Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

todi21 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20004

Nagyon jó érzés ,hogy sikerült a fékedet rendbe rakni és jó tudni,hogy fehérvár közeléből lözelit egy  1.1-es kistestvér és meg is tud állni.....!

Előzmény: Peet.. (19995)
nyebojsza Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20003

a kéziféket ne használd menet közben, nem arra való (csak végszükség esetén)

Előzmény: Peet.. (19998)
nyebojsza Creative Commons License 2017.03.24 0 0 20002

na, ezt tényleg nem érdemes javítani :)

Előzmény: todi21 (19993)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.23 0 0 20001

Nagy valószínűséggel semmi baja nem lesz az eredeti csavaroknak,vissza lehet azt tenni.Amúgy sem tartanak a csavarboltok 10,9 es csavarokat.

Előzmény: Meriva 1,6 (20000)
Meriva 1,6 Creative Commons License 2017.03.23 0 0 20000

Helló! Új vagyok itt a fórumon. Üdvözlök mindenkit! Rögtön egy kérdéssel kezdenék! Milyen méretűek az MKIV-es Fiesta lengőkar rögzítő csavarjai? Lengőkar csere lesz, és a csavarbolt kicsit messze van, hogy akkor kezdjek rohangálni, mikor már kiszedtem. :D Köszi előre is! Szép estét!

Peti

trafo2000 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19999

Nem emlékszem.120 éve nem láttam közelről mk3 at.

Esetleg nézd meg aknából,ahol a jobb oldali bovden külső része feltámaszkodik a kasznin,van két darab nagy méretű műanyag anya akkor  igen,az  egyik kontra a másik állító.

Előzmény: Peet.. (19998)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19998

A fékpedál kb. 40%-ig megy be ahogy meg tudom saccolni. Az utolsó mm-eken már elég intenzív a fékerő. Szerintem most nagyon jól fog. A hátsóféknél az utánállítók biztos jól dolgoznak mert az első fékpedál nyomásakor hallottam hogy szépen a helyükre kattogtak. Felgyorsítottam 20km/h-ra utána üresbe gurulva behúztam teljesen a kéziféket és azért pár méteren belül megállt az autó úgy, hogy az utolsó pillanatban bólintottam is egy kicsit de viszont nem blokkolt a kerék. Remélem én is hogy jó lesz. Amúgy lehet állítani a kéziféken valahol? Mert még jó múltkor is szerettem volna, de nem találtam rá sehol hogy hol lehet feszíteni a bowdenen.

Előzmény: trafo2000 (19996)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19997

f lemaradt,fékkar

Előzmény: trafo2000 (19996)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19996

A kéziféktől ne várd el hogy nagyon combos legyen. Ha nem megy nagyon be a fékpedál,nem megy hónaljig a ékkar akkor az után állító jól dolgozik. A lényeg hogy 30 százalékon belül legyen az eltérés.Szerintem meglesz.

Előzmény: Peet.. (19994)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19995

Végre bent van az új munkahenger. El sem hiszem hogy sikerült :) . Nem keveset szenvedtem vele.

Peet.. Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19994

Köszi a válaszokat végre ma sikerült egy kicsit előre is haladnom, nem csak visszafelé. Azért problémáztam a hátsó fém fékcsövekkel, mert sehogy sem tudtam leszedni a hátsó fékmunkahengereket. Hála Istennek ma sikerült egy kis trükkös módon. Mivel a fékcsöveket sem tudtam meglazítani a munkahengerben ezért gondoltam hogy lefűrészelem és rakok majd rá egy szorítógyűrűs fittinget. Erről lebeszéltetek szerencsére, és gondoltam megpróbálom a másik felét meglazítani ami a gumifékcsőre csatlakozik. Ott sikerült és ki is tekertem szépen. A munkahengereket úgy vettem le, hogy elölről kifúrtam a tartó csavarját és szépen lepattintottam. Így már kézben volt az egész és gondoltam majd így megpróbálom a fékcsövet kiszedni belőle valahogy, mivel most már úgysincs vesztenivalóm. Két nagy félméteres csőkulccsal, és nem kevés izommunkával sikerül. Letisztogattam, betekertem az új munkahengerbe, beraktam egy új M6-os imbuszos rögzítőcsavart és a leflexelt 90% -os imbuszkulccsal meg tudtam húzni. Visszatekertem a fékcsövet és beraktam a fékpofákat. Feltettem a dobokat is, aztán légtelenítettem minden keréknél. tettem is egy próba utat és kb. 10km és eleinte egy kicsit gyengén fogott a fék, de visszafelé már 60km/h-ról megálltam kb.10-15m-en belül. Ez szerintem egész jó, de viszont a kéziféket egy kicsit gyengének találom. Ahol egy picit sóderos volt az út, ott blokkolt rendesen de sima úton elég hosszú a fékútja. Lehet valahol a fékbowdenen feszíteni egy kicsit? Esetleg a fékerőn lehet valahol szabályozni vagy ez teljesen automatikus? Elengedett kormánnyal is fékeztem elég izmosat és abszolút nem húzott el egyik oldalra sem. A kormány meg sem mozdult.

Előzmény: todi21 (19993)
todi21 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19993
Előzmény: nyebojsza (19990)
todi21 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19992

...Igazad van részben ,de a lerakodásokat részben el lehet tüntetni és még sokáig lehet használni..Létezik kimondottan lambdaszonda és katalizátor tisztitó

igaz 4-5 x árért ,szerintem egy alkoholos féktisztitóval megér egy próbát....(egy szonda várható élettartalma ahogy olvastam kb 160.000 km aznem kevés...)

Előzmény: nyebojsza (19989)
todi21 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19991

... Lehet,hogy rosszul fogalmaztam hátsó fék munkahengerről beszélünk,amibe csavar beszakadt,és még lehet,hogy 1996-tól teszi a dolgát télen-nyáron,

én személyszerint cserélném és nem javítanám.../ott már igazán lehetnek kopások,anyag fáradások stb..../ (régen sokszor azért nem cseréltük,hanem javítottuk,mert nem volt,vagy heteket kelett várni,hogy legyen)....

Előzmény: nyebojsza (19990)
nyebojsza Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19990

azért nem mindegy, hogy egy féknyereg javítókészlet 800 Ft (esetleg dugattyúval együtt 3 eFt), vagy egy új féknyereg huszonezer...

Előzmény: todi21 (19987)
nyebojsza Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19989

A lambdaszonda attól nem fog jó lenni, hogy valaki féktisztítóval megtisztítja... ha az egyszer elromlik, akkor ki kell cserélni.

Szerintem valaki valamit félreérthetett, és csak a csatlakozók tisztításáról volt szó, de ahhoz meg a kontakt spray az igazi.

Előzmény: todi21 (19980)
nyebojsza Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19988

Bizony, az nem légtelenítés, hogy valahol megbontod a fékcsövet, aztán visszarakod!

Előzmény: trafo2000 (19986)
todi21 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 19987

.....Hát,régen a skodás wartburgos korszakban én is egypár fékmunkahengert szét és összeraktam,de tudod kényszerből,mert nem vagy csak ritkán volt újj és lehetett kapni javító készletet(abból egy csomot elraktároztunk)...2017-be fékmunkahenger "gond" egyértelműen gondolkodás nélkűl csere újjra! Szerintem réz fékcső garniturát is árulnak.....Nos ezekkel én se "sporolnák"....Az esztergályost most is feleslegesnek tartom,de persze az csak a személyes véleményem.....

Előzmény: trafo2000 (19986)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19986

Dehogy.Fék nem játék.Vedd le a másik oldalán is,vidd el mintának,gyártass egy újat.Jobb autósboltok,szervizek vagy héfal.

Ja első féked nem lesz jó,le kell szedni a munkahengert,szétszedni,légtelenitőt kifúrni,tisztítani,összerakni.

Előzmény: Peet.. (19985)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19985

Köszi a linket ezt én is megtaláltam. Itt szépen le van írva minden meg jól van ábrázolva az oszcilloszkópos megjelenítés.

A hátsó munkahengerekkel nem bírok. Annyira be van rozsdásodva az egész, hogy se a légtelenítő csavart, se a fékcső csavarját nem bírom kitekerni. Nincs más megoldás el kell vágnom a fém fékcsövet ott ahol a csavarba csatlakozik tőbe. Utána elölről megfúrom a munkahenger rögzítőjét egy 5-ös fúróval és végre leszedem a régi munkahengert. Felrakom az újat M6-os imbusszal. Ezt még be tudom tekerni hátulról egy rövidre flexelt 90°-os imbuszkulccsal.

A kérdésem az lenne, hogy ha levágom a fém fékcsövet, akkor a végére rakhatok egy ilyet ?

http://italmondo.hu/shop/10-fekcsovek-fittingek/1320-fitting-global-system/45-ac4057-fekcsoveg-10*1-negativ-kupos-kulso-m.-hosszu-nikke-allegri-cesar.html

Előzmény: todi21 (19983)
Fiesta1982 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19984

Sziasztok!

 

Keresek 4 gangos váltó kulisszát egy 1982-es MK1 autóhoz.

Vagy olyan bontós címét ahol jó eséllyel találok.

Köszi a segítséget!

todi21 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 19983
Előzmény: Peet.. (19982)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.20 0 0 19982

Köszi a segítséget, persze megpróbálok mindent amit lehet. Ez a "hideg reset" egyszer már megtréfált mikor télen behalt a fesszabályzóm amit cseréltem na meg aksit is. Utána csodálkoztam is egy darabig hogy miért pörög fel állandóan a motor amikor csak simán gurul az autó üresben.

 

trafo2000a fojtószelep állás érzékelőt már múltkor kiszereltem és megtisztogattam, pont amikor volt ez az aksi csere, és azt hittem hogy az a bibis. A vezetékeivel kapcsolatban viszont teljesen igazad van. A vezetékek szigetelései el vannak el vannak száradva és már szigetelgettem is. Lehet kicserélem ezeket a vezetékeket teljes egészében. A map szenzort nem ismerem de utána nézek, köszi.

 

A lambda szondát nem tudtam ma kimérni, mert nem jutottam el odáig sajnos. Nem volt valami szerencsés a mai napom, de már nem is csodálkozom mert szinte minden napom ilyen amióta az autót szerelgetem. Azt el is felejtettem mondani, hogy amikor kicseréltem az első féktárcsákat meg a fékbetéteket, hirtelen örömömbe meg hogy legyen egy kis sikerélményem gondoltam ki is próbálom. Beindítottam az autót és elkezdtem pumpálni a féket de nem nagyon akart felkeményedni. Folyamatosan beesett a pedál. Aztán egy pár pumpálás után abbahagytam hogy megnézzem mi a franc van már, és akkor látom hogy én már a hátsó dobokat leszedtem hogy viszem majd az esztergályoshoz. A hátsó munkahengerekből persze kipöckölte a dugattyúkat az a pár fékpedál pumpálás, és nyomattam kifelé a fékolajat a földre. Gyorsan feltöltöttem a fékolajtartályt, de már elég üresnek nézett de azért még reménykedtem hogy nem ment ki sok.

Elvittem ma a fékdobokat esztergáltatni, szépen meg is lett csinálva 181mm még éppen határeset de jó lett. Hazaértem, gyorsan neki is álltam. Vissza akartam rakni a fékpofákat, de szanaszét ugráltak azok a rohadt rúgók állandóan. Nagy nehezen összeraktam, szét vágtam még a kezemet is de sikerült jó fél óra alatt. Felraktam a dobot is, a másik oldal kb. 2 perc volt.

Nagyon örültem hogy milyen szépen haladok :) és gondoltam nekiállok a légtelenítésnek. A bal első oldali kerékkel kezdtem ahol kapásból beletörtem a légtelenítő csavart. Most egy szép kis lyuk van a csavar helyén. Még jó hogy nem sikerült meglazítani mert akkor most ki is folyna a fékolaj és nem tehetnék ellene semmit. Gondoltam akkor letekerem a gumi fékcsövet és kifolyatok egy tartálynyi fékolajat, azalatt biztos kijönnek a bubik. 14-es kulcs kell hozzá amiből össz-vissz 1db-ot találtam a szerszámaim között pedig van nem kis repertoárom. Ezzel a kulccsal szépen le is nyaltam a csavar sarkait olyan szinten hogy abszolút nem lehetett megmozdítani. El is könyveltem hogy a légtelenítés kilőve. Azért nem a hátsó kerekeknél kezdtem, mert azt el is felejtettem mondani hogy a hátsó munkahengereket nem sikerült kicserélnem mert olyan szinten hozzáférhetetlen és be van rohadva hogy rendesen élet-halál harcot kellett vívnom hogy kiszereljem, de nem sikerült. Egy 5-ös imbuszt leflexelgettem annyira hogy beférjek hozzá, de nem lehet egyszerűen megmozdítani. Erre holnap visszatérek mert új ötletem támadt. Visszatérve az első kerékhez egy vízpumpafogóval csak sikerült kilazítanom a fékcsövet, és kitekertem a féknyeregből. Kifolyattam egy tartály olajat aztán visszatekertem. Szerintem elég sok bubi kijött belőle. A jobb oldalit hála Istennek sikerült meglazítanom onnan tudtam rendesen légteleníteni. Hát ennyi a mai napom, remélem holnap szerencsésebb leszek egy kicsit.

Előzmény: todi21 (19980)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19981

Lambda szonda gyakori hiba,de nézd meg a fojtószelep állás érzékelőt is.Központi injektorosnál gyakori hiba hogy ami megy rá három vezeték,elöregszik a szigetelés,lepotyog és zárlat lesz,meghülyítve az ecu-t

Lehet még map szenzor hiba is,z is előfordul. ő az: http://www.aahmotorsport.com/ekmps/shops/aahmotorsport1/images/ford-fiesta-transit-scorpio-p100-sierra-map-sensor-1648138-1652345-e6ef9f479a2a-1380-p.jpg

Nézd meg a vákumcsöveket,nem szív valahol falsot.

Előzmény: Peet.. (19979)
todi21 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19980

..Lambdaszonda...valahol olvastam ,hogy elsőkörben lehet tisztitani és egy ideig ismét használható lesz..! A  cikk író szerint a kiszerelt szondát, alkoholos (NEM acetonos) fék tisztító spray -al alapossan át öblítjük és visszszerelve jól működik...egyébként valahol le van írva a szonda vizsgálata is /fűttés,szakadás stb./...

Tistiotás után az akkumulátor sarukat visszarakva ,indítás gáz nélkül és kb. 50km megtételével újjra tanul az ECU. -a "szerelő mesterek" ezt nevezik hideg resetnek....elméletileg ha tiszta a légszűröd,jó a gyertyád,a kábelek épek,és műkődik a gy.trafó...jónak kell lennie a CO értéknek...persze az sem mindegy milyen tipúsu járműről van szó,mert a megengedett értéket katalogusból nézik ki... , ha jól tudom más az értéke az 1.1 nek mint az 1.3.nak..

  Biztos van egy szaki aki olvassa ezeket a sorokat kérem szóljon hozzá ,hogy is van ez pontossan.....!

 

Előzmény: Peet.. (19979)
Peet.. Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19979

Hát ez nem hangzik olyan egyszerűnek és szerelőre is bíznám csak már kb. 1 hónapja keresek autószerelőt és egyszerűen nem lehet találni sehol a világon. Egy lett volna a közelben, megbeszéltük hogy csütörtöktől tudja vállalni az autót. Odaviszem csütörtök reggel 9-re, erre azt mondja hogy már bevállalt egy csomó melót és amúgy sem vállalja úgy ha én viszem az alkatrészeket. Persze mellé még azt mondta, hogy csak akkor vállalja, ha ők vihetik vizsgáztatni. Ha nem, akkor nem. Ez egy kicsit elég sumákolás szagú. Valami nem stimmel szerintem az autószerelőkkel. Elmentem egy másikhoz az meg épp nem volt otthon. Hagytam üzenetet a barátnőjénél meg megadtam a számom, de még mai napig nem hívott. Felhívtam egy másikat az meg csak a hónap végén tudná megcsinálni de a magas CO-val semmit nem tud csinálni, azt mondta. Na itt már elég ingerült lettem, úgyhogy nekiálltam mindennek saját magam.

Amúgy igen mk3-as de 96-os márciusi. Ez még ugyanaz mint a 95-ös és az előttiek. Utolsó szériás. Mk4-esbe nincs is 1.1-es azt hiszem hanem 1.3-tól indul. A vizsgapapíron is elírták a bénák. Na ennyit a nagy Magyar autóklubbról :).

 

Todi21: köszi a linket, igazad van, én is azt szeretném ha minden új lenne de már annyira necces a lóvém, hogy nagyon meg kell gondolnom mindent. A fékek talán így rendeződnek, de még mindig ott van a magas CO. Holnap kimérem a lambdaszondát oszcilloszkóppal. Még jó hogy elektronikai műszerész vagyok :). Erre gyanakszom legalábbis, de az árának nem örültem annyira. Ez is egy 20-as plusz akkor már kicserélem a gyertyákat is még 6000.

Az első féktárcsákat meg a fékbetéteket már kicseréltem. Holnap ha végzett az esztergályos feldobom a dobokat és lecserélem a fékolajat.

 

Amúgy szerintetek segíthet a lambdaszonda cseréje? Nagyon remélem mert nem szeretnék még gyűrűztetni is.

Előzmény: trafo2000 (19977)
todi21 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 19978

...Ha ,mindenképp csak esztergályos a megoldás én mindeképpen elgondolkoznák újj fékdobon: https://alkatreszek.hu/lpr_7d0054_be_1

ha igaz a méretei leovashatóak az autó típust pontosítani kell...! A dötés a Tied....

Előzmény: Peet.. (19974)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19977

Dehogy , az csak egy  kiegyensúlyozó.

Féltengely anya le,autó felemel,talpasgömbfej  kiüt,féltengely az agyból kinyom.

Azonban azt tanácsolom ne állj neki,inkább bízd szerelőre.

Előzmény: Peet.. (19972)
trafo2000 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19976

Fém fékcső?Akkor nem 96 os az autód,a tied még mk3

Előzmény: Peet.. (19971)
njtamas Creative Commons License 2017.03.18 0 0 19975

Sziasztok!

 

A fiam szeretne venni egy Ford Fiestát. 2009-2010-es évjárat körülire van pénze. Tudnátok néhány tanácsot adni hogy mire érdemes figyelni van-e sűrűn előforduló hiba, melyik motor a megbízhatóbb, stb. Előre is köszönöm! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!