A JaAZ-204 sorozat a MAZ-200 sorozat (200, 205, 200 V, 501, 502, stb), a K-61 "LUG" (Lánctalpas Úszó Gépjármű) motorja. Elterjedten használták az általad látott AD-30 típusú 30 kW-os dízel aggregátban a (z általában katonai) célra megfelelő feszültséggel.
GM katalógusban szinte egy az egyben megtalálható. :-)
Hat hengeres változata a JaAZ-210, KrAZ-214 (És 219, 221,222) teherautókat, valamint a BMK-130 motorcsónakot(A PMP szalaghídkészlet elemeinek mozgatására és árral szemben megtartására kifejlesztve, leereszthető kerekekkel.) hajtotta.
Kedves kollégák egy szovjet csodát láttam a MÉH telepen. El se tudtam dönteni mitől megy az a motor, meg számomra ismeretlen valami volt az oldalán. Egy 4 hengeres teherautó motor volt, de talán valami M zárolt készletből, mert teljesen tiszta, újszerű állapotban volt. Levettem a szelepdeknit, gyönyörű tiszta volt minden, hengerenként 3 szelepes. Az önindítót leszereltem róla, mert az a homlokpajzs kivételével megegyezik a K700-as traktoroméval. Mivel nem ismertem- a működési elvét- nem mertem elhozni. Aki számára mondanak valamit az alábbi adatok, kérem okosítson ki! A feliratok természetesen ciril betűsek, de olyat nem tudok írni, ezért lefordítottam:
JAZ-M204G típusú motor
1977-ben gyártották
A róla leszerelt önindító: ATZ-3 SZT-26 (oroszul: CT-26)
Szép napot Mindenkinek. Talán van még, aki be-be néz ide rajtam kívül. Nem elfelejteni a hétvégén (július 09. szombat) III. Öreg Traktorok Találkozója Zalaszentgrót-Csáford. Bővebben itt (is): http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=176010639114904
Nem ismerem a tipust. De pl Mtz-nel a tapszivattyu az adagolon van kivul, es a szivattyut mukodteto butyoknel szokott neha belemenni a gazolaj. Ha ott nem lehet gond, akkor az adagolo elemeknel mehet meg bele kopottsag miatt. Persze ez utobbi csak akkor lehetseges,ha az adagolo fotengelyet a motorbol jovo olaj keni. A regi mtz-50-nel az adagolo kulon olajjal uzemelt. Ott ez a hiba nem fordult elo.(csak az adagolot tudta tonkretenni a beszivargo gazolaj)
Ha valaki tudna segíteni jól jönne! Van egy 1957 évjáratú porsche traktorom bele folyik a gázolaj a motorba mitz kéne tennem vele Bosch adagoló van rajta.
Na emberek akit érdekel: www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=176010639114904 itt 1 kis tájékoztató. Öreg Traktorok találkozója: Csáford, július 09.
Sajnos nekem kimaradt családi elfoglaltság miatt. Egyébként már többször terveztem oda elmenni, de nehezen lehet eljutni oda, a közlekedési lehetőségek miatt. A stoppolás bizonytalan, vagy eljutok, vagy nem, akad-e egyáltalán egy jótét lélek, aki elvisz...
Üdvözletem mindenkinek! Olyan problémám lenne hogy 6701-es zetor motorhoz kellenének nekem szelepek. Legjobb az lenne ha cserébe tudnánk megoldani a dolgot. Cserébe lenne egy kevés zetor alkatrész és mtz alkatrészek.Ha valaki tudna segíteni annak nagyon örülnék.
Mivel nincs JUMZ jav. utasításom ,ezért pontosan nem tudom. Jumzokat meg ugye a 45-ös MTZ-ket nem kellett nagyon sűrűn javítani (meg már régen is volt) .Így Megadom az MTZ -80-as traktorét .Nem hiszem ,hogy eget rengető különbségek lennének közöttük. 0,25...0,55mm-ig.elég tágak a határok. A bolygó és rózsakerekeknél pedig amikor gyári hézagolókkal van öszerakva ,akkor magától adódik a hézag.Az a lényeg hogy forgatás közben kézzel akadálymentesen forogjanak.
Köszönöm a választ mester. Egy kicsit komplikáltabb lett. Teljesen szét lett a hátulja szedve, féltengelyeket is ki kellett huzni. Valamilyen oknál fogva a kis kúpkerekek eltávolodtak a kapcsolodó kúpkeréktől ami viszont tönkretette a csapágy görgöskosarát igy azokat is cserélni kellett. Még egy kérdés mekkora hézagot szoktak hagyni a nagy kúpkerék és a váltóból jővő hajtás között, valamint a cserélt ki kúpkerekek között?