szóval éltanulokból lassan sereghajtók leszünk, igaz nálunk a munkanélküliség kevesebb mint a fele a szlovákénak.
De ott legalább belevágtak az államháztartási reformba és egyenlőre úgy tűnik nem is volt egy rosz húzás nálunk meg az megy, hogy amikor te kormányoztál ez volt sz@r, a másik oldal meg azt mondja ez most úgy sz@r ahogy van.
Másra mutogatás az nagyon jól megy.
Előzmény: _Gabesz (8633)
_Gabesz Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8647
Megneztem a keptarad es mivel nekem is benne vannak a top10-ben, valahogy megereztem.
Mert?
Előzmény: BONNIE (8645)
Gasolin Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8646
Az M7-es völgyhídjának az árát meg lehetett volna sporolni szakértük szerint is ha a nyomvonal tízenegynehány kilométerrel arrébb vezetett volna.
De néhány embernek nagyon érdekében állt, hogy a nyomvonal az lett ahol völgyhídat kellett építeni. (hány tízenmilliárdba is kerül a híd?)
Előzmény: MALWIN (8642)
BONNIE Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8645
No, tuleltem a mai regattat, ohne aknasznaszad lezajlott, csak nehany sarkanyhajo zavart be, de itt vagyok, es ha minden igaz, holnap kamionolni is fogok :-)

 

Tector! Itt az eredeti rendelet 46§ (4) a-ban avn a lenyeg:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=97500001.KPM&dbnum=3

 

Malvin:

Nalunk a tisztelt apekkos az abszolu gyari rakomanyrogzito fulekbe kotott bele, h na ahhoz lehetNE rogziteni az uleseket… mas kerdes, h kesobb egy sima villaskulccsal pont ezeket tekertuk ki, es rogzitettuk ide az uleseket :-)

Nem kell kivarni az oromtuzzel a 7evet, minden evben rendezhecc tabortuzet a megfelelo kotegbol.

 

Jang:

Sajna az a gaz az egeszben, h full feketne megy az egesz, uh szabadsagrol szo sincs :-( persze gaz eseten vszeg utolagos megbizasi szerzodes irkalas lenne… szoval sarga papír kell, jegyeztem :-)

 

Gabesz!

Honnan vetted le egybol,h a nickem dth-eredetu?

 

Afa-kofa-taho (by Hofi) temaba inkabb most nem mennek bele, elvegre hetfon szamvitel szigorlat lesz, penzugy meg meg legalabb 2 het, majd akkor :-)

 

Bis zum bitteren ende!
_Gabesz Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8644
Sommer felpot...talan meg a kolozsvari rendszam is latszik ;)
Jang Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8643
"M0-nak gubanc esetén logikus terelőútvonala lehet-ezért talán igazolható a léte."

A híd Dunaújváros déli részén lesz, onnan már Dunaföldvár nem távolság (pláne ha még autópálya is lenne odáig), az 51-es út pedig elég ócska (meg keskeny) terelőútnak.
Előzmény: MALWIN (8642)
MALWIN Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8642

A Dújvárosi híd lehet, h nem vezet sehová, mégis,az M0-nak gubanc esetén logikus terelőútvonala lehet-ezért talán igazolható a léte.

A szekszárdi már jobban kérdés, sehonnan sehova vezet, óránként 20 autó megy át rajta, a bajainak nem jó alternatívája, mert messzebb van, mint a Dújvárosi az M0 hídjától, továbbá Bajától észak felé 3 falun mész át, mire eléred.

Előzmény: Jang (8641)
Jang Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8641
" Akinek tényleg kivolt segge, az ott volt, aki meg megcsippentette a nagy pénzeke Ovi alatt, az röhögött az egészen."

Hát ahogy én láttam nem azok voltak ott akiknek tényleg rosszul megy. (Azoknak nincs erre pénzük.) Mindig azok sírnak a legjobban akiknek jobban megy a bolt.


A dunaújvárosi híd 53 milliárdért szerintem kidobott pénz (mint a szekszárdi is). Amíg nem épül meg az M8-as legalább az M5 M7 között addig nem vezet sehova. Ennyiből az M6-os megépülhetne Dunaföldvárig,ahol a hídhoz út is vezet. De miért csinálnának itt bármit logikusan?
Előzmény: MALWIN (8638)
MALWIN Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8640

lsd pl Csepel 752. Ugyanez a fülke, nem ilyen lökhárítóval:-))

Előzmény: _Globetrotter (8639)
_Globetrotter Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8639
Nagyon tuti ez a jelz! Az ipari forma tervezés nívó díjasa, bírom, amikor ezek "vágtáznak" az országúton még a fahrer is előre dől, hogy jobban gyorsuljon;o)
Amúgy meg brutálisnak tűnik de.......
Előzmény: Pisti_hb (8583)
MALWIN Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8638

deps: a "közgazda" szöveg a fejemből jött,de nem vagyok közgarázda...

Gaso:

A szlovákok majd mexívják, hog yilyen azadórendszerük, a baj az, hog yamikorra ez bekövetkezik,itt már nem nagyon lesz senki, aki kárörvendjen...és ezzel be is fejezném mára ezt a témát.

A tiltakozással meg az a helyzet, hogy itthon, pont azért, mert sokan külföldön tankolnak, a fele kiállna az útra, a másik fele meg röhögne az egészen.

lásd traktoros buli márciusban. Akinek tényleg kivolt  segge, az ott volt, aki meg megcsippentette a nagy pénzeke Ovi alatt, az röhögött az egészen.

Ez van, magyar mentalitás.Aki ezt meg tudná változtatni, évtizedekig kormányozhatna-autót is, meg országot is.

mentem hintát festeni a gyerkőcnek, cső.

Előzmény: _Gabesz (8633)
Jang Creative Commons License 2005.05.21 0 0 8637
Tegnap láttam egy Sommer félpótos FH-t. A félpót szinpados volt, zárt dobozzal (ruhás), kéttengelyes, SAF hidakkal. Jól nézett ki, egy német cégé a szerelvény.

Még egy mai hír.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!