Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2017.11.14 0 0 13789

Vagy megírod az utolsó 8 karaktert nekem és megmondom, vagy bemész egy márkakereskedésbe és megmondják vagy regisztrálsz a gyár oldalán (ha engedi) és ott megnézed.

 

service.citroen.com

 

Előzmény: mikomi13 (13788)
mikomi13 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 13788

Sajnos nincs 1 darab matricasem az auton.Az alvázszámbol hogyan tudom meg?

Előzmény: FeZ_ (13787)
FeZ_ Creative Commons License 2017.11.13 0 0 13787

Rajta van az A vagy B oszlopon (esetleg az ajtó oldalán) levő matricán, de alvázszámból (utolsó 8 karakter) is megmondható. 

 

Előzmény: mikomi13 (13786)
mikomi13 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 13786

Sziasztok.Megmondaná valaki hogyan tudom kideríteni az autó OPR kódját?c3 1,4 hdi 90 le 2002 es

Laci.D. Creative Commons License 2017.11.13 0 0 13785

Teljes mértékben igazad van!  SORRY . C3 2004. 1.1 spot. Köszönöm megnézem. László.

Előzmény: forumnick (13782)
Janika70 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 13784

Én innen vettem mind2 járgányunkra, vannak E jelesek is. 

http://kinashop.hu/drl_led_menetfeny_lampa

Előzmény: klrz (13783)
klrz Creative Commons License 2017.11.11 0 0 13783

Sziasztok!

Tud valaki 2003-as C3-ra való DRL menetfényt?

Nyilván E jeleset, és olyat amit elfogadnak műszaki vizsgán is?

Esetleg a ködlámpa helyére beköthetőt, vagy hasonlót....

forumnick Creative Commons License 2017.11.08 0 0 13782
Előzmény: Laci.D. (13778)
Nettushy Creative Commons License 2017.11.08 0 0 13781

Sziasztok!

Hátha esetleg valakit érdekel.

16"-os Citroen alulfelnik+ÚJ Infinity nyári gumik eladóak:

https://auto.jofogas.hu/tolna/4X108_R16_Citroen_alufelni___Infinity_Uj_nyari_gumival__72579681.htm

Citroen C3-as (2004-es) autón volt.

Laci.D. Creative Commons License 2017.11.08 0 0 13780

Köszönöm megkeresem.

Előzmény: klrz (13779)
klrz Creative Commons License 2017.11.07 0 0 13779

Szia!

Nézd végig a biztosítékokat, hogy melyik ment ki!

Két helyen is van bizti tábla, az egyik a motortérben a másik pedig a kormány alatt!

A Google jó barátod, talán ha igy keresed: Fuse box, diagramm talán ez segít!

Beszúrok egy lépet, talán az segít! :)

Előzmény: Laci.D. (13778)
Laci.D. Creative Commons License 2017.11.07 0 0 13778

SENKI?

Előzmény: Laci.D. (13772)
klrz Creative Commons License 2017.11.07 0 0 13777

Egy robbantott ábra az EVAP rendszerről

Előzmény: klrz (13776)
klrz Creative Commons License 2017.11.07 0 0 13776

Nem.. ez alul a tank mellett, jobboldalt van felcsavarozva, a benzinszszűrővel együtt!

Akinek nagy a keze/tenyere az megszívta mert nehezen hozzáférhető helyen van, nekem szerencsém van mert kicsi a kezem :)

Előzmény: idiotaindex (13775)
idiotaindex Creative Commons License 2017.11.06 0 0 13775

hm.. a tanknal gondoltam volna

ez az elso lolharito mogott van ugye?

koszi! mindig tanul az ember

erosen gondolkodtam egy 'tankleveten' :)

Előzmény: klrz (13774)
klrz Creative Commons License 2017.11.06 0 0 13774

Persze...

Az  EVAP rendszeren belül van egy úgynevezett "ABSORBER" nevű aktív-szénszűrő, melynek a levegőztető csöve tele volt szeméttel!

Ezt kitakarítva teljesen, normális állapotban üzemel a kis "cinci" :)

Előzmény: idiotaindex (13773)
idiotaindex Creative Commons License 2017.11.05 0 0 13773

megosztod hogy oldottad meg?koszi

Előzmény: klrz (13770)
Laci.D. Creative Commons License 2017.11.05 0 0 13772

Sziasztok. Lehet már volt. Biztitábla kiosztás. Szivargyújtó,középkonzol (fűtéskapcsoló) világítás és az időmérő óra nem működik. Hol és melyik a biztije. Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.05 0 0 13771

Bárdi , Láng , Unix és egyéb autós boltokban mondod azért , hogy mihez akarod  . Megméred a hosszát és olyat veszel , de Auchan , Tesco boltokban is lehet venni . Több fajta van , Bosch jó szokott lenni . Nekem valami nonim van mert hírtelen kellett és egy Láng bolt utbaesett és ezt csapták hozzám 1200 ft db. A hosszúságtól is függ az ár és persze a minőségtől is .

Előzmény: nopraj (13767)
klrz Creative Commons License 2017.11.05 0 0 13770

Probléma megoldva!  :)

Előzmény: klrz (13768)
Times18 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 13769

Szia, nekem 2006 C3-m van. Csipog, csipog indításkor , csipog ha indexelek, csipog ha fékezek. Csipog ha autópályán lassítok. Aztán elhallgat....Visszajelző lámpák nem jeleznek. Megnézte autóvilamosági, szakszerviz... Semmi. Kis gömböcöm szépen fut csak csipog:)

Előzmény: nadasilva (13752)
klrz Creative Commons License 2017.11.02 0 0 13768

Sziasztok!

A gondom a következő:

Autó adott (C3 1.1i 2003) 

Vákuum keletkezik az üzemanyag tankban, és rendesen ropog/kattog tőle az egész kocsi, ahogy fogy ki a benzin, a tanksapka kinyitásakor hosszú ideig szívja be a levegőt a tankba, rendesen sziszeg.....

Egyesek szerint pucoljam meg a tanksapka fedelet, mert lehet hogy szutykos, de találtam olyat hogy "üzemanyagtank levegőztető szelep"

Most akkor mi az igazság?

Egyáltalán hol találom ezt a "szelepet"?

Köszönöm a válaszokat!

 

nopraj Creative Commons License 2017.10.31 0 0 13767

Sziasztok!

Idén vettem egy 2004. évjáratú 1.4i-t. Már cseréltem benne H7 izzót illetve most esedékes lenne az ablaktörlő cseréje is. Hol érdemes vásárolni és milyen izzót illetve ablaktörlőt?

FeZ_ Creative Commons License 2017.10.21 0 0 13766

Azért nem ilyen egyszerű a történet. Az alkatrészbeszerzés is munka, aminek van ára.

Ezen kívül a legtöbb szerviz alacsonyabb munkabérrel kalkulál, beleszámítva az alkatrészen keletkező hasznot is és a kettő együtt adja a megélhetését. Nem a lehúzást, hanem azt, hogy megéljen, érted ? Ha nem volt még műhelyed, akkor nem ismered a költségeket, azt hiszed a szerelő ronggyá keresi magát, a te lehúzásodon. 

Ha te viszed az alkatrészt, akkor jellemzően magasabb munkadíjat számolnak, viszont neked meg megmarad a garanciális ügyintézés.

Nyilván léteznek olyan műhelyek (szerelők), akik lehúzzák a vevőket és nyilván van olyan is, ahol kapugarancia van, de emiatt ne általánosítsunk és ebben az esetben keress másik műhelyt vagy szerelőt !

 

Ha jobban érdekel a dolog, olvass bele az Autószerelő fórumba, ott gyakran tárgyalják ezt a témát !

 

Előzmény: mazsi11 (13764)
hazafia Creative Commons License 2017.10.21 0 0 13765

"Akkor teljesen jól gondoltam, hogy a szerelő ezen nem a munkadíjat keresi, hanem a dupláját."

 

Ha ez fáj, akkor csináld meg magadnak...

 

Abba is bele kellene gondolnod hogy a szerelőnek bizony be kell fektetnie a pénzét egy valag jó minőségü szerszámba/célszerszámba mert szarral nem lehet normálisan dolgozni, kell egy fűtött műhely, stb., stb., stb....

 

Magam is megcsinálom az autóimat mert anno kitanultam a szakmát de főállásban nem abban dolgozom, építettem garázst, elég komolyat, vettem milliós értékben szerszámokat az évek során, mégsem javítok meg ismerősöknek "bagóért" semmit mert az nem korrekt magammal szemben. De!!! Megjavítom a haver szobafestő autóját ingyen, mert megegyezünk, és ő kifest nálam ingyen...

Persze az anyagot ő is kifizetteti, és én is... Ez így már korrekt...

mazsi11 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 13764

Ez így tök jól hangzik, de...

Garanciát??? :)

Hát, hogy bárki bármire garanciát vállalna, ha mondjuk 6-8 hónap elteltével bármi történik...

Minden bizonnyal nem a hibás anyag, vagy a hibás beszerelés lesz a bűnös, hanem a 12 éves autó, amin "már megint elromlott valami". Ezt sajnos tapasztalatból írtam.

Azért köszönöm a választ.

Akkor teljesen jól gondoltam, hogy a szerelő ezen nem a munkadíjat keresi, hanem a dupláját.

Előzmény: FeZ_ (13763)
FeZ_ Creative Commons License 2017.10.21 0 1 13763

"Hogy jön ki ez a 60.000 ft anyagár mindenkinél, ha neten 35.000 ft-ért is találok hozzá elvileg mindent,"

 

Ez egy régi- és hosszú történet a téma, de a te kedvedért:

 

A szerelő megkapja kedvezménnyel az alkatrészt, amire garanciát vállal ő és a cég is, akinél vette. Ő még a beszerelésre is vállal garanciát. A kedvezményt ő kapja, a sok vásárlás után és a régi kapcsolatok miatt.

Ezt a kedvezményt általában nem adja tovább, vagy ha igen, minimális mértékben. a vásárolt alkatrész az autóhoz való lesz, mert :

1. vagy tudja pontosan mi kell bele,

2 vagy viszi a mintát és jót vesz hozzá.

Ezután megcsinálja az autódat. Jó lesz, mindenki örül. Mondjuk X idő múlva probléma lép fel, te visszamész hozzá. Szerencsés esetben kicsi a baj, szerencsétlenebben akár motorkárosodás is lehetséges.

Ezután ő kiszedi az alkatrészt, kideríti, hogy mi volt a hiba. Ha sz@rul tette bele, akkor ő bukta a javítást mindennel együtt. Ha anyaghiba volt, akkor visszasétál a céghez ahol vette és lejátssza a garanciát velük, majd összerakja az autódat és te visszakapod. Ha komolyan gondolta a garanciát, neked eddig ez (az eredeti szerelésen kívül) nem került semmibe. (neki 2 szerelés, utánajárás, esetleg a gari intézéséig az új, cserealkatrészek finanszírozása)

 

 

Ha te viszed az alkatrészt, (mondjuk neten vetted, te is megkaptad azt a mértékű kedvezményt amit ő), akkor ő csak a szerelésre vállal garanciát, de hozott alkatrészekre gyakran még arra sem. (nem tudni mit viszel, milyen sz@r vagy jó, stb.)  A vásárolt alkatrészed jobb esetben stimmel a kocsidba, gyakran azonban nem, mert vacak a katalógusuk (sajna sokszor az), vagy mert elcsomagolták vagy egyszerűen rosszat küldenek neked. (mindegyik megtörtént már) A nem belevaló alkatrtész cseréjét te intézed, postázod, akármi.

A cucc beszerelése után, ha esetleg baj van vele, ő kiszereli neked, jellemzően egy újabb munkadíj fejébe és a kezedbe nyomja a cuccot, hogy séta vissza oda, ahol vetted. Te meg megpróbálod lejátszani a garit. Ez szerencsésebb esetben sikerülhet is neked, a vásárolt alkatrészek tekintetében. Ha motorkár is keletkezett, azt buktad, mert nincs olyan Isten, hogy azt bevállalják neked, max. mehetsz bíróságra pereskedni velük évekig.

 

Nos, érted a kettő közötti különbséget és, hogy az első akkor miért is drágább neked ?

 

 

Előzmény: mazsi11 (13761)
mazsi11 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 13762

A lenti linkek alapján a legjobb/legdrágább márkák esetében sem haladja meg az anyagár a 40.000 ft-ot.

Kell még valamit venni hozzá? Ha nem, akkor 30.000 ft munkadíj esetén sem lehet több 70.000 ft-nál, jól gondolom? 

Kérném, hogy ha valaki kicsit ért hozzá, írja meg a véleményét.

Talán másnak is hasznos lehet.

 

 

Vezérműszíjkészletek:
http://www.fekmester.hu/webshop/citroen-c3-diesel-1.40-2005_23829

Vízpumpák:
http://www.fekmester.hu/vizpumpa/vizpumpa/citroen/c3/diesel/1.40/2005/?typid=23829

mazsi11 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 13761

Sziasztok! Tanácsot kérnék.

2005-ös évjáratú 1.4 HDI -ben vezérmű készletet cseréltetnék. Neten anyagárként vízpumpa 10.000 ft körül, szíjkészlet 25.000 ft körül találtam, miközben több ismerős szerelőtől kértem árajánlatot, és anyagárat nézve kapásból mondták, hogy szíjkészlet 32-36.000 ft, vízpumpa 20-25.000 ft + 30.000 ft munkadíj = 80-90.000 ft.

Hogy jön ki ez a 60.000 ft anyagár mindenkinél, ha neten 35.000 ft-ért is találok hozzá elvileg mindent, és elvileg gyári minőséget? Vagy ami a lenti linkeken van, az szar? 

Tudnátok segíteni, hogy milyen márkát érdemes, vagy milyet ne?

 

Köszi szépen!

Üdv, Zoli

 

http://mogauto.hu/page2/index.php?o=111&active=82345

 

http://www.mogauto.hu/page2/index.php?o=111&active=79656

 

 

 

gyuram Creative Commons License 2017.10.15 0 0 13760

Testhiba a hátsó lámpa csatijában. A test kábelt kell áthidalni. :)

Előzmény: nadasilva (13752)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!