Még most alig egy hónapja van nálam a vas, ezért vannak észrevételeim mint pl h 50-70 között kicsit búg a váltó, másnál is van ez a dolog? Valamint alapjáraton nagyon hallom az elektromos szervót, már majdnem zavaró.
háttigen, én is próbáltam néplityóban, de ESP-t ilyenkor ki kell kapcsolni, de még így se volt az igazi, csak a naftát fogyasztja ilyenkor brutálmódon:P
Az adac teszten a hankook,valamint a dunlop 4 évszakosa sok márkás télinél is jobban szerepelt és a lejobbaktól számolva is 7 százalék körüli volt a külömbség a féktávban.Igazából én azért is ezt vettem,meg a csóróság is bejátszott(tavasszal is venni kellett volna 4 nyárit),gondoltam kipróbálom.Szerintem nem döntöttem rosszul,ha koccolok,úgyis erre fogom,nem arra,hogy béna voltam:)
Nyilván mindenki maga dönt a saját szempontjai alapján - nem is erőszakoskodni akarok.
Csak ugye városban, sík terepen is simán leesik a hó ami mondjuk éppen nem olvad el de azért klasszul letapossák, akár jegesre is. Hóláncot nem teszed fel a városban poroszkálás közben, jön egy váratlan féktáv ami így éppen 3-4x olyan hosszú, mint téli gumival. Csak remélni lehet, hogy nem végzetes a közlekedés egyetlen résztvevője számára sem.
Ne érts félre, természetesen nem ellenedben írom ezt (a pár napja emlegetett R5-ös betegágyammal anno én is hobbiból közlekedtem nyári tükörradiálokkal télen, kilinccsel előre - azóta is összeteszem a két kezem, hogy egyben megúszta ezt mindenki körülöttem, viszont egy életre megtanultam csúszós úton való vezetés alapjait) csak pont pár napja láttam ezt a videot és néztem utána valami miatt az 4évszakos vs. téligumi témának.
Balasetmentes telet mindenkinek! Ahogy most kinéz, idén nem marad el. :)
Aláírom,hogy van külömbség,de nekem télen főleg városi,sík vidéki közlekedésre teljesen jó.Szélsőséges körülmények között valószínűleg nem lenne jó.Azért van hólánc a csomagtartóban.Tudom mik a korlátai,kiszámíthatóan viselkedik,ez nekem elég.
Akkor ha jól értem, 5 éve van nálad az autó. Mennyit tettél bele te a 140-hez?
Nem mondom, szép teljesítmény egy éve alatt 140 ekm-t beletenni, de ha rendesen karban volt tartva, akkor nem kell, hogy fájjon neki. Az sem feltétlenül, hogy tanulóautó volt, mert attól sem a komputer nem megy tönkre, sem a motor (látom, hogy tanulnak itt vezetni, az "állandóan a kuplungon, sebbességben váakozunk akár egy negyed órát is" típusú problémán kívül egész tisztességesen mennek itt a mazsolák. Na, nem nyélgázon, hideg motorral, és ez a lényeg. A kuplung meg a kiemelőcsapágy persze kuka azonnal...).
Mondjuk nyilván mikorra te megkaptad, addig már minden csereérett volt, aminek lennie kell (vezérlés, kuplung, a szokásos kopókon felül), és ez rád hárult (gondolom, nem csináltak rajta nagyszervizt, mielőtt eladták...).Együttérzek. De ezt ne ródd fel az autónak hibául, mert akármilyen másik márka akármelyik példányával is így jártál volna. (Gondolom, a tanulságot levontad belőle, hogy soha többet úgy autót venni, hogy nem viszed el vétel előtt márkaszervizbe kiolvastatni, átvizsgálni, előéletét lenyomozni... Hogy legalább tudd, mit veszel meg. De nem is kötelező megvenni, ha az ára nem passzol az állapotához, az állapota meg a türelmedhez...)
Ami meg ezt az antipollution fault-ot illeti, lehet ezerféle dolog. Nyilván Karcagról Pestre nem trélereznéd fel az autót, de ha már lábon lesz (mert pl nem csilliárdos lesz most a javítása, amit szívből nem kívánok egyébként!), egyszer megérné feljönnöd vmi hozzáértő emberhez. van itt márkaszerviz is, ahol kb megelégedésünkre dolgoznak, és van itt magánszaki is, PUG-specialista évtizedek óta, és állítólag halad is a korral, tudja, mi fán terem a common rail meg a Peugeot Planet. Ez komolyabb átnézést, vagy netán a visszatérő, soha igazán ki nem javított hibákat megnézetni velük. Hidd el, sem a 307-es, sem az a motor nem indokolja, hogy ennyire szar legyen. Abban meg nem hiszek, hogy neked egyedül olyan peched lenne, hogy a te autódban minden, de minden alkatrész selejtes, az eredetiek is, és az újonnan bekerültek is...
Ha viszont nagy a baj (pl a szar gázolaj/ritkán cserélt gázolajszűrő miatt megdöglött a pl 250.000 km-t teljesített nagynyomású cucc, hangsúlyozom, nem tudom, hogy ez antipollution fault hibát ad-e), akkor lehet, hogy nem éri meg a javítást, nyilván ezt te majd látod. De mégegyszer mondom, ne számíts rá, hogy attól, hogy legközelebb messzire kerülöd a Pug-okat, már tuti jó autót sikerül venni. Vannak rossz meg jó konstrukciók, a 307-es nem rossz konstrukció. Nekünk 2-4-6-7-8 éve van itt 307-es, ezidőtájt senki sem anyázik, hogy az övé a gatyát is lehúzza róla...
Az előéletet minden autónál tudni kell, anélkül autót venni lutri.
Egy apróság, nyilván tudod, de mégis: hiába töltöd fel az akksit külső erővel, az economy módból kilépni csak a motor beindulásával tud az autó. Ez mondjuk az egyik tulajdonsága, amit utálok...
Zolibá, ne szekáld már, aki nem érti ezt az univerzumot, annak nehéz és baromira frusztráló elsőre megemészteni, ha valami amúgy "franciásan" (=magyarázat, látható indok nélkül) romlik el. Nekem is az volt, mikor ide kiköltöztem. Egy fél évig az összes új kereszteződésnél benéztem a táblákat, az irányokat, mert annyira más a logikája itt mindennek...
Sanyi, ha neked megér ennyit a fáradság, akkor írd már le, hány km-es az autó, mit javítottak rajta, hová vitted. Olyan nincs, hogy egy autó szar legyen ok nélkül. Olyan van, hogy a szerelő nem találja az okát, miért szar, és össze-vissza cserélget minden szart, te meg fizeted. Vagy ennek a szebb kiadása, hogy egyáltalán nem is ért hozzá, pl mert ez az első 1,4 HDi, amit életében lát...