Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csepel fan Creative Commons License 2011.07.12 0 0 10158

Csak a két szélső himba nyomja a kipufogó szelepeket a középső az adagólval egy tömbbe

épített porlasztó csúcsot működteti.A befecskendezési nyomás 1500 bar 5 furaton keresztül,

ezért nincs nyomócső,és öntöttvas a dugattyú tető aluminíum palásttal.A hengerfej tömítés

5 rétegü lágyított vaslemez /azbeszt mentes/.A gázolaj szivattyú fogaskerekes.Nagyon

könnyen indul,rendkívül megbízható,strapabíró amerikai konstukció szovjet kivitelben.

A seregben egy párat generáloztunk ,a 4 és 6 hengeres kivitelnek nem minden alkatrésze

volt egyforma,ha jól emlékszem.

endrebá Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10157

Huúúú... tanár vagy....  :-))))

 

Én csak saccoltam volna hogy a régi MAZ teherautók "M" zárolt kétütemű dízelmotorja lehetett...

Előzmény: Maz (10156)
Maz Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10156

A JaAZ-204 sorozat a MAZ-200 sorozat (200, 205, 200 V, 501, 502, stb), a K-61 "LUG" (Lánctalpas Úszó Gépjármű) motorja. Elterjedten használták az általad látott AD-30 típusú 30 kW-os dízel aggregátban a (z általában katonai) célra megfelelő feszültséggel.

 

GM katalógusban szinte egy az egyben megtalálható. :-)

Kétütemű dízel motor, Roots fúvós kompresszorral feltöltve. Teherautókban 24 V-os rendszerrel használták.

 

Hat hengeres változata a JaAZ-210, KrAZ-214 (És 219, 221,222) teherautókat, valamint a BMK-130 motorcsónakot(A PMP szalaghídkészlet elemeinek mozgatására és árral szemben megtartására kifejlesztve, leereszthető kerekekkel.) hajtotta.

Előzmény: mérnökferi (10155)
mérnökferi Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10155

Kedves kollégák egy szovjet csodát láttam a MÉH telepen. El se tudtam dönteni mitől megy az a motor, meg számomra ismeretlen valami volt az oldalán. Egy 4 hengeres teherautó motor volt, de talán valami M zárolt készletből, mert teljesen tiszta, újszerű állapotban volt. Levettem a szelepdeknit, gyönyörű tiszta volt minden, hengerenként 3 szelepes.  Az önindítót leszereltem róla, mert az a homlokpajzs kivételével megegyezik a K700-as traktoroméval. Mivel nem ismertem- a működési elvét- nem mertem elhozni. Aki számára mondanak valamit az alábbi adatok, kérem okosítson ki! A feliratok természetesen ciril betűsek, de olyat nem tudok írni, ezért lefordítottam:

 

JAZ-M204G típusú motor

1977-ben gyártották

A róla leszerelt önindító: ATZ-3 SZT-26 (oroszul: CT-26)

 

Köszönöm, ha segít valaki!

Nullás1 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 10154

vmickey75 Creative Commons License 2011.07.05 0 0 10153

Szép napot Mindenkinek. Talán van még, aki be-be néz ide rajtam kívül. Nem elfelejteni a hétvégén (július 09. szombat) III. Öreg Traktorok Találkozója Zalaszentgrót-Csáford. Bővebben itt (is): http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=176010639114904

B-csabi Creative Commons License 2011.06.09 0 0 10152

Én álltalában a meghivót szoktam nézni vagy a veterán úságot abban is mindig bene van......

Előzmény: Tiblalt (10151)
Tiblalt Creative Commons License 2011.06.08 0 0 10151

A napokban kaptam választ, szeptember 3 lesz.

Előzmény: B-csabi (10150)
B-csabi Creative Commons License 2011.06.06 0 0 10150

Szerintem még ők sem tudják(eléggé szükös a keret) de a terv szerint szeptember első szombat a fő nap

Előzmény: Tiblalt (10148)
Motordoki Creative Commons License 2011.06.06 0 0 10149

http://www.youtube.com/watch?v=oIi44l2HYwI&feature=related

 

Van itt film is,ha valakit jobban érdekelne!!!  :-)))

Előzmény: hammer84 (10141)
Tiblalt Creative Commons License 2011.05.29 0 0 10148

Sziasztok!

 

Az idei mezőkövesdi találkozóról tudtok esetleg valamit már? Lesz-e? Ha igen, mikor?

 

Köszönöm

csoppika Creative Commons License 2011.05.29 0 0 10147

Nem ismerem a tipust. De pl Mtz-nel a tapszivattyu az adagolon van kivul, es a szivattyut mukodteto butyoknel szokott neha belemenni a gazolaj. Ha ott nem lehet gond, akkor az adagolo elemeknel mehet meg bele kopottsag miatt. Persze ez utobbi csak akkor lehetseges,ha az adagolo fotengelyet a motorbol jovo olaj keni. A regi mtz-50-nel az adagolo kulon olajjal uzemelt. Ott ez a hiba nem fordult elo.(csak az adagolot tudta tonkretenni a beszivargo gazolaj)

Előzmény: göle (10146)
göle Creative Commons License 2011.05.29 0 0 10146

Ha valaki tudna segíteni jól jönne! Van  egy 1957 évjáratú porsche  traktorom bele folyik a gázolaj a motorba mitz kéne tennem vele Bosch adagoló van rajta.

dutrancs Creative Commons License 2011.05.27 0 0 10145

SZervusz!

 

Sajnos nem.Amit javítottam annak nem volt adagoló baja,így nem kerültem vele "testközelbe"!

Előzmény: göle (10144)
göle Creative Commons License 2011.05.27 0 0 10144

Hali! Nekem van egy hasonló csak adagoló gondom van nem tudnál segíteni?

Előzmény: dutrancs (9586)
atom87 Creative Commons License 2011.05.21 0 0 10143

Üdv!

 

MTZ 45-ös szerelési könyv kellene nekem. Nem tudtok olyan netes oldalt, ahonnan le lehet tölteni esetleg?

Köszi a választ!

vmickey75 Creative Commons License 2011.05.19 0 0 10142

Szép napot Mindenkinek!

 

Na emberek akit érdekel: www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=176010639114904 itt 1 kis tájékoztató. Öreg Traktorok találkozója: Csáford, július 09.

 

További szép napot.

hammer84 Creative Commons License 2011.05.16 0 0 10141

Az előbb lemaradt véletlenül

hammer84 Creative Commons License 2011.05.16 0 0 10140

Eladó 1960-as SCHMOTZER traktor + rácsatolható ISARIA vetőgép, gabona és mag elemekkel. Hengerűrtartalom 795 m3, diesel, 2 hengeres, léghűtéses Boxer motor. Érd.: 06-30 455-9578

.búsmagyar Creative Commons License 2011.05.15 0 0 10139

Ha egy kicsit korábban felraktad volna...

Előzmény: erdeszur (10138)
erdeszur Creative Commons License 2011.05.15 0 0 10138

Eladó üzemképes TI-45-ös "Bolgár" lánctalpas kistraktor Bács-Kiskun megyében( Kecskeméttől 35 km).

 Tel: 06/76 353-252

       o6/20 9758-418

 

Irányár: 450 000 ft.

 

 

     

bokor istvan Creative Commons License 2011.05.13 0 0 10137

Szivesen!

Én is régóta terveztem, de eléggé ritkásan tartják meg a rendezvényt, most felröppent a hír, hogy ez az utolsó.

Nem tudom igaz-e, remélem nem.

Amig a helyszinre gyalogoltunk a nejemmel, összefutottunk a Polgármesterasszonnyal, és nem hagyhattam ki, hogy bemutatkozzam :-)

Persze elküldtem Neki is a képeket, már fel is tették a honlapra.

Én magam bogaras vagyok, vannak képeim oldtimertalálkozókról tunninggépekről motorokról- miegymásról - ha valakit érdekel.

Nagy élményünk volt pl a bogár úszó-harci változatával, egy 70 éves (1943-as) géppel vizreszállni.

 http://www.flickr.com/photos/bokoristvan/3895779372/in/set-72157621173621938

 

Jó nézelődést a mappák között.  http://www.flickr.com/photos/bokoristvan/sets/

 

 

Előzmény: kis59 (10136)
kis59 Creative Commons License 2011.05.12 0 0 10136

Köszönjük a szép képeket!

Sajnos nekem kimaradt családi elfoglaltság miatt. Egyébként már többször terveztem oda elmenni, de nehezen lehet eljutni oda, a közlekedési lehetőségek miatt. A stoppolás bizonytalan, vagy eljutok, vagy nem, akad-e egyáltalán egy jótét lélek, aki elvisz...

Előzmény: bokor istvan (10135)
bokor istvan Creative Commons License 2011.05.08 0 0 10135
zetorsuper Creative Commons License 2011.05.06 0 0 10134

Üdvözletem mindenkinek! Olyan problémám lenne hogy 6701-es zetor motorhoz kellenének nekem szelepek. Legjobb az lenne ha cserébe tudnánk megoldani a dolgot. Cserébe lenne egy kevés zetor alkatrész és mtz alkatrészek.Ha valaki tudna segíteni annak nagyon örülnék.

 

szentepeter Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10133

Sziasztok!

 

7-30-as gumit keresek Deutz F1L612-re, eddig nem sok sikerrel. Esetleg tudja valaki hol érdemes utánanézni?

 

Üdv.

dutrancs Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10132

Szióka !

Úgy bizony.

Előzmény: Zemiator (10131)
Zemiator Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10131

Szevasz Antibá ! :-) 

Felétek is esővel ünneplik a Május elsejét ?

Előzmény: dutrancs (10130)
dutrancs Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10130

Mivel nincs JUMZ jav. utasításom ,ezért pontosan nem tudom. Jumzokat meg ugye a 45-ös MTZ-ket nem kellett nagyon sűrűn javítani (meg már régen is volt) .Így Megadom az MTZ -80-as traktorét .Nem hiszem ,hogy eget rengető különbségek lennének közöttük. 0,25...0,55mm-ig.elég tágak a határok. A bolygó és rózsakerekeknél pedig amikor gyári hézagolókkal van öszerakva  ,akkor magától adódik a hézag.Az a lényeg hogy forgatás közben kézzel akadálymentesen forogjanak.

Előzmény: tw400 (10129)
tw400 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10129

Köszönöm a választ mester. Egy kicsit komplikáltabb lett. Teljesen szét lett a hátulja szedve, féltengelyeket is ki kellett huzni. Valamilyen oknál fogva a kis kúpkerekek eltávolodtak a kapcsolodó kúpkeréktől ami viszont tönkretette a csapágy görgöskosarát igy azokat is cserélni kellett. Még egy kérdés mekkora hézagot szoktak hagyni a nagy kúpkerék és a váltóból jővő hajtás között, valamint a cserélt ki kúpkerekek között?

Előzmény: dutrancs (10119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!